Aihe: Pieni 2x12"
1 2 3
svilo
19.06.2007 16:39:51 (muokattu 20.06.2007 09:14:59)
Anyway, mulla on hytinä, että nää mun lätinät tässä ja aiemmassa 'putkicombo' -ketjussa on alkanut hiukka ärsyttää jengiä, joten yleinen keskustelu JuSun viimeaikaisesta kamamyllerryksestä on mun puolesta tässä. Katsellaan ehkä sitten lisää, kun hankintoja on todella tehty.

Over and out,

JuSu

Heha, älä yritä, voithan olla mies ja hommaat Badgerin :D

/sv
- tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say? A: Yes (R.Aiken)
Les Fender
19.06.2007 17:01:15
Oon kyllä hyvin vaffasti sitä mieltä että kun kerran keskustelualueen otsikkona on Kitarat: kitarakamat niin täällä saa ja pitää keskustella vaikka mihin sfääreihin nousevista millintarkoista, ihan liian usein ja järjettömän kalliilla tehdyistä hankinnoista jotka eivät ainakaan minulla ole missään suhteessa soittotaidon kanssa. Eikös tämä se kamarunkkauspalsta ole ?

Over and out,

Ei kun Go ahead and talk !
"Living is easy with eyes closed!"
-Cale
19.06.2007 18:06:37 (muokattu 19.06.2007 18:07:03)
Lainaan vähän topikkia, jos osaisitte helpottaa päätöstäni:

Olen miettinyt 2x12 kaapin hommaamista Edition Tuben kaveriksi, Framuksen kaappia V30 elementeillä olen ajatellut. Mitä muita potentiaalisia vaihtareita samaan hintaluokkaan olisi? Harley Bentonilla on vielä halvempi samoilla elementeillä... Pääasiassa rokkitouhuihin tulisi... 8-16 ohmin kaappi siis oltava!

Koolla ei niinkään väliä.
peto
19.06.2007 20:59:09
En nyt jaksanut lukea koko ketjua, lieneeköhän tätä jo ehdotettu. Jos korkeudella ei ole niinkään väliä, eikö sitä kaappia voisi kääntää kyljelleen? Omalla kohdalla tämä on ratkaissut ongelmat tilan kanssa.. :)
Joees
19.06.2007 21:20:08
En nyt jaksanut lukea koko ketjua, lieneeköhän tätä jo ehdotettu. Jos korkeudella ei ole niinkään väliä, eikö sitä kaappia voisi kääntää kyljelleen? Omalla kohdalla tämä on ratkaissut ongelmat tilan kanssa.. :)

Korkeudella oli väliä. Siitä oli juttua tossa tokalla sivulla muistaakseni. Ja tuo kyljelleen laitto ei onnistunut juurikin korkeuden takia...
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
hannlain
20.06.2007 08:34:20
Näyttäis et on joku muu ku JuSu päättäny kaapin paikan ;)
Sorry, oli pakko... Ja sun entinen Engl soundaa pirun hyvältä :) (hymy korvissa)

Ja jatka vaan noita sun jorinoita kamavaihdoksesta. Mä ainakin oon lukenu niitä mielenkiinnolla, vaikka itelle ei varmasti Shivaa (tai ees sen hintaista vahvainta) ikuna tuu...
-Hannu
Deranged
20.06.2007 09:11:02 (muokattu 20.06.2007 09:19:16)
Halpa ja V30t valmiina:

http://www.thomann.de/gb/harley_ben … id=c257532e2302d195652f33c4931f3660

Ja vähän pienempi VOX

http://www.thomann.de/gb/vox_v212bn … id=c257532e2302d195652f33c4931f3660

Se on ilmeisesti aika tarkkaa touhua noiden kaappien koon kanssa, voi taajuusvaste kärsiä jos kovasti tilavuus muuttuu. Tietysti leveyden kustannuksella voi syvyyttä, korkeutta muuttaa jonkin verran, mut käsittääkseni elementeillä on joku suositeltu minimietäisyys toisistaan?
McNulty
20.06.2007 10:52:23
Se on ilmeisesti aika tarkkaa touhua noiden kaappien koon kanssa, voi taajuusvaste kärsiä jos kovasti tilavuus muuttuu. Tietysti leveyden kustannuksella voi syvyyttä, korkeutta muuttaa jonkin verran, mut käsittääkseni elementeillä on joku suositeltu minimietäisyys toisistaan?

Varmasti joku on jonkin matemaattisen kaavan tuolle etäisyydelle laskenut. Se on vain ihan eri homma miellyttää laskutoimituksen lopputuloksella hifistejä tai kuunnella korvilla miltä se nyt kuulostaa. Ihan sama vaikka ne elementit olisivat peräkkäin ja täten vastoin kaikkia laskukaavoja mukamas-parhaan tuloksen saamiseksi, jos se kuulostaa soittajan korviin hyvältä.

Minusta liian usein kytätään numeroita ja juuri sitä "miten sen pitäisi olla oikein". Tärkeämpää on se miltä se kuulostaa ja miten se palvelee käyttäjäänsä, jolle voikin olla huomattavasti monimutkaisempaa laskea matemaattista yhtälöä.
clenching the fists of dissent
Banaanimies
20.06.2007 11:53:51

Käännä se kylelleen esim. Framuksen kaapihian on aika kapia jos sen pistää vinoon.
McNulty
20.06.2007 11:54:55
Käännä se kylelleen esim. Framuksen kaapihian on aika kapia jos sen pistää vinoon.

Tätä on jo ehdotettu ja siitä on keskusteltu sivulla 2.
clenching the fists of dissent
JHL
14.08.2007 23:05:26

nostan täältä tämmösen hetkeksi, en sisustuksen takia vaan siksi että näyttäisi uhkaavasti pienehkön lisäkaapin tarve lähestyvän. kaapin pariksi on tulossa Orange Tiny Terror, jos siis vaan huomenna nuppikaupat menee suunnitelmien mukaan. pienen kaapin haluaisin koska en jaksa/halua/ihan turha roudailla 4x12 läjää kun toistaiseksi 1x12" combo on riittänyt joka paikassa.

2x12" tai 1x12" olis mielessä, tuossa aiemmin onkin jo jotain ehdoteltu. en ole n 10 vuoteen seuraillut Marshallin edesottamuksia, olisko jollain aktiivikäytössä tommosia pieniä marsuja? käytettynä saattaisin saada 1922 1x12", hintaa vaan melkein uuden MC212:n verran (Thomannilla). ero siis lienee elementeissä?

http://www.thomann.de/fi/marshall_mc212.htm

entä Orange 1x12? hinta kohdallaan, jossain näin n 260€, mielipiteitä tästä?

http://www.thomann.de/fi/marshall_mc212.htm

kiitos ja kuulemiin.
PLO
15.08.2007 10:40:26 (muokattu 15.08.2007 10:44:32)
Mulla on jonkin aikaa ollu tuollainen 1x12 1974 CX-H, eli tuota Marshallin HW sarjaa. Tuollaiseen juurimusiikkiin vallankin soundaa erittäin hyvältä. Tiukalta ja mehevältä. Vertailukohtina mulla Framuksen CS212, joka ei mulla toiminut lainkaan. On varmaan kotonaan paremmin raskaamman musiikin parissa ja THD 212, joka taas oli loistava ihan kaikkeen, mutta vaihdoin sen vielä isosoundisempaan 412-malliin. Sille kaveriksi hommasin sit tuon Marshallin "pienempiin juttuihin". Vahvarina tuon kanssa käytän THD Univalvea.

E. Taitaa sulla olla kuitenkin joku maltillisemman budletin kaappi hakusessa, mutte ei tuokaan lopulta mikään ihan hirveän hintainen ollut ihan Suomesta hommattuna.
JuSu
15.08.2007 11:52:50
näyttäisi uhkaavasti pienehkön lisäkaapin tarve lähestyvän

Jos pelse kestää ni Bogneli.

Mulle tuli tuon Shivan kaveriksi Bognerin oma 1x12" -komero. Halpahan se ei ole, mutta on nimittäin tymäkkä ja iso soundi pienestä komerosta.

Mutta kuten sanottua, kallis on.
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
JHL
15.08.2007 23:17:04 (muokattu 15.08.2007 23:18:03)

kaupat tuli ja Pieni Kauhu siirtyi mulle, tökkäsin testiksi treeniksellä johonkin Fenderin 4x12 komeroon kiinni, herranjestas mikä jyrinä! passoa tuuttasi runsaasti.

Framusta kovasti suositeltiin tuon kaveriksi, täytyy käydä kokeilemassa sitä ja pikku-Marshallia. todellakin budjetti on tässä vaiheessa rajallinen, katsotaan sitten jos Orange jää pysyvästi käyttöön niin voinhan rahatilanteen salliessa miettiä kaappipäivitystä. nyt pitäis saada kaapin lisäksi vielä joku korkealaatuinen AB-loota, suunnitelmissa olisi nimittäin ajaa Orangea ja wanhaa kunnon comboa yhtäaikaa maksimaalisen äänivallin aikaansaamiseksi. tutkitaan. kiitos joka tapauksessa tähänastisista vinkeistä.
JHL
21.08.2007 20:20:55

öh, näyttäisi siltä ettei tullut lopulta sitä kompakteinta mahdollista 2x12 kaappia, mutta toivottavasti piakkoin tulossa olevan Mesa/Boogien 2x12:n kanssa pärjää... ainakin siinä on renkaat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)