Henkka370 15.06.2007 16:06:16 | |
---|
Niin mitenkäs tämä 100 wattinen nuppi avautuisi jonkun 1*12 tai 2*12 kaapin kanssa koti volilla? "Mitä kaikkea voikaan tehdä totuuden eteen?" |
Välle 15.06.2007 16:56:30 | |
---|
Niitä vaan käytetään aivan eri tarkoitukseen. Metal Zonella tehdään yleensä koko särö esim vahvarin puhtaaseen kanavaan, kun taas Apinalla "tiukennetaan" vahvistimeen omaa säröä. Apina lisää vahvariin menevän signaalin äänenvoimakkuutta ja tuo soundiin mukaan hieman alapääleikatun ja middlekkäämmän rohinan, joka tiukentaa demppejä ja kompressoi soundia hiukan, mutta hyvällä kuulostavalla tavalla. Huonosti selitetty, toivottavasti joku saa jotain irti :) Olet ymmärtänyt aivan samoin kuin minä. Olisiko Peavey Valve King Head + Harley Benton G212 Vintage hyvä paketti? |
mhaarala 15.06.2007 18:46:58 | |
---|
Niin mitenkäs tämä 100 wattinen nuppi avautuisi jonkun 1*12 tai 2*12 kaapin kanssa koti volilla? Ihan hyvin se avautuu. Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
Antti1 15.06.2007 23:34:28 | |
---|
Metal Zonella tehdään yleensä koko särö esim vahvarin puhtaaseen kanavaan, kun taas Apinalla "tiukennetaan" vahvistimeen omaa säröä Paitsi että Metal Zonella saa paljon paljon paljon tiukempaa komppisäröä irti boostaamalla, kuin Bad Monkeylla ikinä. Boostaamiseen MT2 on paljon parempi, kuin pelkkänä särönä, mun mielestä. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
No_Anaesthesia 15.06.2007 23:47:17 | |
---|
Saatavuudesta vielä sen verran että kyllä niitä täällä turussakin näyttäisi hyllyssä pyörivän eikä minun käsittääkseni VK ole kuitenkaan mikään kysytyin putkikone. Deafmetal forever! |
-Cale 16.06.2007 00:03:41 | |
---|
Osaako kukaan sanoa löytyykö Tampereelta, googletuksella en ainakaan löytänyt? |
ninos 16.06.2007 01:26:55 | |
---|
Osaako kukaan sanoa löytyykö Tampereelta, googletuksella en ainakaan löytänyt? Kannattaa kysäistä Tampereen Musiikista/Musiikki Aartio OY:stä, Noretronin tuotteita lupailivat sivuilla jälleenmyyvänsä. |
Dropped C 16.06.2007 02:11:40 | |
---|
Niitä vaan käytetään aivan eri tarkoitukseen. Metal Zonella tehdään yleensä koko särö esim vahvarin puhtaaseen kanavaan, kun taas Apinalla "tiukennetaan" vahvistimeen omaa säröä. Apina lisää vahvariin menevän signaalin äänenvoimakkuutta ja tuo soundiin mukaan hieman alapääleikatun ja middlekkäämmän rohinan, joka tiukentaa demppejä ja kompressoi soundia hiukan, mutta hyvällä kuulostavalla tavalla. Huonosti selitetty, toivottavasti joku saa jotain irti :) Voi sitä Metal Zonea:kin näin käyttää. Tosin kihisee se näinkin. Vähän kaksipiippuinen juttu, tiukentaa soundia aika paljon, mutta kihisee kanssa aika vidusdi. Kihinä, MT:n ominaissoundi.... "Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu. |
rajajoki 16.06.2007 08:26:07 | |
---|
Mul oli toi vk100 lainas kun ajattelin semmosen ostaa mutta enpä taida, treble puoli on hirveet sirinää jos sitä haluaisi käyttää säröpuolella ja cleaneista en digannu. testasin tota vetan custom elementtien kans (joka tietysti rankaisee saundia) mut oon tota testannut myös celestion greenback20 ja v30 elementtien kanssa. kantokahvakin oli jäänyt käteen jo 1kk sisäl, ei toi laatukaan juuri miellytä. piiskaa sydäntalvella! |
Välle 16.06.2007 09:52:05 | |
---|
Mul oli toi vk100 lainas kun ajattelin semmosen ostaa mutta enpä taida, treble puoli on hirveet sirinää jos sitä haluaisi käyttää säröpuolella ja cleaneista en digannu. testasin tota vetan custom elementtien kans (joka tietysti rankaisee saundia) mut oon tota testannut myös celestion greenback20 ja v30 elementtien kanssa. kantokahvakin oli jäänyt käteen jo 1kk sisäl, ei toi laatukaan juuri miellytä. No en voi kyllä ku nauraa tuolle. Ehkä sinun olisi pitänyt vähän koittaa säädellä enemmän. Olisiko Peavey Valve King Head + Harley Benton G212 Vintage hyvä paketti? |
mhaarala 16.06.2007 10:01:04 (muokattu 16.06.2007 10:02:26) | |
---|
Saatavuudesta vielä sen verran että kyllä niitä täällä turussakin näyttäisi hyllyssä pyörivän eikä minun käsittääkseni VK ole kuitenkaan mikään kysytyin putkikone. Fasulla ainakin myivät eioota silloin kun kävin kysymässä, olivat viimeisen myyneet pois juuri vähän ennen kun menin silloin kyselemään. Tilasivat niitä silloin ainakin pari lisää ja soittelivat parin viikon päästä että nyt sopisi tulla testailemaan. Pienen testisession jälkeen sitten kannoin omani pois. Eli kyllä niitä jonkin verran myyty on... hinta/laatu-suhde on kuitenkin aika hyvin kohdallaan, vaikkei tuo mikään Engl olekaan. Ja sen sirinän saa siitä pois kun jaksaa säätää vähän aikaa. Mutta kaikkein helpoin säädettävä tuo ei ainakaan orggisputkilla ole. Eli Marshallia ei tuohon kannata vaihtaa. :) Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
-Cale 16.06.2007 11:13:16 | |
---|
Mitkähän kaapit tuon Valvekingin kanssa olisivat hyviä vaihtoehtoja? Mitenköhän Peaveyn oma Valveking kaappi, onko kellään kokemusta? |
mhaarala 16.06.2007 11:41:36 | |
---|
Pikaisen testin perusteella se oli parempi kuin Behringerin kaapit, mutta ei se mielestäni mikään ihan mahdottoman hyväkään ollut. Ei ainakaan puuroutunut sillä tavalla kuin B alkuperäisillä Jensenin/Bugeran elementeillä. Luulisin että V30 tai G12T-75 tapaiset elementit (tai niiden yhdistelmä) voisi toimia aika hyvin kingin kanssa. Tuohon omaan Behkuun ajattelin pistää Eminence Wizard + Swamp thang-yhdistelmän. Tiedä sitten miten hyvin se toimii, mutta ei se ainakaan huonommaksi mene.. :) Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
rajajoki 16.06.2007 12:50:17 | |
---|
No en voi kyllä ku nauraa tuolle. Ehkä sinun olisi pitänyt vähän koittaa säädellä enemmän. No hyvinhän sä tiedät miten mä oon sitä "säädelly". Ehkä vk ei vain ollut juuri se oikea minulle ja sinä naurat onnellisena 2 vuoden onnen&rakkauden löytäneenä vk:n puolisona. Totuus satuttaa sitä vähemmän mitä enemmän sitä joutuu säätää. piiskaa sydäntalvella! |
Välle 16.06.2007 13:06:27 (muokattu 16.06.2007 13:07:06) | |
---|
No hyvinhän sä tiedät miten mä oon sitä "säädelly". Ehkä vk ei vain ollut juuri se oikea minulle ja sinä naurat onnellisena 2 vuoden onnen&rakkauden löytäneenä vk:n puolisona. Totuus satuttaa sitä vähemmän mitä enemmän sitä joutuu säätää. Eipä minulla ole VK:ta. Jokaisella on oma makunsa ja maanantaina minäkin pääsen testaamaan jos Kuopiosta VK:ta löytyy. Uskon kyllä ja tiedän että säätelit sitä (tietenkin). Se nyt oli oikeastaan läppä. Olisiko Peavey Valve King Head + Harley Benton G212 Vintage hyvä paketti? |
rajajoki 16.06.2007 14:02:42 | |
---|
Eipä minulla ole VK:ta. Jokaisella on oma makunsa ja maanantaina minäkin pääsen testaamaan jos Kuopiosta VK:ta löytyy. Uskon kyllä ja tiedän että säätelit sitä (tietenkin). Se nyt oli oikeastaan läppä. Läpät on huonoja vitsit on hauskoja ja kertojat rumia. Testasin ekan kerran vkta kun ostin oman espini ja sillon se skulas hyvält(tais olla vain uuden kitaran huuma mikä silloin siinä vkssa viehätti?) Mutta onhan se ihan hyvä styge en ite vaan diggaa, oon vaan enemmän kallistunut peavey 6505 ja engl powerballiin... Ja jos jotain saa säätää niin line6 vettaa!! piiskaa sydäntalvella! |
Välle 16.06.2007 15:36:51 | |
---|
Läpät on huonoja vitsit on hauskoja ja kertojat rumia. Mie lainaan tuon allekirjotuksekseni. :) Sinäpä ootki kovemman luokan muusikko jo... Sie oot ?? vuotta ja soittanu ?? vuotta ja minä on 14 ja soittanu reilun vuoden. Olisiko Peavey Valve King Head + Harley Benton G212 Vintage hyvä paketti? |
rajajoki 16.06.2007 16:34:59 | |
---|
Mie lainaan tuon allekirjotuksekseni. :) Basisti otti kans mikä teitä vaivaa, ota pois :) Sinäpä ootki kovemman luokan muusikko jo... En ole kovemman luokan muusikko, vkn omistaja nimeltä mainisematon on kyllä, huom... joka myös valitteli vk:n "treble puolen sirinöistä". Sie oot ?? vuotta Kyllä, täytin yhden elinvuoden tos maanantaina. ja soittanu ?? vuotta Alottelin kitaransoiton sua vuoden myöhempään ja minä on 14 ja soittanu reilun vuoden. hyvä sulle. Älä kysy mun lempiväriä ainakaan seuraavaksi.! piiskaa sydäntalvella! |
Hipelius 16.06.2007 18:19:43 | |
---|
Lukkoonhan tämä kohta menee http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> |
Välle 16.06.2007 19:39:59 | |
---|
Älä kysy mun lempiväriä ainakaan seuraavaksi.! En... Mutta harmi jos et tykkää VK:n saundista. "Läpät on huonoja vitsit on hauskoja ja kertojat rumia." - Rajajoki |