ReBeat 20.05.2007 21:31:50 | |
---|
Löytyykö muuten tuohon käytettynä alle 400 euroa hintaluokkaan mitään muita laadukkaita etuasteita metalliin? Peavey Rock Master? Rocktron Piranha ainakin myös... |
Antti1 20.05.2007 22:11:14 (muokattu 20.05.2007 22:21:16) | |
---|
Rocktron Piranha ainakin myös... Ja jos kaipaa putkea tuomaan psykoakustista mielihyvää, niin Voodu Valve lähtee Suomestakin melko usein halvalla. Mä sain omani 300€ ja irronnutta näytön suojamuovia (pyöri kotelon sisällä, sai korjattua liimatipalla) lukuunottamatta aivan loistavassa kunnossa. EDIT: Niin ja Sansamp PSA-1:stä näkyy joskus tuohon hintaan myös. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
Antti1 20.05.2007 22:26:15 | |
---|
OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
thejmh 22.05.2007 03:18:56 (muokattu 22.05.2007 03:23:45) | |
---|
Mulla on kans ollut E530 ja päättenä oli vht 2/50/2, ei toiminut ainakaan mun mielestä. Mesan 2:90 pääte oli parempi tuon kanssa. Mut en kyllä hirveesti tykänny koko etuasteesta. Nyt on powerball nuppi ja ei oo ollut mitään valittamista. Ei E530 pääse lähellekään powerballin tai Fireballin saundeja. En suosittelisi vaihtamaan fireballia ainakaan tuohon. Paitsi jos välttämättä on saatava kamat räkkiin... |
Fingolfin 22.05.2007 10:40:34 (muokattu 22.05.2007 10:50:22) | |
---|
Mulla on kans ollut E530 ja päättenä oli vht 2/50/2, ei toiminut ainakaan mun mielestä. Mesan 2:90 pääte oli parempi tuon kanssa. Mut en kyllä hirveesti tykänny koko etuasteesta. Nyt on powerball nuppi ja ei oo ollut mitään valittamista. Ei E530 pääse lähellekään powerballin tai Fireballin saundeja. En suosittelisi vaihtamaan fireballia ainakaan tuohon. Paitsi jos välttämättä on saatava kamat räkkiin... Joo, ei Fireball lähde mihinkään ainakaan ennen kuin tuo E 530 on testattu. Tulee hyvä vertailu Fireballin kanssa kun ajelee tuota E 530:stä Fireballin päätteen läpi. Powerball kiinnostaa kyllä, olisi vähän useampia soundeja kuin Fireballissa. Dimmu ja Dark Tranquillity ovat ainakin saaneet Powerballista hyvää metallia. Pitää nyt kuitenkin ensin etsiskellä näistä räkkikamoista soundia. Jos E 530 ei toimi niin tuo SansAmp PSA etuaste tulee seuraavaksi testiin. Strength and Honor |
Fingolfin 26.05.2007 19:16:07 | |
---|
Mitä muita kitaratrankkupäätteitä Rocktronin Velocity 250/300/500 lisäksi löytyy missä on noita säätöjä muitakin kuin volume? Noita isompia Velocityjä ei tahdo löytyä edes ebaystä. Noissa Velocityissähän on "REACTANCE": "This control determines the amount of Reactance for Channel 1. As this control is turned clockwise, the simulated output impedance is increased and the Velocity 250 will increasingly exhibit the characteristics produced by the interaction between a tube amplifier and a guitar speaker cabinet. When turned fully counterclockwise, the simulated output impedance is at a minimum." ja "DEFINITION": "This control determines the level of definition for Channel 1. Turning this control fully counter-clockwise bypasses the Definition circuit, while turning it fully clockwise provides maximum Definition." Strength and Honor |
zeme 27.05.2007 00:39:28 | |
---|
No problem.
http://www.mikseri.net/haulu/
http://koti.mbnet.fi/haulu/ |
Fingolfin 27.05.2007 12:28:49 | |
---|
Olisi mukava tietää, että miksi putkipäätteet maksavat niin helvetisti. 500 eurolla saa jo putkinuppeja, mutta halvin putkipääte on uutena tonnin pinnassa. Taitaa olla ihan hyvät katteet. Tuo Starfield on kait joku Ibanezin vanha tuotemerkki. Onko mitään tietoa noiden laadukkuudesta? 4 unittia ja paljon painoa kuulostaa ihan hyvältä. :) Strength and Honor |
oiva tumpeloinen 27.05.2007 12:33:34 (muokattu 27.05.2007 12:34:30) | |
---|
Olisi mukava tietää, että miksi putkipäätteet maksavat niin helvetisti. 500 eurolla saa jo putkinuppeja, mutta halvin putkipääte on uutena tonnin pinnassa. Taitaa olla ihan hyvät katteet. Räkkiromut tuppaa olemaan kalliita. Kaipa niitä tehdään sen verran vähemmän, että pitää lyödä isompi hintalappu päälle. Tai sitten niihin lyödään isompi lappu päälle, koska idiootit kuitenkin maksaa enemmän. =) Ja kaipa siihen hintaan vaikuttaa kovin usein se, että nuo halvat nupit on yleensä kasattua jossain halpamaassa, kun taas räkkikamat aika usein on kasattu Euroopassa tai Jenkkilässä. Tuo Starfield on kait joku Ibanezin vanha tuotemerkki. Onko mitään tietoa noiden laadukkuudesta? 4 unittia ja paljon painoa kuulostaa ihan hyvältä. :) Laadusta ei tietoa, mutta tuo koko on aika huono juttu. Tai sinänsä hyvä, että tuossa kokoluokassa ei yleensä ole lämpöongelmia, mutta siihen ne koon edut sitten loppuukin. Painoa vastaavilla päätteillä tuntuu olevan aina jotakuinkin saman verran, eli noin 25 kiloa +- 5 kiloa. |
Fingolfin 27.05.2007 14:05:36 | |
---|
Räkkiromut tuppaa olemaan kalliita. Kaipa niitä tehdään sen verran vähemmän, että pitää lyödä isompi hintalappu päälle. Tai sitten niihin lyödään isompi lappu päälle, koska idiootit kuitenkin maksaa enemmän. =)
Veikkaan jälkimmäistä. Paljonkohan maksaa kaupassa tonnin maksavan putkipäätteen valmistaminen..50 euroa? Strength and Honor |
Antti1 27.05.2007 14:07:17 | |
---|
Veikkaan jälkimmäistä. Paljonkohan maksaa kaupassa tonnin maksavan putkipäätteen valmistaminen..50 euroa? Itseasiassa tuommoisen jötiskän valmistaminenkin on varmasti jo yllättävän kallista. Kaikki materiaalit, palkat, kuljetukset, ite valmistaminen yms. Ei varmasti tuo 50e riitä, kun niitä ei niin paljoa vuodessa valmisteta vähän heikon kysynnän vuoksi. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
Fingolfin 27.05.2007 14:29:14 | |
---|
Itseasiassa tuommoisen jötiskän valmistaminenkin on varmasti jo yllättävän kallista. Kaikki materiaalit, palkat, kuljetukset, ite valmistaminen yms. Ei varmasti tuo 50e riitä, kun niitä ei niin paljoa vuodessa valmisteta vähän heikon kysynnän vuoksi. Se on tietysti totta, että eivät ole mitään bulkkikamaa. Olisi ihan mielenkiintoista tietää paljonko noita valmistetaan ja paljonko myydään vuosittain. Strength and Honor |
saastara 27.05.2007 15:59:59 (muokattu 27.05.2007 16:00:20) | |
---|
Itseä taas kiinnostaisi enemmänkin koko tuossa räkkiroskassa se, että mikäs siitä hinnasta tekee niin ison verratuna esim putkinuppien päättäreihin..? Itselle kun eivät nämä putki-, ja räkkijutut ole kaamean tuttuja kun en niiden kanssa erityisemmin pelaile.. mutta eikös räkkipäättäri ole ihan samanlaista shittiä loppujen lopuksi kuin mitä sieltä combon ja nupinkin perästä löytyy..? Vai eroaako räkkipäättäri jotenkin perinteisestä vahvistimen päättäristä? Ei kait se koko ja pienet valmistuserät nyt ihan noin paljon hintaa yleisellä tasolla nostaa voi..? Tai tokihan se voi mutta.. :( |
Antti1 27.05.2007 17:52:56 | |
---|
Ei niissä pääsääntöisesti ole mitään eroa. Sitten on olemassa näitä midi-ohjattuja hirmuja, joissa on enemmän nappeja, kuin monien nupeissa. Kattokaapa vaikka sitä ENGL:n mörssäriä. Räkkikamojen ilo onkin juuri siinä, ettei ketään pysty rajoittamaan periaatteessa soundeja yhteen pakettiin. Sä saat haluamasi etusen haluamallasi päätteellä jne. Joku viisas saattaa saada nuppia pienemmän ja kevyemmän paketin 2U räkkiin, mä en oikein tossa ole onnistunut... :D OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
pekurides 27.05.2007 18:49:00 | |
---|
Putkipäätteet on yleensä stereopelei ni siellä on kahden vahvarin muuntajat ja muut pelit sisällä ni varmaan tuossa osa syy hinnoittelulle. Periaattessa jos baändissä 2 kitaristia nii kummatkin pystyisivät käyttää samalla sitä yhtä päätettä vaan:) ....Jos iso VHT kyseessä nii sopisi basisitillekkin! Tunteella päin vittua. |
kunnasja 27.05.2007 19:32:36 | |
---|
Joku viisas saattaa saada nuppia pienemmän ja kevyemmän paketin 2U räkkiin, mä en oikein tossa ole onnistunut... :D En ole itsekään, on parikin etusta, efektimulinex, sonic masturbator, 2U pääte... hohhoijaa. Soundit ja käytettävyys erinomaiset, roudattavuus ei niinkään. Vaikka räkki onkin 2-osainen. Periaatteessa Rocktronin VooduValve + Mesa 20:20 olis tommonen paketti. Putkisoundit, noisegate, efektit, hyvä EQ. Ainoastaan puuttuis älyharmoniat ja viritysmittari, joista jälkimmäisen vois pistää pedaalina, ja ehkä harmonioiden tarve on asennoitumiskysymys. VooduValven käyttöliittymä on kyllä hävyttömän epäkäytännöllinen... Mutta täytyy silti pistää harkintaan ;) |
Antti1 27.05.2007 20:21:32 (muokattu 27.05.2007 20:22:13) | |
---|
Mä oon tässä miettinyt tekeväni kaksi erilaista räkkisettiä, toisessa olis Voodu Valve ja joku asiallinen 1U pääte, toisessa sitten ENGL ja jotain muuta. Toisaalta sitten taas oon miettinyt tunkevani päätteen ja Voodun samaan 3U kuoreen ja loput rojut (=harvemmin tarvittavat) toiseen räkkiin. On sitten muitakin ajatuksia, kuten vähemmän käytössä olevien myyminen... Studiolla kuitenkin on käyttöä, niin ei viitti. Toi mun mörssäri on yksiosainen kelluvarakenteinen 10U räkki isoilla kiinteillä renkailla, jossa on 2-3 etuastetta, efektimokkula, kompura, 2U pääte, midiohjattava loopperi yms. Ai että onko kiva roudata? :) Tämä on niin kivaa, kun on ihan loputon suo. Olisi kiva saada se Prophesy II ja hyvä pääte, ettei tarttis ihmetellä monen laitteen kanssa. Toisaalta ei se kuitenkaan riittäis, mä tiedän. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
kunnasja 27.05.2007 20:54:57 | |
---|
Mä oon tässä miettinyt tekeväni kaksi erilaista räkkisettiä -- On sitten muitakin ajatuksia, kuten vähemmän käytössä olevien myyminen... Studiolla kuitenkin on käyttöä, niin ei viitti. Sama vika, pieni olis helppo, mutta valinnanvaraakin olisi hyvä olla. Ja studiohommia varten sitä pitää mielellään kaikki mahdolliset laitteet. Tämä on niin kivaa, kun on ihan loputon suo. On TOSI kivaa, ei tämä varmaan lopu ennenkuin kaikki laitteet on suunnilleen kokeiltu että tietää mitkä toimii ja on itselle sopivia. Toistaiseksi on selvinnyt sen verran että putkea pitää olla soundit pullollaan, ja preset-systeemi on soundien määrän vuoksi välttämätön. Käytännössä siis nuppisysteemit jäävät pois... Juu, onhan H&K:lla hemmetin hyviä vimpaimia. Mutta koska suosimani efektisysteemit ovat räkkimallia, pitäisi tehdä hybridi-setup (nuppi + räkki) mikä ei juurikaan houkuttele, se kun lienee vieläkin ärsyttävämpi roudailla kuin pelkkä räkki. Argh! |
HeavyMachinery 28.05.2007 15:35:42 | |
---|
Mä oon tässä miettinyt tekeväni kaksi erilaista räkkisettiä, toisessa olis Voodu Valve ja joku asiallinen 1U pääte, toisessa sitten ENGL ja jotain muuta. Toisaalta sitten taas oon miettinyt tunkevani päätteen ja Voodun samaan 3U kuoreen ja loput rojut (=harvemmin tarvittavat) toiseen räkkiin. On sitten muitakin ajatuksia, kuten vähemmän käytössä olevien myyminen... Studiolla kuitenkin on käyttöä, niin ei viitti. Toi mun mörssäri on yksiosainen kelluvarakenteinen 10U räkki isoilla kiinteillä renkailla, jossa on 2-3 etuastetta, efektimokkula, kompura, 2U pääte, midiohjattava loopperi yms. Ai että onko kiva roudata? :) Tämä on niin kivaa, kun on ihan loputon suo. Olisi kiva saada se Prophesy II ja hyvä pääte, ettei tarttis ihmetellä monen laitteen kanssa. Toisaalta ei se kuitenkaan riittäis, mä tiedän. Kuolkaa niihin räkkeihinne :D Nimimerkillä:kokemus vähentää kannettavaa :D Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
N33m0 28.05.2007 16:26:45 | |
---|
Kuolkaa niihin räkkeihinne :D Nimimerkillä:kokemus vähentää kannettavaa :D mutku niis on niin paljon hienoja vilkkuvia valoja ja ne näyttää nii professionaalilta :P "Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top." - James Hetfield |