WanhaWetäjä 20.06.2007 23:52:15 | |
---|
Riippuu hyvin paljon siitä, millainen tuo kyseinen 96' vuoden stratosi on? 90' luvulla Fenderin toiminta oli jo niin monimuotoista, että erilaisia stratocaster -malleja on pilvin pimein markkinoilla miltei jokaiseen makuun. Jos tällaiset perusominaisuudet listaisin tähän, niin voit tehdä vertailua esim. näihin: -U-malli -suuri headstock + bullet truss rodi -diamond headit -maple kaula -rosewood otelauta, 21 nauhaa -3 pultin kiinnitys runkoon -leppä body -6 ruuvin vintage tremolo -3x vintage -tyyliset single coil mikit Kaulan malli/materiaalit sekä mikrofonit vaikuttavat varmasti eniten tuohon, millaisia eroja näille malleille syntyy vertailtaessa. Kuitenkaan, vaikka kitaroilla olisi täysin identtiset specsit, niin eroja ainakin soundillisesti löytyy. Mun villi veikkaus on että kun kyseessä on vasurikitara, niin tuota on tehty vain ja tasan yhtä ja samaa mallia, tai ainakin maahantuotu...ihan sattumalta tollasen löysin Hesasta keikkareisulla, tais olla just 96, skittahan voi olla toki vanhempi, vissiin sarjanumerosta tuon vois jäljittää? Kiitokset runsaasta informaatiosta, täytyypä noita ominaisuuksia tutkailla ja asiantuntijalta kysellä kun vien kitaran perushuoltoon syksymmällä, nauhat pitäs hioa tai jopa vaihtaa. |
npk 21.06.2007 08:59:03 | |
---|
"Define irony: a bunch of idiots dancing around on a plane to a song made famous by a band that died in a plane crash." |
Dunga 21.06.2007 10:04:01 (muokattu 21.06.2007 10:11:16) | |
---|
Itsekin hommasin viime talvena vastaavan, tosin maple-kaulalla. http://www.kolumbus.fi/niko/kitarat/fender.jpg Tätänykyä suosikkikitarani, ei nuo muut oikein soittoon enää pääse :) Oi perhana, se on kaunis. Alkaa itseäkin himotella.... eih pois se minusta. e. Fenkun sivujen mukaan noissa ei ole nitrolakkaa, vaikka muissa am.vintage sarjalaisissa ('57 & '62) on. Kummaa. My name is Lucifer, please take my hand. |
Iron Horse 21.06.2007 11:31:15 | |
---|
The boys aren't back in town -R.I.P. Phil Lynott |
Dr. Muff 21.06.2007 11:58:33 | |
---|
e. Fenkun sivujen mukaan noissa ei ole nitrolakkaa, vaikka muissa am.vintage sarjalaisissa ('57 & '62) on. Kummaa. Siinä suhteessä on siis period correct. Tossa ei pidäkään olla nitroa. Nitron käyttö lopetettiin 60-luvun loppupuolella (~67-68, en jaksa googlata). |
Dunga 21.06.2007 12:06:21 | |
---|
Siinä suhteessä on siis period correct. Tossa ei pidäkään olla nitroa. Nitron käyttö lopetettiin 60-luvun loppupuolella (~67-68, en jaksa googlata). No sehän selittääkin sitten, kiitos infosta. My name is Lucifer, please take my hand. |
StJerky 21.06.2007 14:13:12 | |
---|
-U-malli -suuri headstock + bullet truss rodi -diamond headit -maple kaula -rosewood otelauta, 21 nauhaa -3 pultin kiinnitys runkoon -leppä body -6 ruuvin vintage tremolo -3x vintage -tyyliset single coil mikit Minulla aito -78 strato ja nuo täyttyy paitsi, että minusta silloin oli enimmäkseen saarni bodyja (ja painavia sellaisia). Itse pidän. Monet ei. |
biibob 21.06.2007 14:23:07 | |
---|
Minulla aito -78 strato ja nuo täyttyy paitsi, että minusta silloin oli enimmäkseen saarni bodyja (ja painavia sellaisia). Itse pidän. Monet ei. Juu näissä american vintage 70'sarjoissa natural ja 3-tone colorit on tehty saarnista. Täysväriset (black, OLW) on sitten leppää. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
Dr. Muff 21.06.2007 16:34:34 | |
---|
Minulla aito -78 strato ja nuo täyttyy paitsi, että minusta silloin oli enimmäkseen saarni bodyja (ja painavia sellaisia). Itse pidän. Monet ei. Käsittääkseni Burstit saarnea ja solid colorit leppää.. |