Aihe: Korvatulpat
1 2 3 4 5
Antti1
07.05.2007 19:36:49
Mitkäs tuolla keskimmäisellä kultakorvalla onkaan päässään?

Mä luulen, että kuppien alla on jotain monitorointikalua korvassa. Sama systeemi kehitteillä oman bändin kanssa myös. Yksinään noi peruskupit on jotakuinkin hirveintä skeidaa Vic Firthin rumpukuulokkeiden jälkeen, mun mielestä.
arppah8
07.05.2007 19:41:06

Mä luulen, että kuppien alla on jotain monitorointikalua korvassa.

Juu, eiköhän. Hulvattoman näköistä silti noin livekäytössä. Kertoo ehkäpä jotain kolmen kaveruksen näkemyseroista sopivan lavavolan suhteen.
May your dogs colon be familiar with the warmth of your breath!
Jones_
07.05.2007 20:24:12
Joo-o, niillä peltoreilla kyllä menee aikalailla into soittamisesta kun ei kuule mitään muuta kun rummut :D Täytynee mennä kauemmas rummuista ja soittaa EAR:it korvissa siellä niin on vähän parempi balanssi..
voima
07.05.2007 20:30:39
Kuinkas paljo ne keltaset tavalliset tulpat suojaa db? Ja eikös ne suojaa vähemmän jos ne leikkaa kahtia? :O
Moi oon protuisti.
Stalkah
07.05.2007 20:42:33

Kuinkas paljo ne keltaset tavalliset tulpat suojaa db? Ja eikös ne suojaa vähemmän jos ne leikkaa kahtia? :O

eiköhän nuo jotain -20dB.n luokkaa ole. Joulukuuset (sellaset mitä miulla on, siis) vähentää 37dB, mutta todellakin, ne aiheuttaa sitä v*ttumaista korvasärkyä. Tuntuu ihan kun ois jääny vettä pidemmäksikin ajaksi lukkoon sinne korvaan, todella epäsuositeltavaa. Kokemuksi muilta?
Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että jättikyrpae johdattelee meidät ja tukiryhmämme kohti hyvinvoivan yhteiskunnan rinnalle muodostuneita epäkohtia.
oiva tumpeloinen
07.05.2007 20:46:33
eiköhän nuo jotain -20dB.n luokkaa ole. Joulukuuset (sellaset mitä miulla on, siis) vähentää 37dB, mutta todellakin, ne aiheuttaa sitä v*ttumaista korvasärkyä. Tuntuu ihan kun ois jääny vettä pidemmäksikin ajaksi lukkoon sinne korvaan, todella epäsuositeltavaa. Kokemuksi muilta?

Onkohan nyt ihan kuitenkaan 37db se kuusitulppien vaimennus? Esim. tässä ketjussa aiemmin mainitut Elacin kuuset vaimentaa parhaimmillaan noin 20 db, ja valettuihin sai valita maksimissaan 25 db:n vaimennuksen. Sen mä voisin hyvin kuvitella, että semmoinen keltainen kertakäyttötulppa vaimentaa tuon 37 db jostain 1khz-3khz väliltä. 37 db alkaa olemaan aika semmoinen vaimennus, ettei sieltä enään juurikaan mitään kuulu. Siis jotakuinkin normikäytössä......
Stalkah
07.05.2007 20:48:29 (muokattu 07.05.2007 20:48:44)

Onkohan nyt ihan kuitenkaan 37db se kuusitulppien vaimennus? Esim. tässä ketjussa aiemmin mainitut Elacin kuuset vaimentaa parhaimmillaan noin 20 db, ja valettuihin sai valita maksimissaan 25 db:n vaimennuksen. Sen mä voisin hyvin kuvitella, että semmoinen keltainen kertakäyttötulppa vaimentaa tuon 37 db jostain 1khz-3khz väliltä. 37 db alkaa olemaan aika semmoinen vaimennus, ettei sieltä enään juurikaan mitään kuulu. Siis jotakuinkin normikäytössä......

juup, taisi tulla erhe, puhuinkin nyt siis juuri sellaisista kertakäyttötulpista, anteeksi sekoiluni. kyllä niistä ihan hyvin kuuluu kitarat & muut läpi, mutta se vihlominen käytön jälkeen ketuttaa.
Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että jättikyrpae johdattelee meidät ja tukiryhmämme kohti hyvinvoivan yhteiskunnan rinnalle muodostuneita epäkohtia.
Fin Voodoochild
07.05.2007 21:52:30
Alpinen tulpat on ihan mahtavat. Niitä saa ainakin F-musiikista. Kaiken kuulee selvästi treeneissä ilman verenvuotoa korvista.

Joo. Alpinet on aika hyvät. Meinaa sen verran voin sanoo et meijä rumpupalli on aika rummunrääkkääjä ja ilman hyviä tulppia reenikämpällä korvat kuolis. Vaimentaa aika hitsisti ja silti soundi ei vääristy.
entombed
08.05.2007 16:22:54 (muokattu 08.05.2007 16:23:46)
Laittakaapa korvatulpista jotain tietävät linkkiä valmistajien/myyjien sivuille. Itellä on festareilta ostetut kuusitulpat...maksoi jotain 5€ eli tarkoitus olisi tilata kunnon tulpat. Kyllä nuokin 5€ kuusitulpat voittaa 100-0 nuo keltaiset perustulpat. Pelkät linkit riittää, yläpuolella on jo paljon hyviä kommentteja.
oiva tumpeloinen
08.05.2007 16:48:59
Laittakaapa korvatulpista jotain tietävät linkkiä valmistajien/myyjien sivuille. Itellä on festareilta ostetut kuusitulpat...maksoi jotain 5€ eli tarkoitus olisi tilata kunnon tulpat. Kyllä nuokin 5€ kuusitulpat voittaa 100-0 nuo keltaiset perustulpat. Pelkät linkit riittää, yläpuolella on jo paljon hyviä kommentteja.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=12&t=115490

Kaivele sieltä.
Swan
08.05.2007 18:49:22
Elacinin kuusitulppia suosittelen myös. Keltaiset Earit mössöyttää äänen paljon noita helpommin. Jos keikalla tai treeneissä meinaa olla ongelma kuulla itseään, niin kuuset vaan hankintaan. Pienempi sijoitus kuin valetut, mutta ero keltaiseen vaahtomuoviin huomattava.
Pinkki Testarossa ja Crockett's Theme - ranskanpastilleja, mmm...
>-)))> #26
S.M.A.K.
JUKE73
10.05.2007 23:17:31
Mie ja kaverini hankittiin tossa äskettäin nuo 3M:n siniset kuusitulpat apteekista. :D
Näyttää kyl hyviltä, en oo viel testannu mut kaverini sano et ne tuntuu tosi hyviltä.

Nyt viikonloppuna pääsee testaa niit oikee kunnol ku soittaa rumpui ja kaikkee. :D
Viikate rocks!!!!
JartZA
10.05.2007 23:45:58
Alpinen tulpat olivat tasaisesti vaimentavat ja mukavat korvissa. Palvelivat hyvin kunnes hukkuivat. Nyt käytössä Elacinin kuusitulpat, hyvät nekin ovat, eivätkä rasita korvia, mutta jotenkin hassun pitkät. Molemmat pieksee vaahtomuovipallot aika reippaasti.
SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann
oiva tumpeloinen
10.05.2007 23:47:51
Alpinen tulpat olivat tasaisesti vaimentavat ja mukavat korvissa. Palvelivat hyvin kunnes hukkuivat. Nyt käytössä Elacinin kuusitulpat, hyvät nekin ovat, eivätkä rasita korvia, mutta jotenkin hassun pitkät. Molemmat pieksee vaahtomuovipallot aika reippaasti.

Ei kyllä Alpinet tasaisesti vaimenna. Aika hyvin sielläkin yläpäät kärsii. Paremmin kyllä ne toimii kuin ne vaahtomuovit.
ninos
11.05.2007 00:17:00

Mie ja kaverini hankittiin tossa äskettäin nuo 3M:n siniset kuusitulpat apteekista. :D
Näyttää kyl hyviltä, en oo viel testannu mut kaverini sano et ne tuntuu tosi hyviltä.

Nyt viikonloppuna pääsee testaa niit oikee kunnol ku soittaa rumpui ja kaikkee. :D

Tein saman. Testasin ja on hintansa väärtit, kuulee selvemmin kuin keltasilla hirmuilla. Aluksi oli hieman korvat kipeät mutta parin päivän jälkeen ne istui mukavasti korvan perällä.
JartZA
11.05.2007 02:12:07
Ei kyllä Alpinet tasaisesti vaimenna. Aika hyvin sielläkin yläpäät kärsii. Paremmin kyllä ne toimii kuin ne vaahtomuovit.

Okei, tasaisesti suhteutettuna vaahtomuoveihin :)
SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann
Fingolfin
12.05.2007 08:47:53 (muokattu 12.05.2007 08:49:52)
Itse hommasin joskus nuo EARin ER-20 Hi-Fi tulpat, mutta liian kovaa tuntui tulevan soitto läpi. En tiedä onko herkät korvat vai mitä, mutta olen käyttänyt kertakäyttö Bilsom 303:ia 33dB SNR vaimennuksella. EARin keltaisia kuusia, Ultrafittejä on tullut myös käytettyä sekä Howard Leight SmartFitteja http://www.hearingportal.com/products/products2.asp?id=8

Soundi säädetään kohdalleen ilman tulppia ja sitten kovaa soitellaan tulpat päässä vaikka ylä-ääniä syökin.
Strength and Honor
rainmaker
12.05.2007 11:17:04

Itse olen tehnyt saman huomion. Ensin kun säätää soundin ilman tulppia sopivaksi, sitte ku laittaa alpinet paikoilleen, hetki sitten niin loistava soundi onkin aivan käsittämätöntä muhjua. Sitten ku tulpat päässä säätää soundin, niin ilman tulppia kuulostaa sirkkeliltä.

En ole oikein tyytyväinen noihin Alpinen tulppiin. Kyllähän ne vaimentaa, ja säästyy korvien soimiselta ja päänsäryltä, mutta yläpää soundista leikkautuu myös pois.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
opaa
13.07.2007 18:55:14
Itse olen tehnyt saman huomion. Ensin kun säätää soundin ilman tulppia sopivaksi, sitte ku laittaa alpinet paikoilleen, hetki sitten niin loistava soundi onkin aivan käsittämätöntä muhjua. Sitten ku tulpat päässä säätää soundin, niin ilman tulppia kuulostaa sirkkeliltä.

En ole oikein tyytyväinen noihin Alpinen tulppiin. Kyllähän ne vaimentaa, ja säästyy korvien soimiselta ja päänsäryltä, mutta yläpää soundista leikkautuu myös pois.

Ei ne nyt niin kauheasti sitä yläpäätä vaimenna.. :P Hyvin mä pystyn niillä soittaa vaikka oonkin todella nirso jos yläpäätä puuttuu soundista. Pikkasen ekstraa saa vahvistimen eq:sta säätää sille treblelle ja sillä hyvä sitten. Muut tuskin edes huomaa eroa.
kipu69
27.07.2007 07:28:30
mulla on ollu jo kauan ne perinteiset EARin joulukuuset. alkoi jotenkin tuntumaan että vaimentaa liikaa joten otin ne muovit siitä pois. Nyt kuuluu korkeat äänet paljon selvemmin muttei kuitenkaan liian kovaa. kantsii testata ennen kuin nitä roskiin heittää....
"idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)