Aihe: Kitaroiden Toyota Corolla
1 2 3 4
Niq
13.04.2007 10:12:09 (muokattu 13.04.2007 10:12:42)

Noista runkosoundeista ja puulajeista en tajua hevonvitta=) Hyvät mikit kun on niin hyvä tulee, omassa duncanin JB.

Et näköjään tajua joo, jos luulet että hyvillä mikeillä pelastetaan kaikki. Tässähän se ero just on Corolla - Oikea auto. Joillekin riittää että tekee just sen mitä tarttee, että joku ääni tulee sieltä kitarasta vahvariin ja soitto soi.

Mä on ite Sitikkamiehiä, eli oon autoissakin tottunut laatuun ja mukavuuteen. Sama pätee kitaroissa.

Nyt kun ajattelee niin aikaisempi sanoja oli siis oikeassa: LTD:n voi rinnastaa Corollaan tässä vertauksessa. :)

EDIT: Lukkoa odotellessa...
"I have a cunning plan" -Baldrick
PIM
13.04.2007 10:18:48
Mä on ite Sitikkamiehiä, eli oon autoissakin tottunut laatuun ja mukavuuteen. Sama pätee kitaroissa.

Kaveri vaihtoi joku aika sitten Xantiasta pari vuotta tuoreempaan Suzuki Swiftiin ja kehuu nyt kuinka kaikki pelaa eikä tarvi olla koko ajan huollattamassa ja korjaamassa jotain pikkuvikaa. No toiset vaan arvostaa eri asioita, eihän siinä mitään, onneksi on noita vaihtoehtoja olemassa.
Simo78
13.04.2007 10:48:27 (muokattu 13.04.2007 10:57:56)
Et näköjään tajua joo, jos luulet että hyvillä mikeillä pelastetaan kaikki. Tässähän se ero just on Corolla - Oikea auto. Joillekin riittää että tekee just sen mitä tarttee, että joku ääni tulee sieltä kitarasta vahvariin ja soitto soi.

Nyt kun ajattelee niin aikaisempi sanoja oli siis oikeassa: LTD:n voi rinnastaa Corollaan tässä vertauksessa. :)

En tajua joo, sen ajan kun soitan keskityn ihan soittamiseen, enkä runkosoundeihin. Lopullisesti se soundi lähtee soittajasta, riippumatta kitaramerkistä.

E: luin uudestaan tekstini(ja poistin osan) ja laitan omalta osaltani lukon tähän ketjuun=) Ehkä jollain muulla on jotain uutta sanottavaa...
mhaarala
13.04.2007 11:37:11 (muokattu 13.04.2007 11:37:37)
Kaveri vaihtoi joku aika sitten Xantiasta pari vuotta tuoreempaan Suzuki Swiftiin ja kehuu nyt kuinka kaikki pelaa eikä tarvi olla koko ajan huollattamassa ja korjaamassa jotain pikkuvikaa. No toiset vaan arvostaa eri asioita, eihän siinä mitään, onneksi on noita vaihtoehtoja olemassa.

Mummon veljen pojan serkulla oli ja kerran joku sitikka ja siinä oli ainaki kaksi vikaa ja sitä piti huoltaa ja se oli ihan PASKA. Sit se vaihto tojotaan ja ei oo tarvinnu ees öljyjä vaihtaa ikuna.

Nimim. Citroen BX:llä joka päivä ~200km.... (joo, offtopicia...)
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
PIM
13.04.2007 11:40:41
Sitikkamiehiäkin on kahta lajia, tyytyväisiä ja entisiä;)
Niq
13.04.2007 11:43:16 (muokattu 13.04.2007 11:45:20)

Mummon veljen pojan serkulla oli ja kerran joku sitikka ja siinä oli ainaki kaksi vikaa ja sitä piti huoltaa ja se oli ihan PASKA. Sit se vaihto tojotaan ja ei oo tarvinnu ees öljyjä vaihtaa ikuna.

Nimim. Citroen BX:llä joka päivä ~200km.... (joo, offtopicia...)

Joo, oon mäki kuullu kun kaverin siskon koiralla sitikka hajoo aina mut kyllä nissani/mazda/tojota aina pelaa. Näin paljon ajavana olen todennut että kaikissa autoissa tulee vikaa sitä mukaa kun kilometrejäkin, yhtälailla sitä edellistä Nissania sai huoltaa kuin nykyistä Citroeniä. Huoltovapaata autoa en ole vielä ikinä nähnyt eikä kaveritkaan. Ajan kuitenkin nämä jokavuotiset 30tkm mieluummin sellaisella autolla jolla on mukava ajaa.

Vähän kun sanois että "Mullon tää ESPin kitara eikä siihe tarvii vaihtaa kieliä ikinä eikä putsata otelautaa".
"I have a cunning plan" -Baldrick
Nacher
13.04.2007 11:43:52
Minulta kyllä meni jutun juju vähän ohi. Ajatellaan? Kuka ajattelee? Ulkonäkö/soundikysymykset luulisin kenen tahansa osaavan erottaa toisistaan, tästä paremminkin saa sellaisen käsityksen kuin sinä et näkisi terävämmillä kulmilla ja mustalla värillä muuta arvoa kuin soundin heweyden. Taisit missata sen tosiseikan, että joku voi jopa pitää ESPin sekä LTD:n kitaroiden muodosta ihan esteettisessä mielessä. Ja väreistä myös. Oletko sitä mieltä että kaikki mustilla/särmikkäämmillä kitaroilla soittavat kitaristit vetävät niillä sen tähden että uskovat sen kuulostavan raskaammalta? Mahtaa olla julma yllätys heille, he kun olisivat varmasti aina halunneet soittaa pyöreäkulmaisilla ja iloisemman värisillä kitaroilla. Onneksi tämän itse opin nyt ajoissa, keltainen tikkurilapurkki on jo tilauksessa. Ja paljon hiekkapaperia.

Tilusankarin nimi lavassa.. Aivan, taidatkin tarkoittaa sitä tosiseikkaa että Ltd on ainoa kitaravalmistaja joka tekee signature-malleja ja endorsement-diilejä. Jopas on erikoislaatuisen törkeää kaupankäyntiä.
Pikavilkaisin omakuvaustasi, ja mitäs löytyikään. Ilmeisesti Ibanezilta joku Joe Satriani -kepakko ja musta Gibsonin SG. Voi voi voi, tästähän voisin sinun logiikallasi päätellä, että kuvittelet Gibsonin soundaavan uberraskaalta mustan värinsä ja terävien piikkiensä takia, ja Ibanezillasi soitat kuulostaaksesi.. Satrianilta? Hitto jätkä, voisit ehkä käyttää parempiakin valintaperusteita kitaroidesi valinnassa!? Sinuna en alkaisi räkyttämään teinicorolloille, kun itselläsikin on tallissa toisessa autossa kakkosnelosspoileri ja toisessa viemäriputki pakoputkena. Näitä ontuvia analogioitasi käyttäen siis. Mutta moniko maalaa autonsa mustaksi saadakseen sen kulkemaan nopeampaa?

Nyt siis kaikki Ltd-kitarat ovat mustia teräväkulmaisia signatureja ja kaikki näiden kitaroiden ostajat etsivät rankkaa soundia ja valitsevat siksi Ltdn, koska se on selvästi ainoa kitaravalmistaja joka myy mustia ja teräväkulmaisia kitaroita, jotka tietenkin tästä johtuen kuulostavat kaikkein hewyimmiltä. Tästä yleistyksestä pitäisi saada mitali. En tiedä sitten voidaanko Ltd:tä sanoa teinicorollaksi, mutta ei ainakaan näillä oletuksilla/analogioilla. Olisit edes mieluummin puhunut 'huonon' valmistusmaan ja hyvien specsien yhteensopimattomuudesta tai vaikka linnuista ja leppäkertuista.

Minulla on tällainen teinicorolla. Mutta siinä missä sinä näet mustan värin ja terävät kulmat, minä näen itselleni sopivat specsit omaavan kitaran rakenteeltaan ja elektroniikaltaan, minulle täydellisesti sopivan ja hyväsoittoisen/sointisen instrumentin, ja ulkonäön joka minua yhä miellyttää. Näen myös puunsyyt mustan värin läpi. Näiden kahden vuoden aikana en ole törmännyt minkäänlaisiin ongelmiin corollassani, mikään ei ole rikki toiminnallisesti tai esteettisesti, ja kitaran säädöt saan juuri itselleni sopiviksi. Yllättävän hyvin kitaralta, jonka valitsin näemmä vain sen mustan värin ja terävien kulmien takia. Julkean vieläpä väittää kitarani soundaavan vahvistimeni läpi raskaalta. Olen saastainen. On tässä kitarassani muuten sellainen valmistusvirhe, etten kenenkään nimeä siitä lavasta löytänyt. Ellei joku tilukitaristi ole nimeltään Ltd. Melkoinen sattuma?

Minun mielipiteeni on myös se, että kaikinpuolin itseään miellyttävällä kitaralla on kuitenkin parempi fiilis soittaa kuin sellaisella toimivalla pelillä, joka on kuitenkin omaan silmään äärimmäisen ruma. En minä voisi kuvitella itseäni suorilta soittamassa Warlock-mallisella kitaralla tosissani, vaikka miten soundaisi mahtavalle. Se ei ole minun juttuni. Joku sunburst-strato sitten toisena hyvänä.

Ja jotta tämä ei jäisi ihan puhtaaksi OT:ksi, niin laitanpa minäkin tähän 'galluppiin' vastaukseksi tuon Yamahan. Ulkoisesti hajuton/mauton, mutta varmastikin toimiva ja hinta/laatusuhteeltaan erinomainen soitin, lähinnä kehuista päätellen. Ibanez menee jo fiiliksemmäksi, etenkin kun niissä on ne terävämmät sarvet kuin stratoissa, ja mustinakin niitä saa. Ilmeisiä raskaasti soivia hevikitaroita siis. Ei mitään aikuisten soittimia, teineille semmoiset.

Btw, Zädäämillä on hyviä pointteja.

Pitää sitä välillä imaista :) Mielipiteet ovat hyvästä niin kauan kuin ne eivät ole perusteettomia.

Jestas, kyllä tiesin provoavani, mutten voinut haaveillakaan pystyväni tällaiseen. Hienoa pojat, juuri näin se threadi etenee :D.

Jos hetken vakavasti kommentoin, niin kuten joku tuolla edellä sanoi, LTD:issä tökkii hintansa nähden myös minusta se tuntuma ja runkosointi. Olkoon vaikka miten sitä blingblingiä ja hienot loimuvaahterat, niin ei innosta kun runko on kuin sementistä valettu ja kaulan tuntuma todella kömpelö. Toisaalta voi olla ihan, etten kaulan tyypistäkään pidä, sillä en innostunut edes aidon ESP Eclipsen fiiliksestä, vaikka se olikin selvästi noita LTD:itä parempi.
Insane Kane
13.04.2007 11:45:49
Et näköjään tajua joo, jos luulet että hyvillä mikeillä pelastetaan kaikki. Tässähän se ero just on Corolla - Oikea auto.

Ööö, corollassa on huono runkosointi?
Inhottavaa kun pystyy olemaan huutamatta keskustellessa moottoritiellä?
Mikä corolla on ellei oikea auto?
Puhutaanko nyt akustisesta runkosoinnista vai vahvarin kautta soitettuna?
Oletko vakavasti sitä mieltä että EMG:n mikit edelleen (useista väittelyistä huolimatta) saavat kitaran kuin kitaran kuulostamaan samalta? Ja huonon soimaan hyvin?

Joillekin riittää että tekee just sen mitä tarttee, että joku ääni tulee sieltä kitarasta vahvariin ja soitto soi.

Omassa LTD:ssä ääni tulee kyllä vahvistimeen ja huipputatsin lisäksi ääni on kohtuullisen hyvä. Ainiin, siinähän on EMG:n mikit... Eli paska kitara mutta hyväsoundiset mikit mulla X)
Mitä muuta auton/ kitaran pitää tehdä kuin just sen mitä sen tarvii tehdä, emmiejymmärrä. Kitarastahan tulee se ääni vahvariin jonka herra kitaristi sieltä rämpäyttää?

Sitikkamiehet ovat aina olleet kovia merkkinsä puolustajia / harrastajia.
Kaikkien ei tarvitse autoaan puolustaa kun se tekee sen itse kulkemalla etiäpäin vuodesta toiseen =)
Mukavuus ja laatu on sitten käyttäjän silmissä/näpeissä se...

En ihan täysin vieläkään ymmärrä pointtiasi. Ymmärsin että Tojo ja LTD tekevät kuraa ja ilmeisesti Yamaha ja Sitikka herkkua laadukasta ja mahtavaa?

Tämä olisi voinut olla hyvä ketju mutta en ymmärrä miksi muutama merkki nostaa aina niin suuren haloon täällä... Eli LTD, Gibson ja EMG... Varsinkin edelliset yhdessä >=)
Corolla automallina on siitä hieno että ei tarvitse puolustella valintaansa >=)
Ei näin! >=)
mhaarala
13.04.2007 12:15:53 (muokattu 13.04.2007 12:16:20)

Vähän kun sanois että "Mullon tää ESPin kitara eikä siihe tarvii vaihtaa kieliä ikinä eikä putsata otelautaa".

heh.. joo. :)

Ja onhan se vähän niinkin että yhdeltä merkiltä siedetään enemmän puutteita kuin toiselta. Vähän niin kuin autossakin... jos tojotaan tai volvoon tulee jokin vika, niin se on vain epäonninen yksittäistapaus. Jos sitikassa on jokin vika niin se on osoitus siitä että kaikki sitikat on "ihan PASKOJA!111!!1" :P

Pistäkääs tuohon listaan automerkkien paikalle eräät kitaranvalmistajat ;)
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Les Fender
13.04.2007 15:00:07
Ai onkos tämä se uusi Autot: karvanopat -palsta ?
"Living is easy with eyes closed!"
kimurantti1
13.04.2007 15:18:24

Eikun alkusoittoa analogioiden.netille.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Kiinankeisari
13.04.2007 17:29:38

autoforumeiden keskustelujen takia on jo sentään käräjöitykin, kun tappouhkauksia jakoivat. onneksi muusikot on niin paljon lepposampia :)
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Wolfie
13.04.2007 17:33:45
Niinnii, mut corolla sopii ja toimii suurelle massalle. Siihenhän sen menestys perustuu. Näin ovat asiat myös Tele MIJ:n kohdalla. Sehän oli kuiteksi vissiin ketjun aloittajan juju tässä koko hommassa.

Niinkin kyllä voi sanoa. Kuitenkin on melkomoista valetta, että Sorolla sopisi suurelle massalle. Pikemminkin sen voisi sanoa sopivan pienelle tai keskikokoiselle massalle, sillä moni jopa minua pienempi on sanonut, että Sorollaan ei meinaa mahtua. Mutta "suuri yleisö" on tietenkin sitä mieltä Suomessa, että Sorolla on kehonsiirtovälineiden aatelia.

Ja jotenkin tällaiset keskustelut aina herättävät sen uinuvan sarkasminheitonkyvyn, joka muuten ei pahemmin päätään nostele.

Eikös Toijjotan tankki myös täyty itsekseen? Ainakin niin ovat jotkut minulle kertoneet...

Corolla automallina on siitä hieno että ei tarvitse puolustella valintaansa >=)

Täysin totta. Setäni kertoi kerran hankittuaan Audin vm. n.1986, että mikäli hän olisi hankkinut minkä tahansa uuden tai vanhan Toijjotan, oli se sitten karvalakkimallin Sorolla tai sitten Maan Matkailija kaikilla mausteilla, olisivat kaikki naapurit tulleet kehumaan ja ihastelemaan ja olleet niin hyvää pataa. Mutta koska kyseessä oli loppuunajettu iänikuinen Sakemanni, olivat naapurit kulkeneet palkokasvi hengityselimissä ihmetellen sitä, miten tuo tuolla tavalla rupesi snobbailemaan.
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
unsimilaer
13.04.2007 18:11:04
Hohoo! Minullapa on Corolla (hopean harmaa), Indonesian LTD(mh250nt, ruskea) ja Fender Stratocaster MIM (keltanen).
Ja soitan rässiä.
Miten tämä voi olla niin helevetin vaikeeta!?!
Traditional
13.04.2007 18:31:35
Hohoo! Minullapa on Corolla (hopean harmaa), Indonesian LTD(mh250nt, ruskea) ja Fender Stratocaster MIM (keltanen).
Ja soitan rässiä.

Noniin, tässä se oli, mies jolla on kaikki josta puhutaan. :)
"Ei tiedolla eikä taidolla vaan fiilispohjalta..."
PLing
14.04.2007 17:19:17
EDIT: ja on muuten aika hauskaa että ainoa hyvä asia mitä niistä jammuista ja squiereista kuulee on: pitää vireen....... Riittääkö se?

En tiedä mitä kokemuksia muilla on, mutta jos pitäisi valita myynkö Yamahan Pacificani vai Gibson Explorerini niin Gibboni saisi kenkää saman tien. Eikä tosiaankaan pelkästään vireenpidon vuoksi. Mutta kukin tyylillään. ;)
Doh, nakki.
Wolfie
14.04.2007 18:15:24
En tiedä mitä kokemuksia muilla on, mutta jos pitäisi valita myynkö Yamahan Pacificani vai Gibson Explorerini niin Gibboni saisi kenkää saman tien. Eikä tosiaankaan pelkästään vireenpidon vuoksi. Mutta kukin tyylillään. ;)

Mikäli tosiaan joskus tuollainen tilanne vastaan tulee, niin ilmoita. Kyllä minulle kelpaisi tuollainen valkea Explorer tuon mustan Hamerin rinnalle. *hymiöntapainen tässä vissiinkin pitäisi olla*
esprit de corps
14.04.2007 18:19:21
Tästä nyt päästäänkin siihen suureen kysymykseen; jos sinulla olisi parhaat kamat maailmassa, olisiko sinulla paras soundi? Te ootte ihan heleketin rajottunutta sakkia.
Wolfie
14.04.2007 18:27:45
Tästä nyt päästäänkin siihen suureen kysymykseen; jos sinulla olisi parhaat kamat maailmassa, olisiko sinulla paras soundi? Te ootte ihan heleketin rajottunutta sakkia.

Se vähän riippuu mistä roikkuu. Jos minulla olisi Ferrari Enzo, uskoisin siitä löytyvän kaikkein parhaat soundit. Jos minulla olisi Bugatti Veyron, uskoisin siitä löytyvän kaikkein parhaat soundit. Jos minulla olisi custom made just for my a** kitara ja custom made just for my a** vahvistin kaappeineen, uskoisin niissä olevan kaikkein parhaat soundit. Tätä rataa voisin jatkaa tietysti loputtomiin...

Kukin taaplaa tyylillään. Rajoittuneisuus löytyy korvien välistä. Tervetuloa vain seuraan, täällä on vielä tilaa...
esprit de corps
14.04.2007 18:35:17
Se vähän riippuu mistä roikkuu. Jos minulla olisi Ferrari Enzo, uskoisin siitä löytyvän kaikkein parhaat soundit. Jos minulla olisi Bugatti Veyron, uskoisin siitä löytyvän kaikkein parhaat soundit. Jos minulla olisi custom made just for my a** kitara ja custom made just for my a** vahvistin kaappeineen, uskoisin niissä olevan kaikkein parhaat soundit. Tätä rataa voisin jatkaa tietysti loputtomiin...

Kukin taaplaa tyylillään. Rajoittuneisuus löytyy korvien välistä. Tervetuloa vain seuraan, täällä on vielä tilaa...

No niin, minä en todellakaan ole mikään puristi minkään suhteen, kotona vetelen iloisesti jollain squierin ikivanhalla 15 wattisella trankkuhelvetillä... Mutta pointti onkin juuri se, että monet luulevat hyvillä (lue: kalliilla) laitteilla saavuttavansa sen viimeisen euforian. Se on rajoittuneisuutta. Tottakai laitteet vaikuttavat soundiin, mutta loppujen lopuksi vain se, mitä sinä soitat, ratkaisee. Ja jaa da jaa, täällä näistä voisi keskustella loputtomiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)