Aihe: Putkista - Raskaampi musiikki
1 2 3 4 5 6 7
saastara
07.04.2007 12:39:58 (muokattu 07.04.2007 12:43:35)
E: Ei mitään. Olen käsi.

E II: Mutta sen verta voisin kysellä, että jos joku tahtoisi valottaa allekirjoittaneelle hieman noista pääteputkien soundiluonteista? Mikä putki on tyypillistä millekkin mörssärille..?
Lisää middleä.
kimurantti1
08.04.2007 05:19:20
E II: Mutta sen verta voisin kysellä, että jos joku tahtoisi valottaa allekirjoittaneelle hieman noista pääteputkien soundiluonteista? Mikä putki on tyypillistä millekkin mörssärille..?

VHT:n sivuilla on jonkinnlainen karkea erottelu putkien soundeille: http://www.vhtamp.com/frames.html

Tuolta FAQ ja kysymys 15 - "What's the difference between KT88, 6550, EL34, 6L6,EL84 tube types?"

Marshall ja Laney käyttää EL34:sia, useimmissa Mesoissa ja isomissa Fendereissä 6L6:a. Tällainen jako mulla on ollut, vaikka toki se on vain suuntaa antava ja molemmilla putkilla saa toteuttettua vakka mitä muutakin. Joku sanoi jossain, että "EL34 bite" ja "6L6 chunck".

Joo, ja hyvä kellonaika mulla. Tulin kotiin keikkamatkalta, eikä väsytä jostain syystä.. :-/
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Billsner
10.04.2007 22:58:11
Ei tarvi olla saman merkkisiä, tung soleihin vaihto EHX putkista toi itselleni ainakin tuhdimman keskialueen ja yläpään kihinä katosi.

Samanlainen vaikutus oli mulla. Soundiin tuli enemmän munaa kun vaihtoi Sovtekit Tung Sol-putkiin.
Wrapped in plastic
Räkkipeli
11.04.2007 11:30:32 (muokattu 11.04.2007 11:31:07)
Ok. Näyttäisi siltä että Tung Solit olisi siis etuseen pätevin vaihtoehto. Mutta entäs se pääteosasto? Joku sanoi että 6550:lilla saa headroomia vitusti lisää, mutta siis jos sellaset asentaa tohon vanhaan marsuun, ni joutuuko siinä siis tekemään jotain muutakin säätöä kun pellä bias? kun joku sanoi että piti jotain lisävastusta laitaa vielä lisäksi ym.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
duc
11.04.2007 11:39:04
Jos puhtaalla kanavalla on oma putki, niin ei välttämättä kannata siihen laittaa Tung-Solia. Voi antaa liikaa vahvistusta ja menee sekin särölle.
Räkkipeli
11.04.2007 11:50:35
Jos puhtaalla kanavalla on oma putki, niin ei välttämättä kannata siihen laittaa Tung-Solia. Voi antaa liikaa vahvistusta ja menee sekin särölle.

Siis malli on ihan JCM 800 2203.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
duc
11.04.2007 11:56:52
Siis malli on ihan JCM 800 2203.

Jeps, ei kai siinä sitten mitään.
-K-
11.04.2007 12:06:50

No en mä nyt huomannut että kovinkaan paljon kuumempi olisi kuin perus electro harmonixitkaan. Yhtälailla saa gainia laittaa puhtaaseen kanavaan kuin ennenkin.
Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita.
duc
11.04.2007 12:14:51
No en mä nyt huomannut että kovinkaan paljon kuumempi olisi kuin perus electro harmonixitkaan. Yhtälailla saa gainia laittaa puhtaaseen kanavaan kuin ennenkin.

Riippuu varmaan vahvistimesta ja voihan noilla putkilla olla isoja yksilökohtaisia erojakin. Itse vaan yhtä putkea testasin kahdella vahvistimella ja vahvistusta tuli enemmän kuin Sovtek/EH:llä tai JJ:llä vaikka kaikki 12AX7-putkia olivatkin. Puhtaan headroomi pieneni selvästi ainakin omalla Blues Juniorilla.
N33m0
11.04.2007 12:33:08

Kun aikoinaan laitoin peavey rockmasteriin tung-solia joka slottiin JJ:n tilalle niin cleanin headroomi vaan kasvoi. Munsta.
slow music for slow people
Jormaz
11.04.2007 14:00:04
Mites nuo tung-solin etuset higain-vahvarissa? Tuoko ne kihinää/sirinää vai mites on? Kihinää en rakasta.
a game of bingo gone horribly wrong
Kjukka
11.04.2007 16:07:55

Mites nuo tung-solin etuset higain-vahvarissa? Tuoko ne kihinää/sirinää vai mites on? Kihinää en rakasta.

Mulla ainakin kihinä väheni VHT:ssä kun vaihdoin input-putkeksi tung-solin.
pekurides
12.04.2007 00:57:17

Highgainissa ne varmaan soi parheiten, ei kihinää vaan murinaa:)
Tunteella päin vittua.
HeavyMachinery
12.04.2007 09:30:49

Ok. Näyttäisi siltä että Tung Solit olisi siis etuseen pätevin vaihtoehto. Mutta entäs se pääteosasto? Joku sanoi että 6550:lilla saa headroomia vitusti lisää, mutta siis jos sellaset asentaa tohon vanhaan marsuun, ni joutuuko siinä siis tekemään jotain muutakin säätöä kun pellä bias? kun joku sanoi että piti jotain lisävastusta laitaa vielä lisäksi ym.

Ei tarvii tehdä muta kuin bias säätää kohdalleen. Mutta sitä ei saa tarpeeksi kuumaksi muuten kuin vaihtamalla vastusta. Ammatti mieheltä todella pieni homma.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
pekurides
12.04.2007 10:42:42

niitä tung-solin 6550 on kehuttu paljon. Lähes yhtä tykit kuin KT88!
Tuo olisi ehkä oma valintani.. kyllä maar vaan isoissa tuubissa on " isompi" tatsikin ja varsinkin hevihumppaan sopivat imo.
Tunteella päin vittua.
Räkkipeli
12.04.2007 11:47:21
Onko 35 euroa liikaa putkien vaihdosta ja biasin säädöstä ammattilaisella? Paljon ne yleensä pyytää?
Jormaz
12.04.2007 14:35:13 (muokattu 12.04.2007 14:37:20)
Onko 35 euroa liikaa putkien vaihdosta ja biasin säädöstä ammattilaisella? Paljon ne yleensä pyytää?

Jos ajatellaan että Musamaailma haluaisi tuosta 100 euroa niin ihan kohtuulliselta kuulostaa.

Kenelle veisit vahvarin, by the way?
Räkkipeli
12.04.2007 14:44:03
Jos ajatellaan että Musamaailma haluaisi tuosta 100 euroa niin ihan kohtuulliselta kuulostaa.

Kenelle veisit vahvarin, by the way?

Raudasjoen Harrilla on Helsingissä toimitilat.
nakedzen
12.04.2007 15:22:00

Wahvarikellari taisi ottaa 25€. Ei tosin taida pahemmin ehtiä enää noita hoitamaan.

Henk.koht. ostaisin tämän:

http://www.tubeampdoctor.com/produc … fo.php?cPath=74&products_id=491

Tuolla saat biasin säädettyä n. 15 minuutissa, ei se oikeasti ole mitään kvanttifysiikkaa.
"Only dead fish go with the flow" Framus Cobra ääninäytteitä High Gain Huone
Jormaz
12.04.2007 15:29:55
Henk.koht. ostaisin tämän:

http://www.tubeampdoctor.com/produc … fo.php?cPath=74&products_id=491

Tuolla saat biasin säädettyä n. 15 minuutissa, ei se oikeasti ole mitään kvanttifysiikkaa.

Oon itse asiassa katsellut jo tommosten perään, toinen vaihtoehto olisi Weber bias rite. Tuo oliskin sikäli parempi että on saksalainen. Pitääpä tsiigailla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)