Eläin 23.03.2007 23:48:19 | |
---|
Kysellä saa allekirjoittaneelta vaikka pikaviesteillä, ja tuon artikkelinkin jos lukaisee, siellä on jotain ruodittu hieman yksityiskohtaisemmin. Ehkä pienesti hehkuttaen mutta kuitenkin ;) http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=789 Olen lukenut artikkelisi suurella mielenkiinnolla useaan kertaan. Kuulisin vielä mielelläni enemmän työn laadusta Teemun kitaroissa sinulta ja muilta, jotka ovat niillä soittaneet. Ovatko puut laadukkaita? Onko puutyöt, maalaukset, lakkaukset, sähköt, nauhoitukset, satulan viilaukset sun muut tehty huolella ja viimeistellysti? Onko työn laadussa ylipäätänsä huomautettavaa? Kuulisin mielelläni mielipiteitä samoihin kysymyksiin myös Amfisoundin osalta. Joku puhui joskus täällä, että oli nähnyt kaveriensa Amfeissa viimeistelyvirheitä ja mm. turhan taipuisan kaulan? Everything you believed is a lie. |
HeavyMachinery 24.03.2007 11:37:43 | |
---|
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Ricce 24.03.2007 11:39:08 | |
---|
Saisko tuosta telestä yhtään parempia kuvia (lähikuvia jne.), jos vaan löytyy digikameraa. Omakuvassa on pari lisäkuvaa |
Joees 24.03.2007 16:21:16 | |
---|
Olen lukenut artikkelisi suurella mielenkiinnolla useaan kertaan. Kuulisin vielä mielelläni enemmän työn laadusta Teemun kitaroissa sinulta ja muilta, jotka ovat niillä soittaneet. Ovatko puut laadukkaita? Onko puutyöt, maalaukset, lakkaukset, sähköt, nauhoitukset, satulan viilaukset sun muut tehty huolella ja viimeistellysti? Onko työn laadussa ylipäätänsä huomautettavaa? Kuulisin mielelläni mielipiteitä samoihin kysymyksiin myös Amfisoundin osalta. Joku puhui joskus täällä, että oli nähnyt kaveriensa Amfeissa viimeistelyvirheitä ja mm. turhan taipuisan kaulan? Mä voisin sanoa, että lähes jokainen tunnettu suomalainen jamppa joka vääntää kitaroita duunikseen tekee pätevää jälkeä ja huolellisesti. Virheitä ja muita sattuu toki kaikille. Noilla hemmoilla kun ei kauheesti ole varaa tehdä paskaa, lähtee äkkiä elanto siitä. Tuota taipuisaa kaulaa en muista, tai sitä juttua. Se voi pitää hyvinkin paikkansa kyllä. Mutta monesti tollasissa tapauksissakin kyse on siitä että kaula on vaan aivan liian ohut. Toki juu, en yleistä. Nää on vaan mun kokemuksia ja mietteitä. Ja edelleen jos tilaisin joltain jotain niin testaisin sen jampan tekeleitä ensin. Ne kertoo paljon enemmän kuin tuhat sanaa. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
Karipiirto 24.03.2007 18:14:31 | |
---|
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia. |
Jii 24.03.2007 23:49:03 | |
---|
Tuota taipuisaa kaulaa en muista, tai sitä juttua. Se voi pitää hyvinkin paikkansa kyllä. Mutta monesti tollasissa tapauksissakin kyse on siitä että kaula on vaan aivan liian ohut. Muistan osallistuneeni keskusteluun Amfisound-kitaroiden kauloista. Silloin oli ilmoilla väite, etteivät osaisi tehdä kauloja. Mun oman kuvan kitara on todella ohutkaulainen ja Amfisound. Ei ole ollut ongelmia. Birth, copulation and death.
Is this your life? |
Les Fender 25.03.2007 02:06:49 | |
---|
Muistan osallistuneeni keskusteluun Amfisound-kitaroiden kauloista. Silloin oli ilmoilla väite, etteivät osaisi tehdä kauloja. Mun oman kuvan kitara on todella ohutkaulainen ja Amfisound. Ei ole ollut ongelmia. Niin.. kaulan spekseistä se taipuisuus johtuu, ei valmistajasta. Jos haluaa mahdollisimman ohuen yhdestä palasta tehdyn mahonkikaulan, niin varmasti tuntuu kumiselta. Tietysti tekijän se pitää huomata ennen valmistusta asiakkaalle mainita. "Living is easy with eyes closed!" |
Eläin 25.03.2007 11:41:48 | |
---|
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 5&t=44707&o=20&co=16800 Tuossa oli tuo kaulajuttu. Tiedä häntä sitten. Kyselyjä tehdessäni olen ainakin huomannut sen, että Teemu vastaa sähköposteihin samantien, kun taas Amfisoundilla menee lähes poikkeuksetta useita päiviä. Kiirettä tietysti pitelee, mutta kuitenkin... Everything you believed is a lie. |
oiva tumpeloinen 25.03.2007 14:28:27 | |
---|
Tää ei nyt sinänsä kuulu aiheeseen, kun ei ole kumpikaan valmistaja kyseessä. Joka tapauksessa... Eilen pääsin hipelöimään muutamaa Jarno Salon tekemää kepakkoa. Oli ihan jämäkän tuntuista tavaraa. Jutteli itse valmistajakin oikein kivasti niistä ja vastaili kysymyksiin. Tulipa vaan tässä mieleen, kun hänen pajansa on Järvenpäässä, josko siinä olisi yksi vaihtoehto kuitenkin kitaran tekijäksi. |
Tee 25.03.2007 17:25:54 | |
---|
Pitäis itekki tilata tässä kuukauden sisään amfisoundilta semmonen Suhr Carved Top standard replica. Melkoset täpinät on kun ajattelee ikiomaa customia :) 10v ollut haaveena tuo, siitä lähtien ku näki mr. Knopflerin heiluvan Pensa-Suhrinsa kanssa. It's so relieving, to know that you're leaving, as soon as you get paid :-EEEEEEEEEE
|
Karipiirto 25.03.2007 17:32:04 | |
---|
Itekkin tässä kartoitan niitä ominaisuuksia joita omassa unelmakitarassa tulisi olla ja kukaties kun tässä tarpeeksi kartottelen ja kerään rahaa niin ottaisinkin yhteyttä Amfisoundille ja pistäisin valmiin idean heille työstettäväksi. ;) Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia. |
Eläin 26.03.2007 00:02:27 | |
---|
Itekkin tässä kartoitan niitä ominaisuuksia joita omassa unelmakitarassa tulisi olla ja kukaties kun tässä tarpeeksi kartottelen ja kerään rahaa niin ottaisinkin yhteyttä Amfisoundille ja pistäisin valmiin idean heille työstettäväksi. ;) ... mutta miksi juuri Amfisoundille? ;) Everything you believed is a lie. |
Karipiirto 26.03.2007 00:28:26 | |
---|
No pistin sen nimen siihen siksi että se tuli ekana mieleen ja kun noita sivuja selailin niin tuli vain sellainen GAS päälle että...:) Mikäänhän ei ole varmaa ja olen tosiaan vasta suunnittelemassa tilausta eli en mitään ole vielä päättänyt. Lähinnä iski silmään noilla toi korukuviointi puuhun. Omaan kitaraani kun olen uumoillut jotain persoonallista. ;) Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia. |
kunnasja 26.03.2007 14:57:18 | |
---|
Oli näköjään viimeinkin F.I:n sivulle lisätty kuvat meikäläisen kepakosta. On tuolla artikkelissakin linkitetty, mutta nuokin ovat hyviä. www.finlandiainstruments.fi - galleria - JK model |
Ben_D 26.03.2007 15:58:04 | |
---|
Oli näköjään viimeinkin F.I:n sivulle lisätty kuvat meikäläisen kepakosta. On tuolla artikkelissakin linkitetty, mutta nuokin ovat hyviä. www.finlandiainstruments.fi - galleria - JK model Tossa on niin paljon kytkimiä, että tarvisin varmaan manuaalin :) Nimimerkillä tottunut yhden mikin ja volumen käyttöön. Muuten nätti peli, mutta miksi kummassa otelautamerkit vaihtuvat rautaristeistä laatikkoihin 12:sta nauhan jälkeen?? http://www.myspace.com/fiercemetal |
Thule 26.03.2007 16:07:04 (muokattu 26.03.2007 16:07:30) | |
---|
Tossa on niin paljon kytkimiä, että tarvisin varmaan manuaalin :) Hah. Mäkin suunnittelen kitaroihini mitä merkillisempiä kytkentä- ja mikrofonivirityksiä, vaikka tosiasiassa käytössä on pelkkä tallamikki ja volume - sekin lähinnä on/off-tarkoitukseen. Oli näköjään viimeinkin F.I:n sivulle lisätty kuvat meikäläisen kepakosta. On tuolla artikkelissakin linkitetty, mutta nuokin ovat hyviä. www.finlandiainstruments.fi - galleria - JK model Persoonallinen runkomuoto customissasi - tykkään. Olikos tuota saman tyylistä ESP:n F-sarjalaisessa tms.? eDick: Lainaus unohtui. "Astronomy makes Stairway To Heaven sound like the theme to Gilligan's Island." |
Bookkeeper 26.03.2007 16:22:13 | |
---|
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
Karipiirto 26.03.2007 16:55:49 | |
---|
Mie en ymmärrä tätä musta/V/bling-bling villitystä :-) No en kysynyt siksi että sen tahtoisin vaan siksi että tuo lienee melkoisen kallis ominaisuuksiensa suhteen joten tietäisin mikä on kattona omalle soittimelleni. ;) Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia. |
HeavyMachinery 27.03.2007 11:18:38 | |
---|
Oli näköjään viimeinkin F.I:n sivulle lisätty kuvat meikäläisen kepakosta. On tuolla artikkelissakin linkitetty, mutta nuokin ovat hyviä. www.finlandiainstruments.fi - galleria - JK model Jotenkin todella karun näköinen. Ei pahassa mielessä :D työn jälki näyttää taas teemun tapaan sika hyvältä mutta toi bodyn muoto on "rujo" Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
kunnasja 27.03.2007 21:45:45 | |
---|
Muuten nätti peli, mutta miksi kummassa otelautamerkit vaihtuvat rautaristeistä laatikkoihin 12:sta nauhan jälkeen?? Psykologinen juttu: Halusin nähdä nauhamerkinnän myös otelaudan reunassa, soittaessa ylimmillä nauhoilla. Olis menny hankalaksi toteuttaa risteillä järkevä konfigurointi. Myöskin olis menny tunnistamattoman pieneksi piiperrykseksi, ja tarpeettoman hankalaksi tehdä saaavutettuun etuun nähden, joten päädyin tuohon. Ymmärrän kyllä pointtisi. Olikos tuota saman tyylistä ESP:n F-sarjalaisessa tms.? Joo, siitä on pöllitty, ainoastaan bodyn perä on pyöristetty, ettei näyttäisi ihan pahimmalta roolipelikirveeltä. Ja kytkimiä... No niitä pitää olla ;) Volume, tone, 5-asentoinen mikkivalitsin ja puolitukset joka mikille erikseen. Sehän riittää. |