Aihe: Death metal vahvistinta
1 2 3 4
Antsu-
07.02.2007 16:33:28 (muokattu 07.02.2007 16:36:34)
Huh huh mitä vauhtia tänne kirjotetaan. Ei tarvi suuttua jos en kaikille kerkee vastaa. ;)

Ja aiheeseen. Eikös ENGL:n Fireball ole hiukan löysempi ENGL? Onko aloittaja sitä testannut vai mahtaako olla edes sitä mitä on hakemassa?

Olen testennut; black metal kuvaa ehkä sen vahvistimen ääniä enemmän.

Ton löysyyden kanssa joutuu vielä pulaan. Jos pitää soittaa nopeita demppijuttuja tai kunnon sahausta matalasta vireestä niin menee liian epäselväksi. Siksi mun mielestä mahdollisimman tiukka ja selkeä olis pop.

Toisaalta jos "oikea" Death Metal soundi on hakusessa niin JCM800, kaikki nupit täysille ja rat tai boss od eteen ala Left Hand Path...

Käypi muuten järkeen. Hieman saisi kuitenkin olla screameria löysempi, ei tarvi olla paljoo. Marshalien äänestä en tykkää, niistä tulee mielestäni tasan yhdenlaista pärinää pihalle, mikä sopii lähinnä rockiin.

Cratelta löytyy ilmeisesti semmonen peli, jossa dempatessa ei tuu recto-löysät housuun.
http://www.crateamps.com/html/product.cfm?pid=1
150 W versiossa huhujen aavistuksen enemmän middleä soundissa kuin 300 W:ssa
Levytukussa noita oli jonkin aika sitten ainakin.

Tsekkaampas sitten senkin.
E: 300 Wattia?!? Huh huh toi on varmaan joku kaapin tuhooja, jota ei voi koskaan soittaa kunnolla/täysillä.

Englin Powerball on ehdottomasti todella varteenotettava vaihtoehto. Itse soittelen melo-deathia, enkä ikinä luovu tuosta vehkeestä. Käy kuuntelee mun musanäytteestä 4 ensimmäistä kappaletta niin saat vähän maistiaisia.

Kävin kuuntelemassa joo, ihan hauska soundi tuokin muttei se mitä haen. Veikkaan että siitä lähtee kuitenkin paljon rankempaa ääntä pihalle ku kääntelee namiskoita.

Ihmeellisesti täällä lähdetään siitä ajatuksesta, että deathmetalsoundi = Chuck Schundlerin soundi Deathin varhaisilla levyillä. Eiköhän kysyjä ole enemmän tosiaan siellä Cannibal Corpse / Nile linjalla. Sitä soundia ei kyllä Screamerista taio irti millään, tai ainakaan itse en onnistunut kun ko. nupin vielä omistin. Fire/Powerballilla pääsee sensijaan suoraan hyvinkin lähelle, etenkin hyvän kaapin kanssa. Screamerissa kun ei ole kompressiota nimeksikään, kaikki särö ylämiddleissä ja gainiakin rajallisesti, niin ei se kyllä moderniin deathmetalliin mikään oikea peli ole. Nuo *Ballit paksumman särönsä, kompressionsa ja gaininsa kanssa sopivat hommaan paljon paremmin. Ei se tiukkuus sitä deathmössöä estä saavuttamasta, vaan yläkireys, jota noissa Balleissa ei ole läheskään Screamerin mittakaavassa, etenkään jos alla on jokin muu kaappi kuin v30:silla ladattu.

Juu, kyllä se on se CC/Nile akseli millä liikutaan. Eikä oo oikeen screameristä sitä soundia löytyny. Kuulostaa tutulta toi screamerin kuvailu ja taidampa sen takia uskoa suo sitä enemmän. Powerballia on pakko päästä testaa.
Lancelot
07.02.2007 16:44:40
Osta 3kpl Valvekingiä tohon budjettiin:) 1 kämpille,1 kotio ja 1 vaikka mummolaan..
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=255856&type=hi
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=255731&type=hi
DZN
07.02.2007 16:48:24
Death Metal on paljon tunteita herättävä aihe. Kaikilla on mielipide tähän asiaan.

Tosiaan Jenkkideath tuntuu olevan aika pitkään Mesa Dual/triple osastoa, Craten bv 300W ja 150W on myös sopivia tähän hommaan. Itse jättäisin Bognerin Uberschallerin pois, siinä on sellainen ihmesirinä soundi, en pitänyt. Englin ballit ja invader sopii varmasti myös hyvin.

Sitten ässä hihasta, Peavey JSX. Yllättävän hyvä, hieman selkeämpi, kun 5150.

Räkkiosasto voisi olla kans mielenkiintoinen yhdistelmä. Marsun JMP1,sans amp PSA-1 tai peräti Mesan triaxis. Päätteeks VHT 2150 tai mesan coliseum 300W. Noihin kunnon kaappi, vaikka Vader cabinets niin päästään ihan yksi yhteen soundillisesti.
Aka. Dino and 6077dino
Ben_D
07.02.2007 17:29:44

Englin ballit ja invader sopii varmasti myös hyvin.

Miks aina ballit ja joku muu, mutta lähes poikkeuksetta unohtuu se Savage. Invaderista en tiedä, mutta muista ENGL:stä mun mielestä murhaavin särömaailma.
http://www.fiercemetal.org
brn2sk8
07.02.2007 18:00:42
En oo ikinä ennen kuullu et oltas ostamassa death metal vahvistinta... Eiks se oo vaan efektistä kii millasta musaa siitä kuuluu? En oo ikinä aatellukkaan että ostaisin vahvarin efektin sijasta...
Ei kiitos, ei enää viinaa minulle...
Spike
07.02.2007 18:12:19
En oo ikinä ennen kuullu et oltas ostamassa death metal vahvistinta... Eiks se oo vaan efektistä kii millasta musaa siitä kuuluu? En oo ikinä aatellukkaan että ostaisin vahvarin efektin sijasta...

joo, kaikille vaan frontmanit, ja sitte tarvittaessa voi ostaa pedaaleja jos haluaa soitella muita genrejä... Mitä sillä särökanavalla tekee edes.
Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart!
Terrorwrist300
07.02.2007 18:24:12

Vastatkaas tähän:
Oletetaan siis että budjetti on 2000e ja siihen ei tuu senttiikää lissää vaik mikä olis.
Kannattaisko ne siis sijoittaa powerballiin + joku 500e kaappi vai fireballiin + joku 900e kaappi?? Kriteerinä siis se, että ko. nupin ominaisuudet hyödynnetään mahd. hyvin.
Sitten kaapeista vielä sen verran, että onkohan kannattavampaa ostaa joku esim. 600:n euron 2X12" vai 700 euron 4X12"
mathias
07.02.2007 18:28:18
Vastatkaas tähän:
Oletetaan siis että budjetti on 2000e ja siihen ei tuu senttiikää lissää vaik mikä olis.
Kannattaisko ne siis sijoittaa powerballiin + joku 500e kaappi vai fireballiin + joku 900e kaappi?? Kriteerinä siis se, että ko. nupin ominaisuudet hyödynnetään mahd. hyvin.
Sitten kaapeista vielä sen verran, että onkohan kannattavampaa ostaa joku esim. 600:n euron 2X12" vai 700 euron 4X12"

Tuhon hintaanhan irtoaisi Peavey 6505 nuppi + 6505 4x12" kaappi. Mutta jos olet jo päättänyt hankkia Englin, niin eipä sitten mitään.
bliikki
07.02.2007 18:36:08

Örgh, ei ne kaapit nyt noin paljoa yleensä maksa ellei jotain Mesan kaappia halua välttämättä. Ja lisäksi loppuun soitetut kaapit on usein parempia kuin uudet. Meillä on reeniksellä "lainassa" sellanen todella vanha Laneyn 4x12-kaappi. Hyvä jos pystyssä pysyy, mutta soundi on parasta siinä kaapissa mitä olen ikinä kuullut. Pitäisi tarkistaa mitkä elementit siellä on sisällä.

Elementit ne on pitkälti ne mitkä sen kaapin soundin määrittelee. Ja toiset tykkää muhkummasta. Ei kannata hintalappua katsoa.

Jos nyt ei mitään kuoloheviä soita A-vireestä, niin 2x12-kaappi jytisee vallan mainiosti keikoilla ja kulkee kätevämmin mukana. 4x12-kaappi tarjoaa lähinnä alapäähän enemmän potkua. Puolensa ja puolensa.
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
tarzan
07.02.2007 18:36:24

Haiskahti vahvalta provoilulta.. :D
"Riittääkö 100w kotikäyttöön?" -Muuan m.nettiläinen
Terrorwrist300
07.02.2007 19:24:12

Löytyyköhän power/fireballista minkäänlaisia kuuloke- tai muita ulostuloreikiä, että esim. himassa sais nauhotettuu....??
Tomi_R
07.02.2007 19:28:30 (muokattu 07.02.2007 19:36:11)

Nilellä on käytössä Marshallin DSL100 vahvarit! Itselläni oli kyseinen kapistus, ja kyllä siitä sai erittäin uskottavan Nile saundin aikaan.

Säätöinä oli basso 10, keskiääni 0 ja diskantti 10 ja deep switch päällä :)
Nämä säädöt olivat itse Karl Sandersin kertomat Nilen keskustelupalstalla.

Tietenkin tänne rientää taas kymmeniä rock heeboja, joiden mielestä kitarassa ei saa olla yhtään bassoa, vaan pelkkää keskiääntä ja diskanttia koska basso hoitaa blah blah blah ;)
...mutta kyllä se vaan kuulosti nauhallakin massiiviselta ja vihaiselta kuin mikä. Eihän nuo livenä kyllä toimisi ja yleensä kitarasoundissani on keskiääntä yhtä paljon kuin bassoa ja diskanttia. Eli kokeilumielessä testasin.

Mutta asiaan, itse suosittelisin Peaveyn 6505:sta boostattuna overdriven kanssa.
Lead kanavasta saa tiukan ja kirkkaan saundin, kuin taas rhythm kanavasta saa hyvinkin Mesa maista äänimaisemaa.

6505 on säröosastossa erittäin monipuolinen vehje josta saa metallisaundia laidasta laitaan. Tässä vahvistimessa EQ säädöillä saa paljon aikaan.

Itselläni on myös Mesan Rectifier, mutta kyllä 6505 on särösaundeissa erittäin paljon monipuolisempi.
Ben_D
07.02.2007 19:39:50

Mutta asiaan, itse suosittelisin Peaveyn 6505:sta boostattuna overdriven kanssa.
Lead kanavasta saa tiukan ja kirkkaan saundin, kuin taas rhythm kanavasta saa hyvinkin Mesa maista äänimaisemaa.

Totta..kun mulla oli joskus 5150 niin boostasin Tubescreamer TS-9:lla nimenomaan Rhythm kanavaa. Todella bueno komppisoundi.
DZN
07.02.2007 20:32:20 (muokattu 07.02.2007 20:33:33)
Miks aina ballit ja joku muu, mutta lähes poikkeuksetta unohtuu se Savage. Invaderista en tiedä, mutta muista ENGL:stä mun mielestä murhaavin särömaailma.

Savage tiputettiin pois samasta syystä, kun VHT. Soundin kun piti olla jenkki death-tyylinen.

Ai niin, Framus cobra täyttää nuo vaatimukset kans.
Aka. Dino and 6077dino
Jebe-
07.02.2007 20:49:50
Ai niin, Framus cobra täyttää nuo vaatimukset kans.

Täältä saattais irrota Cobra.
Und hallo everyone I'm amazing check me out!
Ben_D
07.02.2007 20:51:03

Savage tiputettiin pois samasta syystä, kun VHT. Soundin kun piti olla jenkki death-tyylinen.

Eiks Savagessa sitten ole? Kyllä se helvetinkone aika brutaalia soundia pukkaa tarvittaessa.
opuh
07.02.2007 22:17:31
Muistelet väärin.

Sillä oli se aiemmin tässä ketjussa mainittu 300W Craten nuppi ja skeba. Siltä DVD:ltä vaan tsekkaamaan.

Jack Owenilla oli Craten 350wattinen nuppi ja O'Brienilla tosiaan se BC Rich Mesan Rectifieriin.
Hahahah
pekurides
07.02.2007 22:37:51

Löytyyköhän power/fireballista minkäänlaisia kuuloke- tai muita ulostuloreikiä, että esim. himassa sais nauhotettuu....??

Onhan sielä takana ainakin pari outputtia,saapi vaa olla aika isotkuulokkeet :)hohoho!

asiaan. eiköhän siellä lineout yleensä ainakin nykypeleistä löydy, tarviit myös dymmyloadin tai keinokuorman että voit käyttää ilman kaappia.
Tunteella päin vittua.
tommiot
07.02.2007 22:50:03
Onhan sielä takana ainakin pari outputtia,saapi vaa olla aika isotkuulokkeet :)hohoho!

asiaan. eiköhän siellä lineout yleensä ainakin nykypeleistä löydy, tarviit myös dymmyloadin tai keinokuorman että voit käyttää ilman kaappia.

Harvemmin putkinupeissa kai kaiutinemuloitua lineoutia on... Suosittelenkin http://www.thomann.de/fi/hugheskettner_red_box_classic.htm

Kokemusta tuosta ei ole, mutta jossain vaiheessa hommaan kyllä.
pekurides
07.02.2007 23:16:07

Juu, mutta aika monessa keinokuormassa on:)
..täs omassa oli kyllä aikapaskasaundi kuulokkeilla... 4x12 rules! :)
Tunteella päin vittua.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)