Aihe: Pod XT
1 2 3 4 58 9 10 11 12
saastara
06.02.2007 14:59:20
Itse päädyin hankkimaan tuon munuaismallin, johon parhaillaan metsästän pedaalia. Tykkään pitää tuon härvelin pöydällä sitä säätäessäni, ja lankku tulee sitten seisaaltaan rimpautteluun / kesken soiton operointiin.

Tuo on kyllä kanssa etenkin nauhotteluun, erittäin kätsy tsydeemi. Itsellä tuo Live on lähinnä soittotarkoituksissa ja nauhoituspuuhissa vähemmän, niin ei ole tarvetta tuommoiselle.

Hintaahan tälle ratkaisulle tulee toki enemmän, mutta palvelee mulla paremmin sekä kotisoittoa että treenikäyttöä ajatellen.

Jeps.. Tärkeintähän on, että on itse tyytyväinen masiinoihinsa. Kyllä sitä extrapennin aina maksaa jos saa juuri sitä mitä tilaa.
Lisää middleä ja vähemmän volumea. Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia.
Guitarn00b
06.02.2007 16:22:29 (muokattu 06.02.2007 16:27:49)
Siis jos vaikka ton liven tai xt:n lyö usbiin kiinni nii voiko sillä sitte soitella reaaliajassa koneen kajareista? Nii ja miks tuol customtones noi soundit on lajiteltu erikseen XT n ja XT Liven kesken? Eikös ne ole käytännössä samoja?
Santtu_123
06.02.2007 16:24:35

Siis jos vaikka ton liven tai xt:n lyö usbiin kiinni nii voiko sillä sitte soitella reaaliajassa koneen kajareista?

Voi.

PS. Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Timesby
06.02.2007 16:52:39

Siis jos vaikka ton liven tai xt:n lyö usbiin kiinni nii voiko sillä sitte soitella reaaliajassa koneen kajareista? Nii ja miks tuol customtones noi soundit on lajiteltu erikseen XT n ja XT Liven kesken? Eikös ne ole käytännössä samoja?

Ei voi pelkällä usbilla. Tarvitset myös piuhan podin outputista koneen line-iniin, jotta kajarit toimisivat monitoreina.

Livessä on model packeistä fx junkie valmiiksi mukana, joten luultavasti tuon takia.
"Mr Rusk, You're not wearing your tie."
kojones
06.02.2007 17:09:11
Ei voi pelkällä usbilla. Tarvitset myös piuhan podin outputista koneen line-iniin, jotta kajarit toimisivat monitoreina.

Eipäs jaella väärää tietoa, onnistuu kyllä pelkän usbin kautta.
Timesby
06.02.2007 17:45:01

Eipäs onnistunut mulla.
"Mr Rusk, You're not wearing your tie."
Paby
06.02.2007 17:51:34
Eipäs onnistunut mulla.

Ei mullakaan. Kun kytkee PodXT:n usbilla koneeseen se syrjäyttää emolevyn äänikortin (integraatioihme) ja koneeseen liitetyistä kajareista ei kuulu mitään. Asetusten räplääminen ei auta; jotenkin usbin kautta pitäisi saada vain linjaa sisälle että pelittäisi äänikortin kanssa, mutta podxt pukkaa usbista pihalle vain omaa digitaalisignaalia minkä ajurit ym kääntää tietokoneen ymmärtämään muotoon jos nauhoittelee ym. Ja silloin kun signaali ei käänny... heh heh.

Intelin piirisarjan kanssa podxt ei sitten tahtunut toimia mitenkään päin ilman ylimääräisiä räpsyjä ym. Luultavasti en vain osaa, mutta ei se ihan helposti aina hoidu tuolla usb-ihmeelläkään.
Soittotaito? Onko se jotain syötävää?
Invader
06.02.2007 17:53:21

Joo ei onnistu. Kaikki ääni mitä Pod tuottaa, tulee ulos podin linjalähdöistä tai kuulokeliitännästä. Ratkaisu on just tuo jo mainittu piuha outputista koneen line inniin.
Tai sitten ei..
kojones
06.02.2007 18:09:12
Noh, taisin olla väärässä :)

Luulisi että integroidun kortin kautta tulee jo latenssiakin siihen soittoon?
Minulla lähtikin kyllä Podista piuhat kajareihin, mielestäni hakkasi koneen integroidun kortin äänenlaadullaan jo musiikin kuuntelussakin..
tommiot
06.02.2007 18:10:14
Joo ei onnistu. Kaikki ääni mitä Pod tuottaa, tulee ulos podin linjalähdöistä tai kuulokeliitännästä. Ratkaisu on just tuo jo mainittu piuha outputista koneen line inniin.

Miten olis, kajarit kiinni Podin kuulokelähtöön? Ja käyttää Podia äänikorttina jos tarttee koneelta saada pihalle jotain.
jspace
06.02.2007 18:12:03

Kyllä toi pod xt toimii mulla äänikorttina esmes. näin, että midikiippari midi-in liitäntään, kitara inputtiin, usb-liitäntä koneeseen ja phonesista piuhat aktiivikaiuttimiin. Winamp, cubase ja kaikki muutkin kuuluu vaikka yhtäaikaa kaiuttimista ja kitaralla voi soitella päälle rokkia tai heviä... ajurit pitää kyllä asentaa ensin (3.2.7.0.).
Tumman jäljen jos tuoppini pöytään tuo, tuoppi uusi jo ehkäpä kirkkaan luo...
Invader
06.02.2007 18:15:20
Kyllä toi pod xt toimii mulla äänikorttina esmes. näin, että midikiippari midi-in liitäntään, kitara inputtiin, usb-liitäntä koneeseen ja phonesista piuhat aktiivikaiuttimiin. Winamp, cubase ja kaikki muutkin kuuluu vaikka yhtäaikaa kaiuttimista ja kitaralla voi soitella päälle rokkia tai heviä... ajurit pitää kyllä asentaa ensin (3.2.7.0.).

No tietenkin se toimii noin, Podihan on kaiken muun lisäksi ulkoinen USB-äänikortti. Pointti oli se, että tietokoneen omaan äänikorttiin kytketyistä kaiuttimista ei saa mitään kuulumaan ilman tuota piuhaa line inniin.
Tai sitten ei..
-M-
06.02.2007 18:20:54
On niin onnettoman pienet nuo näytöt molemmissa malleissa, ettei vanhan silmä nää lattialta. Lankuissahan on asteen isompi näyttö lisäksi sitten.

Pienethän nuo näytöt on joo. Tuo voi toki ratkaista myös tietokoneen avulla esim. läppärillä, jonka voi hinata Pod XT:n lähelle. Itse teen varsinaisen saundien ruuvaamisen Line 6 Edit:llä ja sitten tarvittavat hienosäädöt Pod XT:n namikoista.
Phuuh...
Ziggy Bubba
06.02.2007 18:53:43

Silloin harvoin kun XTL:ää koneen kanssa käytän, niin mä heitän USBin kiinni Podin ohjailua ja uusia soundeja varten. Äänen saan parhaiten pihalle tuosta kuulokelähdöstä - sen kautta kun laittaa koneen inputtiin niin ääni kuuluu stereona... :)
Myspace.com/Crookmachine
WanhaWetäjä
06.02.2007 20:26:09 (muokattu 06.02.2007 20:27:27)

Jos on tarvetta pedaalille, suosittelen säästämistä. Erillinen pedaali maksaa kuitenkin saman verran kun se Live kustantaisi ja jos ei osta niin rupeaa myöhemmin kuitenkin miestä syömään kun ei pole mitn mitä polkea. :)

Ehdottomasti juuri noin!

Tuo XTLive:n pedaaliosasto on erittäin monipuolinen ja helppo käyttää, yhdelle saundipaikalle saa periaatteessa kolme eri variaatioo+delayn ja jonkun modulaatioefektin ja jonkun "eturauhasmallinnuksen" saa pois/päälle lennosta, pankkien vaihto on sujuvaa, ja siihenhän saa tarvittaessa vielä ylimääräisen expression-pedaalin kytkettyä johon saa ohjelmoitua samat sydeemit kuin siihen Podin omaan...esim toiseen volumin, toiseen wahin, tai toisella voi ohjata jotain parametria/efektiä...

Mulla oli aiemmin POD 2.0 ja siinä se isoin Line6 lauta, ihan ok sekin toimi mutta kyllä tuo XTLive on monipuolisuudessaan ja saundeiltaan ihan eri luokkaa kuitenkin.Näyttö on pieni, mutta koneella editointi Line6Edit-ohjelmalla todella helppoa.
Ostan Casion kun täytän 50v...
Exhausted
06.02.2007 20:28:15

Mullakin Podi on kotikäytössä ulkoisena äänikorttina, eli stereoiden aux-piuha kytketään tietokoneen oman äänikortin sijaan Podin kuulokelähtöön. Toimii kuin junan vessa, mutta tietysti ärsyttävää kun piuhoja pitää vaihdella.
kapako
06.02.2007 22:42:40 (muokattu 06.02.2007 23:10:17)

Joo totta. Mua harmittaa, etten ton FCB1010:n kautta saa viritintä päälle. Tosin munuaismallissa se on nyt yksi ja sama, koska se näyttö on niin pieni, että XT:n ääreen pitää mennä muutenkin tihrustamaan. Tuli muuten mieleen, etten wahia ole PodXT+FCB1010 kanssa kokeillutkaan.

Kyllä FCB:n kautta saa XT:n virittimen päälle. Syystä tai toisesta Line6 on vaan jättäny ohjekirjasta viritimen CC:n pois. #69 on virittimelle. Ei tuo FCB:n ohjelmointi loppujen lopuksi edes ole kovin vaikeaa, kunhan tietää mitä tekee =) Viritintä ei toki saa näkymään tohon Behkun lautaan, joten joka tapauksessa pitää tihrustaa sitä XT:n näyttöä, mut ei ainakaan tartte kumarrella painamaan XT:stä viritintä päälle.

Aika kattavat ohjeet FCB:n ohjelmointiin löytyy täältä: http://game.3dgw.com/fcb/ Tuohonhan on saatavilla myös softia, joilla saa suoraan koneelta säädettyä kaikki, Ripwerx on ainakin hyvä: http://www.ripwerx.com/

Edit:

Se jäi tuosta sanomatta, että tuolla http://game.3dgw.com/fcb/ sivulla olevat ohjeet ei päde ihan sellaisenaan, jos ei ole FCB:ssä uutta EPROMia. Vanhalla ei onnistu toi kahden CC:n lähettäminen samalla nappulalla, eli efekti (tai mitä ikinä tuolla CC:llä sitten onkin laittanut päälle) pitää sammuttaa painamalla presettiä. Mutta periaatteessahan sama työ siinä on, joko painetaan efekti pois päältä samasta nappulasta (uudella EPROMilla), tai sitten joku presetti päälle (vanhalla).

Ja onhan tuo FCB selkeästi halvempi kun Line6:n vastaavat, ja sillä tosiaan pystyy ohjaamaan kaikkia midilaitteita, kun taas nuo Line6:n vehkeet käsittääkseni toimivat ainoastaan Line6:n tuotteiden kanssa. Kestävyys saattaa aina olla ongelma Behkun kanssa, mutta mulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia. Ihan yhtälailla ne Line6:n laudat hajoilee ku Behkunkin =)
Ei apina posetiivia käskemättä veivaa.
Tympee Huttunen
06.02.2007 22:46:50
Kyllä FCB:n kautta saa XT:n virittimen päälle. Syystä tai toisesta Line6 on vaan jättäny ohjekirjasta viritimen CC:n pois. #69 on virittimelle. Ei tuo FCB:n ohjelmointi loppujen lopuksi edes ole kovin vaikeaa, kunhan tietää mitä tekee =) Viritintä ei toki saa näkymään tohon Behkun lautaan, joten joka tapauksessa pitää tihrustaa sitä XT:n näyttöä, mut ei ainakaan tartte kumarrella painamaan XT:stä viritintä päälle.

Aika kattavat ohjeet FCB:n ohjelmointiin löytyy täältä: http://game.3dgw.com/fcb/ Tuohonhan on saatavilla myös softia, joilla saa suoraan koneelta säädettyä kaikki, Ripwerx on ainakin hyvä: http://www.ripwerx.com/

Ohhoh. Kiitoksia paljon. +
Exhausted
15.02.2007 17:45:50

Joskus voisi tehdä omasta bundlesta editionin, joka pelaa ilman modelpackeja...

Pidin lupaukseni vaikken luvannut:

http://www.cs.uta.fi/~al76016/line6 … ti_Loponen_No_Modelpacks_140207.l6b

Oli eilen ja tänään hauska parituntinen muljutellessa ja ruuvaillessa. Tein oikeastaan kaikki saundit uusiksi, kyllä taas vuoden aikana olikin oppinut uusia niksejä. Ihan koko bundlea en saanut täytetyksi perusasetuksilla, joten viimeiset kymmenisen bankkia sisältää presettejä joissa on FX Junkie pack, mutta ne olkoon sitten XT Liven käyttäjille suunnattu.

Nyt pitäisi sitten uudistaa model packien kanssa oleva bundle samaan tapaan...:)
Werde
15.02.2007 18:18:06
Pari päivää sitten sain FBV Shortoboardin, ja oli kyllä joka sentin arvoinen. Ohjaaminen on todella helppoa, kaikki tarvittavat kontrollit ovat heti "käsillä". Näyttö on iso ja kirkas, joten virittäminen / presettien hyppely käy varsin mukavasti. Lisäksi tuo vekotin vaikuttaa ohjusiskun kestävältä.
'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)