Aihe: No GAS
1 2 3 4 5 6 7
kojones
11.01.2007 21:55:46
GAS on muttei kohdetta. Kokeillaan sokkona.
McNulty
11.01.2007 22:03:24
Kitarat - pieni GAS kutkuttelee joko Gibson Exploreria tai Dean ML/Razor-malleja. Deanin korealaisissa saisi vain olla OFR tai Schaller tuon lisenssin tilalla. Floikkatarve ei ole kovin suuri kylläkään. Ehkä siis Gibson, tai ehkä kuitenkin... hjälp!

Vahvistin - GAS ei vaivaa sitten tippaakaan, H&K on just mun kone ja siinä on mun soundi. Samoin Framuksen kaappi ja V30-elementit on miun juttu!

Efektit - Tilasin Boss GT-8:n tuossa hetki sitten ja sitä odottelen. Eipä siis ole enää efektienkään kohdalla kaasua. Myin suuren osan yksittäisspeduja kun meni hermot steppaamiseen, siispä PODxt ja GT-8 riittävät minun käyttöön (+ MXR 6-Band EQ josta en luovu, sekä Ibanez BCL Bi-Mode Chorus... lainassa on myös MXR Smart Gate)

Plektroissa, kielissä, piuhoissa ja remmeissä olen jo suosikkini löytänyt... eli Dunlop, DR & Elixir, Spectraflex ja Levy's.
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
kimurantti1
11.01.2007 22:12:25
Kitarat - pieni GAS kutkuttelee joko Gibson Exploreria...

Soittelin tuossa eilen nimim. Thulen Exploreria, ja siitä paljoa autenttisempaa kasarirock-soundia saa hakea. Vireinen helpposoittoinen kitara, voimakas ja pehmeä soundi. Helpottaako?

Myin suuren osan yksittäisspeduja kun meni hermot steppaamiseen, siispä PODxt ja GT-8 riittävät minun käyttöön...

Etkös sä joskus aiemminkin myynyt pedaalisi kun kyllästyit steppaamiseen ja hommasit G-majorin? Sitten myit G-Majorin ja ostit taas yksittäisiä purkkeja, kun ei multimuljutin ollutkaan sun juttu. Nyt uusi yritys? :-D
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Exhausted
11.01.2007 22:21:17

Mulla on jo vuosi täynnä No-Gasia. Viimeinen kama mitä ostin oli kakkoskitara aika tasan vuosi sitten. Vieläkään ei tee mieli mitään uutta, korkeintaan saada nykyiset kitarat säädettyä ja fiksattua iskuun.
McNulty
11.01.2007 22:24:12
Soittelin tuossa eilen nimim. Thulen Exploreria, ja siitä paljoa autenttisempaa kasarirock-soundia saa hakea. Vireinen helpposoittoinen kitara, voimakas ja pehmeä soundi. Helpottaako?

No, kyllä se tuo X-plorer on ollut 1. sijalla jo tovin. Kaippa se olisi kolmannen G:n aika ja jättää Deanin sitten tulevaisuuteen. Explorer olisi sopivasti samaan aikaan heavy että rock. Foo Fightersista Lamb Of Godiin, vaikka en niistä keraamisista mikeistä niin kauheasti diggaile.

Etkös sä joskus aiemminkin myynyt pedaalisi kun kyllästyit steppaamiseen ja hommasit G-majorin? Sitten myit G-Majorin ja ostit taas yksittäisiä purkkeja, kun ei multimuljutin ollutkaan sun juttu. Nyt uusi yritys? :-D

Kyllä... tällaista soutamista tämä on edestakas. Räkkikamat oli luku erikseen... keleen midit ja releet ym. pasheet :) Se ei ollut miun juttu lainkaan. Yksittäisspedujakin alkoi taas kasaantua loppumetreillä ihan liikaa ja niiden kanssa sekoilu ja välipiuhahelvetti alkoi ottaan Kenian reissun jälkeen aivoon, kun katteli sitä sekamelskaa kämpän lattialla. Siispä... yksi lankku ja se nupin fxlooppiin kiinni, that's it. Yhdellä painikkeella vaihdan clean+compressor+chorus+delay soundista hi-gain+tap delay+noise gate soundiin. Entistä vähemmän hyppimistä siis.
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
drlecter
11.01.2007 22:28:38

Mesan styrkkari pyörii mielessä päivittäin.
Ehkä sitten isona..
Lancelot
11.01.2007 22:45:01
P*rse! Juur ku luovuin hetkittäin Rg:stä ni nyt mä haluasin kovasti semmosen takasi! Mielellään vielä double-(lo-pro)edge tallalla niin nam! Hyvistä kepeistä ei pitäisi koskaan luopua;( Kyllä se floikkariskeba viä tähän talouteen tulee! Siinä uskossa/toivossa jaksaa aina huomisen..
cruel_destiny
11.01.2007 22:55:52
ai tää käänty sit gas forever ketjuksi? :D

eikö yksi riittänyt? ei kai...
Surreal life
Da Make
12.01.2007 00:22:46
Kitarakamat eivät kaasuta ollenkaan tällähetkellä (paitsi stratoon pitäisi laittaa uusi tallamikki..).
Painopiste on siirtynyt studioromppeen puolelle. Kehvelit maksavat vielä enemmän.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
mailbag
12.01.2007 00:28:35
ei oo kaasutellut onneks..

paitti uus mahonkihevikirves olis kiva saada 7 kielisenä ja emg:n mikeillä ja muutama pedaali lisää ja noh... jos putkinuppiin vaihtais sitten joskus kun tilejä alkaa kertyä :|
kivi
12.01.2007 00:34:48 (muokattu 12.01.2007 00:38:13)
Eipä oikeastaan oo GASia, kun kamat sai jo 80-luvulla sellaisiksi ettei niissä enää ollut parantamista. Toki olen sen jälkeen ostellut soittimia vaikka kuinka, mutta vain huvikseni ja palettia laajentaakseni, en siksi että olisin koskaan tyytymätön soundiin.

Jos rahapuu nyt kukkisi, lähtisi soitinrakentajalle varmasti tilaus viidestä kitarasta, jotka on tullut jo suunniteltua. Eipä vain ole ylimääräistä niin paljoa.

Tietenkin aina joskus vatsassa vihlaisee kaihoisasti. Esimerkiksi tänään nimimerkki Jaben pajalla käydessä kun kokeilin miehen uutta Martinia. Todella hyvä akustinen olisi kyllä ehdoton hankinta. Mutta nykyisilläkin soittaa... lainaa sitten aina studioon parempia...
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Tomtom
12.01.2007 10:31:13
Koko ajan on päällä. Ei mulla kyllä mitään tarvetta oo millekään, mutta silti pitää vaihtaa ja säätää. On se pirullinen tauti. Sama vaiva muuten esim. motocrossharrastuksen kanssa ja sinne sitä rahaa vasta palaakin.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
MusaMasa
12.01.2007 10:45:16
Musertava GAS (lievästi ilmaistuna) joka ei taida hellittää muuten kuin tilaamalla eräs LP Studio. Tautisen style kitara. Täytyy sit kirjoittaa enemmän jos/kun kitara on hankittu. Ankaraa vääntöä ostanko, kyllä vai ei.. arghhh....
Life is for living! Only a Real Gibson is Good Enough.
oiva tumpeloinen
12.01.2007 10:51:03 (muokattu 12.01.2007 10:53:15)
Kyllä... tällaista soutamista tämä on edestakas. Räkkikamat oli luku erikseen... keleen midit ja releet ym. pasheet :) Se ei ollut miun juttu lainkaan. Yksittäisspedujakin alkoi taas kasaantua loppumetreillä ihan liikaa ja niiden kanssa sekoilu ja välipiuhahelvetti alkoi ottaan Kenian reissun jälkeen aivoon, kun katteli sitä sekamelskaa kämpän lattialla. Siispä... yksi lankku ja se nupin fxlooppiin kiinni, that's it. Yhdellä painikkeella vaihdan clean+compressor+chorus+delay soundista hi-gain+tap delay+noise gate soundiin. Entistä vähemmän hyppimistä siis.

Kannattaa hommata polkumiinaläjä ja ne midi-releet. Saapahan kaikesta parhaat puolet käyttöön. =) Joutuu ohjelmoimaan ja saa kuitenkin stepata........

P*rse! Juur ku luovuin hetkittäin Rg:stä ni nyt mä haluasin kovasti semmosen takasi! Mielellään vielä double-(lo-pro)edge tallalla niin nam! Hyvistä kepeistä ei pitäisi koskaan luopua;( Kyllä se floikkariskeba viä tähän talouteen tulee! Siinä uskossa/toivossa jaksaa aina huomisen..

Olisit huutanut sen kitaran, mitä ilmeisesti huuto.netissä huusit. Ihan kivasti näyttäisi soivan ja sopuhinnalla se loppupeleissä irtosi. =)

Hetkettäin tulee nykyisin No GAS-hetkiä, mutta eipä nuo kovinkaan pitkään näytä koskaan kestävän. Rouvan mielestä saisi nuo hetket kestää vähän pidempäänkin.
losli
12.01.2007 11:06:34 (muokattu 12.01.2007 11:09:58)
Ei mulla oo enää pitkiin aikoihin GAS:ia ollut. Se häipy silloin kun tajusin miten isot oppirahat oon joutunu nykyisestä setistä maksamaan ja miten paljon raakaa työtä on vaatinut että niitä osaa edes jotenkuten käyttää joka tilanteessa. Jotain pikkujuttuja voi testailla; mikkejä, pedaaleja jne. Ei niitäkään juuri, eikä varsinkaan mitään radikaalisti erilaista.

Tuollainen ihan perusketju kun mulla, eli kitara muutama pedaali ja monikanvainen vahvistin on sellanen paketti jossa on purtavaa pitkään. Jo se että osaa säätää koko ketjun balanssiin bändin kanssa vaatii useamman vuoden harjoittelun ja siltikin ruuvataan edelleen. Jos tosta nyt joutuis vaihtamaan vaikka vahvaimen johonkin toiseen niin se ois mulle yhtä kuin paluu lähtöruutuun. Voi olla että jossain on joku vahvistin joka ois aavituksen parempi mulle, mutta ongelma onkin se että mä en osaisi sitä yhtä hyvin käyttää.

Kannattaa lähtee siitä ajatuksesta että ostitpa mitä tahansa niin aina tulee mukana läjä ongelmia. Vaikka miten paljon laittaisit rahaa kiinni tai vaikka miten hypetetty tavara ois tulossa, niin ongelmia tulee aina kaupantekijäisinä. Kyse onkin siitä että opettelee tunnistamaan kyseiset piirteet ja hallitsemaan niitä. Mulla se vie vuosia.

Matkan varrella ilmenee kaiken laista pientä. Miten kaappi kannattaa mikittää? Millä mikillä? Miten sijoitan juuri tämän kaapin että se kuuluu mulle lavalla.

Entäs kun joku bändistä pyytää tekemään soundille jotain? Osaatko heti säätää oikeaa hanikkaa oikeaan suuntaan? Tätä vois jatkaa loputtomiin.

Tää kaikki tulee hyppysiin ja selkärankaan vasta vuosien jälkeen. Jos vaihtaa radikaalisti settiä koko ajan taito ei luultavasti kehity koskaan. Sitten osaa vaan käyttää kaikkee hiukan.

Jos jaksaa tutustua kamohin syvällisesti ja pitkään niin siinä vasta mitataan että kuka on renki ja kuka isäntä.
Thule
12.01.2007 11:14:19 (muokattu 12.01.2007 11:16:00)
Kummallinen tunne olla kerrankin tyytyväinen kamaosastoonsa. Superstrato kunnollisella floikalla, mahonkia lyhyemmällä skaalalla, ok-soundinen vahvistin kotisoitteluun ja teräskielinen akustinen löytyypi. Mitään akuuttia draivia minkään tietyn laitteen perään ei ole, ainakaan vielä. 7-kielistä ensin haikailin, mutta Explorerilla taittuikin matalempi vire odotettua paremmin, että sekin sitten jäi.

Edit: Ei perskeles, unohdin ne rummut täysin... Sähkösetti pitäisi kotiin ostaa. Se ei niinkään gasita, mutta reenailun nimissä olisi tarpeen. Voittaa aina pädin naputtelun.
Joees
12.01.2007 11:25:50
Ei mullakaan oikeestaan sen pahempaa gasia ole. Tottakai sitä vois aina jotain uutta ostaa vaan hommatakseen erilaisia kamoja. Mutta nykyset kamat on sellaset jotka passaa mulle.

Kyllähän tota akustisia, puolikkaita ja täyslankkuja on mielessä vaikka kuin mutta ei tunnu missään. :-)

Itseasiassa Matampin Minimat on kaasutuksessa, ja se on tulossa kotiin kunhan vaan joskus taas eksyy suomeen asti niitä. Kerpele, jaksais sataa vuotta venata.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
Paby
12.01.2007 12:32:07 (muokattu 12.01.2007 12:32:27)
Vahvari gasia tai efektigasia ei ole eikä varmaan ihan heti tule. Tuo PodXT riittää omiin tarpeisiin todella loistavasti. Soittelen vain kotosalla omaksi huvikseni ja yleensä kuulokkeet päässä. Ei tartte muiden kärsiä mun räpeltämisestä.

Kitara gas tulee ja menee. Sen saa pidettyä raivokkaalla itsehillinnällä aisoissa. Strato ja Lepa löytyy jo ja niissäkin on omiin tarpeisiin yksi kitara liikaa. Mutta pitää olla jotain tavotteita elämässä vielä, heh, eli kitara gas ei lähde.

Pahiten himottaa tuo soittotaito. Sitä kun ei saa oikein hankittua muuten kuin treenaamalla. Mutta minkäs teet jos musiikillisia lahjoja on annettu ihan 0kpl? Siinä ei paljon treenaamiset ja teorian opettelu tunnu auttavan kun kaikki valuu toisesta korvasta pihalle ja soittelu menee aina siihen päämäärättömään rämpyttelyyn ja omien juttujen jammailuun.

Tarvelistalta sitten löytyykin jo vinopino kieliä ja mielellään fbv express board PodXT:lle.
Christ, what would rock and roll be without feedback?
LamaAjanElvis
12.01.2007 12:47:01
ja mielellään fbv express board PodXT:lle.

Tällasen hommasin omalle XT:lle.
http://www.thomann.de/fi/line6_fbv_express.htm

Halpa ja pelittää hyvin kotikäytössä. Kalliimmat polkulaudat maksaakin jo saman verran mitä itse Podi.
"I can't believe you called me a chucker. No way I'm a chucker. I do not chuck, never chucked, never have chucked, never will chuck, no chuck!" - George Costanza. Sormet lähtee soundista.
Paby
12.01.2007 12:48:51
Tällasen hommasin omalle XT:lle.
http://www.thomann.de/fi/line6_fbv_express.htm

Halpa ja pelittää hyvin kotikäytössä. Kalliimmat polkulaudat maksaakin jo saman verran mitä itse Podi.

Jep just toi. Kätevä olis kyl. Mahtuis hyvin esim. matkalaukkuun messiin podin kanssa.
Christ, what would rock and roll be without feedback?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)