![]() 01.01.2007 00:59:45 (muokattu 01.01.2007 01:01:02) | |
---|---|
Älä nyt hyvä mies vaan _vahingossakaan_ osta vahvaria kokeilematta. Ja niin, minulta lähtee tod näk tässä lähipäivinä Fireball nuppi torille lähtöhinnalla 850e. Itse menin tuohon Screamerhypeen aikoinaan mukaan, ja petyin pahasti. Takkiinhan siinä hommassa tuli. Ja kyllä se Screamer nuppina ja peruskaapilla kuulostaa kotonakin hitosti paremmalta kuin se combo imo. Siis oon testannu sitä jo kerran ja ei se nyt mikään huono ollut, ajattelin vain, että olisko vielä parempia vaihtoehtoja.Niin siis noissa nuppi/kaappisysteemeissä on nyt vissiin sitten pääsääntöisesti parempi ääni.Onko se ero esim. ton screamerin kohdalla niin suuri, että kannattas ostaa sitten kotisoittoon ne.Ajattelin vain kun toiset mainostaa noita kaappeja ja nuppeja täälä ja sitten toiset sanoo, että mitä järkee ostaa nuppi/kaappi kotiin.. E:Hyvää Uutta Vuotta! :) | |
![]() 01.01.2007 03:08:48 | |
Mielestäni jos on varaa, nuppi+kaappi kannattaa. Tosin onhan se niinkin, että combon voi myöhemmin pihuoittaa kiinni kaappiin, jos tarvis on. Oman kokemukseni mukaan kuitenkin se soundi oli jo kotivolumeilla selvästi parempi nupilla ja hyvällä kaapilla. Osasyynä tosin combon vintage 30 elementti, joista en ole sitten niin koskaan pitänyt yhtään. | |
![]() 01.01.2007 05:15:43 | |
Mielestäni jos on varaa, nuppi+kaappi kannattaa. Tosin onhan se niinkin, että combon voi myöhemmin pihuoittaa kiinni kaappiin, jos tarvis on. Oman kokemukseni mukaan kuitenkin se soundi oli jo kotivolumeilla selvästi parempi nupilla ja hyvällä kaapilla. Osasyynä tosin combon vintage 30 elementti, joista en ole sitten niin koskaan pitänyt yhtään. Ja jos ei ole varaa, on sangen järkevää miettiä sellaista vaihtoehtoa, ettei osta mitään. Mulla oli jo hanskassa, että ostan Peavey Valve Kingin tuolla Framuksen kaapilla, sillä pirun hyvä yhdistelmä olisi ollutkin, mutta rahat loppui kesken. Koska vahvistin oli kuitenkin hommattava, tyydyin tuohon Lanikan comboon mikä nyt vieläkin mulla on ja siitä tuli sellanen päivän heräteostos, jolla nyt kuitenkin pärjää. ...never do that..! Olen tässä aamuyöstä hyvin filosofiallisella tuulella (voiko noin sanoa, muuten :D) joten miksi turhaan lopettaa tähän. Mutta jos ajatellaan keikkaa niin omat keikat on vedetty aina niin, että vahvistin on mikitetty. Joten tässä suhteessa oikeastaan kaapista ei sinänsä kovin paljon hyötyä, Combo ajaa saman asian. Jos ei ole tyytyväinen Combon kaiuttimeen niin voihan sen vaihtaa, ja halvemmaksi tulee kuin nuppi ja kaappi. On totta että se ikään kuin antaa miehelle munaa kun on sellanen jumalaton kaappi tuolla selän takana mutta voi myös miettiä, tarvitseeko sitä. Nykytekniikalla voidaan mikittää onnistuneesti vaikka microcube niin, että suurikin sali periaatteessa kuulee mitä soitat. Tässä suhteessa voidaan miettiä että mihin tarvitaan putkivehkeitä, kun voit hommata trankkupelin, koska trankkuvehjettä_ei_tarvitse_luukuttaa_täysillä (eikä kannata). No, makunsa kullakin mutta itse olen vieläkin sitä mieltä että Rolandin Cubella voisi soittaa kuka tahansa kitaristi sitä häpeämättä lainkaan. Koska on tässä tullut musaliikkeissä testattua niin ENGL:t, Oranget, marshallit jne.. mutta vaikka ovatkin kaikki kelpo pelejä, hinta laatusuhde on huono, sillä nykyään saa hyvää soundia halvalla mutta todella hyvää soundia todella kalliilla. Jaa-a. Hyvää uutta vuotta kaikille, muuten ^^. Mun seuraava (vahvistin)hankinta tulee silti olemaan varmaan joku Laney GH50L tuolla Framuksen kaapilla, tai jotain sinne päin. Tuosta Laney GH50L:sta kun olen jo pitkään haaveillut mutta hinnan ollessa suomessa yli 900euroa jää ainoaksi järkeväksi vaihtoehdoksi tilata se saksasta. | |
![]() 01.01.2007 13:26:39 | |
Yhdyn edellisessä kirjoituksessa lähinnä siihen, että siinä missä ihan hyvää soundia saa kohtuuhintaan, todella hyvä soundi maksaa jumalattomasti enemmän. Myöskin siihen, että jos oikeasti ovat rahat tiukalla ja joutuu tekemään kompromisseja, kannattaa ehkä vain säästää lisää. Köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa, ja on ikävä sitten jälkikäteen ajatella, että olisi vain pitänyt sittenkin ostaa vähän parempaa. Tuo "Cube riittää kaikkeen" logiikka kaatuu vähän siihen, että tuskin kovin moni tällä forumilla on niin pro-kitaristi, ettei missään muualla enää soita, kuin isoilla keikoilla. Eiköhän niitä vahvareita tarvita myös treeniksellä ja kotona, ja kummassakaan harvemmin mikitetään. Toisaalta tuntuu, että välistä on ihan sama mitä laitteita ne kitaristit keikoille roudaavat mikitettäviksi, kun järkyttävän huonosti miksatut soundit ja huono akustiikka/äänentoisto perus keikkapaikassa pilaavat kaiken. Isommalla keikalla tulee oltua iloinen jo siitä, jos edes saa selvää siitä, mitä kitaristi soittaa. Melkein tuntuu, että hyvä soundi on tärkein äänittäessä/studiossa. Siellä se ainakin pääsee oikeuksiinsa. | |
![]() 01.01.2007 13:31:59 | |
Täältä ääni Laney GH50:lle. | |
![]() 01.01.2007 14:08:56 | |
Täytyy kyllä sanoa että jos hevanderiä soittelee niin ehkä se SCREAMER ei paras vaihtoehto ole... Hyvä styrkka ei siinä, mutta se combo tosiaan on vähän tuhnu (nimimerkillä kokemusta on) Tosiaan kannattaa katsastaa se fireball ja Koch. Peaveyn 5150 sais kans tohon reiluun tonniin, kannattaa tsekata sekin! Mitä tohon ESP tulee osta se kumpi miellyttää näpeissä enemmän. ei niitä speksejä kannata miettiä silloin ku haluaa hyvän kepin joka tyydyttää omat mielihalut parhaiten. Joku Charvelin 400-sarjalainen on aivan helvetin hyvä keppi soittaa ja soi ku peltinen lehmä, eikä maksa ku muutaman satasen. Ei se kitaran laatu aina ole siitä rahasummasta kiinni! Hell is where the heart is! | |
![]() 01.01.2007 15:10:55 | |
Tuosta Laney GH50L:sta kun olen jo pitkään haaveillut mutta hinnan ollessa suomessa yli 900euroa jää ainoaksi järkeväksi vaihtoehdoksi tilata se saksasta. Onko toi tosiaan noin kallis Suomessa?T-kaupassa vähän yli 600euroa.Onneksi tuli hommattua tuo käytettynä,niin saa varmaan omat takaisin,jos joskus myy. | |
![]() 01.01.2007 15:20:44 | |
Täytyy kyllä sanoa että jos hevanderiä soittelee niin ehkä se SCREAMER ei paras vaihtoehto ole... Hyvä styrkka ei siinä, mutta se combo tosiaan on vähän tuhnu (nimimerkillä kokemusta on) Tosiaan kannattaa katsastaa se fireball ja Koch. Peaveyn 5150 sais kans tohon reiluun tonniin, kannattaa tsekata sekin! Jeps, joo tommosta bodom-tyylistä musaa tulee soiteltua.Taas vaan ongelmaa kun millään liikkeellä ei olen noita vahvareita tässä lähellä.Eikai tässä auta kun lähteä sitten johki kauemmas testaileen.. | |
![]() 01.01.2007 16:51:29 (muokattu 01.01.2007 16:53:28) | |
Kannattaa vaan suosiolla ajella jollekin isolle paikkakunnalle autolla tahi junalla tai jollain, ja käydä musakauppakierros lävitse. Eipä tarvitse ainakaan sitten tonnia laittaa mihinkään sokkona. ENGLejä löytyy nyt jokaisesta liikkeestä, mutta Kocheja saa tosissaan etsiä. Mutta tosiaan, noihin musatyyleihin ottaisin kyllä Fireballin surutta ohi Screamerin, ja niin itseasiassa olen tehnytkin :). | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)