VH100r:n kanssa itse nappasin 2 pääteputkea pois koneesta jolloin teho puolittui, ja volumea pystyi avaamaan hieman enemmän jolloin sen soundin sai helpommin irti sieltä. Tämä on monipuolinen ja hyväsoundinen laite, tosin tämän ja GH50l:n soundeja ei kannata verrata toisiinsa. Ovat kuitenkin aikalailla erilaiset.. se että GH50l olisi sama kun Vh100r:n särökanava on lähes puppua.
GH50l on kyllä hyvä vahvistin, lämmin, pyöreä, täyteläinen soundi. yksinään jaksaa tuonne hard rock, ja ehkä heviin ylettyä. Metallia tuolla ei vielä yksin soita, Sentenced käytti tämän 100w versiota, mutta heillä taisi välissä olla vielä Bossin GT-3.
Presence - Bass - Middle - Treble - Master volume - Gain - Drive
Drive on juurikin gain boost, jonka saa jalkakytkimellä päälle/pois, tuollaista pedaalia ei kuitenkaan tule mukana (ainakaan minulle ei tullut), joten sen joutuu ostamaan (10-20e varmaan). Hyvin kätevä, jos haluat siitä ilman pedaaleja monipuolista maailmaa, niin joudut volumepotikan kanssa rullaamaan puhtaat paremmin esiin, varsinkin Humppareilla tahtoo säröytyä nopeasti.
Kummankaan vahvistimen kanssa ei tule pettymään, molemmat tosi tosi hyväsoundisia laitteita.
Molemmat on kotisoitossa ehkä vähän kömpelöitä, mutta onnistuu kyllä omakotitalossa mielestäni hyvin. Kerrostalossa tai rivitalossa voi tulla ongelmia.
Sitten vähän muutakin, näissä mikä minua yllätti tosi positiivisesti on näiden liittimet takapaneelissa, saa 4 ohm, 8 ohm, 16 ohm, ja VH:ssa taitaa olla vielä molemmille kanaville oma efektilooppi (en mene vannomaan kun en sitä käytä). Mutta sellaista.
Vh100r:ssä on siellä takapaneelissa kytkin josta ilmeisesti tuon efektiloopin saa toimimaan keinokuorman tapaan, siellä on potikka josta volumea sitten säädetään, se pienelle ja kanavista volumet isolle, niin soundi aukeaa hyvin :)
Gh50l on hyvin brittihenkinen laite, lähellä Marsun JCM800 mallia särösoundiltaan. Mutta puhtaat vievät voiton kyllä miten vain, todella kuulaat ja lämpimät ovat ne :)
Vh100r:
http://muusikoiden.net/dyn/users/8677.jpgGh50l:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=speks&image_id=38103392