![]() 06.12.2002 00:23:27 | |
---|---|
No, mie ostin sitten Kitarapajalta 100w Marshall JMP Super Bassin. Sehän oli modattu ja vm. -77. Ulkoisesti erittäin siisti, ja ihan uudet pääteputket. Menin testaamaan oman straton kanssa, ja yllätyksekseni se kuulosti semmoisenaankin hyvältä. Päädyin kyllä siihen, että haluan sen takaisin originaaliksi - kliiniä headrooomia oli "AC 100" -modauksessa liikaa. Kun sitten sain hinnasta tinkaistua aika hyvin (pyyntö oli 505 euroa), eikä takaisinmodauskaan ole mikään vallan ihmeellinen juttu (maksaa tietty jonkin verran), niin tein kaupat saman tien. Takaisinmodaus Kiviojalla (+ pienet haluamani lisä/extrasäädöt) valmistuvat ensi viikolla. Kuvia ja ääninäytteitä seuraa sitten myöhemmin ... Hieno juttu. Taas yksi kadonnut heimolainen (aasinsiltana lost tribeen) löysi kotiinsa, eh? :) Joo, headroomia löytyy varmasti laitteen nykytilassa vaikka pääteasteeksi. Klippejä ja kuvia..? - enenmmän, mainiota! Miten olis Pete H myös? Hmm, Askomikon jmp:eekin kuullosti ihan sairaan asialliselta sekopäisen soiton seassa. :) Mikko | |
![]() 06.12.2002 14:00:33 | |
Taas yksi kadonnut heimolainen löysi kotiinsa, eh? Yes, indeed :-) Klippejä ja kuvia..? Joo, tosin klippejä saa varmaan odottaa vuodenvaihteen yli - menen silloin äänittämään kaikenlaista rockcity Lahteen. Täällä kotipajassa en pysty äänittämään oikeaa stygeä tarpeeksi lujalla. Rock'n'roll, Jabe | |
![]() 06.12.2002 15:04:32 | |
Mulla on ollut jo kauan mielessä että pitäis roudata Marsut kämpille ja äänitellä siellä niillä ja jammun mallintavalla klippejä mistä kaikki kultakorvat voisivat sitten yrittää sokkotestissä erottaa aidon mallintavasta. Kerrostalossa kun ei viitsi edes keinokuorman kanssa avata marsua kuin kolmoseen asti. I ain't like old Saint Nick, he comes but once a year. - BB King: Backdoor Santa | |
![]() 06.12.2002 15:10:51 | |
Toi sokkotestiklippien äänittely oli mahtava idea! Klipit vaan 192bit resoluutiolla, niin kuulostelussa on mielekkyyttä. Saisi ainainen mallintavat/putkikoneet kinastelukin uutta pohjaa. | |
![]() 06.12.2002 16:06:43 | |
Toi sokkotestiklippien äänittely oli mahtava idea! Klipit vaan 192bit resoluutiolla, niin kuulostelussa on mielekkyyttä. Saisi ainainen mallintavat/putkikoneet kinastelukin uutta pohjaa. Niinno, viime talvena laitoin vierekkäin Vox ac15 ja Flextonen vox-mallin äänipätkät nettiin, ja lähes kaikki sanoivat jotta Flexin pätkä kuulosti paremmalta. Soittajasta tuntui toisinpäin, mutta "nauhalla" kieltämättä oli näin. Toisaalta voxia ei renkattu niin lujaa kun mallinnusta mukamas. Taisin tehdä myös single recto vs. rectified -pätkiä, en muista. Marshall vs. brit classic on jäänyt tekemättä.. Vaan eipä enää ole Flexiäkään. Pitäis lainata jostain ja tehdä, kun nyt ois järjelliset nauhotusvehkeetkin olemassa. Ja tähän väliin: ostakaa mastervolumeton Marshall JMP MkII 50w vuodelta 1975. Loppu vainen. | |
![]() 06.12.2002 22:19:47 | |
Ja tähän väliin: ostakaa mastervolumeton Marshall JMP MkII 50w vuodelta 1975. No persana. Ei oo justiinsa nyt rahaa päällä kun ostin tuon podin ja joulukin tulossa, mutta vaihdetaanko päittäin xt:hen!?!?!?!?! Saat sitten ihan rauhassa istuskella.. :) (Ei oo kyllä tarkoitus "loukata" kenenkään tunteita tässä...uupuu vaan setistä tuo marsu siihen tykkivahvarin ja super reverbin väliin. Olo on siis kuin nappulana ku jääkiekkokorttikirjasta puuttui se viimeinen kuva, ha! Sen saadakseen sitä sitten vaihtoikin pois kaiken mahdollisen - myös juuri hankittua tavaraa, c-kasetteja ja vaikkapa Suosikin harvinaisen Uriah Heep julisteen.) Mikko | |
![]() 06.12.2002 22:37:50 | |
Joo, tosin klippejä saa varmaan odottaa vuodenvaihteen yli - menen silloin äänittämään kaikenlaista rockcity Lahteen. Täällä kotipajassa en pysty äänittämään oikeaa stygeä tarpeeksi lujalla. Moi taasen Jabe, Käytkö usein tuollaisissa äänitysmestoissa? Kenties haluaisit joskus testiä ja tehdä pienen demo-clipin mun vahvaristani? Mikko | |
![]() 06.12.2002 22:56:41 | |
Eikös se ole se 50W 1x12" transistori "JCM800" combo? 80-luvun alkupuoliskon juttuja. kiitoksia suunnanantamisesta | |
![]() 07.12.2002 15:33:35 | |
Käytkö usein tuollaisissa äänitysmestoissa? No en, mutta joskus tammi-helmikuussa pääsen tod. näk äänittämään Lahteen yhteen mestaan, jonne voin jättää kamat muutamaksi viikoksi. Teen kitaraosuuksia muutamaan biisiin, ja projekti jatkuu sitten studiossa Helsingissä. Kenties haluaisit joskus testiä ja tehdä pienen demo-clipin mun vahvaristani? Jaa, mikäs styge sulla on? Ja missä päin Suomea vaikutat? (Käyn nyt tätä keskustelua tässä, kun en ole kotikoneen ja oman mailin ääressä ...) | |
![]() 07.12.2002 17:54:54 | |
Jaa, mikäs styge sulla on? Ja missä päin Suomea vaikutat? (Käyn nyt tätä keskustelua tässä, kun en ole kotikoneen ja oman mailin ääressä ...) Joo, sori, oli kyllä tarkoitus kirjoittaa tähän eilen hieman enemmänkin, mutta kun molemmat muksuni repivät minua tietokoneen äärestä päästäkseen siihen itse. :) Niin Porista ollaan ja mulla on siis sellainen osin jopa perinteiseen ptp-tyyliin tehty ja marsun kuoriin rakennettu neljällä 12ax7:lla ja kahdella 6L6:lla (sopii suoraan myös EL34) toteutettu yksikanavainen (n. 50w) push-pull high gain vahvistin. Etuasteen putkia on tuossa ollut jo pitkään käytössä 5, mutta tässä viimeisimmässä versiossa poistin aktiivin power-EQ:n (presence, reactance ja ylimääräinen midikorostin) ja muutin sitten etuastetta kompensoidakseni bassoja takaisin...kyllä se viides viimeinen putki taitaa sittenkin mennä efektilenkkiin. (Etenkin kun nyt olis tarjolla sellaista kanadalaisen vahvarinörtin Kevin O' Connorin testaamaa "best all tube looppia" jonka ei pitäisi syödä ääntä niin kuin monet muut.) Se mitä tuosta masiinasta lähtee saundillisesti riippuu vähän soittotyylistäkin, mutta sellaista (..instant!) modernia amerikan heviä ja rytkettä ainakin!! Mikko | |
![]() 07.12.2002 18:10:08 | |
Joo, sori, oli kyllä tarkoitus kirjoittaa tähän eilen hieman enemmänkin, mutta kun molemmat muksuni repivät minua tietokoneen äärestä päästäkseen siihen itse. :) Niin Porista ollaan ja mulla on siis sellainen osin jopa perinteiseen ptp-tyyliin tehty ja marsun kuoriin rakennettu neljällä 12ax7:lla ja kahdella 6L6:lla (sopii suoraan myös EL34) toteutettu yksikanavainen (n. 50w) push-pull high gain vahvistin. Etuasteen putkia on tuossa ollut jo pitkään käytössä 5, mutta tässä viimeisimmässä versiossa poistin aktiivin power-EQ:n (presence, reactance ja ylimääräinen midikorostin) ja muutin sitten etuastetta kompensoidakseni bassoja takaisin...kyllä se viides viimeinen putki taitaa sittenkin mennä efektilenkkiin. (Etenkin kun nyt olis tarjolla sellaista kanadalaisen vahvarinörtin Kevin O' Connorin testaamaa "best all tube looppia" jonka ei pitäisi syödä ääntä niin kuin monet muut.) Se mitä tuosta masiinasta lähtee saundillisesti riippuu vähän soittotyylistäkin, mutta sellaista (..instant!) modernia amerikan heviä ja rytkettä ainakin!! Mikko Ai niin, unohtu vielä sanoo nykyisestä pääteasteesta, että siinä ei oo enää nfb-looppia (..se on lällärimeininkiä! :) ja sinne on myös viritelty sellaisia filtterisysteemeitä joiden tarkoitus on (..lyhyesti, suomeksi) se että kun vedät soinnun niin kaikki äänet kuuluvat ja kielet niinku soivat yhtä voimakkaasti oli säröt mitkä tahansa. Tuo on sellainen ominaisuus joka on laittanut demonstroituna hymyn naamariin kuin naamariin. :) Mikko | |
![]() 07.12.2002 18:38:04 | |
Jaha, tosi kiinostavaahan tuommoista olisi testata ja äänittää. Mutta tässä vaiheessa on vähän paha sopia mitään, kun en tiedä tarkemmin milloin ja miten kamat liikkuu Lahteen. Ollaan yhteydessä. | |
![]() 07.12.2002 21:39:58 | |
Ai niin, unohtu vielä sanoo nykyisestä pääteasteesta, että siinä ei oo enää nfb-looppia (..se on lällärimeininkiä! :) ja sinne on myös viritelty sellaisia filtterisysteemeitä joiden tarkoitus on (..lyhyesti, suomeksi) se että kun vedät soinnun niin kaikki äänet kuuluvat ja kielet niinku soivat yhtä voimakkaasti oli säröt mitkä tahansa. Tuo on sellainen ominaisuus joka on laittanut demonstroituna hymyn naamariin kuin naamariin. :) Mikko Helevetti, tuota Mikon Helevetinkonetta olis kyllä mahtava kuulla, Luultavasti se on just sellaanen ryttyytysvahvari ku ittekkin haluisin. Koittakaapa saada jotenkin niitä souniklippejä jakoon, niin pääsee kuolaamaan.:) | |
![]() 08.12.2002 01:27:14 | |
Pete H, Mulla on ollut jo kauan mielessä että pitäis roudata Marsut kämpille ja äänitellä siellä niillä ja jammun mallintavalla klippejä mistä kaikki kultakorvat voisivat sitten yrittää sokkotestissä erottaa aidon mallintavasta. Kerrostalossa kun ei viitsi edes keinokuorman kanssa avata marsua kuin kolmoseen asti. Eli pointti oli se, että jos joku haluaa esittää tarjouksen siitä sun marsusta niin sille järjestyy tarvittaessa kokeilumahdollisuus sopivissa tiloissa tai toisaalta sitten riittävän hyvän käsityksen saundista saa myös kuuntelemalla Yamaha DG:n mallinnusta? Miisa, Toi sokkotestiklippien äänittely oli mahtava idea! Klipit vaan 192bit resoluutiolla, niin kuulostelussa on mielekkyyttä. Saisi ainainen mallintavat/putkikoneet kinastelukin uutta pohjaa. Mitä pohjaa? Mua ei henk. koht. paljon liikauttaisi vaikka arvaukset menis kuinka pieleen. Haluaisin osallistua kyllä sellaiseen sokkotestiin, jossa soittaisin molempia värkkejä paikan päällä ihan sopivalla/kohtuullisella äänenpaineella ja lopulta kurkattaisiin sitten sen verhon taa missä sanoisin mallintavan olevan. Hiukan vielä omasta suhtautumisestani noihin mallintaviin, esim. juuri tuohon xt:hen jonka ostin. Kehuin laitetta sanomalla että sen mallinnukset tosiaankin muistuttavat nyt enemmän oikeita vahvistimia, tone/volume-säädöt pelaa, kirkkautta/dynamiikkaa ja muita ominaisuuksia löytyy. Hyvä, mutta se siitä. Onko loodassa sitten *yhtään* sellaista särösaudia joka olisi mieleiseni? Ei, koska sellainen saundi on pakko rakentaa itse eikä se onnistu millään virtuaalipurkki yhdistelmillä tai kaiutinpönttöjen valikon kautta. Kysymys tässä vahvistimen rakentelussa on siitä että niitä saundeja mitä mulla on läsnä täällä kotonani joka päivä ei ole yksinkertaisesti saatavana mistään eikä niitä ole mallinnettu missään. Ei ole hienompaa harrastetta kuin saundin hakeminen. Ts. vaikka mulla olisi käytössäni jo nyt se, sanotaan vaikka Vetta xt-II, joka tulisi ulos Line kutoselta vasta parin vuoden päästä suurella hypetyksellä, niin tuo riittäisi alkuunkaan. (Etenkin jos mallinnetut vahvarit olisivat yhä niitä samoja kenties uberschallilla ja parilla englillä laajennettuna.) Alkaa mennä jo itseanalyysin puolelle, joten viimeinen kysymys...entäpä originaali uberschall, riittäisikö se ja sen saatuasi lopettaisin rakentelun/saundinmetsästyksen turhana? Ei riittäisi. Montako uutta biisiä se inpiroisi tekemään? Tiedä sitten. Laite kuullostaa kyllä etenkin Lynchin klipeissä hyvältä. Sellaista vääntöä kun isojen autojen moottoreissa tai jossain brittipyörissä. TOISAALTA joissakin klipeissä se on aivan kuin tukossa keskialueelta, niin kuivakan tiivis ettei mahdu rasvattua veistä soinnun sävelien välistä...kolminkertainen hurraa selkeälle bassontoistolle kyllä, mutta siinähän ei ole kaikki. Avonaisemman saundin lähteille..terveisin, Mikko Askomiko, Niinno, viime talvena laitoin vierekkäin Vox ac15 ja Flextonen vox-mallin äänipätkät nettiin, ja lähes kaikki sanoivat jotta Flexin pätkä kuulosti paremmalta. Soittajasta tuntui toisinpäin, mutta "nauhalla" kieltämättä oli näin. Toisaalta voxia ei renkattu niin lujaa kun mallinnusta mukamas. Taisin tehdä myös single recto vs. rectified -pätkiä, en muista. Marshall vs. brit classic on jäänyt tekemättä.. Vaan eipä enää ole Flexiäkään. Pitäis lainata jostain ja tehdä, kun nyt ois järjelliset nauhotusvehkeetkin olemassa. Mä taisin osin missata tuon threadin, muistan kyllä jotain aiheesta olleen. Kyllä mä sen sun (originaalin) recto-klippis muistan, helvetin hyvä, särmikäs ja pehmee samalla kertaa. Eikös se ollut muuten mikitetty combosta, Rect-O-Verb? Niissä boogien recto-comboissa varmaan toimiikin tuo basso ilman pahempaa mutaa, mitä toisinaan kulee isojen kaappien mallinnuksissa tai klipeissä. Onko noita klippejä muuten vielä jossain saatavilla? Ja tähän väliin: ostakaa mastervolumeton Marshall JMP MkII 50w vuodelta 1975. Vihdoinkin takaisin otsikon mukaisiin aiheisiin. :) Joo, osoitin kiinnostusta rohkeasti käshin puutteessa niiden vaihtopalikoiden kera mitä mulla nyt oli. Sori, huomaan torilta että hintapyyntösi oli muutenkin paljon korkeampi. Jos tuo värkki olisi mulla laittaisin siihen ainakin power scalingin, uskonpa että sen lisäksi ei tarvittaisi sitten montaa muutosta että oltaisiin aikas lähellä MOJOvaa kevyt-crunchia ja vähän väkevämpääkin. Jabe, Jaha, tosi kiinostavaahan tuommoista olisi testata ja äänittää. Mutta tässä vaiheessa on vähän paha sopia mitään, kun en tiedä tarkemmin milloin ja miten kamat liikkuu Lahteen. Ollaan yhteydessä. Mua kiinostais kanssa! Siis ettei sitten näin loppusuoralla tulis yllätyksiä saundipuolella eri kajarien kanssa tms. Mää oon kehittänyt koko saundin siltä pohjalta mitä nuo Celestionin G12T-75:t antaa ulos. Kunnon studiosta löytyis lisäksi ainaski greenbackkejä ja Vintagen 30. Pitänee ajaa tota signaalii myös pod xt:n kaappimallinusten läpi, vaikka jostain syystä juuri ne tuntuvat laitteessa aika epäuskottavilta. Skythea, Helevetti, tuota Mikon Helevetinkonetta olis kyllä mahtava kuulla, Luultavasti se on just sellaanen ryttyytysvahvari ku ittekkin haluisin. Koittakaapa saada jotenkin niitä souniklippejä jakoon, niin pääsee kuolaamaan.:) Uskoisinpa että lähtee raskaasta tosi raskaaseen vääntöön. Olen inspiroitunut! Teen parhaani klippien saamiseksi. t: Mikko | |
![]() 08.12.2002 15:52:38 | |
No persana. Ei oo justiinsa nyt rahaa päällä kun ostin tuon podin ja joulukin tulossa, mutta vaihdetaanko päittäin xt:hen!?!?!?!?! Saat sitten ihan rauhassa istuskella.. :) Mikko Hei joo! Xt ois kai ihan kiva. Vaikka Orange AD30 on kyllä enemmän kiva. Mutta prkl. :) Kun joku vaan tietäis minkälainen on Orange overdrive special 80. Kumpi on mukavampi, AD30 vai od80. Oikeastaan sais kyllä olla enemmän tehoja kuin 30 pientä el84-wattia... Loppu vainen. | |
![]() 08.12.2002 19:01:58 | |
Hei joo! Xt ois kai ihan kiva. Vaikka Orange AD30 on kyllä enemmän kiva. Mutta prkl. :) Eli let's hoidetaan homma näin? No hyvä! Kohtaloni tuijotella marsun kuorien sisälle min. 6h/päivä on taas sinetöity ainakin pariksi kuukaudeksi. :) Tuo power scaling systeemi pitää vihdoinkin tilata ja koettaa. Hei annappa mulle sitten vielä pari päivää aikaa tuon podin kanssa, niin teen sillä vielä muutamat äänitykset ja hommaan porin sound citystä myös ne takuu ym. liput ja laput. Kun joku vaan tietäis minkälainen on Orange overdrive special 80. Kumpi on mukavampi, AD30 vai od80. Oikeastaan sais kyllä olla enemmän tehoja kuin 30 pientä el84-wattia... Et oo kyselly plexi palacen orange-palstan tyypeiltä, kuinka aktiivinen forum sitten lieneekään? Isommasta en tiedä, mutta kyllä tota pienempää on kehuttu. Tehot on kieltämättä pienen puoleiset, noin paperilla ainakin. Mikko | |
![]() 09.12.2002 09:22:05 | |
Eli let's hoidetaan homma näin? No hyvä! Ette kai te hullut oo tekemässä vaihtokauppaa Pod XT/ Marshall JMP? Huh huh:-| "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 10.12.2002 11:11:38 | |
Ette kai te hullut oo tekemässä vaihtokauppaa Pod XT/ Marshall JMP? Huh huh:-| Onpas meillä jännä keskustelupalsta - miten tähänkin ny vastais!? :) Err...mun ensinnäkin mielestä tässä threadissa on kyllä kaikki hurjimmat omituisuudet esitetty aivan muualla. Mutta tuota, Kivi, kerro toki lisää kun olet noin ihanan arvoituksellinen :)...onko tää siis etupäässä jotain konservatiivisia "voi pyhä Sylvi!"-juttuja (eli jommalla kummalla vaihtajista - tai ainakin ehdottajalla? - pitäis olla ny olo kuin kirkossa olis kiroillu? :) Entä kumpiko vaihtaja olisi tässä hullumpi, niinku menettäisi enempi rahaa (ja millaisten hintojen mukaan) tms? Joo, eli siis ihan asiallisesti mulle tää vaihto on/olisi tässä kyllä ihan neutraalia sorttia. Askomiko pohtikoon, päättäköön ja ottakoon halutessaan yhteyttä. Eikä tässä (omasta puolestani) mitään pölyntuoksuista arvopaperisuhtautumista ole, vaan kyse on siitä mitä näillä laitteilla tehdään - vaihto tapahtuu ikään kuin "tekemistä toiseen mielekkääseen tekemiseen". Toisaalta olen kyllä sellainen nuija, että jos joku olis esim. eilen tai tänään halunnut ostaa Podin 100:n euron ylihintaan, olisin todennut että ei käy, mulla on nyt sen verran hommia tässä juuri työn alla (enkä kerkiä hakea kaupasta uutta)...ja tämän viimoisen lauseen jälkeen sitä ollan nyt sitten jo niin maar todella epärationaalisia muusikon-kroisoksia? Peace, :) Mikko | |
![]() 10.12.2002 11:44:07 | |
Kivi, kerro toki lisää kun olet noin ihanan arvoituksellinen No ei mitään, kun tarkemmin asiaa mietin niin onhan toi taloudellisesti ajatellen molemmille ihan järkikauppa. Kyseessä oli vaan vanhan miehen säikähdys, kun vaihdannan kohteet oli noinkin eri maailmoista. Se oli vähän kuin: haluaisin vaihtaa auton sohvakalustoon:-) Mutta ei mitään, jatkakaa. "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 28.02.2003 19:19:15 (muokattu 28.02.2003 19:21:42) | |
Kuvia ja ääninäytteitä seuraa sitten myöhemmin ... Ihan niinku jotain kiinostais, mutta tolta se mun 100w JMP Super Bass ny sit näyttää: http://www.saunalahti.fi/~jpesola/images/marshall2.jpg Nököttääpi tuossa JCM 800 -sarjan 1936 2*12" skoben päällä. Ja ääninäytteitäkin on tulossa, mutta koneen päivitys ym. hapatus on vienyt odotettua enemmän aikaa. Äänittämään Lahti Rock Cityyn suuntaan maaliskuun puolessa välissä. Sen jälkeen marsun ääntä ilmestyy näytteinä tänne. Cheers, Jabe EDIT: unohtu kysyä, että mites Chargerin JMP? Onko käytössä vai myitkö? | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)