![]() 21.11.2006 22:54:17 | |
---|---|
Oon kyllä kans TOSI tyytyväinen tähän M-netin toriin. Saa kaiken kaupaksi ja tulee tehtyä ostoksiakin. Kannatan ite feedback systeemiä, se vaan olisi varmentava tekijä siihen, että kaikki tavarat tulevat inhimillisessä ajassa, oikeassa kunnossa ja hyvin pakattuna. Ja mukavahan se on antaa toisille kauppiaille positiivista palautetta, eiks jee? | |
![]() 21.11.2006 22:55:41 (muokattu 21.11.2006 23:01:07) | |
Hmm.. n. viikon wanha uutinen, mutta ihan aiheellinen. Noita spedejä tuntuu olevan liikenteessä nykyään melko runsaasti. Mitä spedejä?!! :( No ei sentään... Mutta ite olen musa.netin torilta ostanut yhtä ja toista rahat ensin meiningillä... Mutta olen sentään selvittänyt ensin phone numbat sun muut ettei ole prepaid liittymää tms. Semmoset huijari mulkut pitäis kastroida... Pilaavat hyvän jutun ja luottamuksen... kyllä muusikon pitäis pystyä toiseen luottamaan, perkele! Excuse my french, but I´m pissed... Jesus shaved my soul and sold it to BeelseB.o.B. | |
![]() 21.11.2006 22:57:56 | |
Mitä spedejä?!! :( No sunlaisia huijareita, jotka myy sata sinkkiämpäriä juutalaisille termospulloina. | |
![]() 21.11.2006 23:01:55 (muokattu 21.11.2006 23:02:43) | |
No sunlaisia huijareita, jotka myy sata sinkkiämpäriä juutalaisille termospulloina. Katos... Härski from heaven. Mitäs ostavat... Tollot Tervolasta... hehehehehe Jesus shaved my soul and sold it to BeelseB.o.B. | |
![]() 21.11.2006 23:49:18 | |
Tuossa feedback-systeemissä on sama ongelma kuin eBayssa: harvoin myyvät/ostavat näyttävät huonommilta kuin usein palvelua käyttävät. Esim. minulla on eBayssa n. 3-4 vuoden ajalta feedback jotain 5 tms. eli ei paljon mitään. | |
![]() 22.11.2006 00:08:24 (muokattu 22.11.2006 00:08:49) | |
Kerran olen ostanut kalliimpaa tavaraa rahat ensin tilille -periaatteella, ja miltei rupesi vituttamaan. Muutaman huntin maksoin eikä tavaraa kuulunut, milloin mikäkin mielikuvituksekas syy. Lopulta vihjasin, että jos lähetys todella tuntuu noin ongelmalliselta, niin olen muutaman kaverin kanssa tulossa ko. paikkakunnalle viikonloppuna ja voitaisiin samalla ottaa tavara mukaan. Plim, seuraavana päivänä kamat postissa. Oli tosin laittanut ruksin kohtaan "postimaksut vastaanottajalle", vaikka olin nekin jo etukäteen maksanut. 25 euron menetys ei tosin tuossa vaiheessa hirveästi kaihertanut, kun oli useamman sadan euron mahdollinen tuhlaus aiheuttanut hikoilua kuluneiden viikkojen aikana. Siitä lähtien olen ostellut arvokkaammat tavarat vain ja ainoastaan postiennakolla. Save the whales, motherfucker. | |
![]() 22.11.2006 00:08:26 | |
Tuossa feedback-systeemissä on sama ongelma kuin eBayssa: harvoin myyvät/ostavat näyttävät huonommilta kuin usein palvelua käyttävät. Esim. minulla on eBayssa n. 3-4 vuoden ajalta feedback jotain 5 tms. eli ei paljon mitään. Näinhän se on... Jesus shaved my soul and sold it to BeelseB.o.B. | |
![]() 22.11.2006 09:33:15 | |
Niinkun tää ykskin "herrasmies" joka torilla nyttenkin taitaa JCM800 reissueta halajata heitti: "Kun kaappi tulee perille ja onkin mennyt paskaksi kuljetuksessa ni luuletko että ostan sen?" Kun pakkasin sovittua paremmin ettei menis paskaks ja koska MH:n vakuutus niin vaatii, syytettiin huijariksi ja paskanpuhujaksi. Vitun jees. Toisaalta noin 99% diileistä on menny hyvin. Kuulostaa todella dorkalta kaverilta.... Kerran itsellä meinasipalaa käämit kun ostin marsun 4x12 kaapin ja se tuli TÄYSIN ilman mitään suojaa lappu oli vaan liimattu taka seinään. Onneksi sillä kertaa oli matkis ollut hellä varainen ja kaappi oli aivan loisto kuntoinen.... Muutamia jujuja oman kaupan käyntiin niin ostoon kuin myyntiin..... 1. Ennakkoon maksut kannattaa jos tavaran arvo on alle sen 50€ silloin jää turhia kuluja pois, kalliimpi kannattaa pyytää lähettämään ennakolla. 2. Jos pelkää ettei toinen nouda tavaraa niin pyytää laittamaan ensin sen noin 10€ rahti kuluja tilille. Hyvittää sen rahtiennakossa. Sama ostaessa kanattaa tarjoutua tekemään noin , herättää luottamusta molemmin puolin. 3. Pakatkaa hyvin , rikkoutuneen tavaran kanssa tulee ongelmia jos on käytettyä tavaraa, milläs todistat sen lähtökunnon. 4. Valokuvat on kätevä tapa todistaa laitteen kunto. 5. Soittakaa ! tai vaatikaa puhelin numero ja tarkistakaa se. Pikaviesti / sähköposti kaupassa tulee sellainen ei luotettava olo. Itse olen myynyt paljon kamaa ja ostanut paljon kamaa M.netin torilta, aina olen saanut sen mitä sovittu on. Useasti maksan ennakkoon toisen tilille, mutta silloin tiedän sen tyypin en ehkä nimeltä tai ulkonäöltä mutta nimimerkiltä, Tuskin kukaan tänne paljon kirjoitteleva kehtaa huijata kaveria..... Itse möin juuri Muutama kuukausi sitten 1500€ arvoisen rumpusetin jossa en tuntenut kaveria tiesin hiekosti nimimerkin mutta hän ehdotti että maksaa tilille ensin ja laitan rummut matkahuoltoon sinne päin. Asia hoidettiin puhelimessa ja homma sujui kuin soppa. Skeptinen kannattaa olla mutta syyttä ei kannata ketään haukkua. Joskus mullakin on viivästynyt tavaran lähetys parilla päivällä mutta silloin olen yrittänyt infota vastapuolta sitä. Rahan saapuminen matkahuollosta heilahtelee, rahtiennakot pienelle asiamies matkahuollolle voi kestää yliviikon, siihen kannattaa varatua. Isot toimipaikat on se kaksi päivää keskimäärin , riippuu toki pankista. Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... | |
![]() 22.11.2006 11:29:54 | |
Kuulostaa todella dorkalta kaverilta.... Kerran itsellä meinasipalaa käämit kun ostin marsun 4x12 kaapin ja se tuli TÄYSIN ilman mitään suojaa lappu oli vaan liimattu taka seinään. Onneksi sillä kertaa oli matkis ollut hellä varainen ja kaappi oli aivan loisto kuntoinen.... Hmmm... Eikös toiselle voi sanoa kuitenkin, että laittaa tuotteeseen lapun tuotteeseen tai kirjoittaa itse tuotteeseen jossa lukee "VAROVASTI", silloin matkahuolto todella käsittelee sitä varovasti, eikä siihen päällekään saa laittaa mitään kun se bussissa matkustaa. Näin matkahuollon nainen minulle sanoi. Eli siis tosiaan, jos laittaa tuollaisen lapun tai kirjoittaa tuotteeseen itse varovasti ja sitten vielä laittaa siihen tuotteeseen, että saa avata ennen lunastusta, eikös kaikki ole kunnossa silloin? Tuossa ei luulisi enää olevan mitään häikkää, vai kuinka? Oon ostanu kerran täältä kamaa ja hyvin onnistu, ei mitään ongelmia. Yhesti vaan sen takia, koska nettihommiin luottaminen on kyllä todella retuperällä viisi vuotta sitten tapahtuneen 2000 markan kusetuksen takia. Olin silloin 14 vuotta ja vaivalla saatu rahat kasaan, ymmärrätte varmaan, että tuo oli todella iso raha meikäläisen ikäiselle ja vielä kun kyse oli moposta :( Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä. | |
![]() 22.11.2006 14:57:10 | |
Kuulostaa todella dorkalta kaverilta.... Kerran itsellä meinasipalaa käämit kun ostin marsun 4x12 kaapin ja se tuli TÄYSIN ilman mitään suojaa lappu oli vaan liimattu taka seinään. Onneksi sillä kertaa oli matkis ollut hellä varainen ja kaappi oli aivan loisto kuntoinen.... Itsellä on myös tullut Matkahuollolla nuppi+kaappi-setti ilman mitään paketointia perille. Hyvin oli kasassa, ei siinä mitään, mutta kyllä ihmetytti noudettaessa :) Save the whales, motherfucker. | |
![]() 22.11.2006 15:06:00 | |
Kuulostaa todella dorkalta kaverilta.... Kerran itsellä meinasipalaa käämit kun ostin marsun 4x12 kaapin ja se tuli TÄYSIN ilman mitään suojaa lappu oli vaan liimattu taka seinään. Onneksi sillä kertaa oli matkis ollut hellä varainen ja kaappi oli aivan loisto kuntoinen.... Mulle tuli 2x12 Marsu kanssa ilman paketointia eikä ollut naarmuakaan.Muutenkaan ei ole ollut minkäänlaista valittamista Matkahuollon toiminnasta, paketit käsitellään hellävaraisesti (toisin kuin postissa), hinnat ovat kohtuulliset ja loogiset (toisin kuin postissa) ja matkahuollosta saa paketin jonottamatta puolta tuntia (toisin kuin postista) "I have a cunning plan" -Baldrick | |
![]() 22.11.2006 19:22:38 | |
Hmmm... Eikös toiselle voi sanoa kuitenkin, että laittaa tuotteeseen lapun tuotteeseen tai kirjoittaa itse tuotteeseen jossa lukee "VAROVASTI", silloin matkahuolto todella käsittelee sitä varovasti, eikä siihen päällekään saa laittaa mitään kun se bussissa matkustaa. Näin matkahuollon nainen minulle sanoi. Eli siis tosiaan, jos laittaa tuollaisen lapun tai kirjoittaa tuotteeseen itse varovasti ja sitten vielä laittaa siihen tuotteeseen, että saa avata ennen lunastusta, eikös kaikki ole kunnossa silloin? Tuossa ei luulisi enää olevan mitään häikkää, vai kuinka? En ole ihan varma asiasta mutta itsellä on sellainen hämärä muistikuva jonka mukaan teipattaessa VAROVASTI-teipillä se myös lähtetään särkyvänä tms ja hinta on enemmän. Mutta eihän tolla logiikalla mitään korotettuja korvauksia kannata maksella. Käy sitten lunastamassa jos sattuu tulemaan ehjänä perille. Mulle Matkahuollon virkailija sanoi että jos lähetetään pakkaamatta (mitä yritin em. tapauksessa ensin), merkitään saatteeseen että puutteellisesti pakattu ja silloin vaurion tapahtuessa kädet nousevat pystyyn. En ole aiemmin lähettänyt mitään pakkaamatta joten en osaa sanoa miten asia on, ilmeisesti käytännöt eroavat. Suurin osa tavarasta varmasti menee ehjänä perille, mutta ainahan kaikkea voi sattua. Kuorma liikkuu tavaratilassa jne. Vähän samaa asiaa sivuttiin postivirkailijan kanssa taannoin. Posti kuulemma korvaa normaaleista paketilähetyksistä 20euroon asti. Vakuutettuna sitten 500euroon asti. Pistää miettimään kun lähettelee tai tilailee satojen eurojen paketteja. Tällä hetkellä on yksi kappale Crowther Audion Hotcake-pedaaleja hukkapiilossa. Valmistaja lupasi lähettää uuden mutta kovasti kauan sekin on ollut matkalla. Turhauttavaa odottelua. | |
![]() 22.11.2006 20:42:50 | |
Mulle tuli 2x12 Marsu kanssa ilman paketointia eikä ollut naarmuakaan.Muutenkaan ei ole ollut minkäänlaista valittamista Matkahuollon toiminnasta, paketit käsitellään hellävaraisesti (toisin kuin postissa), hinnat ovat kohtuulliset ja loogiset (toisin kuin postissa) ja matkahuollosta saa paketin jonottamatta puolta tuntia (toisin kuin postista) Kaveri on ollut joskus postilla duunissa ja kertoi suorastaan järkyttyneensä siitä, millaista kyytiä varsinkin ulkomaan paketit saivat. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. | |
![]() 22.11.2006 20:59:50 | |
Kaveri on ollut joskus postilla duunissa ja kertoi suorastaan järkyttyneensä siitä, millaista kyytiä varsinkin ulkomaan paketit saivat. Joo, ja jus kattelin Huittisissa käydessäni bussista tupakalla matkahuollon toimintaa pakettien kanssa. Niillä oli varmaan tarkoitus saada sen bussin toisen puolen tavaratilan luukku auki sisältäpäin paketeilla heittämällä... Huolestutti hieman. "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut IMIK #37 | |
![]() 22.11.2006 21:43:00 | |
joku älypää luulee selviävänsä tollasesta jäämättä kiinni! kai ne nyt tilinumeron perusteella voivat jäljittää että kuka se siellä riehuu. Masturbate est Humanum- Damnd'oh! | |
![]() 23.11.2006 00:39:30 | |
puhutaanko nyt rakkauden satamasta? Head like a hole | |
![]() 23.11.2006 01:20:24 | |
puhutaanko nyt rakkauden satamasta? Mä luulin, että HIV on Afrikan ongelma. Tai onhan täällä kuppa ja kuus muuta. Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille. | |
![]() 23.11.2006 01:49:19 | |
tosiaan MH:lla rahti maksu kasvaa hieman jos haluaa sen varovasti jutun siihen. Kitaravahvistimissa sun muissa ihan kannattava homma, mutta kannattaa katsoa että ne sen myös laittaa siihen, joskus meinaan on unohtunut virkailijalta. Nimimerkien seuraaminen on vaikeaa, mutta kyllä täällä kun kauppaa tekee kannattaa katsoa sitä nimimerkkiä, jos on justiinsa avattu niin ei ehkä kannata rahat tilille meiningillä kauppaa käydä, mutta jokusen vuoden täällä pyörinyt nimimerkki herättää jo hieman luottamusta niin rahat tilille kauppaa uskaltaa käydä, joskin riippuu raha summasta mikä liikkuu Turhaa sitä kiirehtii kun on paskat jo housuissa | |
![]() 23.11.2006 07:50:27 | |
puhutaanko nyt rakkauden satamasta? Kotkan tavarasatamasta. puolipistesulkuauki | |
![]() 23.11.2006 11:50:16 | |
Mitä olette mieltä tällaisesta tapauksesta: Sain täällä olevaan ostoilmoitukseeni sähköpostilla tarjouksen. Tarjoajan sähköpostiosoitteen perusteella löysin henkilön m.net -tunnuksen ja huomasin hänen olevan rekisteröitynyt m.nettiin vasta juuri äskettäin. Hänellä oli tunnuksellaan kaksi myynti-ilmoitusta torilla ja asuinpaikkakunnaksi määritelty eräs pohjoinen kaupunki. Kysyin häneltä sähköpostilla mistä päin hän on kotoisin, että voisinko tulla noutamaan tuotteen. Parin päivän päästä sain tekstiviestillä vastauksen, että hän on Itä-Suomesta eikä nouto etäisyyden takia taida onnistua. Tässä vaiheessa panin merkille, että hänen kertomansa kaupunki, kuten myös puhelinnumero mistä tekstiviesti tuli, olivat eri kuin herran myynti-ilmoituksissa ilmoitetut. Ehdottaessani tuotteen lähettämistä matkaennakolla, juttu muuttui kiinnostavaksi. Sain vastaukseksi: "Valitettavasti on tällä hetkellä sellainen tilanne itsellä että jonotan polvileikkaukseen ja tällä hetkellä sen vuoksi etten töitä pysty tekemään ainoana tulona on toimeentulotuki. Sosiaalitoimisto viimeksi vähensi tuista postiennakon verran kun myin puhelimen noin 2 kuukautta sitten. Mikä tahansa yritys tai virasto jonka tililtä rahat tulee laskee tuen määrää enkä sen vuoksi pysty ennakkoa enää käyttämään etten jäisi tappiolle." Tunteeko kukaan toimeentulotukea, että osaisi sanoa väheneekö tuen määrä sillä määrällä mitä omaisuuttaan myy? Mielestäni tässä ei haise palaneen käryä, vaan pikemminkin leiskuvat jo ilmiliekit varoittamassa, että parempi jättää nämä kaupat tekemättä. Myydään: Bogner Uberschall | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)