Aihe: Päättömät hinnanalennuspyynnöt
1 2 3 4 5 6 7 8
pekurides
31.10.2006 22:55:21

Tää topicci on väistämättä sukua "teinpäs hyvän löydön" topicille.

Kun kuuntelee noita löysin gibsonin customin 450e ja kaveri riemuissaan hyvästä munkista niin ei nämä"päättömät hinnanalennuspyynnöt" niin päättömiä olekaan.

Saahan sitä tarjota mitä huvittaa.... tosin tässä varmaan kuittaillaan näille Haudanryöstäjille jotka oikeen kyttää että pääsisi kusettaan jotain tietämätöntä ja kuittaa hyvät voitot kun myy eteenpäin.

( ex-tyttöystävä jne. tunsin erään muusikon lesken jota moni yritti kusettaa ja jouduin vähän jeesaamaan.)
Tunteella päin vittua.
Jii
31.10.2006 22:56:52 (muokattu 31.10.2006 22:57:29)
hölmöä =) ...ostakoot he siis T-kaupasta kaikin mokomin.

Oon sitä vekkuli kaveri, että edesmennyt Smartwood Studiota en suostunut myymään 14 kesäiselle vasta hevibändissä aloittaneelle kaverille, kun säälin kitaraa liiaksi... sama pätee tuohon nykyiseen PRS:ään, jahka rakastava koti löytyy, niin eiköhän se siitä.

...hölmöä siis puolin jos toisin ;-)

samantyyppinen tapaus oli oman cu24:n kanssa. käytin kitaran joissain koesoitoissa, joissa en nähnyt kitaralla tulevaisuutta sen myydessäni. hyvään kotiin nähdäkseni soitin lopulta meni.
Birth, copulation and death. Is this your life?
Dr. Muff
31.10.2006 22:59:18
Tosiasiassa harvemmalla tyypillä lienee riittävän "isoja" kavereita, jotta voi lähteä myyjän luo vierailulle, jos myyty vermes oli sekundaa?

Et varmasti tätä tosissas pistänyt, mutta tällaiseen uhkailuun kun törmää kaupantekotilanteessa niin ei nouse arvostus minun silmissä. Möin tässä ihan äskettäin kitarakaappia ja hierottiin kauppaa siitä erään 'herrasmiehen' kanssa. Hän teki puhelimessa selväksi että tämä on niin pieni maa ettei kusettaja uskalla puhelimeen vastata tai oveaan avaita. Tämän nyt melkein pystyi vielä sivuuttamaan, mutta kun pakkasin matkahuollon vaatimuksesta kaapin paremmin mitä oli sovittu muutuin kusettajaksi koska yritin piilottaa pakkauksen alle jotain mikä ei saisi nähdä päivänvaloa. Kerroin saaneeni matkahuollosta ohjeet "pitää pakata" koska heidän vakuutus sitä vaatii, mutta tämän ko 'herrasmies' kuittasi kiehumalla puhelimeen "PASKAPUHETTA!". Noh, kaappi oli loppujen lopuksi ihan niinkuin olin kertonut vaan eipä tullut kiitosta kaupoista tai pahoitteluja aiheettomista syytöksistä. Noh, mieltäni lämmittää se tosiasia että tonea siinä kaapissa ei ollut :D
I read the internet, I know what's going on. - Axl
Fide
31.10.2006 23:00:48 (muokattu 31.10.2006 23:05:58)

No offense intended.

non taken =)

mun laskelmat meni Kochissa Custom Shopin hintojen mukaan... Vai on toi jo noin halpa Thomannilla.

Tosin PRS:ssä menee sitten vielä Thomanniakin halvemman kaavan mukaan... tota SE:tä myi joku saksamanni, jota en enää muista, karvan verta alle 600.- että käytännössä pyydän pelistä enemän kuin orkkis uudesta =) Ja oon siis laskenut "rungon" hinnaksi sen 300 ja siihen lisäpalikat sitten päälle, niin päästään tohon mun hintapyyntiin. Eli eurot riviin ja katsotaan mitä rahalla ja rahalla saa, mutta lienette oikeassa, että ne jotka tuota mun teettämiä muutoksia arvostais vissiin ostelee jo pykälää kalliimpia kepukoita, ja nää jannut jotka katselee SE:n perään ei tajua vielä omaa parastaan ;-)

...asiasta kukkaruukkuun. Thomann myi omien sanojensa mukaan Clearsonicin rumpupleksejä niin halvalla, että valmistaja suuttui ja pisti putiikin boikottiin... harmi, tekivät sen just ennen kuin olisin niitä ittelleni hankkinut. Veikeä tapaus tämä Thomann...

Et varmasti tätä tosissas pistänyt, mutta tällaiseen uhkailuun kun törmää kaupantekotilanteessa niin ei nouse arvostus minun silmissä.

Joo, en pannut tosissani ja toi sun tarinas kaapin ostajasta on oikeasti jo surrealistinen =) kaikkee sitä kuulee... Mulla on käynyt aika hyvä tuuri, koska tuollaisia hankalia ostajia ei oo ollut, eikä oo hankinnoissakaan yleensä tullut kauheesti turpaan, jos ei ihan ekaa sähkistä lasketa... "kaveri" myi propellikaulaisen RoadStar II:sen ihan surutta... ei kiva...
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
oiva tumpeloinen
31.10.2006 23:09:24
Tosin PRS:ssä menee sitten vielä Thomanniakin halvemman kaavan mukaan... tota SE:tä myi joku saksamanni, jota en enää muista, karvan verta alle 600.- että käytännössä pyydän pelistä enemän kuin orkkis uudesta =)

Tuopa onkin usein ongelma. Jos kitaran joutuu ostamaan kokeilematta, niin on ostajalle ihan sama, mistä se tulee. Silloin tietenkin katsotaan halvin vaihtoehto.

Ja oon siis laskenut "rungon" hinnaksi sen 300 ja siihen lisäpalikat sitten päälle, niin päästään tohon mun hintapyyntiin. Eli eurot riviin ja katsotaan mitä rahalla ja rahalla saa, mutta lienette oikeassa, että ne jotka tuota mun teettämiä muutoksia arvostais vissiin ostelee jo pykälää kalliimpia kepukoita, ja nää jannut jotka katselee SE:n perään ei tajua vielä omaa parastaan ;-)

Noissa modauksissa on se ongelma, että ne ei juurikaan nosta kitaran hintaa. Helpoiten todennäköisesti myisit koko läjän, kun vaihtaisit alkuperäiset romut kiinni ja myisit kaiken erikseen. Tuossa on kuitenkin niin paljon niin paljon kilkettä, että se on ostajalle jo taakka, jos ei halua muuta kuin soittimen. Ylimääräisillä mikeillä ja virittimillä ei mitään tee hyllyn täytteenä, jos ei toista projektia omista. Ja paremmat satulat ei hintaa ikävä kyllä heilauta mihinkään.
Fide
31.10.2006 23:18:05 (muokattu 31.10.2006 23:18:44)

Noissa modauksissa on se ongelma, että ne ei juurikaan nosta kitaran hintaa. Helpoiten todennäköisesti myisit koko läjän, kun vaihtaisit alkuperäiset romut kiinni ja myisit kaiken erikseen. Tuossa on kuitenkin niin paljon niin paljon kilkettä, että se on ostajalle jo taakka, jos ei halua muuta kuin soittimen. Ylimääräisillä mikeillä ja virittimillä ei mitään tee hyllyn täytteenä, jos ei toista projektia omista. Ja paremmat satulat ei hintaa ikävä kyllä heilauta mihinkään.

Totta. Osiksi ja yksitellen myyntiin, mutkun pointti onkin se, että tuollaisenaan toi yksilö on oikeasti oiva työjuhta, sitä on suorastaan rikollista "purkaa" takaisin alkuperäiseen kuntoon, eli oottelen edelleen mielummin sitä oikeeta ostajaa (tai jo kokeilleiden rikastumista ;-)

Puollustelen nyt hintapäätöstäni vielä sillä, että en laske noille ylimääräisille osille lisähintaa, eli ne saa ihan muitta mutkitta mukaan, jos kelpaa. En juurikaan arvosta noita alkuperäisiä mikkejä... Eli hinta tulee ruokankaan kahdesta mikistä, SD juniorista, lukkovirittimistä ja kotelo-nahkahihna-hihnalukko kompleksista. Uso ny, hinta on kohillaan =)
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
askomiko
31.10.2006 23:57:53 (muokattu 31.10.2006 23:59:51)
Muistaakseni Mesan Rectifieriä myydessä tarjottiin vaihtoa muistaakseni Greco Lespauliin.
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
McNulty
01.11.2006 00:06:49
Muistaakseni Mesan Rectifieriä myydessä tarjottiin vaihtoa muistaakseni Greco Lespauliin.

Vain hullu vaihtaisi Grecon johonkin Rectumifieriin :)
No ei vaan... jonkunlaisen välirahan kanssa tuota olisi kyllä voinut miettiä, joten ei täysin päätön ratsumies ollut se.

Itselleni ei oikein ole tullut päättömiä alennuspyyntöjä. Muutamia euroja, kitaroiden kohdalla muutamia kymppejä on tingattu ja yleensä olenkin antanut alennusta jos jamppa on itse tullut skeban hakemaan tms. Ilmeisesti tuo kertoo siitä, että osaan pyytää juuri sopivasti tai liian vähän tuotteista joita olen myynyt :)
"I think it moved." -George Costanza
Gypsy
01.11.2006 00:12:12 (muokattu 01.11.2006 00:19:50)
Saksan hintaan tulee tietenkin n.25e toimituskuluja, eli hinta on n.195e sieltä tilattuna, olin valmis luopumaan laitteesta 130 eurolla, eli uuteen verrattuna 65e halvempi.

Ja sun myymä vahvistin menee ilman toimituskuluja ostajalle?

Ja vielä sen verran provoan, että onpa kumma kun kukaan ei myy esim. Gibsonin lespa standardeja tonnin pintaan, tai Fenderin stratoja 300 egellä. Kukapa se kamoistaan oikeasti puoli-ilmaiseksi luopuu?

Itse asiassa aika monikin luopuu puoli-ilmaseks ja ostaa puoli-ilmaseks. Sitä et vaan nää huuto.netissä.
Aamen
Sir Härö
01.11.2006 08:10:08
olin valmis luopumaan laitteesta 130 eurolla. Suomessahan tuosta pyydetään esim Soitin-Laineen nettikaupassa 239e. .

Jos joku valopää ei huomannut niin kaveri myy vekotinta 109€ halvemmalla kuin mitä listahinta on. Mielestäni varsin realistinen pyyntö.

Vai meinaako joku että ennen kuin mitään saa myydä, täytyy kaikki Suomen musaliikkeet kilpailuttaa ja halvimmasta hinnasta otetaan 35% pois?

"Mutku Saksast saa nii ja nii halval..."

Tilatkaa saatana Saksasta sitten älkääkä nillittäkö.
Turpa kiinni ja kuuntele! Nyt myynnissä basso!
Perza
01.11.2006 08:54:59 (muokattu 01.11.2006 08:55:10)
Jos joku muista (Härski?), ni myin aikoinaa alle puolivuotta vanhaa ENGL:in Screamer nuppi ja Mesan Rectifier 2x12 kaappia, uusien hinta about 1700€, no tarjouksia tuli 500€-900€.

Kaikista paras oli jamppa joka soitti ja tiedusteli pelkkää kaappia. Omisti jonku Mesan nupin, sanoin että 500€ ja jamppa siihen, että "kusetakkos! 500€ saa jo 4x12", "niin no, osta semmonen sitte"
Turhaa
PIM
01.11.2006 08:55:29
Tilatkaa saatana Saksasta sitten älkääkä nillittäkö.

Näin on tullut kieltämättä joskus sanottua, tosin ehkä hieman nätimmin sanakääntein, kun joku on tullut sanomaan että ebay.com:issa kauppaamani laite X myytiin puolella siitä mitä mun pyyntini on. On se kyllä ihme, ettei ihmiset tajua tai halua ainakaan tunnustaa sitä, että ostaessasi käytettyä tavaraa tuntemattomalta ulkomaalaiselta kauppaan sisältyvät riskit on aivan eri maata kuin jos ostat vastaavan tavaran toiselta mnettiläiseltä, jolloin parhaassa tapauksessa pääset jopa testaamaan laitteen ennen ostopäätöstä.

Toinen asia mikä myös välillä nyppii on se, että jotkut tekevät päätelmiä laitteen X hintatasosta jonkun yksittäisen kaupan perusteella ja vaativat, että kaikkien pitää myydä samaan hintaan kuin millä joku rahapulassa ja viinanhimossa kärvistellyt deeku on joskus omansa myynyt.
StJerky
01.11.2006 09:32:42
Mun mielestä hinta vois olla kerralla jämpti

Näin. Kaikenlainen tinkaaminen ja rahasta puhuminen on moukkamaista, kuten myös liikaa pyytäminen. Kaupanteko on muutenkin vastenmielistä toimintaa. Siksipä en koskaan mitään myykään. Vaihtaa voin kavereiden kanssa.
flattopguitar
01.11.2006 09:49:45 (muokattu 01.11.2006 09:52:36)
Jos myyjä saa laitteesta n. 50% tarjouksen vaikka pyytäisi enemmän, niin kannattaa odottaa parempia tarjouksia. Jos niitä ei tule muutamassa kuukaudessa, niin joko a) myyjän hintapyyntö on liian suuri tai b) laitteelle ei ole todellista kysyntää. Usein b)-kohta on aiheellinen, koska vähänkin erikoiset laitteet harvemmin kiinnostavat laajempaa yleisöä. Niitä henkilöitä löytyy joita laite kiinnostaa, mutta he tietenkään eivät välttämättä säännöllisesti käy muusikoiden.netissä katsomassa ilmoituksia. Kun laittaa käytettyyn ja hyväkuntoiseen tuotteeseen sen 70% siitä mistä sen saa halvimmalla ostettua uutena, niin yleensä saa tuotteen kaupaksi ennemmin tai myöhemmin. Käytäntö on osoittanut, että tuossa on sellainen kipuraja, jonka ostaja on valmis maksamaan käytetystä kitarasta, muuten ihmiset ostavat mielummin uuden kaupasta. Tämä ei tietenkään päde kaikkien ja jokaisen laitteen kohdalla, mutta noin yleisesti.

70% uuden hinnasta on vielä erittäin hyvin myyjälle, jos vertaa mitä laitteesta saisi myyntitiliin vietynä liikkeessä. Esim. Kitaran joka maksaa liikkeessä 1000euroa, lähtee sieltä tolla tonnilla jos ei osaa tinkiä tai myyjä on huonolla päällä. Jos tinkii voi saada alennusta 50euroa. Kun viet samanlaisen liikkeesseen myyntitiliin, niin siitä voi enintään pyytää n. 800euroa. Sanotaan että se menee kaupaksi 750eurolla. Liike ottaa tuosta 15-20%, eli sulle jää n. 640-600, eli vähän päälle 60%. Tästä syystä on järkevämpää myydä itse ja vaikka vähän alle 70% hinnalla. Syitä miksi on järkevämpää ostaa ennemmin uusi kuin käytetty:

- Takuu koskee usein vain ensimmäistä ostajaa
- Ongelmatilanteissa voi kääntyä laitteen myyneen liikkeen puoleen ja heillä velvollisuus korjata viat
- Uusi on aina uusi
7-kielinen mies
01.11.2006 09:55:17
Myin tuossa muutama kuukausi takaperin linja kutosen Flextone II plussaa. Maksoin siitä uutena jotain 650 €. Lainsiksit eivät pidä hintaansa kovin hyvin, joten jouduin luopumaan vahvistimesta 320 €. Joku talipää kyllä kyseli, et josko oisin myyny tuon hintaan 200€ joku kehtasi ehdottaa 150€...kaikenlaisia sitä on liikkeellä...
-"You know it, I nail it!"-
Mika K
01.11.2006 10:04:56 (muokattu 01.11.2006 10:06:12)
Mä olen myös alkanut viime aikoina laittamaan suoraan tiukan hinnan. Munsta on jotenkin naurettavaa, kun halpis/budjettiluokan tavaran myyntihinnasta alkaa hirmuinen vääntö kympin tai parin tähden, vaikka myyntihinnat ovat varmasti olleet kohdallaan. Ota tai jätä meiningillä mennään siis tästä eteenpäin.
varakeef
01.11.2006 10:18:31 (muokattu 01.11.2006 11:23:19)
Eikö se nyt ole ihan perusteltua ostajaehdokkaalta kokeilla josko myyjä sattuisi haluamaan rahaa nyt heti mieluummin kuin ehkä tulevaisuudessa.

Jos hintapyyntö on ollut kohdallaan (tai alakanttiin..) tavara on jo mennyt kaupaksi ennen kuin tinkijä iskee.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Zeni
01.11.2006 10:59:55
max. 70% uuden hinnasta on hyvä sääntö, tuokin edellyttää kunnon olevan tip-top. Näin olen itse saanut kaikki myytyä suhteellisen kivuttomasti. "myydään tarjousten perusteella" tarkoittaa mielestäni sitä, että myydään suurimman tarjouksen tekijälle. "Tarjoa" taas useimmiten, ettei ole tarvetta myydä, kunhan koitetaan.
Chemo
01.11.2006 11:13:07

No niin, hp oli siis 140e ja olisin luopunut 130e mokomasta. Itse asassa myin sen lopulta 120 egellä.

Yllä on mainittu 70 %, vielä useammin on mainittu että 60 % uuden tuotteen hinnasta on käypä hinta käytetylle. Tuo avausviestissä käytetty satasen tarjous on hyvinkin lähellä tuota 60 %:a - eli ei suinkaan päätön tarjous, minun mielestäni.

Mutta kysyntä ja tarjontahan käyvän hinnan tietysti määrittävät. Mä joskus kaupitin yhtä suosittua pedaalia jossa käytettyjen hinnat olivat yleensä n. 80 % uuden hinnasta, joten ostajia ja kysyntää oli paljon. Joku muistaakseni tarjosi n. 40 % hintaa, laitoin viestiä ja kerroin mitä muita tarjouksia oli tullut, että kaveri tietäisi tason vähän paremmin jatkossa. Ei toi mikään loukkaantumisen arvoinen asia ollut mielestäni.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
PIM
01.11.2006 11:28:09
Mä olen myös alkanut viime aikoina laittamaan suoraan tiukan hinnan. Munsta on jotenkin naurettavaa, kun halpis/budjettiluokan tavaran myyntihinnasta alkaa hirmuinen vääntö kympin tai parin tähden, vaikka myyntihinnat ovat varmasti olleet kohdallaan. Ota tai jätä meiningillä mennään siis tästä eteenpäin.

Tuosta on hyvä mainita ilmoituksessa niin ostajakandidaatitkin tietävät sen. Kiinteä hinta on kuitenkin historiallisessa mielessä kaupankäynnissä sen verra uusi tulokas, että ennen sen keksimistä kauppaa käytiin tuhansia vuosia perinteisellä tinkimismenettelyllä, ja varsinkin käytetyn tavaran myynnissä se on edelleenkin yleisimmin käytetty kaupantekotapa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)