Aihe: Compuran käyttö?
1 2 3
HeavyMachinery
01.11.2006 17:18:03

Täsmentäisitkö? Melkoinen lause muuten tuo yllä oleva. :)

Olenhan äidinkielen väärin käytön expertti....

Sain sun tekstistä kuvan että ajattelen kompuran tominnan niin päin että se vahvistaa hiljaisia kohtia, vaimentamatta kovia kohtia.

Todennäköisesti en saa kirjoitettua ajatuksiani paperille...

Näin tuskin kukaan väittikään. Limitterin kyllä voi minusta edelleenkin ajatella äärimmilleen vietynä kompurana, sillä sitähän se on.

Niin on mutta se sekoittaa vaan pienen piru paran jos alusta lähtien ei opettele niiden eroa.
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
Jucciz
01.11.2006 17:58:25
Sain sun tekstistä kuvan että ajattelen kompuran tominnan niin päin että se vahvistaa hiljaisia kohtia, vaimentamatta kovia kohtia.

Todennäköisesti en saa kirjoitettua ajatuksiani paperille...

Ilmeisestikään et. Mistäs minä tiedän, miten sinä ajattelet kompuran toiminnan... :D
(totta puhuen en taaskaan ymmärtänyt kun luin sanasta sanaan tuota ensimmäistä lausettasi)

Se, mitä sanoin jo ekalla sivulla, kuului kuitenkin näin:
"Kompressori vaimentaa halutussa suhteessa (ratio) signaalin niitä kohtia, jotka ylittävät tietyn ennalta säädetyn äänenvoimakkuuskynnyksen (threshold). Itse kompressointi EI siis vahvista yhtään mitään..."

Jos tuon pystyy ymmärtämään väärin, niin no... kai sekin on mahdollista.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
HeavyMachinery
01.11.2006 18:12:17

Ilmeisestikään et. Mistäs minä tiedän, miten sinä ajattelet kompuran toiminnan... :D
(totta puhuen en taaskaan ymmärtänyt kun luin sanasta sanaan tuota ensimmäistä lausettasi)

Se, mitä sanoin jo ekalla sivulla, kuului kuitenkin näin:
"Kompressori vaimentaa halutussa suhteessa (ratio) signaalin niitä kohtia, jotka ylittävät tietyn ennalta säädetyn äänenvoimakkuuskynnyksen (threshold). Itse kompressointi EI siis vahvista yhtään mitään..."

Jos tuon pystyy ymmärtämään väärin, niin no... kai sekin on mahdollista.

Sorry haukuin vissiin väärää puuta

Tuohan olisi pelkkä limitteri, kompressori myös nostaa hiljaisten äänien tasoa, ja näin tasoittaa signaalia myös sieltä päästä.

Eli tuon pohjalta tässä nyt nahistellaan :)

Toisaalta tuntuu että tässäon siirrtty puhumaan jo oikein kompurasta eikä näistä bossin mahtavista CS-3:sista ....

Kompuralla ei kyllä saa lisää dynamiikkaa, taasen esim spl:n dynamaxx:issa on De-compressor jolla saa kaivettua hieman sitä lisää sitten tulee tosiaan transien designerit ja muut hömpöttimet.

Mutta kompuran käyttö kitarassa on pää asiassa minusta turhaa. Puhtaita sillä on kiva tasoitella muuhun siitä ei nii tarvii....
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)