Aihe: Pehmeäsaundista humpparia?
1 2 3
Jucciz
01.11.2006 22:45:53
Millaista mikkiä sitten vastaajat itse käyttäisivät tuon 6505 kanssa rankkaan mättöön, saadakseen saundin jota tahtoo?

Luultavasti keskitehoisia tai jopa vähän alle, jolloin soundissa on edes pientä toivoa jonkinlaisesta erottelevuudesta. 6505:ssa on ihan hengästyttävän paljon säröä tarjolla etuasteen puolesta, joten kyseistä vahvistinta ei ole mikään tarve "boostailla" enää erikseen kuumilla mikeillä - säröä riittää aivan 100% varmasti.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Aki
01.11.2006 23:06:40

Millaista mikkiä sitten vastaajat itse käyttäisivät tuon 6505 kanssa rankkaan mättöön, saadakseen saundin jota tahtoo?

Mä tykästyin DiMarzion Steve's Specialiin. Se on valmiiksi jotain sellasta mitä muut kokeilemani tallahumpparit ei ole. Tuo on kaukana vintagesta, mutta dydyt ja muut lähtee mainiosti. Ja on puolitettuna kivan stratomainen, joskin vähän stydimpi. Se on nyt hybridistratossani, ja palvelee kuin orja 1800-luvulla.
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
Bookkeeper
02.11.2006 00:16:46 (muokattu 02.11.2006 01:26:46)

Sellaista mikä sietää riittävästi säröä (erottelevuus säilyy, yms). Saa korostaa matalia taajuuksia hiukkasen, mutta ei leikkaa korkeita taajuuksia pois. Mukavasti middleä, mun korviin skuupattu soundi on heikon kuuloinen. Medium output riittää hyvin - high gain vahvarin kanssa ei ole mitään tarvetta megaoutput mikille...
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
Takajeejee
02.11.2006 10:07:52
OOkkei. Joo emmää skuupatusta tykkää kanssakaan. sitä saa mitenkään kuulumaan bändin kanssa läpi. Nojoo pittää kattoo noita medium output mikkejä sitten.
Could it be a new day?
Exhausted
02.11.2006 16:32:59

Luultavasti keskitehoisia tai jopa vähän alle, jolloin soundissa on edes pientä toivoa jonkinlaisesta erottelevuudesta. 6505:ssa on ihan hengästyttävän paljon säröä tarjolla etuasteen puolesta, joten kyseistä vahvistinta ei ole mikään tarve "boostailla" enää erikseen kuumilla mikeillä - säröä riittää aivan 100% varmasti.

Toisaalta kun sisään tulee kuumempaa signaalia, voi vahvarista kääntää säröä pienemmälle, ja lopputuloksena on yleensä erottelevampi saundi.
Takajeejee
02.11.2006 18:47:22 (muokattu 02.11.2006 19:14:17)
Niin. Tehokkaampaa mikkiä alunperin halusinkin.
Millaiseenhan musiikkiin tämä olisi näppärä:

http://www.thomann.de/thoiw3_dimarzio_dp159f_prodinfo.html

E: tälläisenkin hassun löysin:

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-188822.html

Onko tuossa sitten mittään suurta eroa muihin kun tuo 2x hinta?
Could it be a new day?
Takajeejee
02.11.2006 19:03:23
OFFTOPICCIA: Onko kenelläkään aavistusta mitä mikkejä In Flamesin poijjaat käyttää?
Could it be a new day?
Räbbänä
02.11.2006 21:31:37
OFFTOPICCIA: Onko kenelläkään aavistusta mitä mikkejä In Flamesin poijjaat käyttää?

EMG:t kitaroissa.
"Hattu pois päästä!"
Swan
03.11.2006 13:53:17
EMG:t kitaroissa.

Jesperillä on Gibbonin omat mikit Explorerissaan.
Once lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
S.M.A.K.
Tori:
Ei niin mitään
oiva tumpeloinen
03.11.2006 13:59:02
Niin. Tehokkaampaa mikkiä alunperin halusinkin.
Millaiseenhan musiikkiin tämä olisi näppärä:

Itse tykkään kovasti. Tuo mikki on sinänsä kiva, että se tottelee volapotikkaa aika kivasti.

Onko tuossa sitten mittään suurta eroa muihin kun tuo 2x hinta?

Väri.
Takajeejee
03.11.2006 14:08:22
Itse tykkään kovasti. Tuo mikki on sinänsä kiva, että se tottelee volapotikkaa aika kivasti.

Väri.

Joo no enpä väristä ala satoja maksamaan. Millasessa musassa oot ton havainnu hyväksi? Jostain luin että middleä löytyy, eli luulis olevan hyvä mun tarkotuksiin.
Could it be a new day?
Lego
03.11.2006 14:18:08
Jesperillä on Gibbonin omat mikit Explorerissaan.

Kaulassa juu mutta tallassa EMG-81.
oiva tumpeloinen
03.11.2006 14:32:37
Joo no enpä väristä ala satoja maksamaan. Millasessa musassa oot ton havainnu hyväksi? Jostain luin että middleä löytyy, eli luulis olevan hyvä mun tarkotuksiin.

Se mikki on ehkä vähän repivä soundiltaan. Ei ehkä sinänsä paras, jos kovasti pehmeetä olisi hakusessa. Mä kyllä tykkään. Tone Zone voisi olla vähän kevyempi vaihtoehto tai sitten tuo (ainakin) Akin mainitsema Steve´s Special. Vaikka sen mikin käppyrä valmistajan sivuilla näyttää scoopatulta, se ei kyllä siltä kuulosta.
msormune
03.11.2006 14:53:42
Aprillipäivä meni jo. JB:hän on kaikkea muuta kuin pehmeäsoundinen. Mikkihän on suorastaan kireä ja riipivä: ylämiddleä ja trebleä vähän turhankin rohkeasti - sopii ehkä tilanteisiin, jossa haetaan sirisevää hevisoundia, mutta pehmeyttä siinä ei todellakaan ole.

Ei sa ainakaan mulla täysmahonkisessa SG:ssä kovin riipivältä kuulosta. Mutta muuten kyllä kuvauksesi osuu aika kohdalleen: Trebleä ja ylämiddleä piisaa.

Sen takia kitarassani on myös innovaatio nimeltään tone-potikka.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)