Aihe: EMG:t pois, mutta mitkä mikit tilalle?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
cruel_destiny
30.10.2006 18:31:59
Et kuitenkaan siis ole täysin varma?

itekkin ilmotat kuvauksessa gunnareiden tippuvan, joten esitin retorisen kysymyksen sinulle... :)
I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands!
Eemil
30.10.2006 18:51:01
Lespa-tyylisessä kitarassa en suoraan sanottuna ymmärrä miksi käyttää korkeatehoisia humppareita kun hevijytinät irtoaa ihan PAF classiceilla ja muilla täyteläisillä pienitehoisilla mikeillä joilla puhdaskin kuulostaa puhtaalta. Ymmärrän hieman jos vahvistin on JCM800 tai joku muu josta ei irtoa nykyisiä hevisaundeja paljaaltaan.

Silti suositukseni on: mahdollisimman pienitehoiset mikit.
Katsotaan sitten joskus jos ollaan kahden kesken... -Shemhamforash K100#2
Maiden01
30.10.2006 20:05:39
Juu, olen tuon ison outputin merkityksen jokseenkin huomannut noitten EMG:tten kanssa, eli kuten aikoinani luulin, ei suuri outputti takaa mitään. Eli jotain tallassa 8,5-9 ja kaulassa 7,5-8 voisi olla ihan hyvä ratkaisu. Fralinit voisivat olla hyvät, täytyy lisäksi tutkia nuo muutkin vaihtoehdot. Kunhan rahaa saan niin lähtevät emg:t vaihtoon, tarjouksiakin on jo tullut ihan hyvä määrä.
Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni?
Maiden01
30.10.2006 20:07:57
Suosittelisin tutustuman lollarin mikkeihin. Kyseisen puljun single coilit ovat parhaat kuulemani. Itseä soundi miellytti enemmän kuin fralinin vastaavat. Mutta kokemusta on vain noista single coileista mutta luulisin humppareiden olevan samaa tasoa.

edit: linkki unohtui

http://www.aofsound.fi/epages/aofso … /?ViewAction=View&ObjectID=4614

Voisin noita singlejä katella viimeistään kun vaihdan mikit toisen keppinä orkkiksiin. Täytyy myös humpparit tarkistaa.
spadde
31.10.2006 14:23:32
Itte suosittelisin Duncan Jazz, JB;n kanssa ja
Dimarzio Evolutioni
''Jos sie halluut hyvvän pizzan nii täs siul on sellane.''
Buffa D
31.10.2006 16:25:51
Juu, olen tuon ison outputin merkityksen jokseenkin huomannut noitten EMG:tten kanssa, eli kuten aikoinani luulin, ei suuri outputti takaa mitään.

Aivan. Esim. tossa Ibanezin K7:ssa on dimarzion pieninoutputtiset 7 kielen mikit.
PAF jotkut.. Hyvin näköjään sujuu raskaimmatkin saundit noilla.
persemoi.
Maiden01
02.01.2007 18:30:41
Täytyy vielä tähän meikäläisen vanhaan topikkiin jatkaa noista Lindy Franilin Paffeista.

Eli tuolta Custom Soundsista tilatessa onko mahdollista valita tuo johtojen määrä ja mikkien resistanssi? Sivuilla mainostetaan kyllä tätä, mutta mihin tämä pitää ilmoittaa. Olisiko tuohon Comments kohtaan, vai täytyykö nämä hoitaa erikseen puhelimella. Millä resistansseilla nuo mikit tuolta normaalisti lähtevät, 8 ja 9K ?

Mitä muuta noita mikkejä hommatessa kannattaisi ottaa huomioon. Mitä meinaa tuo Gibson tyylinen johto, jotenkin suojattu, mitä eroa tavalliseen johtoon?

Mitä yleensä tulee mikkien mukana, tuleeko potikoita, jakkia jne. Täytyy laittaa ilmeisesti sähköt uusiksi, kun EMGt lähtevät pois. Vai sopiiko noille mikeille 500k:n potikat? Stereojakki pitää ilmeisesti ainakin laittaa vaihtoon.

Kiitokset
cruel_destiny
02.01.2007 18:41:33
soita sinne ja tee tilauksesi sillä tavalla... :)
Maiden01
02.01.2007 18:57:59
soita sinne ja tee tilauksesi sillä tavalla... :)

Oke, se on varmaan paras tapa saada mitä haluaa. Ottaako ne normaalisti tilauksia myös puhelimella? Mites toi maksu tuolla hoituu. Onnistuuko ihan tilisiirto, vai tarviiko pankkikortin?
M4ss3 m/
03.01.2007 15:10:36
Hei saako noista dimebuckereista niin ultra säröt että ei kehtaa enää soittaakaan kun olisin hankkimassa uusia mikkejä EMG:ten tilalle.Tai sitten suositelkaa jotain muuta tosi säröistä mutta samalla selvän kuulosta että ei mitää ihan erottamatonta mörinää(Duncaneita katon pelkästään mutta muutkin käy)
:Aloittelija(vuosi tullu soiteltuu)
Lancelot
03.01.2007 15:21:50
esim. sh-6 tai sh-5. Hyvin outputtia muttei kuitenka yhtä raaka kuin dimebucker.
M4ss3 m/
03.01.2007 15:26:19
Mikä olisi parhain mahollinen mikki tuohon minun kysymykseeni jos ei oteta Dimebuckeria.
Ziggy Bubba
03.01.2007 15:28:56

Mikä olisi parhain mahollinen mikki tuohon minun kysymykseeni jos ei oteta Dimebuckeria.

Kerropas ekaksi mikä niissä sun uunituoreissa EMG:issä mättää?
www.mikseri.net/sigkk My musique
M4ss3 m/
03.01.2007 15:50:43
No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä.
P2
03.01.2007 15:56:29

HOho

EIJJJUMANKAUTA
M4ss3 m/
03.01.2007 15:57:26
Joo joo ihan tosiasia joko en saa nistä säröä irti tai olen jotenkin särökuuro.Saa niistä säröä mutta ei tarpeeksi mun mieleen.
Ziggy Bubba
03.01.2007 15:58:39 (muokattu 03.01.2007 15:59:31)

Oho, luulisi että siihen hommaan ne justiinsa olisi parhaimmillaan. Mikä niissä säröissä mättää, jos voisit hiukan edes kuvailla?

EDIT: Jos ei EMG:istä saa irti tarpeeksi säröä, vika ei ole enää mikeissä!
www.mikseri.net/sigkk My musique
P2
03.01.2007 15:58:50
Joo joo ihan tosiasia joko en saa nistä säröä irti tai olen jotenkin särökuuro.Saa niistä säröä mutta ei tarpeeksi mun mieleen.

On kyllä vika nyt jossain ihan muualla kuin mikeissä. Joko:

a) vahvistimessa

b) säröttimessä

c) soittajassa

Voit ite miettiä mikä noista kusee.
"No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/
Insane Kane
03.01.2007 15:58:53

Jeps, jos kyseessä EMG:n aktiivimikit niin et löydä S.Duncan tahi Dimarzion passiivimikeistä (mukaanlukien myös dimebucker) sellaista joka ajaisi enemmän vahvistintasi särölle.
DIY päin v**tua =)
M4ss3 m/
03.01.2007 16:00:20 (muokattu 03.01.2007 16:02:08)
No vaikeeta kuvailla mutta se soundi on liian selkeä tai jotain ja kun vertaa johonkin tappohevibändiin niin ei se oma soundi miellytä ei sitten yhtään.

Edit:Ei tuosta Microcubesta kai voi saada hyviä säröjä?En myös käytä yhtään säröpedaalia jos ostaisi semmosen niin voisi katsoa saisiko sitä säröä sen jälkeen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)