Aihe: Blackie tuotantoon
1 2 3
Jesus_Plastica
29.10.2006 12:24:35
Joopa joo itse ostaisin mielummin vaikka squierin straton ja vetäisin sitä auton perässä vähän matkaa, eikä maksa paljon...
Manicci
29.10.2006 12:25:44
Joopa joo itse ostaisin mielummin vaikka squierin straton ja vetäisin sitä auton perässä vähän matkaa, eikä maksa paljon...

No ei tolla Blackie replicalla ja Squierilla vissii muuta eroo ookka ku naarmut?

:)
How blue can you get?
Jesus_Plastica
29.10.2006 12:30:02
No ei tolla Blackie replicalla ja Squierilla vissii muuta eroo ookka ku naarmut?

:)

Heh, no mulle ne on kyllä periaatteessa yks ja sama kitara :)
Manicci
29.10.2006 12:33:53
Heh, no mulle ne on kyllä periaatteessa yks ja sama kitara :)

No sittenhän pääset n. 23 800 dollaria halvemmalla :)
How blue can you get?
McNulty
29.10.2006 12:46:01
Ihan sama mikä tuon hinta on, eipä meidän tarvitse sitä ostaa. Ne ostaa jotka ostavat ja that's it. Itse tykkään relikoitujen soittimien ulkonäöstä, mutta mielummin niin että ne ovat aidosti kuluneet ja naarmuuntuneet. Tuo "oikominen" ei niin kauheasti säväytä vaikka soittimista kovasti kulutettujen näköisiä tuleekin.

Tottakai bisnes tekee (tai pyrkii tekemään) sitä mikä tuo voittoa sille. Eihän siinä ole mitään uutta. Jos 275 Blackieta tuo halutun tuloksen, niin mikä ettei. Tekihän Gibsonkin Claptonin ES335-mallista replican ja F & G on tehnyt ties kuinka monesta. Itseasiassa jokaisella kitaramerkillä jolla vähänkään on tekemistä staraluokan artistien kanssa, löytyy jollekin heistä valmistettava "signature" mallistostaan. ESP Alexi Laiho, Ibanez JEM (Steve Vai), Music Man Albert Lee, Fender Jeff Beck Esquire, Gibson LP Slash Signature, PRS Dave Navarro, Fernandes Ravelle Dave Kushner Signature jne jne. Listaa voisi jatkaa. Tuohan on vain siksi, että sillä firma edistää menekkiään ja tunnettavuuttaan. Ei sillä etteikö esim. Fenderiä jo tunnettaisi, mutta tuo limited edition Blackie tulee varmasti saamaan huomiota eri tavalla, kuin se musta fenkun rivimehikaano-strato.
"I think it moved." -George Costanza
Turder
29.10.2006 13:08:42
Onkohan Claptonilla jo eniten näitä signature-malleja? Fenderin EC-stratot, Martin 000-28EC, se uusi valkoinen Martinin cläpämalli, tuo bonecrusherin mainitsema ES...
hollstro
29.10.2006 14:50:34

Pakko vähän puuttua tuohon hollstron laskuun. Jos vaikka tutkaillaan mun omakuvasta löytyvää uutta stratoprojektiani=

-maksoin materiaaleista (runko, otelauta, kaula) n. 120 euroa, ja uskallan väittää että puut ovat laadultaan vähintään yhtä hyviä, ellei jopa huomattavasti parempia kuin fenderillä yleensä...

Niin, toki mainitsemaani alle 1000 $ (n. 750 €) hintaan kuuluvat muutkin asiat kuin puut, eli kaikki se materiaali mikä kitaroissa on maalausta myöten. Tuskin, esim. mikit ovat sarjatuotantokamaa, vaan tähän sarjaan käämityt, metalliosta on relikoitu, pleksi samoin jne.

Relikointi on oikeasti aikaa vievää touhua, oli siinä järkeä tai ei. Esim. Monsteripaja ottaa pelkän plekusuojuksen relikoinnista 130 € jos sinulla on aihio valmiina. Tuollainen relikki jonka jokainen naarmu, kolhu, kuluma, lomma ja natsan polttama on alkuperäisen paikalla ja aidon näköinen ei synny 10 tunnissa. Hyvä jos sadassa. Käsityö maksaa.
Les Fender
29.10.2006 16:19:57 (muokattu 29.10.2006 16:22:17)
Tulee noista reliceistä mieleen aina Asterix ja Kleopatra sarjakuva-albumi ja kohta jossa Obelix kiipeää sphinxiin, pudottaa sen nenän ja kaikki muistomerkin tekijät joutuu koputteleen nenät samaan kuntoon..... Pitäiskö noihin reliikkeihinkin käydä koputtelemassa kolhu jos Blackieen tulis uus;)
"Living is easy with eyes closed!"
kimurantti1
29.10.2006 19:00:45 (muokattu 29.10.2006 19:04:09)
Entäs kun aitoon Blackieen tulee uusi kolhu?

Edit: Les Fender ehtikin ensin..
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)