oiva tumpeloinen 07.09.2006 16:18:44 | |
---|
Haittaa siten, että tuli ostettua se 10-setti ja siihen meni 12.50e muistaakseni. Olis tuossa Fenderin classic 8-setti, vähän pohdiskelin jo että vaihtaisiko, mutta ei raaskisi uusia kieliä heittää haaskuulle. Ehkäpä vain viritän kitaraa matalemmalle hieman niin ei tunnu niin jäykiltä. Mutta ei kait se mitenkään Elixirin kielistä johdu, että sä ostit liian paksun setin. Paksuilta ne tuntuu muidenkin valmistajien vastaavat. |
TimoS 08.09.2006 12:30:15 | |
---|
Jaa, että Elixireistä... Ei voi kun kehua, pitkään olen käyttänyt. Nyt kuitenkin piti vaihtaa setti eikä sattunut olemaan yksiäkään Elixirejä kotona ja lähi(musa)kaupassa ei niitä myydä, joten piti ottaa normaalit GHS:t. Hämmästys oli melkoinen kun laitoin GHS:t kiinni, et juma näähän kuullostaa hyviltä - turhaan mä niistä Elixereistä makselen. Nyt on kaksi viikkoa soitettu GHS:llä ja pitäisi taas vaihtaa kielet - ne on ihan kuolleet :( ... Elixireillä olen surutta vetänyt puol vuotta. Täytyy kyllä myöntää että nyt on ollut sairaan hiostava ilma pitemmän aikaa. |
Aki 10.09.2006 01:41:06 | |
---|
Ajattelin tilata Thomannista, mutta siä ei oo niitä alakieliä Osta mieluummin halvemmalla, Kitarapajalta. Niillä on myös irtokieliä. Paksut irtokielet (42 ja 52) 4,20€ kpl. "C7:n tulee kuulostaa aivan erilaiselta jos sen soittaa Stadian Pop-Jazzilainen tai Pop-Jazz Konsalainen." -Pekka Korhonen, Stadia |
tapsali 10.09.2006 11:40:43 (muokattu 10.09.2006 15:08:51) | |
---|
DR:t on niin hyvät ettei niillä voikaan tulla mitään ongelmia :) enpä tiedä... mulla DR:stä meni soundi ihan yhtä nopeesti kuin muistakin. Asialla saattaa kyllä olla jotain tekemistä superpaljon hikoilevien kämmenien kanssa. Mutta en kyllä huomannut niitä yhtään paremmiksi kuin mitkään muutkaan. Tähänkö mun pitäis keksiä jotain fiksua sanottavaa? En mä keksi mitään, mä olen vaan tyhmä kitaristi! |
TOM Floydrose 10.09.2006 11:41:23 | |
---|
Omasta Telecaster kopiostani katos vireongelmat ku siirryin Elixir-kieliin. Satulan urat viilasin vähän sinnepäin, kun aikoinani siirryin Ernie Ball 9-46 setistä 10-52. Nyt käytössä Elixir 11-49 pari viikkoa ja ilmeisesti nuo luistaa satulassa paremmin, kun tuntuu pysyvän vireessä, vaikka kuin koittaa rämpytellä kovalla kädellä. |
AndyH 14.09.2006 16:24:18 | |
---|
Käytättekö puhdistusaineita noiden Elixirin kielien kanssa niinkuin muittenkin kielten kanssa? Vai onko se tarpeetonta, kenties jopa haitallista kielille? "Ei tämäkään aivan oikealta tunnu" |
Werde 14.09.2006 16:28:10 | |
---|
Käytättekö puhdistusaineita noiden Elixirin kielien kanssa niinkuin muittenkin kielten kanssa? Vai onko se tarpeetonta, kenties jopa haitallista kielille? Kyllä ne on tullut pyyhittyä samanlailla Fast Fretillä kuin muutkin. Kyllä siihen kaikenmaailman nöyhtää kertyy, vaikkei kielet ruostukkaan. |
Aki 14.09.2006 19:38:31 | |
---|
Käytättekö puhdistusaineita noiden Elixirin kielien kanssa niinkuin muittenkin kielten kanssa? Vai onko se tarpeetonta, kenties jopa haitallista kielille? Kyllä mä kans hikisen keikan jälkeen pyyhkäsen Dunlop StringCleanerilla. En oo huomannu että haittaa olis, vaikka itsekin pelkäsin jotain kemiallista reaktiota. "Every being in the universe knows right from wrong, Mark."
-Prot, 2001 |
timppa67 16.09.2006 15:40:16 | |
---|
Mitäköhän tapahtuu jos laittais Dobroon Elixirit... slide soittoon siis.... Jumaleissön, taidan piruuttaan kokeilla... |