![]() 23.08.2006 21:48:29 (muokattu 23.08.2006 22:05:01) | |
---|---|
Itsekin olen samoja juttuja viimeajat pähkäillyt... mitäs mieltä jengi on tästä: http://www.thomann.de/thoiw3_fender … 60classicstrat_car_rw_prodinfo.html -hyvää? -huonoa? saako vastinetta euroille, ja mitähän tuommoisesta suomessa pyytävät? ja toinen juttu Squieriin liittyen; pystyykö sarjanro:sta "päättelemään" mitä sarjaa ko. kitara on. Mulla on tuommonen 60' Classic ja tyytyväinen olen ollut. http://i43.photobucket.com/albums/e … 53/tomukka/Soittokamat/IMG_3658.jpg Kaula on paksu ja jämäkkä, viimeistely huippuluokkaa, niinkuin soitettavuuskin. Ainoana heikkona lenkkinä pidän mikkejä, jotka vaihtuvat mulla lähitulevaisuudessa Fenderin 57/62 -settiin, joka odottaa jo tuossa pöydällä. Käy testaamassa paikallisessa musaliikkeessä ja jos tykästyt, niin kerro heille Thomanin hinta. Kyllä moni liike samoihin hintoihin pystyy. Itse maksoin alle Thomanin hinnan. Niin ja Squierin tiedot saat vaan soittamalla Amerikkaan: 480-596-7195 | |
![]() 23.08.2006 22:12:40 | |
Mulla on tuommonen 60' Classic ja tyytyväinen olen ollut. http://i43.photobucket.com/albums/e … 53/tomukka/Soittokamat/IMG_3658.jpg Kaula on paksu ja jämäkkä, viimeistely huippuluokkaa, niinkuin soitettavuuskin. Ainoana heikkona lenkkinä pidän mikkejä, jotka vaihtuvat mulla lähitulevaisuudessa Fenderin 57/62 -settiin, joka odottaa jo tuossa pöydällä. Käy testaamassa paikallisessa musaliikkeessä ja jos tykästyt, niin kerro heille Thomanin hinta. Kyllä moni liike samoihin hintoihin pystyy. Itse maksoin alle Thomanin hinnan. Niin ja Squierin tiedot saat vaan soittamalla Amerikkaan: 480-596-7195 Aah! Tuo on kaunis Strato! | |
![]() 24.08.2006 16:39:43 | |
Plussaa ketjun aloittajalle, Darrelille. Mielenkiintoinen aihe, itsekin olen useaan kertaan miettinyt, minkälaiseen Stratoon päätyisin,ja millä perusteilla. .....mutta Valitettavasti vain asia ei ole nyt minulle ajankohtainen(=taloudelliset järkisyyt pitävät minut kaukana kitarakaupoista, mutta ehkä ensi vuonna sitten!) Allekirjoitus_____________
nimen selvennys | |
![]() 24.08.2006 16:49:16 | |
Kuinkas nuo eri Classic- mallit eroavat elektroniikoiltaan? | |
![]() 24.08.2006 20:41:06 | |
Ja kuume senkuin kasvaa... Loppusuoralla ainakin minun osaltani Mexican Standard tai Tokain AST-50 /AST-50WG Nyt kaikki kokeneemmat, jotka ovat kyseisiä malleja verrannet ja testanneet, avatkaahan sanallinen arkkunne? Kaikki kommentit ovat tarpeen.. Yöunetkin kohta menee näinden stratojen kanssa, toivottavasti vloppuna pääsisi soittelemaan... | |
![]() 24.08.2006 21:28:43 | |
Ja kuume senkuin kasvaa... Loppusuoralla ainakin minun osaltani Mexican Standard tai Tokain AST-50 /AST-50WG Kumpi tuntuu omaan käteesi paremmalta? Kumpi kuulostaa paremmalta sinun korvaasi. Ei kukaan muu oikein pysty sanomaan kuin oman mielipiteensä. Mun mielestäni nuo Mexican standardit olivat hirveitä rimpuloita japsi-Tokaihin verrattuna. Tuntuivat lähinnä Tokain AST-30:siltä. Mutta makunsa kullakin, ja yksilöissä on toki eroja. Dillon, you son of a bitch! | |
![]() 25.08.2006 13:44:48 (muokattu 25.08.2006 13:48:01) | |
Ja kuume senkuin kasvaa... Loppusuoralla ainakin minun osaltani Mexican Standard tai Tokain AST-50 /AST-50WG Noista kyllä (minun mielestäni) jompi kumpi Tokai on voittaja. Harkitsisin jopa ennemmin Squierin standard stratoa kuin Fender meksikostandardia. Meksikon Classicit onkin sitten asia erikseen... Katsele ihmeessä käytetyt Fender meksiko classicit, japanin reissuet ja japanin Tokait jos niitä sattuu olemaan tarjolla. Esimerkiksi fenderlapaisesta Tokaista saa varmasti omansa pois ja enemmänkin. Niiden hinnat nousevat hiljalleen koko ajan. Jos pitäisi valita maksanko sellaisesta vai uudesta AST-50:stä esimerkiksi 550 euroa (jotain tuonnepäinhän AST-50 maksaa?) niin käytettyyn kääntyisin. Sen parhaanhan saa kun vertailee ja itse päättää. Älä anna meidän muiden vaikuttaa liikaa! Edit: ai niin meksikostandardistahan on nykyään se upgradeversio. Siitä ei ole kokemusta. Upgrade on kai niin uusi juttu, että saattaa liikkeissä olla vielä vanhempaakin versiota... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen | |
![]() 25.08.2006 17:15:21 | |
Jostain syystä tuo 70's Classic on kalliimpi kuin 50's ja 60's, miksiköhän? Nostan tuon kysymyksen. Siinähän tulee kai laukku mukana mutta nostaako se hintaa parillasadalla eurolla? | |
![]() 25.08.2006 17:20:19 | |
Jostain syystä tuo 70's Classic on kalliimpi kuin 50's ja 60's, miksiköhän? Nostan tuon kysymyksen. Siinähän tulee kai laukku mukana mutta nostaako se hintaa parillasadalla eurolla? Näiden kaikkien mukana tulee gig bag eli keikkabussi. Muistakaa venytellä. | |
![]() 25.08.2006 17:22:46 | |
Nostan tuon kysymyksen. Siinähän tulee kai laukku mukana mutta nostaako se hintaa parillasadalla eurolla? Hintaero voi olla ihan markkinointipoliittinen juttu. Jotain kitaraa on valmistettu enemmän ja varastoja on voitu myydä halvemmalla eteenpäin etc. Ei näistä hinnoista koskaan voi vetää suoraa korrelaatiota kitaran ominaisuuksiin saatika sopivuuteen yksilötasolla. Itse kitaran valintaan annan vain yhden ohjeen: Se mitä eniten tekee mieli kannattaa hankkia. Ei jää jälkikäteen harmittamaan kompromissit. Ja kerralla mahdollisimman hyvä. Vaihtorulianssissa palaa aina eniten rahaa, jos uutena ostaa. Äläkä sorru (halpoihin) kopioihin! | |
![]() 25.08.2006 18:20:55 | |
Äläkä sorru (halpoihin) kopioihin! Just näin. Jos haluaa straton niin ei se tokai ole ihan sama asia kun fender vaikka kuinka kiva kitara olis. Itellä oli joskus Warmoth strato ja kyllä välillä keljutti kun ei sitä Fenderiä lavassa lukenut vaikka ite kitara oli suorastaan jumalainen. Kyllä musta vaan tuntuu että jos kaikkien näiden netin ammattilaisten pitäis lähteä testaamaan fender stratoja tietämättä mallia tai valmistusmaata niin vois kyllä tulla monenmoista mielipidettä. Osta parhaimman näkönen. Kyllä ne kaikki ihan kivalta soundaa. | |
![]() 25.08.2006 23:53:17 | |
Kuinkas nuo eri Classic- mallit eroavat elektroniikoiltaan? Näin olen kuullut ja lukenut: "Mr Gearhead sivuston räjäytyskuvien ja osanumeroinnin perusteella 70' classicissa ja Highway 1:ssä on samat mikit. 50'-classicissa ja 60'-classicissa on samat mikit ja ne ovat tummempisointiset ja aavistuksen tehokkaammat kuin Highway 1/70'-classicin." | |
![]() 26.08.2006 00:33:30 (muokattu 26.08.2006 00:47:09) | |
Ja kuume senkuin kasvaa... Loppusuoralla ainakin minun osaltani Mexican Standard tai Tokain AST-50 /AST-50WG Nyt kaikki kokeneemmat, jotka ovat kyseisiä malleja verrannet ja testanneet, avatkaahan sanallinen arkkunne? Kaikki kommentit ovat tarpeen.. Yöunetkin kohta menee näinden stratojen kanssa, toivottavasti vloppuna pääsisi soittelemaan... Noh, pakkohan tässä on itsekin avautua. Mulla on ollut nyt reilut 2 vuotta tuo Tokain AST-50 WG, enkä ole kyllä katunut ostosta hetkeäkään. Tuntuu edelleen ihan yhtä loistavalta kuin musakaupassa sitä ekaa kertaa testaillessani. Ehkä mikit voi jossain vaiheessa vaihtua, mutta alkuperäisillä olen tähän asti selvinnyt. Ei siis pidä tulkita että ne olisivat mitenkään huonot, mutta Kinmanit tai Lindy Fralinit varmasti tekisivät kitarasta vielä paremman. Soittotuntuma itsessään on mainio, semmonen käteen sopiva. Kitara pitää hyvin vireen, ja ite tykkään älyttömästi tuossa noista jumbo-nauhoista. Fenderin Mexico-malleja tuli tuon Tokain oston aikoihin testailtua ja omasta mielestä japsi-Tokait vei voiton 6-0. Ihan vast'ikäänkin liikkeessä kokeilin paria Mexico-Fenkkua ja ei ollut itelleni tatsi kyllä lähellekkään sitä mitä tuossa Tokaissa on. Sen sijaan jos halvemman pään Fenderiä havittelisin, on omasta mielestäni yleisesti nuo Highway 1:set vaikuttaneet soittotuntumaltaan paremmilta kuin Mexico-mallit. Paljolti kyse lienee makuasioista. Kuten tuossa aiemmin joku jo mainitsi, on itellenikin jäänyt jotenkin semmonen vaikutelma että mex-fenkut (standardit) on enemmänkin verrattavissa noihin korean Tokaisiin. Vaikka tokihan tässä hintaluokassa voi olla hyvinkin yksilökohtaisia eroja. Ennenkaikkea viisainta lienee luottaa omaan tuntumaan ja kuulokuviin. Ja ei sillä lavan muodolla ja siinä olevalla logolla ole loppupeleissä mitään väliä jos kitara itseä miellyttää :) | |
![]() 26.08.2006 00:50:57 | |
Ja kuume senkuin kasvaa... Loppusuoralla ainakin minun osaltani Mexican Standard tai Tokain AST-50 /AST-50WG Nyt kaikki kokeneemmat, jotka ovat kyseisiä malleja verrannet ja testanneet, avatkaahan sanallinen arkkunne? Kaikki kommentit ovat tarpeen.. Itte hain reilu vuosi sitten stratoa kissojen ja koirien kanssa. Alunperin tarkoituksena oli hommata joku ison-F:n tuote. Budjettini oli kuitenkin Aidon Asian (eli jenkin) alapuolella, joten testailin meksikolaisia, korealaista Lite Ashia ja amerikan "halpista" Highwaytä. Satuinpa myös testaamaan tämän parjatun kopion eli Tokain tuotteita, ja loppupeleissä kotiin päätyikin Tokain AST-50SD. Se vain sopi meikäläisen nakeille parhaiten. Ja se myös kuulosti ihan ehdalta asialta (olen tosin puukorva). Reilun vuoden käytön jälkeen voin sanoa, etten ole katunut valintaani. Kepakko pitää vireen mainiosti eikä mitään ongelmia ole tullut vastaan. Eikä se F-logon puuttuminen ainakaan minulle ole loppupeleissä suuri asia. Tämän lässytyksen pääpointti oli kuitenkin olevinaan se, että testaile eri merkkejä ja malleja ja koita selvittää, mikä sopii juuri sinun kourillesi/korvillesi/silmillesi parhaiten. I've kept the movie rolling but the story's getting old now. | |
![]() 26.08.2006 01:22:24 | |
Oli niin massiivinen ketju etten jaksanut plärätä läpi. Mutta perusohjehan menee näin: ota kitara käteen. Soita. Soiko? kyllä: osta Ei: elä osta Mikit ja muut pilipaliosat voi vaihtaa, mutta puita ei. Tai voihan nekin, mutta fiksumpi on ostaa soivaa puuta kuin tumppua paskaa. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash | |
![]() 26.08.2006 22:37:39 | |
Mexicon classic 70 stratocasterin harmony centralin arvostelussa joku sanoi että noissa classic mallisissa ois amerikkalaiset osat, en sitten tiedä pitääkö tämä paikkaansa. Kyllä nuo ainakin tuntuvat tosi laadukkailta ja itselläni on ostoslistalla kyseinen stratocasteri vaahteraotelaudalla :) | |
![]() 26.08.2006 23:20:39 | |
Mexicon classic 70 stratocasterin harmony centralin arvostelussa joku sanoi että noissa classic mallisissa ois amerikkalaiset osat, en sitten tiedä pitääkö tämä paikkaansa. Kyllä nuo ainakin tuntuvat tosi laadukkailta ja itselläni on ostoslistalla kyseinen stratocasteri vaahteraotelaudalla :) Osta pois, jos saat. Mutta varotuksen sanainen, niitäkin löytyy huonoja. Oman ostin Saksan Ebaystä uutena, tuli erittäin hyvä kappale. Sitten taas F-Musassa oon koekillu muutamaa niin oli aika heikkoja yksilöitä... Voi tietty johtua siitäkin että säädöt oli päin vittua (ilmeisesti liikkeen pojat ei jaksa säätää pahemmin noita). Mutta kuitenkin hyviä kitaroita ovat! | |
![]() 26.08.2006 23:47:46 | |
Just näin. Jos haluaa straton niin ei se tokai ole ihan sama asia kun fender vaikka kuinka kiva kitara olis. Itellä oli joskus Warmoth strato ja kyllä välillä keljutti kun ei sitä Fenderiä lavassa lukenut vaikka ite kitara oli suorastaan jumalainen. Sangen hämmentävää ajatuksenjuoksua.. :) Lisää middleä ja vähemmän volumea. | |
![]() 27.08.2006 12:13:01 | |
Oli niin massiivinen ketju etten jaksanut plärätä läpi. Mutta perusohjehan menee näin: ota kitara käteen. Soita. Soiko? kyllä: osta Ei: elä osta Mikit ja muut pilipaliosat voi vaihtaa, mutta puita ei. Tai voihan nekin, mutta fiksumpi on ostaa soivaa puuta kuin tumppua paskaa. Toimii, jos saa viikoksi kotiin kaikki kitarat. Suosittelisen tarkastelemaan kitaraa silmin, jos rungon maalipinnassa näkyy parin sentin välein pituus suuntaisia peilautumia eli kitaran runko on kasattu rivoista niin ei voi olettaa että se soiskaan kovin hyvin. Tai jos sunburst pinnasta näkyy että, "hei tämähän on yhdestä puusta" on syytä olettaa että leppä runko onkin palapeliteos jossa on filmi päällä. Noi edellä kuvatut on muuten ihan totta kun viimeksi poikkesin Stratoja silmäilemässä. Sitten kannattaa sihdata että kaula on suorassa (ei siis kiero). Jos kitara näyttää olevan hyvä se tuntuu hyvältä ja se soi hyvin niin, se kannattaa ostaa ja jos ei rahat riitä niin sitten säästetään lisää. Huonoa ei kannata ostaa vaikka sais kuinka halvalla. | |
![]() 29.08.2006 18:10:47 | |
En minäkään jaksanut kahlata koko ketjua... jokohan tämä on mainittu? Fenderin Strato €477, mm. Duncanin Alnico Pro-mikit. http://www.thomann.de/thoiw3_fender … sn=efb65b678fd6d8b344c2b02e790c94da | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)