Aihe: Apua stratossa!!
1 2 3
Dr. Muff
26.07.2006 07:24:06 (muokattu 26.07.2006 07:28:21)
Hyssaah, miksi edes ehdotat kaveria laittamaan STRATOCASTERIIN EMG: N AKTIIVIT?!

edit: typo.

Miksen ehdottais jos sillä homma korjaantuu? Ongelmaahan ei ole, toi on kitaran ominaisuus sinällään, sen kanssa pitää oppia tulemaan soimeen tai laittaa aktiivit.

Soundi nyt on makuasia ja toisaalta onko mitään väliä mitkä mikit johonkin RG (tms hevisuunnikas) laittaa varsinkin jos vetää vielä jollain mallintavalla :D Vetta II toimis muuten aika hyvin aktiiveilla suhteessa passiiveihin.
I read the internet, I know what's going on. - Axl
kh 203
26.07.2006 12:00:06 (muokattu 26.07.2006 12:01:59)

AJattelin vaihta myöhemmin fenderin lace sensorit ni häviääkö ongelma sillon ja emg:n mikkejä en jumakauta tähän stratoon laita!
Voihan sitä vaikka pukeutua naiseksi mutta sisällä on aina mies ( Lord of the strings )
Aki
26.07.2006 12:07:52 (muokattu 26.07.2006 12:09:29)

Miksen ehdottais jos sillä homma korjaantuu?
Koska ehdottamallasi ratkaisulla tulee useita paljon suurempia ongelmia kuin tämä kyseinen.

Soundi nyt on makuasia ja toisaalta onko mitään väliä mitkä mikit johonkin RG (tms hevisuunnikas) laittaa
Nythän oli puhe stratokasterista. Ja RG:ssäkin on kovasti väliä koska siinä on hyväsoundiset puut.

varsinkin jos vetää vielä jollain mallintavalla
Jahas. Taas näitä. Mun mallintavalla ainakin mikkien vaihto vaikuttaa soundiin enemmän kuin omistamillani Fender yms putkivahvistimilla.

AJattelin vaihta myöhemmin fenderin lace sensorit ni häviääkö ongelma sillon??
Hmm, sanoisin että ei. Ei, koska ongelma ei ole se ääni, vaan se että se häiritsee sua silloin kun et muista laittaa volumepotikkaa nollille.
Jos sua häiritsee kompressoripedaalissa se että dynamiikka häviää, niin se ei pedaalin valmistajaa vaihtamalla muutu.

Mutta voit tietysti kokeilla, jos volumepotikan rullaamisen sijaan maksat tylsänsoundisista mikeistä sen kolmisensataa.
edit: Ne perinteiset Lace-Sensorit (kulta, hopea, sininen, punainen) on askel EMG:n soundimaailmaa kohden. Hot Goldin ja etenkin Holy Grail:in sen sijaan sanotaan olevan paljon fiksumpisoundisia.
Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle!
Murgo
26.07.2006 12:08:51

Asiaan voisi vaikuttaa myös päällä olevat vaatteet. Jotkut tekstiilit kehittää uskomattomia määriä staattista sähköä kun niitä hankaa esim kitaran lakkapintaan. Sama jos soitat istuen sopivalla materiaalilla verhoillussa tuolissa.
Olis kiva kun osais soittaa mutta asenteellakin pärjää.
kh 203
26.07.2006 12:22:14 (muokattu 26.07.2006 12:25:26)

Asiaan voisi vaikuttaa myös päällä olevat vaatteet. Jotkut tekstiilit kehittää uskomattomia määriä staattista sähköä kun niitä hankaa esim kitaran lakkapintaan. Sama jos soitat istuen sopivalla materiaalilla verhoillussa tuolissa.

Aluks ajattelinkin että se ylimääräinen saundi on kiinni siitä kovan laukun karvaverhoilusta mutta vaikka lopetin sen pitämisen siinä päiväks ni ei se ongelma hävinnyt ( ajatellen sitä staattista sähköhommaa )
Voihan sitä vaikka pukeutua naiseksi mutta sisällä on aina mies ( Lord of the strings )
fox
26.07.2006 12:46:59

Ei ei ei, vaan se on valmistajan laatuongelma, ihan totta! Viime syksytaven sitä väännettiin.. 8I
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
kh 203
26.07.2006 12:54:08

Ei ei ei, vaan se on valmistajan laatuongelma, ihan totta! Viime syksytaven sitä väännettiin.. 8I

Sitten valmistaja myös saa maksaa :P
Dr. Muff
26.07.2006 12:54:09 (muokattu 26.07.2006 12:57:52)
Koska ehdottamallasi ratkaisulla tulee useita paljon suurempia ongelmia kuin tämä kyseinen.

Nythän oli puhe stratokasterista. Ja RG:ssäkin on kovasti väliä koska siinä on hyväsoundiset puut.

Jahas. Taas näitä. Mun mallintavalla ainakin mikkien vaihto vaikuttaa soundiin enemmän kuin omistamillani Fender yms putkivahvistimilla.

Voihan nenä! Relaa hei välillä :) En mä ainakaan jaksa ruveta kinaamaan mistään EMG:n mikeistä, niissä on puolensa ja vastapuolensa, niitä käytetään ja niitä vihataan. Mulle sama, on ollut useampi setti ja vielä useampaa soittanut, ei ihottumaa muttei ne myöskään ole ihan mun juttu.
I read the internet, I know what's going on. - Axl
Vasu
26.07.2006 17:45:22
Vois heittää kysymyksen onko kellään sellaista Stratocasteria jossa on normaalit (pasiiviset) mikit ja kun laitetaan volumet täysille (kitarassa ja vahvistimessa) ja kun kosketetaan vaikkapa virittimiä varovasti niin ei kuuluu sitä pientä "rits" ääntä. Mulla on kaksi strato mallista kitaraa toisessa Fat '50s setti ja toisessa Texas Speciaalit (mikit on asennettu ja kytketty niitten normaali sääntöjen mukaan mitä stratocastereissa on aina ollut) ja "rits" kuuluu (vahvistimina Tweed Champ ja Princeton Reverb (omavalmisteita) ei kylläkään mitään HI-Gain vahvistimia, jotka pahentaisivat asiaa). Onko kaikki Stratocasterit valmistusvikaisia?
kh 203
26.07.2006 17:47:09

no eiköhän kaikki kitarat ritise jos sul o vahvari täysillä.... tai no en tiiä kliinistä...
Aki
26.07.2006 23:40:52

En mä ainakaan jaksa ruveta kinaamaan mistään EMG:n mikeistä
Ei siinä muuta, mutta kun tätä lukee niin moni nuorempi kaveri jotka ei tiedä sen olevan läppä, tai ei ymmärrä ironiaa. Piti vaan varmistaa ettei ne luule EMG:n olevan jollain tavalla soveltuva stratoon... :oP

onko kellään sellaista Stratocasteria jossa on normaalit (pasiiviset) mikit ja kun laitetaan volumet täysille (kitarassa ja vahvistimessa) ja kun kosketetaan vaikkapa virittimiä varovasti niin ei kuuluu sitä pientä "rits" ääntä.
Kun moottoritiellä 180km/h vauhdissa pidän kaasua pohjassa, alkaa ympäriltä kuulumaan suhinaa ja pian sireenien vinkumista. Miten saisin nuo ongelmat korjattua?

Vasu, kovin ystävällisissä merkeissä pyrin saamaan sanotuksi, että älä koske virittimiä varovasti kun vahvistin ja kitara on täysillä. Jos tollasen tilanteen takia, joka ei soittotilanteessa edes tapahdu, lähdet etsimään uusia mikkejä kitaraan, olet mielestäni hakoteillä. Etkä ihan vähän... :oP

Onko kaikki Stratocasterit valmistusvikaisia?
Kaikki maailman soittimet on valmistusvikaisia koska niistä saa myös epävireisiä säveliä.

Ja vaatteisiin kerääntyvän staattisen sähkön kanssa tuolla ei ole tekemistä. Ne kielet on maadoitettu sen takia että niihin kosketaan soitettaessa.

Voishan sitä tietty kokeilla jos lifesaver tai ihan vaan julmetun iso konkka muuttaisi napsahduksen vähän hitaammaksi. Mutta mitä ihmeen järkeä siinä nyt sitten olisi...
Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle!
Vasu
27.07.2006 00:21:54 (muokattu 27.07.2006 00:23:42)
Vasu, kovin ystävällisissä merkeissä pyrin saamaan sanotuksi, että älä koske virittimiä varovasti kun vahvistin ja kitara on täysillä. Jos tollasen tilanteen takia, joka ei soittotilanteessa edes tapahdu, lähdet etsimään uusia mikkejä kitaraan, olet mielestäni hakoteillä. Etkä ihan vähän... :oP
Just sitä tarkoitinkin ettei ole väliä jos kuuluu pieniä häiriöääniä, ne vaan on. Sitä mieltä olen että, normaalin Stratocasterin ominaisuudet on riittänyt 1954 vuodesta tähän päivään ja varmaan vielä eteenpäinkin ja on hyvin palvellut Jimi Henrix, Eric Claptonin ja muiden käytössä niin pitäis se toimia harrastelija kitaristeillakin. On mulla ollut joskus EMG-SA sarjan mikitkin Stratossa enkä kaipaa enää niitä aktiivimikkejä. Mun mielestä parhaat mikit on vanhan tyylin ('50s) joissa oli paljon käämiä, hyvin soundaa vaikka häiriötäkin on.
Jäärä
27.07.2006 09:32:18
Mun strato hurisee ihan niinkuin niillä on tapana, muttei se pidä mitään napsumis- tai poksumisääniä. Vakiomikeillä.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
fox
27.07.2006 11:03:54

Mun strato hurisee ihan niinkuin niillä on tapana, muttei se pidä mitään napsumis- tai poksumisääniä. Vakiomikeillä.

Mun mielestä sellanen "normaali" huristelu oikeestaan on osa ykskelaisen perussoundia..Napsahtelut ja muut terävät äänet sensijaan ei, ja ovat jossain määrin haitallisiakin..
Ja moi Jäärä! Long time no see! :)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Tub
27.07.2006 11:11:09
Toimisikohan Noise Gate?

siinä mun behgingerissä on just toi noise gate sil saa äänet pois
kh 203
27.07.2006 14:09:39 (muokattu 27.07.2006 14:09:54)

Mun mielestä sellanen "normaali" huristelu oikeestaan on osa ykskelaisen perussoundia..Napsahtelut ja muut terävät äänet sensijaan ei, ja ovat jossain määrin haitallisiakin..

No kiva juttu :P
ReBeat
20.11.2006 15:21:49

http://www.suhrguitars.com/pickups.aspx#bpssc

Hmm, tuli netissä vastaan epävirallista tietoa että mitä tuo BPSSC pitää ehkä sisällään:

"He came back in the room and asked me what did I hear, there was hardly any noise at all. He flipped it over and John Suhr sent him a silent coil system called the BPSSC. The back plate is replaced with a lil bigger trem plate, sealed around the edges is a 200 turn coil and the wires are spliced into the ground wires on back of the pots. Lindy explained that all "noiseless single pickups are just like stacked humbuckers. The "dummy coils is like 2000-3000 turns and theres where all the single coil sweetness goes. The 200 turns is just enough to take 85-90% of the nasty 60 cycle hum away and whats left is pure sweetness, fralin sweetness to boot."

Eli se olis pohjimmiltaan 200 kierrosta käämiä (ja jotain muuta ehkä lisäks?).
buju
20.11.2006 15:48:28
AJattelin vaihta myöhemmin fenderin lace sensorit ni häviääkö ongelma sillon ja emg:n mikkejä en jumakauta tähän stratoon laita!

Lace sensoreilla "ongelma" häviää, mutta niin häviää soundikin(siis minun mielestä). Kokeile Kinmanin mikkejä jos liika hurina ärsyttää, ne ei hurise niin paljon kuin normaali singlecoilit. Oikeestaan ne ei hurise juuri lainkaan. Vähän sama kun ois humbukkeri, mutta kuulaus säilyy(toisin kuin Lace sensoreissa). Suosittelen mikäli hurina ärsyttää.
Damn right, I´ve got the blues
Bookkeeper
20.11.2006 16:05:34
Ei kellään ole kokemusta DiMarzion Virtual Vintage-sarjan mikeistä? Uhoavat että niissä on vintage-soundit ilman huminaa. Tai sitten Area 58/61, kuulemma vielä hiljaisempia.
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
P2
20.11.2006 16:12:49
On kokemusta, blues kaulamikkinä ja '54 keskimikkinä. Blues on vallan mainio ja viisnelosesta saa mukavan keskimikkisoundin ja väliasento on mukavan pehmeä ja tosiaan ilman hurinaa. Erittäin hyvät mikit, ei voi muuta sanoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)