Rakoni 30.06.2006 00:27:12 | |
---|
Tuota RG25xx-sarjalaisen ostoa tuskin kannattaa edes harkita sen huonomman hinta/laatusuuheen takia. Siis täysin vastaava kitara, mutta "paremmat" mikit. Enpä tiedä sitten mutta kaveri sanoi 2550:n tuntuneen paremmalta kuin 15xx sarjan RG:n. Liekö viimeistelyssä ero. Mikeistä en osaa sanoa mittään. Sanokaa DT kun haluatte hyvää |
zeme 30.06.2006 00:27:54 | |
---|
Pitäis joskus ostaa ihan uus rg1570 tai käytettynä, tai metsästää pelkkää projekti rg bodya, kun multa löytyy ylimääränen superwizard (rg2570exrbf mallin) kaula josta täytyisi vaan hiotuttaa toi otelauta kun se on vino... No problem. |
Pacer 30.06.2006 08:58:08 | |
---|
Osaako Ibanezin omistajat sanoa, sopiiko niihin malleihin, joissa mikit ruuvattu runkoon kiinni, suoraan jotkut amerikkalaiset mikit esim. Dimarziot tai Duncanit? Mun piti joskus ruuvata mikit suoraan runkoon kiinni, mutta mistään ei löytynyt sopivia ruuveja, jotka olis mahtunut Dimarzion mikkien jalkojen rei'istä läpi. Dimarzion oma helppari vastasi tyyliin poraa reiät isommiksi tai unohda koko juttu. Ei onnistu. Silti nykyisin näkee paljon just RG:itä, joissa on mikit kiinni rungossa? |
PekkaM 30.06.2006 10:05:46 | |
---|
Osaako Ibanezin omistajat sanoa, sopiiko niihin malleihin, joissa mikit ruuvattu runkoon kiinni, suoraan jotkut amerikkalaiset mikit esim. Dimarziot tai Duncanit? Mun piti joskus ruuvata mikit suoraan runkoon kiinni, mutta mistään ei löytynyt sopivia ruuveja, jotka olis mahtunut Dimarzion mikkien jalkojen rei'istä läpi. Dimarzion oma helppari vastasi tyyliin poraa reiät isommiksi tai unohda koko juttu. Ei onnistu. Silti nykyisin näkee paljon just RG:itä, joissa on mikit kiinni rungossa? No itselläni on pari PGM:ää, joissa on mikit rungossa sekä Jemi, jossa ne on pleksissä kiinni. Vanhassa Jemissäni oli myös runkoon ruuvatut mikit. Kaikki ne on DiMarzioita ollut. RG321:eeni on myös vaihdeettu DiMarziot ja ne on suoraan rungossa kiinni. Nyttemmin jo myymääni SZ520:een vaihdoin Duncanit. Joten miksipä ei onnistuisi? Kasa efektipedaaleita myynnissä. Ilmoitus profiilissa. |
Werde 30.06.2006 11:27:20 | |
---|
Mun piti joskus ruuvata mikit suoraan runkoon kiinni, mutta mistään ei löytynyt sopivia ruuveja, jotka olis mahtunut Dimarzion mikkien jalkojen rei'istä läpi. Dimarzioita pitää hieman porailla jotta orkkismikkien paikalle menevät. Ainakin uusissa on muovia tuo pohjalevy, joten operaatio ei vaadi kovin suuria ponnisteluja. Kuuro paimen sokeana pelosta |
McNulty 30.06.2006 11:37:53 | |
---|
Ainakin uusissa on muovia tuo pohjalevy, joten operaatio ei vaadi kovin suuria ponnisteluja. Minä ostin juuri Charveliin uudet DiMarzion Humbucker From Hell ja Super Distortion mikit. Metallia niissä oli aluslevy ja se mihin skruuvit skruuvataan. |
kimurantti1 30.06.2006 11:51:02 | |
---|
Osaako Ibanezin omistajat sanoa, sopiiko niihin malleihin, joissa mikit ruuvattu runkoon kiinni, suoraan jotkut amerikkalaiset mikit esim. Dimarziot tai Duncanit? Kyllä pitäisi ihan heittämällä mennä ainakin kaikki DiMarzion ja Duncanin normaalikokoiset humpparit. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
Werde 30.06.2006 13:52:29 | |
---|
Minä ostin juuri Charveliin uudet DiMarzion Humbucker From Hell ja Super Distortion mikit. Metallia niissä oli aluslevy ja se mihin skruuvit skruuvataan. Ahaa, seiskamikit eroavat lienee tuossa normihumppareista. Kuuro paimen sokeana pelosta |
kimurantti1 30.06.2006 15:03:32 | |
---|
Ostinpa juuri vuoden '88 Ibanez RG560LR:n 70 eurolla... Vähän tässä on laittamista, muttei mitään varsinaisesti rikkoutunutta. Edge-talla ja "Made in Japan". Jospa tähän uuden tallamikin ostaisi + muut osat muutaman kympin, niin n. 150e koko roskalle tulee hintaa. Quite a bargain I'd say :-) Hieman outoa vaan, sarjanumeron mukaan kitara on tehty vuonna '87, mutta silloin ei kai RG:tä vielä ollut? Olen aika varma, että kitara on nimenomaan tuo RG560LR. Ihan saman näköinen on RG560GI-R, mutta tallamikki on eri, joten minä sanoisin LR:ksi. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
maggot 30.06.2006 15:12:25 | |
---|
Hieman outoa vaan, sarjanumeron mukaan kitara on tehty vuonna '87, mutta silloin ei kai RG:tä vielä ollut? Olen aika varma, että kitara on nimenomaan tuo RG560LR. Ihan saman näköinen on RG560GI-R, mutta tallamikki on eri, joten minä sanoisin LR:ksi. Ekat RG:t tuli markkinoille samaan aikaan kuin ensimmäiset JEM-mallit eli juurikin 1987. Mutta hyvä diili, missäs tuollaisia diilejä on mahdollista tehdä? ; ) "reality is a very fragile thing after all..." |
kimurantti1 30.06.2006 15:40:43 (muokattu 30.06.2006 23:07:53) | |
---|
Ekat RG:t tuli markkinoille samaan aikaan kuin ensimmäiset JEM-mallit eli juurikin 1987. Ahaa, no joka tapauksessa kitara on tämä: http://www.ibanezregister.com/images/images-rg/560/RG560-R-88.jpgTai tämä: http://www.ibanezregister.com/images/images-rg/450ltd/rg560gi-r-90.jpg Jälkimmäinen ilmeisesti '90 ja ensimmäinen '88. Kitaran tallamikissä ei lue mitään, joten veikkaan ensimmäistä. Sarjanumero alkaa F 7*****. Mutta hyvä diili, missäs tuollaisia diilejä on mahdollista tehdä? ; ) Tämä on näitä "tutun työkaverin kaverin koirankouluttajan siskopuolen tutulta"-tapauksia.. Kitara on tosiaan siinä kunnossa että kun puhdistaa sen, rasvaa liikkuvat metalliosat, ostaa pari ruuvia ja kolvaa elektroniikat uusiksi, niin se on soittokunnossa. DiMarzion Super Distortionin tms. voisin käytettynä ostaa tallaan. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
maggot 30.06.2006 21:06:50 | |
---|
Ahaa, no joka tapauksessa kitara on tämä: http://www.ibanezregister.com/images/images-rg/560/RG560-R-88.jpg Tai tämä: http://www.ibanezregister.com/images/images-rg/450ltd/rg560gi-r-90.jpg Jälkimmäinen ilmeisesti '90 ja ensimmäinen '88. Kitaran tallamikissä ei lue mitään, joten veikkaan ensimmäistä. Sarjanumero alkaa F 7*****. Joo, kyllä se silloin on Fujigenin tehtaalta ja vuosimallia -87, mun tietämyksen mukaan. Noi on kyllä aivan loistavia kitaroita, siis RG:t 87-94 aikaväliltä. Itseäni himottaisi saada mun RG750:sen ja RG420fa:n kaveriksi RG770DX tai sitten se Jem777vbk tai Jem777vsk. Itse asiassa Ibanez "the untold story" kirja kertoo että RG malli on riisuttu JEM. Steve Vai suunnitteli JEM:in josta sitten tehtiin rinnalle ns. kansanmalli joka on meidän tuntema Ibanez RG. Tämä on näitä "tutun työkaverin kaverin koirankouluttajan siskopuolen tutulta"-tapauksia.. Kitara on tosiaan siinä kunnossa että kun puhdistaa sen, rasvaa liikkuvat metalliosat, ostaa pari ruuvia ja kolvaa elektroniikat uusiksi, niin se on soittokunnossa. DiMarzion Super Distortionin tms. voisin käytettynä ostaa tallaan. Voi kun mullakin olisi tuollaisia tuttuja kenellä sattuisi olemaan myynnissä noiden vuosien RG:itä tuohon hintaan.. = ) Pidä hyvä huoli kitarasta! "reality is a very fragile thing after all..." |
kimurantti1 30.06.2006 22:40:15 (muokattu 01.07.2006 00:07:42) | |
---|
Itse asiassa Ibanez "the untold story" kirja kertoo että RG malli on riisuttu JEM. Tuohan on "the untold truth" kelle vain jolla on silmät päässä :-) No joo, mutta en tosiaan tiennyt että Jem ja RG tuli samaan aikaan ja ihan tarkoituksella olisi samanlaisia. Voi kun mullakin olisi tuollaisia tuttuja kenellä sattuisi olemaan myynnissä noiden vuosien RG:itä tuohon hintaan.. = ) Pidä hyvä huoli kitarasta! Pidän huolen, oli tämä kyllä aika "once in a lifetime"-ostos. Päätinkin juuri, että vedän kaikki elektroniikat mikkejä ja potikoita myöten uusiksi. Tallamikki näyttää aika pahalta, ja elektroniikkoihin on joku sähköpuolesta ilmeisen tietämätön henkilö yrittänyt tehdä omia "modauksiaan" :-/ Eipä tuo toisaalta haittaa, sainpahan hyvän tekosyyn vetää kaiken uusiksi. DiMarziota vaan tilalle... = ) Edit: Kaulan taskuun on bodyn puoleiseen reunaan vedetty teippi, jolla on ilmeisesti korjailtu vähän kaulan kulmaa. Jää nähtäväksi liekö tarpeellinen. Maanantaina aloitan uusien osien hommaamisen. Tallaan jos törkkäisi Super Distortionin tai Tone Zonen. Yksikelaisista en ole vielä päättänyt mitään. Aika tehokkaita saavat olla jos jomman kumman noista kavereiksi tulee. Edit2: Kylläpäs tuottaa mikkien valinta ongelmia. Vaikka kuinka haluaisin Super Distortionin tai Tone Zonen tallaan, niin ongelmia varmaan tulee yksikelaisten kanssa balanssissa. SD:ssä ta TZ:ssa on vaan niin hemmetisti ulostuloa verrattuna yksikelaisiin, ellen sitten laita jotain Pro Trackia tms. kaulaan ja keskelle. Jos vaan tyytyisi Paf Pro + 2xVirtual Vintage Heavy Blues (tai Solo)-yhdistelmään. Noh, pitää miettiä. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
zeme 30.06.2006 22:54:07 | |
---|
Ostinpa juuri vuoden '88 Ibanez RG560LR:n 70 eurolla... Vähän tässä on laittamista, muttei mitään varsinaisesti rikkoutunutta. Edge-talla ja "Made in Japan". Jospa tähän uuden tallamikin ostaisi + muut osat muutaman kympin, niin n. 150e koko roskalle tulee hintaa. Quite a bargain I'd say :-). Hieno löytö.. Ei voi muuta ku onnitella.. Mun täytyis taas etsiä sille ylimääräselle kaulalle edelleenkin joku laadukas rg body :D.. Ainii, haluatko joskus kokeilla sitä kaulan hiontaa siihen mun ylimäärä kaulalle vai pistänkö ammattilaiselle?? heh :D.. No problem. |
kimurantti1 30.06.2006 23:16:39 (muokattu 30.06.2006 23:17:15) | |
---|
Mun täytyis taas etsiä sille ylimääräselle kaulalle edelleenkin joku laadukas rg body Tarviiko välttämättä olla RG:n body? Kyllähän tuolla torilla kaikenlaisia projektikitaroita/bodyjä välillä näkyy. Ainii, haluatko joskus kokeilla sitä kaulan hiontaa siihen mun ylimäärä kaulalle vai pistänkö ammattilaiselle?? heh :D.. Jos olisi oma kitara kyseessä niin voisin kokeilla, kenenkään muun kitaraan en viitsisi, kun ei siitä hommasta ole kuin teoriatason tuntemus. Sori :-) Paras viedä ammattilaiselle.. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
zeme 30.06.2006 23:20:07 | |
---|
Tarviiko välttämättä olla RG:n body? Kyllähän tuolla torilla kaikenlaisia projektikitaroita/bodyjä välillä näkyy. kyl mä taidan ihan rg bodyn hankkia.. Ei silleen oikein iske silmään jonkun muun :D.. Varsinkin ibanez rg kaula, nehei..
Jos olisi oma kitara kyseessä niin voisin kokeilla, kenenkään muun kitaraan en viitsisi, kun ei siitä hommasta ole kuin teoriatason tuntemus. Sori :-) Paras viedä ammattilaiselle.. Ei kitara vaan kaula xP.. Sori, pakko oli täsmentää :D.. No problem. |