Aihe: ESP:n ja LTD:n ero?
1 2 3 4 5 6
Ben_D
19.06.2006 21:27:26 (muokattu 19.06.2006 21:28:11)

Niin kuin mä sanoin......Jos haluaa tietyn logon lapaan ja sigu-merkinnän, niin ainoastaan taivas on rajana hinnalle. Ei tuo Specsien perusteella noin kallis kyllä ole.

Nimenomaan..sama koskee Rectifier ja muita high-end Mesa styrkkareita :) Ei nekään luulis speksien perusteella niin kalliita olevan..
Fierce Moshter Promo Out Now! Tilaukset
Viper51
19.06.2006 21:34:17 (muokattu 19.06.2006 21:42:53)
Minäkään en halua mistään signature leimasta maksaa, mutta kun kitarassa pitäis olla seuraavat ominaisuudet:

- mieluiten 24nauhaa
- eeben puinen otelauta
- Neck-thru rakenne
- OFR
- Emg:t
- rhoads tyylinen runko (uudet laiho mallit kaukana tästä)

Niin ei paljon vaihtoehtoja jää. se on melkein SV, Usa Jackson, tai sitten jompi kumpi noista uusista Laiho malleista. Ran:illa on liian pitkä toimitusaika minun tarpeisiin. Maksamaan joutuu joka tapauksessa :)

Jos joku sitten osaa sanoa mulle halvemmalla kuin 1000€ kitaran, joka vastaa tuota kuvausta ,niin hyvä. :D Ei tunnu Ltd ollenkaan kalliilta, kun eri valmistajien vastaavanlaisia soittimia kattelee.
oiva tumpeloinen
19.06.2006 21:42:36
Nimenomaan..sama koskee Rectifier ja muita high-end Mesa styrkkareita :) Ei nekään luulis speksien perusteella niin kalliita olevan..

Tän lienee takoitus olla piikki tuolle mun 3axikselle? Se ei ainakaan loputtoman kallis ollut.....kaikki on tietenkin suhteellista.

Minäkään en halua mistään signature leimasta maksaa, mutta kun kitarassa pitäis olla seuraavat ominaisuudet...

Mä oon aika huono noissa V-malleissa. Ja kaiken lisäksi noi Specsit on aika pitkälti sidottu muutaman valmistajan muutamaan malliin, ainakin käsittääkseni.

Löytyisikö mahdollisesti Japanian pojilta jokin sopiva malli (esim. Jackson). Sieltä tilaamalla saa yleensä vähän halvemmalla. Tähän todettakoon mun skeptisyys Korean poikien tekeleisiin verrattuna MIJ-leimaan.
Viper51
19.06.2006 21:47:32
Löytyisikö mahdollisesti Japanian pojilta jokin sopiva malli (esim. Jackson). Sieltä tilaamalla saa yleensä vähän halvemmalla. Tähän todettakoon mun skeptisyys Korean poikien tekeleisiin verrattuna MIJ-leimaan.

Olen itsekin yrittänyt noita korealaisia soittimia välttää, mutta tuossa Ltd:ssä vain nuo speksit osuivat aika hyvin kohdalleen, siihen mitä olen hakemassa. Pitää käydä kokeilemassa, jos tuollainen jossain vastaan tulee.

Todennäköisesti kuitenkin hankin toisen SV:n, jos ei sitten Jacksonia käytettynä sopuhintaan löydy.
Rypsolisti
19.06.2006 22:06:27
Olen itsekin yrittänyt noita korealaisia soittimia välttää, mutta tuossa Ltd:ssä vain nuo speksit osuivat aika hyvin kohdalleen, siihen mitä olen hakemassa. Pitää käydä kokeilemassa, jos tuollainen jossain vastaan tulee.

Todennäköisesti kuitenkin hankin toisen SV:n, jos ei sitten Jacksonia käytettynä sopuhintaan löydy.

Ehkä käytettynä saattas löytyä japanilainen Jackson Professional RR.
Viper51
19.06.2006 22:11:06
Ehkä käytettynä saattas löytyä japanilainen Jackson Professional RR.

Tuollainen olis hyvä, jos jostain löytyisi.
Ben_D
19.06.2006 22:25:05

Tän lienee takoitus olla piikki tuolle mun 3axikselle? Se ei ainakaan loputtoman kallis ollut.....kaikki on tietenkin suhteellista.

Ei suinkaan..muistelisin, että hankit 3axiksesi ebaysta niinkun fiksu suomalainen tekee täkäläisistä hinnoista johtuen.
koponen
19.06.2006 22:53:11
Minäkään en halua mistään signature leimasta maksaa, mutta kun kitarassa pitäis olla seuraavat ominaisuudet:

- Emg:t

Tuossa ltd:ssä on EMG-HZ H-4, eli ei kyllä mikään himokas mikki, mutta jos pelkästään se riittää että mikissä lukee emg niin sittehän tuo on just passeli.
Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä..
Ben_D
19.06.2006 22:54:27

Tuossa ltd:ssä on EMG-HZ H-4, eli ei kyllä mikään himokas mikki, mutta jos pelkästään se riittää että mikissä lukee emg niin sittehän tuo on just passeli.

Mikäs ko. mikissä on vikana? En ainakaan itse ole huomannut oikeestaan mitään eroo EMG-81:een..
oiva tumpeloinen
19.06.2006 23:45:34
Mikäs ko. mikissä on vikana? En ainakaan itse ole huomannut oikeestaan mitään eroo EMG-81:een..

Mä ainakin huomasin eron kuin yöllä ja päivällä. Huonon siitä vertailusta tekee tietysti se, että ne ei ollut samassa lankussa. Ei edes samanlaisessa. Kyseinen passiivi-EMG oli todella tunkkainen soundiltaan, mitä sen esikuva 81 ei ole.
Viper51
20.06.2006 00:10:24

Joskus olen omistanut kitaran jossa oli EMG-HZ H-4 mikit. Olin kyseisiin mikkeihin erittäin tyytyväinen. Nyt on sitten kolmessa viime kitarassa ollut 81:set. Omasta mielestäni tosi saman tyylinen tuo HZ H-4 mikki, kuin tuo aktiivi veljensä. Joten kelpaa minulle. Nämä on kuitenkin makuasiota. Jotkut ei voi sietää Emg:eitä ollenkaan.
Viper51
20.06.2006 00:21:43
Sen verran vielä selvennän tuota pointtiani tuosta Ltd:n edullisuudesta.
Tässä on listahintoja kitaroista jotka vastaavat sitä mitä olen hakemassa:

- Esp Sv Standard 1869€
- Esp Laiho signature (vanha) 3699€
- Esp Laiho Usa 2329€
- Ltd alexi-600 1239€
- Jackson RR1 2300€ (keskimäärin)
- Amfisound Routa sarja 2190€ ->

Eli tuo Ltd on edullisin. Ei varmasti ole laadullisesti paras. Speksit noissa kaikissa on kuitenkin, joitain poikkeuksia lukuunottamatta aika saman tyyliset. Ei tuota Ltd:tä tietysti voi laittaa samalle viivalle noiden custom shop keppien kanssa.

Jos tuo Ltd on speksien puolesta ylihinnoiteltu, niin mitenkäs nuo muut sitten? Käsityö maksaa Japanissa, suomessa ja jenkeissä, mutta kuitenkin. Jos siis haluaa hyvän rhoads mallisen kepin, saa varautua maksamaan :)
McNulty
20.06.2006 09:33:17 (muokattu 20.06.2006 09:34:03)
No, jos kuvitellaan että saat tuon LTD Ale-600:n vaikka siihen 1000e luokkaan ja toimitusaika muutaman kuukauden MM:n tuntien, niin eikö samantien kannata sijoittaa 1400-1600e RANiin ja odotella 6kk?

Soittaa tuon ajan vaikka mandoliinilla. Olisi sitten ainakin käsityönä valmistunut persoonallinen vermes, joka ei hinnassa kuitenkaan ole "niin paljoa" kalliimpi. Tietysti odottavan aika on pitkä, mutta eikös hyvää kannata aina odotellakin?
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
Ben_D
20.06.2006 09:57:28

No, jos kuvitellaan että saat tuon LTD Ale-600:n vaikka siihen 1000e luokkaan ja toimitusaika muutaman kuukauden MM:n tuntien, niin eikö samantien kannata sijoittaa 1400-1600e RANiin ja odotella 6kk?

Soittaa tuon ajan vaikka mandoliinilla. Olisi sitten ainakin käsityönä valmistunut persoonallinen vermes, joka ei hinnassa kuitenkaan ole "niin paljoa" kalliimpi. Tietysti odottavan aika on pitkä, mutta eikös hyvää kannata aina odotellakin?

Juu ja kaikenlisäksi laatu on tasoa USA Jackson.
McNulty
20.06.2006 10:00:17
Juu ja kaikenlisäksi laatu on tasoa USA Jackson.

Sepä se, vaikka ei tuo LTD välttämättä ole huono myöskään, mutta jos hinnassa on "vain" tuon verran eroa niin minä kyllä kituuttaisin jollain ritsalla sen 6kk ja sen jälkeen soittaisin loppuelämän laadukkaalla pelillä missä on omien speksien mukaan kaikki kohdallaan kaulaprofiilia myöten ilman kompromissejä.
Niskamies
20.06.2006 10:29:29
Mutta sikäli Niskamies puhuu täyttä paskaa, että olettaa meikäläisen ostavan soittimet speksien perusteella by default. Ja tämä olettamus lähti siitä, että tein ketjunaloittajan avuksi speksivertailun ESP vs. LTD skeboista.

Älä nyt turhaan vedä hernettä nenään. Mä en missään nimessä olettanut noin - jos luet sen viestin tarkemmin, huomaat että se on kysymys eikä olettamus.

Muttakun eihän nämä jotkut voi ostaa köyhien merkkejä kuten esim. ltd, epiphone tai squier. koska silloin he eivät voi kehua omistavansa aidon espin, gibsonin tai fenkun. Kitara on tarkoitettu soittamiseen eikä egon pönkittämiseen.

Tässä sä oot nyt aivan väärässä. Kun mä ostan soittimen, siinä pitää olla oikea leima lavassa että voin pistää foorumit täyteen herutuskuvia mun uudesta hienosta soittimesta. Ehkä sitten välillä sen ihailun lomassa sitä voi kanssa soittaa.

;-)
More is more.
losli
20.06.2006 10:38:22 (muokattu 20.06.2006 10:39:48)

Ihan kiva että Ameriikan tavarallekkin saadaan vaihtoehtoja Euroopasta ja jopa Suomestakin. Samalla hinnalla mitä Jenkit kiskoo liukuhihnatavarasta, saa Euroopasta ja joissain tapauksissa jopa Suomesta, käsin tehdyn ja omilla spekseillä varustetun kepin.

Mukavaa kaiken kaikkiaan...:-)
Keppi
20.06.2006 10:44:26 (muokattu 20.06.2006 10:56:59)
Näissä keskusteluissa, jossa pohditaan statusarvon todellista vaikutusta usein unohdetaan se tosiseikka, että kitara usein myydään/vaihdetaan jossain vaiheessa pois. Lähes kaikenhan saa toki myytyä, jos vain hinnan pistää riittävän alhaalle, mutta yhtähyvin voi kysyä, että tuliko se squierin osto sitten yhtään sen halvemmaksi, kun fenderin...loppupeleissä?!

Sitä ei vaan usein tule mietittyä tällaista seikkaa ostovaiheessa. Mäkin olen elämäni aikana ostanut niin monta kitaraa loppuelämäkseni...ja ihan yhtä monta kertaa myyny pois;D

Ei se kitaraan sijoittaminen loppuenlopuks ihan älyttömän tyhmää ole..jos löytää Sen Oikean. Kaveri osti 90-luvun alkupuolella LP:n, joka sillon makso päällä 8000 markkaa. Se tuntu sillon ihan järjettömältä hinnalta kitarasta, mutt kun se on sillä vieläkin ja kitaran hinta on yli kaksi kertaa suurempi tänäpäivänä, niin ei se kovin tyhmä veto oo ollu;D

Nojoo...yleensäottaen ainakin suomessa soitinmyyjät osaa ottaa hinnan yksilön mukaan. Tosi harvoin sattuu niin onnellisesti, että löytyy näitä poikkeuksellisen hyviä yksilöitä, jotka ois halpoja. Kyllä se hyvin pitkälle niin menee, että halvat on huonoja ja hyvät on tajuttoman kalliita...siis suomessa. Tää ulkomaankauppa tuo tietysti oman mielenkiintonsa, jos vastaavan pelin saa huomattavasti halvemmalla ulkomailta.
...no ei vaineskaan;)
McNulty
20.06.2006 10:52:21 (muokattu 20.06.2006 10:52:55)
Minusta edes jälleenmyyntiarvo ei ole aina niin oleellista tuossa status-kysymyksessä, vaan ne soittajan alitajuiset asiat. Esim. jos joku saa 695% lisää kiksejä soittoonsa siitä kun lavassa lukee Gibson, niin silloinhan siihen kannattaa sijoittaa. Eli jos se brändi/logo/signature/hintalappu innostaa soittamaan entistä enemmän ja antaa soittajalle jotain sellaista lisäarvoa mitä ulkopuolinen ei voi käsittää, niin se on silloin hyvä asia sille soittajalle itselleen (jota varten se kitarakin on).

Minä haluan itselleni RAN Guitarsilta Custom ML-mallisen skeban ( http://k-18.org/~tero/custombolt.jpg ) juuri siksi että tiedän sen tuovan miun soittoon lisää Dimebagia :)

Kitarat on välillä niin henkimaailman juttuja. Soittajan mieltymykset ja aivoitukset ratkaisevat loppupeleissä TODELLA PALJON. Muutenhan me kaikki soittaisimme samanlaisilla skeboilla.
oiva tumpeloinen
20.06.2006 11:00:07
On mun mielestä vähän ontuvaa sanoa kitaraa hyväksi sijoituskohteeksi. Ostamalla jonkun tänä päivänä huonoksi mainitun Stratin, voit olla varma, ettei sen arvo mihinkään tule nousemaan. Tietenkin 50 vuoden päästä inflaatio on jo tehnyt tehtävänsä siten, että siitä saa vaihdossa enemmän kuin mitä se maksaa tänään uutena. Muutenkin tuollainen G-pajan tuotteisiin kohdistunut nopea arvonnousu on kohtuullisen harvinaista ja vaatii todella hyvän tuurin, että satuit ostamaan juuri sellaisen ajoissa. Eri asian sitten tekee jo valmiiksi vintage-tavaran osto, jonka arvon tiedetäään jo nousevan, esim. jonkun vanhan straton.

Perusarvona noissa voidaan kuitenkin pitää, että halvemmasta saa vaihtaessakin paremman vaihtorahan. Ei ehkä prosenteissa, mutta toisaalta kalliimmasta kepistä lähtee jo pinnasta semmoinen summa, että se on koko halpakitaran arvo.

.....ja Bone itsekin tietää jo aikoinaan saaneensa kitaransa halvalla tuodessaan sen Amöriikan maasta. Kaikilla ei kuitenkaan ole mahdollisuutta sieltä hankkimiseen. =)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)