![]() 06.03.2007 08:34:07 | |
---|---|
Tele puolestaan oli muuten hyvän tuntuinen ja soundinen, mutta sekä tone- että volumepotikat heiluivat ihan hillittömästi. Mitäköhän kummaa..? Noudattaa vaan tuota Highway1 viimeistelyn säästölinjaa kun potikatkin on jätetty kiristämättä kunnolla. | |
![]() 06.03.2007 09:32:43 | |
Noudattaa vaan tuota Highway1 viimeistelyn säästölinjaa kun potikatkin on jätetty kiristämättä kunnolla. Ei oo pakko ostaa huonoa, sopii valita parempi yksilö, vaikka sitten joutuukin tyytymään rumempaan väriin. Ja Highwayt taitaa olla ainoita edullisia stratoja jumbonauhoilla. Omaani en voi moittia, vanhempi malli oli myös omistuksessa. Se ei ollut lähellekään näin hyvä. | |
![]() 06.03.2007 09:47:19 | |
Jumbonauhat kiinnostais, mutta harmi vain kun tuota HSS-mallia ei saa esim. 3-tone sunburstilla. Welcome to jazz club...Grrrrreat | |
![]() 06.03.2007 09:56:35 | |
Jumbonauhat kiinnostais, mutta harmi vain kun tuota HSS-mallia ei saa esim. 3-tone sunburstilla. SSS-mallissakin on rungossa humbukkerille jyrsitty kolo. Eikä tosiaan kannata ostaa testaamatta yksilöä. | |
![]() 06.03.2007 10:07:16 | |
Osta se oikea jenkki, elä mittää highwayta!! Kokemuksesta voin sanoa että niillä on selekee ero. Nuke 'em! | |
![]() 06.03.2007 10:10:00 | |
Osta se oikea jenkki, elä mittää highwayta!! Kokemuksesta voin sanoa että niillä on selekee ero. Ei kai niitä muuten eri nimillä myytäiskään. | |
![]() 06.03.2007 11:11:13 | |
Osta se oikea jenkki, elä mittää highwayta!! Kokemuksesta voin sanoa että niillä on selekee ero. Eroja on, toki. Mutta ensinnäkin, mikä on "oikea jenkki"? American-malli on Fenderin USA-tuotannon pohjasakkaa, vain vähän paremmin speksattu kuin Highway. Noista minä en huolisi kumpaakaan, mutta en siksi, että ne eivät olisi "oikeita" Fendereitä. Molemmissa on liian ohut kaula ja litteä radius. Soittotatsi ei sovi minun käteeni. Mukavamman tuntuinen kaulaprofiili löytyy halvemmista meksikolaisista 50's / 60's Classic -sarjan Stratoista (ja japanilaisista vastaavista). Molempien kaulat ovat mattalakatut. Minun käteeni niiden tuntuma on sietämätön, Fenderissä pitää olla lakattu kaula. Molemmissa on ankeat virityskoneistot. Toimivat hyvin, mutta näyttävät rumilta. Eivät pärjää klassisille Kluson Safeti-Post -koneistoille, fiilis jää puuttumaan. Kielenohjaimetkin ovat sietämättömän rumat, vanhan American Standard -sarjan jäämistöä. Ja niin edelleen, ad nauseam. Naurettavaa nillitystä, vai? "Faktoja" ja "mieltymyksiä" ei kannata mennä sotkemaan keskenään. Omaan käteeni sopivaa kitaraa etsiessäni minua ei pätkän vertaa kiinnosta se fakta, että American-sarjan Strato on speksien ja hinnan perusteella "parempi" kuin meksikolainen Classic-sarjan Strato. Minua kiinnostaa vain fiilis, tatsi ja omat havainnot kitarasta. Myönnetään, esimerkiksi rungon puumateriaalista on vaikea tehdä havaintoja jos se on millin paksuisen läpinäkymättömän lakan peitossa, joten joudun luottamaan siihen että leppä on oikeasti leppää, kuten valmistaja ilmoittaa, eikä poppelia, vaneria tai paperimassaa. Valmistajan speksit eivät kuitenkaan useimmiten kerro, miten kaula on sahattu, miten puun syyt kulkevat. Minä en (enää) esimerkiksi suostu ostamaan vaahterakaulaista kitaraa jonka kaulapuun voi epäillä pikkuhiljaa vääntyvän propelliksi. Olen nähnyt ja omistanut liian monta sellaista. Minä tunnen veren maun suussani kuullessani "totuuksia". "Totuuksia" joiden mukaan kitara (partavesi, punaviini, lomakohde, puolue ...) X on väistämättä, universaalisti, ikuisesti ja pyhästi parempi ja oikeampi kuin kitara (partavesi, punaviini, lomakohde, puolue ...) Y. Ei millään pahalla. Maailma on jokseenkin monimutkainen juttu. Vähän niin kuin kitaran ostaminenkin. Ugh. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 | |
![]() 06.03.2007 11:24:00 | |
Maailma on jokseenkin mustavalkoinen.Sun on oltava puolesta tai vastaan. Vähän niin kuin kitaran ostaminenkin. Nojoo, se hieno puoli Fenkuissa on, että mallistossa on paljon kohtuuhintaisia/edullisia keppejä, joista pikku valkkauksella löytyy se "oma". Muistakaa venytellä. | |
![]() 06.03.2007 11:59:34 | |
American-malli on Fenderin USA-tuotannon pohjasakkaa, vain vähän paremmin speksattu kuin Highway Kyllä näiden välillä on selkeä ero, erityisesti kaulan viimeistelyn osalta. Osat ovat huomattavasti kestävämmätkin...Erityisesti talla pitää vireen paremmin kovassa rasituksessa. Molempien kaulat ovat mattalakatut. Minun käteeni niiden tuntuma on sietämätön, Fenderissä pitää olla lakattu kaula. Bullshit. Kyllä tässä ehdassa jenkissä on "normaali" kaulan lakkaus *hivelen sitä juuri paraikaa*:D Päädyin american series-keppiin highwayn ja meksikon sijaan yksinkertaisesti sen takia ettei nuo toiset soundaa lähellekkään samalla tavalla. Tatsikin on kun toisesta maailmasta! Nuke 'em! | |
![]() 06.03.2007 12:28:30 | |
Kyllä näiden välillä on selkeä ero, erityisesti kaulan viimeistelyn osalta. Osat ovat huomattavasti kestävämmätkin...Erityisesti talla pitää vireen paremmin kovassa rasituksessa. En tiedä standardin osista, mutta Highwayssa on CTS:n potikat, virittimetkin mun käsittääkseni samat. Talla vintage, kun Standardissa se on moderni. Siinäpä yksi syy miksi otin Highwayn. Päädyin american series-keppiin highwayn ja meksikon sijaan yksinkertaisesti sen takia ettei nuo toiset soundaa lähellekkään samalla tavalla. Tatsikin on kun toisesta maailmasta! Tietysti, Highwayssa on jumbonauhat ja älyttömän kuumat mikit. En mie mitenkään American Standardeja tahdo moittia, mutta ilmeisesti mulle on sitten osunut helvetin hyvä Highway. Tosin sen parempana ostinkin. Noissa hintaeroakin on, ja eihän Highway edes yritä olla mikään köyhäin painos Standardeista. Ihan eri kitaroita eri spekseillä. | |
![]() 06.03.2007 12:53:06 | |
En tiedä standardin osista, mutta Highwayssa on CTS:n potikat, virittimetkin mun käsittääkseni samat. Talla vintage, kun Standardissa se on moderni. Siinäpä yksi syy miksi otin Highwayn. Ite tykkään just enemmän tuosta modernista. Ei hinkkaa tallapalat kämmensyrjään ja saapipa sillä tehtyä flutterinkin tarvittaessa:D Nuke 'em! | |
![]() 07.03.2007 00:19:41 | |
Minä tunnen veren maun suussani kuullessani "totuuksia". "Totuuksia" joiden mukaan kitara (partavesi, punaviini, lomakohde, puolue ...) X on väistämättä, universaalisti, ikuisesti ja pyhästi parempi ja oikeampi kuin kitara (partavesi, punaviini, lomakohde, puolue ...) Y. Ei millään pahalla. Maailma on jokseenkin monimutkainen juttu. Vähän niin kuin kitaran ostaminenkin. Ugh. kyllä täytyy sanoa että harvemmin törmää tällä (tai millään muullakaan palstalla) näin täydelliseen, tyhjentävään ja paikkaansapitävään kirjoitukseen. jungleman siinä juuri tiivisti teille elämän tarkoituksen, yrittäkääpäs ottaa opiksi. saat plussan ja pelastit päiväni. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen | |
![]() 07.03.2007 08:41:29 | |
Entäs onko kukaan kokeillut Sound Storen Japanin Stratoja? Mihin väliin ne asettuu? Itellä olis nääs halukkuutta löytää vähän paksumpi kaulainen strato... | |
![]() 07.03.2007 09:48:52 | |
Itellä on tollanen 62 reissue strato (vasenkätinen), kaula on tosiaan melko tuhti, ehkä jopa omaan käteen liiankin tuhti, mutta soundiin oon kyllä ollu tyytyväinen. ostin omani käytettynä ja omistaja on kuulemma vaihtanu siihen Amerikan Reissue 62 sen mikit, joten se vaikuttaa varmaan asiaan. Mut omiin korviin soundi ainakin miellyttää. | |
![]() 07.03.2007 13:08:02 (muokattu 07.03.2007 13:08:28) | |
Entäs onko kukaan kokeillut Sound Storen Japanin Stratoja? Mihin väliin ne asettuu? Itellä olis nääs halukkuutta löytää vähän paksumpi kaulainen strato... Itse diggasin hitosti.. Hyvää laatua hintaansa nähden. En sitten tosin tiedä kuinka hyviä nuo loppujen lopuksi "oikeasti" ovat sillä kokemukset noista hiton kalliista fenkuista rajoittuvat pariin lyhyeen testiin, ja pikapuolisiin rämpytyksiin. Mutta tuon luokan (4xx-6xx€) Stratoista suurimman vaikutuksen teki kyllä Fernandesit.. En ole mallista varma mutta semmoinen on saatava. Tutulla on moinen. 2500mk aikoinaan maksanut. Hemmetin vakuuttavaa jälkeä. No mutta joo.. Jatkakaas takaisin aiheesta sitten. :) Lisää middleä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)