![]() 18.06.2006 21:29:28 | |
---|---|
Kokeilin Line Spider II:ta, made in China. Luovuin. En tykännyt. Nyt Hugnes & Kettner + Fenderin Hot Rod. Tyytyväinen. | |
![]() 18.06.2006 21:50:48 | |
Itellä oli tollainen spiderII 112 n.½v kun ei tulopolitiikko ollut kovinkaan mahtava. Minua alkoi todella harmittamaan ne soundit. Olivat sellaiset kapeat ja muoviset. Vaihdoin sen Peavey Classic 30 vahvariin. Olin tyytyväinen clean osastoon, mutten säröihin. Siitä siirryin maagisella 700€ välirahalla Mesa/Boogie 2x50 + Engl 530 + T.C G-Major settiin, eikä sekään viellä mielyttänyt. Myin päätteen ja etusen ja kaapin hintaan 2500€ ja ostin englin voimapallon ja peaveyn 6505 kaapin. Nyt olen tyytyväinen. Tällä tarkoitin sitä, että se joka ensikuulemalla voi kuulostaa hyvältä, voi muutamien viikkojen/kuukausien kuluttua kuulostaa hirveältä. SpiderII mallista ei tule muuta mieleen, kuin täälläkin monesti kuultu sanonta, joka kuuluu näin: "Paskasta ei saa tehtyä konvehtia, vaikka sen käärisikin paperiin." | |
![]() 19.06.2006 17:15:48 | |
Aloitteleva muusikko(kuten minä) ei tiedä mitä vahvistimeltaan haluaa ja saattaisikin tulla kalliiksi käydä läpi kaikki "ne parhaimmat" vahvistimet löytääkseen sen oikean saundin. Myöskään bänditouhuihin aloittelija ei vielä ole ehtinyt sekaantua joten silläkään ei niin paljoa merkitystä ole. Mallintavista vahvistimista on helppo siirtyä sellaiseen vahvistimeen jonka saundeista pitää. Käytettyna ostetusta saa rahansakin pois. Tosin Spidereista löytyy kyllä erikoisia pikkuvikoja ja omalle kohdallekin on tullut kaikenlaista (tällä palstalla omakin ongelma). Ei koiraan vaan seinään...!! | |
![]() 19.06.2006 17:28:57 (muokattu 19.06.2006 17:29:52) | |
Aloitteleva muusikko(kuten minä) ei tiedä mitä vahvistimeltaan haluaa ja saattaisikin tulla kalliiksi käydä läpi kaikki "ne parhaimmat" vahvistimet löytääkseen sen oikean saundin. Myöskään bänditouhuihin aloittelija ei vielä ole ehtinyt sekaantua joten silläkään ei niin paljoa merkitystä ole. Näin juuri. Aloittelevan musikantin kannattaa ensin ostaa joku käytetty microcube tahi vastaava härpäke josta löytyy kohtuuhyviä saundeja laajalti. Oman saundin löytyessä voi sitten satsata rahaa omantyyliseen vaffariin. Voi kunpa olisin tämän joskus tiennyt... Tai no, eipä silloin mallintavia ollutkaan :) Lokki paskasi tänään päälleni. Lämmintä se on se niittenki kakka.-Veikko ,Romantikkoitkijät #41 | |
![]() 19.06.2006 21:18:13 | |
Mä en jaksa ruveta asiasta väittelemään mutta taidan kuitenkin kertoa yhden ongelman joka on tullut vastaan spider II vahvistimen kanssa. Huomautan kuitenkin etten kyseistä laitetta omista. Efektit tuntuvat menevän kesken biisien päälle ihan itsestään. Aika vittumaista kun ihan ihan yllättäen kesken biisin alkaa vahvistin pulputtamaan. Itse en ole kyllä tuollaiseen ilmiöön ikinä törmännyt. Mutta IMHO tuo spider ii on ihan ok peli. Parempi se on kuin marshall valvestate vs100-combo, jonka omistin ennen sitä. Kyllä se vaan on kaikkein eniten kiinni soittajasta, millaista pörinää sieltä vahvarista ulos tulee. >-)))>
| |
![]() 30.06.2006 13:23:32 | |
Suuri osa Spiderin testaajista ei tiedä edes miten sitä käytetään. Sehän on siitä villi peli, että joku on saattanut käydä vääntämässä ja tallentamassa sinne vempaimeen omat taikasoundinsa. Kun sitä sitten alkaa proo miehet testaileen, niin eihän ne edes välttämättä tajua, että se ei ole se normaalisoundi siinä mitä sieltä ulos pörähtää. Siitähän saa myös ihan normaalivahvistimenkin ilman pörinöitä ja efektejä, sitten siihen saa eri lisäsäröjä lisäedittien (nappien painallusten avulla, piilovalikot). Ja kolmantena ovat tehdasasetukset (resetointi), jotka myös saadaan tiettyjä nappeja painamalla kun masiina käynnistetään. Ehkäpä siitä johtuu, ettei Spideriä kehuta niin paljon, monella ei edes riitä kärsivällisyys tutustua laitteen monimutkaiseen käyttöoppaaseen. Ne ei nimittäin aukene ihan kertalaakista tuon vempaimen salat. Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa! | |
![]() 30.06.2006 14:23:18 | |
Suuri osa Spiderin testaajista ei tiedä edes miten sitä käytetään. Sehän on siitä villi peli, että joku on saattanut käydä vääntämässä ja tallentamassa sinne vempaimeen omat taikasoundinsa. Kun sitä sitten alkaa proo miehet testaileen, niin eihän ne edes välttämättä tajua, että se ei ole se normaalisoundi siinä mitä sieltä ulos pörähtää. Siitähän saa myös ihan normaalivahvistimenkin ilman pörinöitä ja efektejä, sitten siihen saa eri lisäsäröjä lisäedittien (nappien painallusten avulla, piilovalikot). Ja kolmantena ovat tehdasasetukset (resetointi), jotka myös saadaan tiettyjä nappeja painamalla kun masiina käynnistetään. Ehkäpä siitä johtuu, ettei Spideriä kehuta niin paljon, monella ei edes riitä kärsivällisyys tutustua laitteen monimutkaiseen käyttöoppaaseen. Ne ei nimittäin aukene ihan kertalaakista tuon vempaimen salat. Onko se sitten hyvä vahvistin jos sitä käyttääkseen pitää lukea 100-sivuinen manuaali ja kahlata monta tuntia valikoissa etsien sopivaa soundia? Jos vertaa sellaiseen, että laitat kitaran kiinni, kaikki täysille ja alat soittaa? | |
![]() 30.06.2006 15:09:29 | |
Suuri osa Spiderin testaajista ei tiedä edes miten sitä käytetään. Sehän on siitä villi peli, että joku on saattanut käydä vääntämässä ja tallentamassa sinne vempaimeen omat taikasoundinsa. Kun sitä sitten alkaa proo miehet testaileen, niin eihän ne edes välttämättä tajua, että se ei ole se normaalisoundi siinä mitä sieltä ulos pörähtää. Siitähän saa myös ihan normaalivahvistimenkin ilman pörinöitä ja efektejä, sitten siihen saa eri lisäsäröjä lisäedittien (nappien painallusten avulla, piilovalikot). Ja kolmantena ovat tehdasasetukset (resetointi), jotka myös saadaan tiettyjä nappeja painamalla kun masiina käynnistetään. Ehkäpä siitä johtuu, ettei Spideriä kehuta niin paljon, monella ei edes riitä kärsivällisyys tutustua laitteen monimutkaiseen käyttöoppaaseen. Ne ei nimittäin aukene ihan kertalaakista tuon vempaimen salat. En minä ainakaan ole saannut spideristä säätämälläkään hyvää soundia. C:stä... | |
![]() 30.06.2006 15:20:32 (muokattu 30.06.2006 15:21:16) | |
Muoviset soundit minunkin mielestäni, mutta kuitenkin aloittelijalle sellainen monipuolisuus voi olla hyvä asia. Vaikka en siitä oikeasti hyvää soundia saanut mihinkään irti. Cleanit melko kolkot, perus rokkisäröä ei irtoa sitten millään ja hi-gain meno on jo melkoista pörinää. Mutta jonkin näköiseen nu-metal menoon kaiketi käy. Sitä vain tulin kertomaan että bändin kanssa soittaessa helvetillinen kierto tulenee ongelmaksi, kun volumea korkkaa edes vähän. E: efekteillä nyt on tietysti hauska leikkiä. Hyvää ei irtoa tuosta mielestäni oikein mihinkään, mutta kohtalaista vähän kaikkeen. + ne efektit. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. | |
![]() 30.06.2006 17:21:08 | |
Muoviset soundit minunkin mielestäni, mutta kuitenkin aloittelijalle sellainen monipuolisuus voi olla hyvä asia. No jaa, ettei vaan soitto-innostus valikkohelvetissä latistuisi. Itse soitin ensimmäisen vuoden mikkiliitäntäisellä ghettoblasterilla, kyllä siitäkin säröä sai kun pisti täysille :) Tulipahan keskityttyä itse soittamiseen. Paska kitaristi musta tuli, joten suosittelen Line6:sia kaikille. Lokki paskasi tänään päälleni. Lämmintä se on se niittenki kakka.-Veikko ,Romantikkoitkijät #41 | |
![]() 02.07.2006 16:29:20 | |
Itselläni on tuo Spider II 210" ja olen ollut tyytyväinen ostokseeni, näin parin vuoden jälkeenkin. Omassa yksilössäni säädöt toimivat ihan hyvin, ja vaikka hi-gain soundit eivät ole sieltä aivan parhaasta päästä, olen muita "suositumpia" vahvareita testatessani kuullut huonompiakin. Itselleni on kyllä ihan tässä lähipäivinä ilmaantunut tuo aiemmin mainittu bugi, että efekti napsahtaa itsekseen päälle, minkä voisi kuvitella olevan bändisoitossa aika tuskallista, vaikka en itse enää bändissä soitakkaan. Oma mielipiteeni: aloittelijalle hyvä ostos, ja pitempään soittaneelle "ihan ok"- ostos, ainakin noin hintaluokkaansa nähden.(Puhun nyt siis yksilöstä joka toimii yhtä hyvin kuin omani, koska en ole muita saman mallin yksilöitä kokeillut. En sitten tiedä onko mulle vaan sitten sattunut yliluonnollisen hyvä yksilö...) Mutta itse en lähtisi kuitenkaan suosittelemään tätä, jos on ostamassa "sitä viimeistä vahvistinta", jonka jälkeen ei enää uutta tarvitsisi ostaa, koska luultavasti tarvitsee... Parempi katsoa katua, kuin kaatua ja katua, ettei katsonut katua...
PS: Paska on perseestä (En viittaa kyseiseen artistiin...) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)