J.Hollström 27.05.2006 08:47:18 | |
---|
Kerrassaan mullistavaa tekstiä. Jos oot paska soittamaan, niin soittosi kuulostaa paskalta, vaikka omistaisit hyvät kamat. Oho! On se sen verran mullistavaa tekstiä, että sitä ei moni vehkeistään soundeja etsivä ymmärrä. Täällä ollaan ennekin väännetty ankarasti peistä aiheesta, mistä se soundi loppujen lopuksi tulee. |
Mustikkamuffinssi 27.05.2006 13:01:41 (muokattu 27.05.2006 13:02:52) | |
---|
Ei etteikö tuolla tasolla olisi juuri Euroviisut voitettu, mutta oletko varma että soittosi sen delayn kanssa kuulostaa muitten korvaan vähemmän hirveältä kuin ilman delayta? Jos se kuullostaa hirveältä joka tapauksessa, niin eikö silloin kannata soittaa siten miten se itselleen edes kuullostaa hyvältä? Mutta tuli hieman kärjistäen tuo oma alkuperäinen teksti. Anteeksi siitä. Ei sitä delayta, tai muitakaan efektejä nyt kaikissa biiseissä tule käytettyä. Biisin ehdoilla mennään. Tosin nykyään, kun on tuo äänenvahvistuskalustokin aika hyvällä mallilla, niin maistuu se kuivallakin soundilla soittaminenkin paremmin. Tänään treeneissä tein "tutkimusta", ja puolessa biisestä en käyttänyt mitään efektejä, mutta niissä joissa käytin, käytin usein useampaa kuin yhtä. Esim jos tulee sellainen tilanne, että sen tosiaan pitäisi myös muille kuulostaa hyvältä. :o) Niin, no. Se on sitten ihan makuasia mistä tykkään. Pitää alkaa jakamaan yleisölle sellaisia palautelappuja joissa pitää täyttää, että kuullostiko soolosoundi paremmalta delayn kanssa vai ilman. On noita soundeja jotkut kehunutkin, mutta se hiljainen enemmistö on luultavasti sitten toista mieltä. En todellakaan arvostele kenenkään soittotekniikkaa (paitsi täniltaisen Lordin keikan kitarasoolojen osalta) tai priorisointeja, mutta mielestäni kitaransoiton runko ja idea on nimenomaan siinä itse soittimessa eikä efekteissä, kuten särössä tai delayssa. Kivahan niillä on maustaa, mutta ei se klimppisoppa hyvältä maistu on siinä miten paljon grillimaustetta tahansa. Jep. Ei ole otettu mitenkään negatiivisena arvosteluna. Mutta vaikka sillä kuivalla soundilla oikein mielellään veteleekin jotain fleimareita tai darknessia, niin ei se vaan minusta ole yhtä hyvän kuulosta vetää jotain pink floyd tyylisiä sooloja ihan kuivalla soundilla. Mutta perusasia on tosiaan se soitto, ja siinä on aina kehittämistä. "Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää."
kalamies#45 >-)))> |
PJS 27.05.2006 13:04:18 | |
---|
Ettei olis vain vähän perusasiat jäämässä hieman vähemmälle huomiolle? Ei koskaan. Ekat 4 vuotta soitin lähestulkoon pelkästään akustisella ja lähinnä bluessia, joten perusteet on kyllä kunnossa. Ite oon aina ollu sitä mieltä että akustinen kannattaa opetella hallitsemaan ennen sähköön siirtymistä, se on sen verta armottomampi vehje tatsin ja soittotekniikan suhteen. En todellakaan arvostele kenenkään soittotekniikkaa (paitsi täniltaisen Lordin keikan kitarasoolojen osalta) tai priorisointeja, mutta mielestäni kitaransoiton runko ja idea on nimenomaan siinä itse soittimessa eikä efekteissä, kuten särössä tai delayssa. Kivahan niillä on maustaa, mutta ei se klimppisoppa hyvältä maistu on siinä miten paljon grillimaustetta tahansa. Jees. mut hukkasit vähän niingo pointin. Eli eihän nyt ollu kyse niinkään soittotekniikasta vaan siitä saundista :). Ei paskasta saa piirakkaa vaikka sen pistäiski taikinaan ja pursottais kermavaahtoa & mansikoita päälle. Kyllä perusteiden on oltava kunnossa, mutta kun soittotaito on riittävällä tasolla, niin totta hemmetissä kannattaa opetella käyttämään kaikenlaisia apuvälineitä sillin kun tarve sitä vaatii. Efektit yms. ruuvailut vaan luo rikkautta ja persoonallisuutta siihen omaan soittoon. Miettikää vaikka The Edgeä, äijällä on jatkuvasti delay päällä. Tai Kornia, mulle tulee korn-yhtyeen saundimaailmasta aina ekana mieleen aika luova efektien käyttö. Liika puritanismi näissä asioissa on kehityksen jarruttamista. Night time with PJS @ 62.183.214.174:8000, online aina kun minäkin olen. |
-Cale 27.05.2006 13:25:26 | |
---|
Ei saundeihin jaksa enää ees keskittyä ku se on niin et halvoista vehkeistä ei saa hyviä saundeja vaik kuinka ruuvais, varsinkaa bändisoitos... Vaikka mökää tulis kuinka paljo niin se sekoittuu sinne johki eikä omasta soitosta saa mitn selvää ja alkaa vituttamaan niin saatanasti et on parempi lähtee kotio. Ja mikähän järki tälläkin kirjoituksella taas oli..? |
Aki 27.05.2006 13:36:10 | |
---|
Jos se kuullostaa hirveältä joka tapauksessa, niin eikö silloin kannata soittaa siten miten se itselleen edes kuullostaa hyvältä? :oP Ensiapuna kyllä. ;o) Pitää alkaa jakamaan yleisölle sellaisia palautelappuja Eiköhän keikka- ja levyjen myynti kerro tuon melkein riittävällä tarkkuudella. kun soittotaito on riittävällä tasolla, niin totta hemmetissä kannattaa opetella käyttämään kaikenlaisia apuvälineitä sillin kun tarve sitä vaatii. Totta ihmeessä! Saatoin ymmärtää kommentit aluksi vähän väärinpäin. On mullakin Final Countdownin sooloa soittaessa delayta, säröä, ja kompressoriakin, mutta kivempi fiilis mulla kyllä on soittaa Wonderful Tonightiin sooloa pienenpienellä ruvella ja pienellä kaiulla. :o) Makuuasioita. "We are the winners, of Eurovision.
Vote! Vote! Vote for the Winner!!!"
-Liettuan Euroviisuedustaja 2006 |
Mustikkamuffinssi 27.05.2006 13:38:24 | |
---|
Eiköhän keikka- ja levyjen myynti kerro tuon melkein riittävällä tarkkuudella. Tai sitten voi vaan syyttää muita bändin jäseniä. "Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää."
kalamies#45 >-)))> |
Pnctocn 27.05.2006 13:39:55 | |
---|
Täällä ollaan ennekin väännetty ankarasti peistä aiheesta, mistä se soundi loppujen lopuksi tulee. sielusta . "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
Tasapaino 27.05.2006 13:40:12 | |
---|
En todellakaan arvostele kenenkään soittotekniikkaa (paitsi täniltaisen Lordin keikan kitarasoolojen osalta) tai priorisointeja, mutta mielestäni kitaransoiton runko ja idea on nimenomaan siinä itse soittimessa eikä efekteissä, kuten särössä tai delayssa. Kivahan niillä on maustaa, mutta ei se klimppisoppa hyvältä maistu on siinä miten paljon grillimaustetta tahansa. Eikös Amen oo aika hyvä kitaristi? Mä oon varmaan ymmärtänyt ihan väärin. Varmaan pitäs käyttää kyllä enemmän omia korvia toisten arvosteluun, eikä ainoastaan muiden sanomisia. Ora et labora. |
Pnctocn 27.05.2006 13:42:50 | |
---|
Eikös Amen oo aika hyvä kitaristi? Mä oon varmaan ymmärtänyt ihan väärin. Varmaan pitäs käyttää kyllä enemmän omia korvia toisten arvosteluun, eikä ainoastaan muiden sanomisia. eikai oikeasti huonoa kitaristia olekkaan? "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
rytilahti 27.05.2006 14:07:51 | |
---|
Periaatteessahan se on niin että jos joutuu ruuvaamaan liikaa että saa jonkun tietyn saundin niin sitten on väärät kamat. Ainakin omalla kohdalla, vaikea saada rankkaa saundia jos siihen ei ole välineitä. Saundi asioissa on tärkeintä että itse tykkää, muittenhan ei ole pakko kuunnella sitä soittoa. Bändin kanssa soittaessa on syytä ruuvata saundi niin että se palvelee bändiä ensisijaisesti. Ihan sama mistä se ääni lähtee. Sormista tai podista, pää'asia että kuulostaa hyvältä. Rokki tai soittaminen ei muutenkaan ole maailman vakavin asia, kuten ei koko elämäkään, jos rupeaa oikein ajattelemaan... (anteeksi, krapulassa meni vähän asian ohi, parempi lopettaa ennenkuin aloittaa...) Mikään ei oo siistimpää kun soittaa Rockn Roll bändissä! |
Aki 27.05.2006 14:17:34 | |
---|
Eikös Amen oo aika hyvä kitaristi? Mä oon varmaan ymmärtänyt ihan väärin. Varmaan pitäs käyttää kyllä enemmän omia korvia toisten arvosteluun, eikä ainoastaan muiden sanomisia. Yhden keikan perusteella on väärin tehdä johtopäätöksiä, mutta molempien kitaristien soolot kuulosti eilen kyllä tosi paskalta. Tiedä sitten onko niin kankeet maskirempeet ettei sormet liiku, tai ovat valvoneet viikon putkeen tai lavalla olis sikakylmä tai muuta. "We are the winners, of Eurovision.
Räbbänä 27.05.2006 15:59:47 | |
---|
Itellä menee lähes puolet reeniajasta saundien ruuvailuun. Öri Öri Öri kansalaiset.
"Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois... |
LaXu 27.05.2006 16:38:00 | |
---|
Se on hassu juttu. Silloin kun on omaan soundimakuun ja tarpeisiin sopivat soittokamat jää se ruuvaaminen aika vähälle. No, maku muuttuu joten välillä on pakko lähteä taas sitä Graalin maljaa etsimään. |
rytilahti 27.05.2006 18:21:50 | |
---|
Se on hassu juttu. Silloin kun on omaan soundimakuun ja tarpeisiin sopivat soittokamat jää se ruuvaaminen aika vähälle. No, maku muuttuu joten välillä on pakko lähteä taas sitä Graalin maljaa etsimään. Niin. Silloin se oikea saundi löytyy ilman suurempaa ruuvausta. Se olisi ihanne tilanne. Ja mitä enemmän näistä asioista tietää sitä enemmän joutuu ruuvaamaan ja tuntuu että sitä enemmän menee myös rahaa siihen täydelliseen saundiin (tosin riippuu mitä hakee). Se on sillai että ei pistetä sinne pyllyyn asioita mitkä sinne ei kuulu. Mikään ei oo siistimpää kun soittaa Rockn Roll bändissä! |
Kasperi Tervonen 27.05.2006 20:38:40 | |
---|
On se sen verran mullistavaa tekstiä, että sitä ei moni vehkeistään soundeja etsivä ymmärrä. Kyllä saa melkoisen tyhmä soundejaan etsivä kaveri olla kyseessä, jos ei oikeasti tuota tajua. Täällä ollaan ennekin väännetty ankarasti peistä aiheesta, mistä se soundi loppujen lopuksi tulee. Kuulostaapas muuten harvinaisen mnettimäiseltä touhulta. :D "Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro |
drlecter 27.05.2006 21:49:16 | |
---|
jaahas jaahas... Taisin osua arkaan paikkaan tällä topikilla. |
mettän peikko 28.05.2006 00:01:19 | |
---|
Kaikki nupit vaan perkele täysille niin kyllä lähtee. jonain päivänä sinäkin voit olla kirka |
Aki 28.05.2006 01:34:38 | |
---|
Kaikki nupit vaan perkele täysille niin kyllä lähtee. Entä jos on combo? "We are the winners, of Eurovision.
Jucciz 28.05.2006 01:39:50 | |
---|
Entä jos on combo? Se se vasta täysille pannaankin! |
-Prokitaristi- 28.05.2006 11:55:57 | |
---|
Se se vasta täysille pannaankin! Mitäs jos sitä ei halua panna? |