Aihe: Sähkökitara aloittelevalle naiselle
1 2 3 4 5
oiva tumpeloinen
16.05.2006 00:57:54
Ei voi ;-) Ketjun aloittajan tapaus on siitä hyvä, että ilmeisesti ensimmäinen soitin mennään ostamaan soitonopettajan kanssa (ainakin niin edellisellä sivulla sanottiin kun asiaa suosittelin), joka voi tarkistaa tuollaiset asiat helposti. Ei siitä haittaakaan ole.

Sä oot sinänsä oikeilla jäljillä, että se vireen pitävyys on tärkeää. Mutta aloittelijalla yleensä menee kaikki huomiokyky kitaran ergonomiaan, ettei siinä paljon muuta katsella ja mietitä. Tai ehkä värin siinä tosiaan kerkeää katsoa, sen kun näkee ensimmäisenä. Ja kuten aiemmin sanoin, toi vireen pitävyys on täysin säätöjuttu. Jos kitaraa ei saa säädettyä kohdilleen, on siinä jotain vikaa, ts. takuuhuoltoon korjattavaksi semmoiset.

Akustiset soinnitkin mä jättäisin ihan suosiolla sen opettajan murheeksi. Kuten nauhojen kunnot, kaulan suoruuden jne.....niitä tarkistettavia paikkoja on oikeasti aika reippaasti, jos niitä ruvetaan tosissaan katsomaan.

Parempi tietenkin, jos kaikki tulee katsottua heti. Mä vaan pahoin pelkään, että antamalla liikaa tarkitettavaa kitarasta tulee katsottua se lista kuitenkin sieltä päästä, millä ei niin suurta merkitystä alkuun ole ja tärkein jää kokonaan katsomatta.
rytilahti
16.05.2006 08:41:23
Naurattaa taas kun muusikoiden.netin perusäijistä kukaan ei pyytänyt käyttämään hakua vaan nätisti vastailee ja pokkuroi vaikka kyseessä on aloittelija x)

Niin olette naiset/tytöt harvinaisempia tällä foorumilla. Pitäisi ehkä itsekkin muuttua naiseksi tälle foorumille. Ei tule vittuilua ja saa paljon vastauksia. (Katkera joo..)

Mutta jottei täysin ohi aiheesta...

Kyllä suosittelen ostamaan Les Paul mallisen kitaran. Mikään ei ole kuumempaa kun Les Paulila soittava nainen/tyttö. Tosin ei ollut valokuvaa joten en voi varauksetta suositella lespaa. Epiphonella ja tokailla on hyviä ja varmaan lähtee 300-400€ euroon käytettynä. vielä siihen se microcube.
Mikään ei oo siistimpää kun soittaa Rock´n Roll bändissä!
Deranged
16.05.2006 09:48:19
Kyllä suosittelen ostamaan Les Paul mallisen kitaran. Mikään ei ole kuumempaa kun Les Paulila soittava nainen/tyttö.

Paitsi Flying V Gothicia soittava tyttö, jolla on huulessa lävistys ja goottivermeet päällä. Tai SG:tä soittava nainen.

Ltd:n Viperit sopii naisenkin käteen kivasti.
feodorit
16.05.2006 11:54:27
Kyllä suosittelen ostamaan Les Paul mallisen kitaran. Mikään ei ole kuumempaa kun Les Paulila soittava nainen/tyttö.

No, mutta eihän sitä nyt pelkästään sen takia kannata ostaa, että näyttää hyvältä.=)
ny ska vi spela rosk and roll musis... yeah...!?
Starlia
16.05.2006 12:00:24
Aah.. Anna-Kaisa Hermunen Les Paulin kanssa.... Kuola valuu kun ajatteleekin :p
rytilahti
16.05.2006 12:10:11
No, mutta eihän sitä nyt pelkästään sen takia kannata ostaa, että näyttää hyvältä.=)

Itselläni se on tärkein kriteeri ostaa kitara:) Toki sitten heti perässä tulee käyttötarkoitus. Mutta ensin ulkonäkö. Johtunee siitä että olen parantumaton formalisti ja teen lähes kaikki päätökset elämässäni ulkonäön perusteella. Ainakin aluksi.

Ei aina kovin fiksua täytyy myöntää. Mutta en voi olla minkään esineen kanssa tekemisissä mistä en pidä. Ulkonäöksellisesti.

Mutta esim. Les pauleja on niin erillaisia että on varaa valita, jos on iskenyt silmänsä kitaran kauneuteen ja päättää ostaa sen ulkonäön takia.

Sorry pieni off topic
Mikään ei oo siistimpää kun soittaa Rock´n Roll bändissä!
discominister
16.05.2006 12:46:21
Onkohan tuon micro cuben hankinnassa mitään perua, kun se on vain kaksi wattinen? Kymppiä halvemmalla saa Craten GT15R, missä on 15 wattia ja isompi elementti. Kuulokeliitäntäkin löytyy.
Itse soittelen juuri tuolla Cratella kerrostaloasunnossa ja olen ollut tyytyväinen. Enhän minä tosin mikään kultakorva ole..
discominister
16.05.2006 12:46:40 (muokattu 16.05.2006 12:47:34)
aziztcf
16.05.2006 12:52:46
Tässä muuten linkki tuohon Crateen: http://www.thomann.de/thoiw3_crate_gt15r_gitarrencombo_prodinfo.html

Itsellä on tuon kaiuton versio, kymmenisen vuotta ollut käytössä. Ihan toimiva peli.
The truth ain't easy.
Werde
16.05.2006 13:04:35
Mikään ei ole kuumempaa kun Les Paulila soittava nainen/tyttö.

On. Kotiteollisuuden Hynynen soittamassa alasti Lepakkoa Pakkahuoneella kesällä 2005.
Punttia ja heviä, saatana /,,/
bluesfin
16.05.2006 13:53:26

Mikään ei ole kuumempaa kun Les Paulila soittava nainen/tyttö.

Paitsi Gretschillä......

http://www.livephotos.homestead.com/THECRAMPS25-09-03.html
"I don't belive in facts."
Vapour
16.05.2006 14:06:58
Eihän nyt suin surminkaan voi täällä DaisyRockeista puhua.. ;) Oliko siel niitä pikkusen parempiakin DR:ja kanssa, vaiko niit "kukkasia"?

Ainakin messuilla oli myös noita LpDc -runkoisia "helmiäis" -kantisia 1kpl. Oli oikein hyä soittaa (kaulaprofiili kun taisi olla lähes 1:1 G:n 60's -kaulan kanssa) ja kuulosti La Meseran läpi tosi hyvältä (ylläri).
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut.
slowfinger
16.05.2006 14:34:24
Tässä muuten linkki tuohon Crateen: http://www.thomann.de/thoiw3_crate_gt15r_gitarrencombo_prodinfo.html

Omasta mielestäni tuo crate häviää soundeissa todella paljon tuolle micro cubelle. Itse otan mielummin 2 hyvän kuuloista wattia kuin 15 huonompaa. Mutta jokainen tavallaan.

Itse suosittelen vox:in valvetronix sarjaa vahvistimeksi.

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-189196.html

tai sitte tällaista pientä paholaista

http://www.thomann.de/thoiw3_epipho … r_epajr_gitarrencombo_prodinfo.html
C:stä...
-septimisti-
16.05.2006 14:47:13
Kai se on pakko sanoa että en mä ainakaan itse lähtisi tuota micro cubea kattelemaan. On se kannettavaksi patterikäyttöiseksi 100 euron minivahvariksi tosi hyvä, mutta ei sen enempää. Ohut, hengetön ja vähän riipiväkin soundiltaan kiitos tuon mini-elementin. Ei ole ainakaan minua vakuuttanut parin testin perusteella. Tosin kyllähän se tuohon budjettiin sopisi kuin nenä päähän.

Jos on mahdollisuuksia myöhemmin päivittää tuota vahvaria hieman parempaan, niin kaipa tuo micro cube menettelee ja saa samalla hieman arvokkaamman kitaran matkaan, jos tarkoituksena on joka tapauksessa koko 500 euroa pistää menemään. Pariin satkuun saisi jo isomman cuben tai vaikka voxin valvetronixin. Käytettynä voi miettiä noita vahvareita. Lisäksi jos sulla kerran on mahdollisuus siihen, että saat kokeneen tyypin (soitonopettaja) neuvomaan, niin hänen kanssaan uskaltaisi ehkä käytettyjä kitaroitakin alkaa kattelemaan. Näin kannattaa tehdä jos on jostain syystä ehdottoman tärkeää, että rahalle saa mahdollisimman paljon vastiketta.

Lisäksi sä tarttet ainakin jonkinlaisen kantopussin sille kitaralle. Tai vielä mielummin kovan laukun. Laukut tosin painavat kuin synti, eikä niitä saa edes kannettua selässä.
hullu_ukko
16.05.2006 14:49:34 (muokattu 16.05.2006 14:52:46)

sanoisin että cuben 2 aivan hyvän kuullosta wattia voittaa nuo craten 15 huonomman kuullosta wattia..
Kyllä sillä cubella tarpeeks meteliä lähtee kun omaksi ilokseen kotona soittelee (sanoo herra joka aikoo ostaa 100 wattisen peaveyn valveking-putkivahvarin toistaiseksi pelkkään kotisoittoon) ja kyllä siitä senkin verran ääntä lähtee että saa naapurit lopettamaan karaoken laulamisen.. ;)
Omien kokemusten pohjalta voin suositella microcubea lämpimästi..

E:hymiö lisätty
NO ANTEEKS!!! ''röytämistä m.netissä jo vuodesta 2005!! Satan's got me by the balls! khassera: ''Straton vibraattori + puupala''
Aki
16.05.2006 15:23:12

teen lähes kaikki päätökset elämässäni ulkonäön perusteella...
en voi olla minkään esineen kanssa tekemisissä mistä en pidä. Ulkonäöksellisesti.

Uskomaton jätkä. Katotko peiliin usein? ;o)
Mutta kukin tyylillään...

Tinttara, jos soitonopettajalla on kiire, minä voisin ihan näin jelppikerhohengessä lähteä vilkaisemaan pääkaupunkiseudun kitaratarjontaa kanssasi. Sitä on niin vaikea suositella kitaraa ennenkuin tapaa ihan henkilökohtaisesti... ;o)
oiva tumpeloinen
16.05.2006 15:25:45
Tinttara, jos soitonopettajalla on kiire, minä voisin ihan näin jelppikerhohengessä lähteä vilkaisemaan pääkaupunkiseudun kitaratarjontaa kanssasi. Sitä on niin vaikea suositella kitaraa ennenkuin tapaa ihan henkilökohtaisesti... ;o)

Akihan meinaa järkätä itselleen treffit......;)

I´ll get my coat........
Aki
16.05.2006 15:32:22

Akihan meinaa järkätä itselleen treffit......;)

Hys!
rosberg
16.05.2006 15:58:28
squierin hello kitty on vastinetta rahalle. squierin '51 myös ja vähän laajempi paletti. jos ylimääräistä fyrkkaa on niin suosittelen gibsonin uusia kevyempiä les pauleja.

yamahan pasifica on muuten yhtä seksikäs kuin martti ahtisaari pilkillä. että ei hotsita meikämannea vaikken mikään smugu tai malmin kreikkalainen olekaan.
miksi?
fox
16.05.2006 16:03:18

squierin hello kitty on vastinetta rahalle..

Logo on ainakin tosi ihQ.. Hommasikko sä sen Saksoista? ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)