Aihe: Mikin output
1 2 3
Juhah3
03.05.2006 21:39:00

Mielenkiintoisia kommentteja. Kysymys: oisko tuo Seymour Duncan SH-13 Dimebucker ja Seymour Duncan SH-1 59 nyt sitten sellainen jolla irtuaa tiukat mätöt(eli ei mitkään hirveet basso jytät, vaan semmoset tiukat ja jämäkät, mutta silti tuhdit mätöt), nyky-Metallican live-cleanit ja pehmeät kaula-liidit ja viiltävät talla-liidit. Eikös dime käyttänyt tuota SH-1 59siä kaulassa? Sillä oli mahtavat liidit kun se vetäs ton kaulamikin päälle.

Seymour Duncan SH-13 Dimebucker
http://www.thomann.de/thoiw3_seymour_duncan_sh13_blk_prodinfo.html

Seymour Duncan SH-1 59
http://www.thomann.de/thoiw3_seymou … ncan_sh1n_4c_59_zebra_prodinfo.html
Juhah3
03.05.2006 21:56:48

Zeni
03.05.2006 23:14:27
Sen enempää kommentoimatta taisteluun niin seuraavaan kitaraani isken kiinni 81/85 setin. Pitää tuotakin kulmakiveä koittaa ja ainakin monet tuota settiä käyttävät artistit kuulostavat hyvältä.
McNulty
04.05.2006 12:09:05
Jos Dimebagin soundeista diggailee niin mikeiksi ihan hyvä valinta tosiaan tuo Dimebucker/'59... vielä parempi olisi jos Lawrencen L-500XL:n laittaisi tallamikiksi ja Duncanin '59 kaulalle :)

Loput onkin kiinni vahvistimesta ja soittajasta.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
valdemberg
04.05.2006 12:51:10
Sen enempää kommentoimatta taisteluun niin seuraavaan kitaraani isken kiinni 81/85 setin. Pitää tuotakin kulmakiveä koittaa ja ainakin monet tuota settiä käyttävät artistit kuulostavat hyvältä.

Tähän vielä komppaisin, että kaveripiirissä tuota settiä käyttävät kuulostavat myös hyvältä. Itsestäni en tiedä kuulostanko hyvältä millään mikillä mutta paikkansa tallassa tuo 81 on kitaroistani myös löytänyt.

Täytyy tosin tämän keskustelun innoittamana varmaan kokeilla itsekin X2N:ää jonkun muun Marzion kanssa kimppaan, vaikka Air Norton kaulaan niin selviää sekin miten tuo yhdistelmä toimii. Ei tosin mahonkikitarassa, mutta kuitenkin.

V.
If God came down to Earth in the form of Man again, He'd play football for England. -Ian Marson-
fox
04.05.2006 13:10:44

Täytyy tosin tämän keskustelun innoittamana varmaan kokeilla itsekin X2N:ää jonkun muun Marzion kanssa kimppaan, vaikka Air Norton kaulaan niin selviää sekin miten tuo yhdistelmä toimii. Ei tosin mahonkikitarassa, mutta kuitenkin.

V.

Mulla on tuollasessa http://www.lehmo.com/fox/lataamo/X2NStraTele.jpg
yhdistelmänä X2N tallassa, "viritelty" PAF kaulassa.. tri-soundit molemmille, vaiheenkääntö nostopotikalla. Runko on sen-ashia vaahterakannella. Kyllä se lausuu...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Juhah3
04.05.2006 20:29:06

Entäs sitten Seymour Duncan SH-4 JB ja SH-2 jazz?

SH-4 JB
http://www.thomann.de/thoiw3_seymourduncan_sh4_prodinfo.html

SH-2 jazz
http://www.thomann.de/thoiw3_seymour_duncan_sh2n4c_zeb_prodinfo.html

Onko kokemuksia tästä setistä? Eikös tämä ole aika perus Duncan setti? Ainakin tuo Taavetti Mustonen on tätä käyttäny, tosin näyttää nyt silläki olevan oma aktiivi signature setti kitaroissaan. Riittääkö tässä outputtia ja musertavaa voima kunnon komppi kitarointiin? Varmaan ainakin cleanit ihan jees, vaiko?
Zeni
04.05.2006 22:22:41
Onko kokemuksia tästä setistä? Eikös tämä ole aika perus Duncan setti? Ainakin tuo Taavetti Mustonen on tätä käyttäny, tosin näyttää nyt silläki olevan oma aktiivi signature setti kitaroissaan. Riittääkö tässä outputtia ja musertavaa voima kunnon komppi kitarointiin? Varmaan ainakin cleanit ihan jees, vaiko?

Mulla on tollanen. Ihan kiva setti se on, tosin kokemusta ei monestakaan ole. Ennen oli Epi SG400 vakiomikit ja nyt nuo. Se mitä eniten vaihdolta toivoin oli tunkkaisuuden häviäminen ja se myös tapahtui, muuten en juurikaan eroa huomannut mutta voipi johtua siitä että kohtuullisen aloittelija olen, enkä epin vakioilla koittanut cleanejä varmaan kertaakaan. Kiertämään tuota ei saa niin herkästi kuin niitä vakioita ja häiriöt muutenkin (monitori ym.) pienenivät. Treble-bleedin jälkeen kiertoherkkyys pieneni entisestään, en tiedä kuuluisko sen mennä niin mutta ihan tyytyväinen olen ollut.
Juhah3
04.05.2006 22:40:22

Mulla on tollanen. Ihan kiva setti se on, tosin kokemusta ei monestakaan ole. Ennen oli Epi SG400 vakiomikit ja nyt nuo. Se mitä eniten vaihdolta toivoin oli tunkkaisuuden häviäminen ja se myös tapahtui, muuten en juurikaan eroa huomannut mutta voipi johtua siitä että kohtuullisen aloittelija olen, enkä epin vakioilla koittanut cleanejä varmaan kertaakaan. Kiertämään tuota ei saa niin herkästi kuin niitä vakioita ja häiriöt muutenkin (monitori ym.) pienenivät. Treble-bleedin jälkeen kiertoherkkyys pieneni entisestään, en tiedä kuuluisko sen mennä niin mutta ihan tyytyväinen olen ollut.

Mikä ihmeen Treble-bleed? Eli hyvät cleanit. Entäs metalli-komppikitarointi?
Zeni
05.05.2006 12:55:40 (muokattu 05.05.2006 13:00:07)
Mikä ihmeen Treble-bleed? Eli hyvät cleanit. Entäs metalli-komppikitarointi?

Treble-bleed on se parin vastuksen ja konkan (joku voi tarkentaa) kytkentä volume-potikkaan. Poistaa ilmiön joka normaalisti seuraa kitaran volumen laskemisesta eli soundi menee tummaksi ja tunkkaiseksi. Pidän tuosta systeemistä oikein paljon ja kyllä täällä oikeassa oltiin kun joku varoitteli haittapuolina ettei voi enää soittaa kitaraa jossa tuota ei ole ;)

Millasta metallikomppia haet ? Soitan ihan perusvireellä eli mistään uberhevistä mun on vaikea sanoa mitään. Hyvin tuolla setillä on Hybrid Children/Backyard babies tyyppinen mahtirokki taipunut. Jotain HIMiäkin olen menestyksekkäästä soittanut. Kaikki Placebosta Kotiteollisuuteen on ihan kunnialla mennyt, mutta mitään tilulilua tms. heviä en ole soittanut. Tossa alkaa olla kyllä jo iso osa loppuketjullakin (EQ:lla boostia ja vahvari).

Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen, mutta harkitsen kaulaan jotain pienempi ulostuloista ja kirkkaampaa tilalle (P90?). Tällä hetkellä kaulamikkiä en ole käyttänyt kuin leadien vetämiseen ja sooloihin ja silloin vain jos muistan. Kevyempää ulostuloa siksi, että vahvari antaa runtua ihan liikaa jo pienimmälläkin gainilla.

EDIT: http://www.seymourduncan.com/suppor … /schematicspdf/treble-bleed_mod.pdf

Tossa treble-bleed.

EDIT2: Arkistosta löytyi: 47Kohm vastus ja 1nF konkka sarjassa, näiden kanssa rinnan vielä 220Kohm vastus.
McNulty
05.05.2006 13:17:59
Mikä ihmeen Treble-bleed?

http://www.projectguitar.com/tut/potm.htm

Aki-nimimerkillä varustetun henkilön kanssa pari sanaa vaihdettiin tuosta T-Bleedistä tuolla Soitinrakennus-puolella "Potikka" threadissa :)
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Juhah3
05.05.2006 14:39:42

Treble-bleed on se parin vastuksen ja konkan (joku voi tarkentaa) kytkentä volume-potikkaan. Poistaa ilmiön joka normaalisti seuraa kitaran volumen laskemisesta eli soundi menee tummaksi ja tunkkaiseksi. Pidän tuosta systeemistä oikein paljon ja kyllä täällä oikeassa oltiin kun joku varoitteli haittapuolina ettei voi enää soittaa kitaraa jossa tuota ei ole ;)

Millasta metallikomppia haet ? Soitan ihan perusvireellä eli mistään uberhevistä mun on vaikea sanoa mitään. Hyvin tuolla setillä on Hybrid Children/Backyard babies tyyppinen mahtirokki taipunut. Jotain HIMiäkin olen menestyksekkäästä soittanut. Kaikki Placebosta Kotiteollisuuteen on ihan kunnialla mennyt, mutta mitään tilulilua tms. heviä en ole soittanut. Tossa alkaa olla kyllä jo iso osa loppuketjullakin (EQ:lla boostia ja vahvari).

Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen, mutta harkitsen kaulaan jotain pienempi ulostuloista ja kirkkaampaa tilalle (P90?). Tällä hetkellä kaulamikkiä en ole käyttänyt kuin leadien vetämiseen ja sooloihin ja silloin vain jos muistan. Kevyempää ulostuloa siksi, että vahvari antaa runtua ihan liikaa jo pienimmälläkin gainilla.

EDIT: http://www.seymourduncan.com/suppor … /schematicspdf/treble-bleed_mod.pdf

Tossa treble-bleed.

EDIT2: Arkistosta löytyi: 47Kohm vastus ja 1nF konkka sarjassa, näiden kanssa rinnan vielä 220Kohm vastus.

Juu nyt tajusin. Enpä oo ennen tollasesta kuullukkaan. Mitäs tommonen maksaa?

Juu ihan perusvireestä tai Drop-Dstä oon vetäny. Pikkasen rankempaa linjaa oon hakemassa, tyyliin Mokoma, Testament ja tosiaan se Megadeth näin niinku esim. Eli kunnon vanhan linjan Thrashia!
oiva tumpeloinen
05.05.2006 14:54:25
Juu nyt tajusin. Enpä oo ennen tollasesta kuullukkaan. Mitäs tommonen maksaa?

Mä luulen, että jos mä sanon, että tuolle tulee euro hintaa, niin mä valehtelen noin puolet hinnasta. Loppu menköön sitten vaikka tinaan....
Juhah3
05.05.2006 15:09:05

Mites muuten tuo EMG 60 toimii ton 81sen kanssa. Eikös tuokin oo aika yleinen yhdistelmä?
joukov
05.05.2006 19:09:33
Löytyiskö keneltäkään ääninäytteitä ilman treble-bleedia ja sen kanssa samalla kitaralla eri volumepotikan asennoissa? Olisi hienoa kuulla modin vaikutus.
Puoskari
05.05.2006 20:20:42
Kuuluisahko kitaraelektroniikka-mestari Dan Erlewine varoitteli liiallisen gainin vaikutuksesta myös vahvarin etuasteen "kyykkyyn ajamisesta" jotenkin tuon suuntaisesti että "too much gain can fry an amp" eli liika gaini saattaa nostaa etuasteelle tulevan mikkisignaalin tasoa niin paljon (useita voltteja jopa) että etuaste joko kyykkää tai kärähtää, pahimmassa tapauksessa.
Että ollaanpa gain-boostin suhteen maltillisia siellä! Toki ensin tulee kyllä noita kaikenmoisia kierto- ja meluongelmia, ennenku rupee etuasteet paistumaan... 8)

onkohan tuo käytännössä mahdollista? alko nimittäin mietityttämään kun käytössä on wanha marshall ja gain buustia _paljon_ meluääniä myös
hyviä kitaristeja mahtuu kymmenen tusinaan kun taas hyviä biisin tekijöitä yksi... ...sikäli harmi etten kuulu kumpiinkaan
oiva tumpeloinen
05.05.2006 20:26:12
onkohan tuo käytännössä mahdollista? alko nimittäin mietityttämään kun käytössä on wanha marshall ja gain buustia _paljon_ meluääniä myös

Mahdollistahan on kaikki. Eipä tuollaista ongelmaa ole tosin tullut vastaan, vaikka kaiken näköisiä virityksiä on nupin edessä ollutkin.
Juhah3
06.05.2006 14:30:14

Mites muuten tuo EMG 60 toimii ton 81sen kanssa. Eikös tuokin oo aika yleinen yhdistelmä?

Jos joku antas vielä mielipiteen tästä, niin oisin kiitollinen! Kiitos kaikille mielipiteistänne vaikka vähän tappeluksi meinaski mennä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)