McNulty 20.04.2006 08:35:36 | |
---|
1. Liikkeisiin testaamaan erilaisia vahvistimia ja päätät itse mikä niistä soundaa hyvälle. Me nimittäin emme voi sanoa sinun puolestasi, mikä on just oikea vahvistin sinulle. 2. Oma-aloitteisuutta touhuun. Kaikkea ei tarvitse aina tuota kultavadilla eteen. Jollet itse näe yhtään vaivaa tutustua ko. vempaimeen mitä olet havittelemassa (esim. tiedot ja muut speksit valmistajan sivuilta tai vaikka lukemalla netistä käyttäjäarvioita ko. laitteesta) 3. Selvitä itsellesi mitä todellisuudessa tarvitset. Jos soittelet pelkästään kotosalla, niin et todellakaan tarvitse mitään nuppi + 4x12" kaappi yhdistelmiä. Saatika edes 100W comboa. Panosta mielummin soundin laatuun kuin äänenpaineeseen. Kourallinen kultaa on aina parempi kuin iso kasa paskaa. 4. Tällä foorumilla on myös alue aloittelijoille. Sääntöihinkin on hyvä tutustua ja otsikointi tulisi toteuttaa niin että jo otsikosta arvaa mistä on kyse. 5. Ainoa apu mitä tarvitset, on päästä eroon tuosta "uusavuttomuudesta" :) "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Walking Death 20.04.2006 20:59:45 | |
---|
Minä tarvitsen vahvistimen KOTI KÄYTTÖÖN ja aina parempi mitä enemmän mölyä, sitä paremmin pääsee fiiliksiin.. ja ajattelin katsella tuota 60W Behringerin V-ampirea.. |
Marsumies 20.04.2006 21:37:19 | |
---|
Kotikäyttöön voisin suositella rolandin microcubea: http://www.thomann.de/thoiw3_roland_micro_cube_prodinfo.html Hemmetin hyvät saundit lähtee tuosta "korurasiasta" ja sen voi soittelun jälkeen lyödä piiloon vaikka komeroon. Kannattaa ainakin käydä testailemassa jossakin musiikkiliikkeessä. Tehosta sen verran että möykkää tuostakin lähtee varmasti enemmän kuin tarpeeksi kotisoittoon. Mielestäni ei kannata lähteä tilaamaan vahvistinta netistä jos ei tiedä minkälaista saundia siitä lähtee pihalle. Ja tuo frontmanni tosiaankin ei liene kovin hyvä "fender-saundin" edustaja, enemmänkin taitaa edustaa "kiina-saundia". |
Dareon 21.04.2006 00:05:31 | |
---|
Cubessa on sekin hyvä puoli että netistä löytyvät samplet eivät valehtele niin paljon kuin esim. jonkun putkimarsun kohdalla. Tämäkin silti vain mielipide, kannattaa käydä toki itse aina testaamassa laitetta jos se on mahdollista. Ja tuo cuben hinta ei Suomessa kauheasti ylitä T-kaupan hintoja, eli sekin on plussaa. Ei sen tarvitse olla täydellinen, kunhan se vain näyttää siltä. |
Walking Death 21.04.2006 16:43:22 | |
---|
Mulla on kokemuksia V-ampiresta kun parilla kavelrillani on sellainen.. Ja asun maalla niin ei tarvitse pelätä että joku valittaa möykästä :) |
tommiot 21.04.2006 17:01:05 | |
---|
Cubessa on sekin hyvä puoli että netistä löytyvät samplet eivät valehtele niin paljon kuin esim. jonkun putkimarsun kohdalla. Häh miten niin putkimarsusamplet valehtelee? Ainakin JCM800 kuulosti kyllä ihan tutulta kun netistä kuuntelin. |
slowfinger 21.04.2006 18:10:22 | |
---|
Minä tarvitsen vahvistimen KOTI KÄYTTÖÖN ja aina parempi mitä enemmän mölyä, sitä paremmin pääsee fiiliksiin.. ja ajattelin katsella tuota 60W Behringerin V-ampirea.. Ainakin itse pääsen fiilikseen hyvän soundin takia ennemmin kuin voluumin. Ja tuosta behingeristä sen verran että kannattaa ehkä katsella jotain muuta vahvistinta. Se ei ole kovin kaksinen vekotin. C:stä... |
Dareon 21.04.2006 18:26:42 | |
---|
Häh miten niin putkimarsusamplet valehtelee? Ainakin JCM800 kuulosti kyllä ihan tutulta kun netistä kuuntelin. No ilmaisin itseni aika huonosti tuossa, tarkoitin että cube ei tee paljoa eroa eri kitaroiden välillä. Lespalla ja Stratolla kuulostaa suht samalta cuben kanssa, mutta esim juuri JCM800 käyttäytyy hieman erilailla Straton / Lespan kanssa. Toivottavasti ymmärsit pointin nyt. (hymiö) :) Ei sen tarvitse olla täydellinen, kunhan se vain näyttää siltä. |
tommiot 21.04.2006 18:38:06 | |
---|
No ilmaisin itseni aika huonosti tuossa, tarkoitin että cube ei tee paljoa eroa eri kitaroiden välillä. Lespalla ja Stratolla kuulostaa suht samalta cuben kanssa, mutta esim juuri JCM800 käyttäytyy hieman erilailla Straton / Lespan kanssa. Toivottavasti ymmärsit pointin nyt. (hymiö) :) No nyt ymmärsin :) Tuo on ihan totta. Tosin kyllä humpparin ja sinkun eron huomaa Cubellakin (ainakin hurinasta:). |
saastara 21.04.2006 21:07:52 | |
---|
Ainakin itse pääsen fiilikseen hyvän soundin takia ennemmin kuin voluumin. Kompskomps.. Volume on _aina_ vastustaja. Sinun postimerkkisi palavat. |
Tietysti Pauligin 21.04.2006 23:26:51 | |
---|
Minä tarvitsen vahvistimen KOTI KÄYTTÖÖN ja aina parempi mitä enemmän mölyä, sitä paremmin pääsee fiiliksiin.. ja ajattelin katsella tuota 60W Behringerin V-ampirea.. "no minä olen niin vasta-alkaja että en nyt ihan huippu kamaa tartte.. mää en tykkää semmosista vahvistimista ollenkaa ku "behringer V-ampire" Ei ota kyllä millään selvää että mitä oikein nyt haluat... 100 watin tarjoamaa mölyä et tarvitse vaikka kuinka haluaisit fiiliksiin tai asuisit maalla. Ja siis ymmärsinkö oikein, haluaisit tuommoisen 12" 100w combon lisäksi vielä 4 x 12" kaapin, kotikäyttöön? Microcubet kannattaa syynäillä. Kotikäytössä korvia vihloviin volumeihin pääsee kyllä jo 15 watillakin. Aloittelijana kannattaa mieluummin satsata parempaan kitaraan ja karsia vahvistimesta, tai siis sen tehoista. Ja ymmärsinköhän nyt tuon erään viestisi ihan väärin, vai luuletko että pelkällä kaapilla voi soitella ilman nuppia/vahvistinta..? Luultavasti et, mutta kunhan varmistan. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
Walking Death 22.04.2006 16:01:27 | |
---|
herran jeesus en ole ostamassa mitään "4 x 12W kaappeja" vaan se oli semmoinen heitto.. kirjoitin kyllä aika tyhmästi mutta ei sen suondin nyt niin viimesen päälle tarvitse olla.. ja se on tota että satsaa kitaraan mikä soittelussa nyt vähä niinkun pää-asia onkin eikä vahvistimeen... |
Twinkle 22.04.2006 16:05:47 | |
---|
semmoinen suositus, että vasta-alkajan suosittelisin jättämään V-ampiret sun muut hyllyyn. Ne on säätöineen ja vipuineen sen verran mutkikkaita vermeitä, että niiden käyttämiseen täytyy laittaa jonkin verran enemmän vaivaa. Vastoin yleistä luuloa niistä saa kyllä melkoisen hyviäkin soundeja ulos, jos nappula ja säätöviidakkoon pääsee sisään. |
Ziggy Bubba 22.04.2006 16:34:59 | |
---|
Eipä noiden V-Ampien säätö nyt niin hankalaa ole, varsinkaan perusjuttujen jotka on hyvin selkeästi esillä. Gainit, equt, reverbit ja efektit saa suoraan nuppia vääntämällä. Noi presetitkin on monet ihan käyttökelpoisia kunhan ottaa ylimääräiset efektit ja reverbit pois. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Twinkle 22.04.2006 16:37:37 | |
---|
Eipä noiden V-Ampien säätö nyt niin hankalaa ole, varsinkaan perusjuttujen jotka on hyvin selkeästi esillä. Gainit, equt, reverbit ja efektit saa suoraan nuppia vääntämällä. Noi presetitkin on monet ihan käyttökelpoisia kunhan ottaa ylimääräiset efektit ja reverbit pois. niinpä, muistaako kukaan sitä aikaa kun ei oikeastaan tajunnut edes Gainin ja volumen eroa? saatika ollut mitään vitun tajua miten equa kannattaisi käyttää puhumattakaan reverbeistä ja muista hässäköistä. |
Ziggy Bubba 22.04.2006 16:38:00 | |
---|
Eipä noi V-Ampit nyt niin vaikeakäyttöisiä ole, kaikki tärkeimmät vääntimet löytyy käden ulottuvilta. Ja monet noista preseteistä on ihan käyttökelpoisia kunhan ottaa ylimääräiset kaiut ja efektit pois. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Jonte 22.04.2006 17:20:55 | |
---|
mutta olisko se Fenderin FM212R niin per*****ä ettei kannata ostaa..? Ei olis. Jontella on seuraava satsi: -Mex Fat Strat Std -Fender 212R -ToneWorks AX1500G Fenkussa on hyvät cleanit ja riittävästi tehoa. Niinpä tuo yhdistelmä toimii hyvin kun Worksilla maustaa. 212R:n omilla särösaundeilla et tee yhtään mitään, tarvitset efektilaitteen. Tosin ToneWorks maksaa alle 200 eur. Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |
Ziggy Bubba 22.04.2006 17:39:00 | |
---|
212R:n omilla särösaundeilla et tee yhtään mitään, tarvitset efektilaitteen. Tosin ToneWorks maksaa alle 200 eur. Haiskahtaa vähän just siltä raolta mihin tuo V-Ampire sopii mainiosti. Oho, tulipas likaiseen muotoon :P www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
slowfinger 22.04.2006 18:11:55 (muokattu 22.04.2006 18:12:05) | |
---|
Itse en ymmärrä miksi aloittelijalle väkisin tungetaan jotain efekti laitetta. Parempi aluksi olla vaan perus vahvistin ja ostella niitä pedaaleja sitten jälkeen päin, tarpeen mukaan tietenkin. C:stä... |
Juustonaksu 22.04.2006 18:19:28 (muokattu 22.04.2006 18:22:51) | |
---|
Nojaa. Minä kyllä kannatan tuota V-Amppia sellaisenaan, mutta V-Ampiresta en tiedä. Eikös sekin maksa 400€ jo? Mieluummin säästäisin parikymppiä lissää ja hommaisin jonkun hyvän, joka toimii omissa musiikkimieltymyksissäni hyvin. Tokihan tuossa karsiutuu sitten tuo mallintavien monipuolisuus, mutta saapahan laadukkaampaa juuri sitä, mitä haluaa. :) Mallintava on mielestäni oikea ratkaisu aloittelijalle, jos tykkää soitella kaikkea laidasta laitaan. Efektitkin tulevat mukana. Itse suosittelisin topicin aloittajaa katseleaan Vox AD30VT- ja AD50VT -comboja käytettynä/uutena. Oli muuten meikäläisenkin makuun kovia vehkeitä, vaikka vähän rankempaa musiikkia soittelenkin. En ole koskaan kuullut AD30VT:tä parempaa mallintavaa. Jää V-Ampit kyllä valovuosien päähän. :) Niin ja ei nuo Voxit kovin paljon kalliimpia ole. Mieluummin laittaa sen 30€ enemmän Voxiin kuin Vampireen. Slowfinger: Itse en ymmärrä miksi aloittelijalle väkisin tungetaan jotain efekti laitetta. Parempi aluksi olla vaan perus vahvistin ja ostella niitä pedaaleja sitten jälkeen päin, tarpeen mukaan tietenkin. Mielestäni mallintavat eivät kyllä ole mitään efektilootia vaan ihan mallintavia. Ne efektit ovat mukava lisä, sillä niillä saa soundia pehmeämmäksi ja muutenkin kivemman kuuloiseksi. Ei kyllästy siihen yhteen ja samaan kuivaan soundiin hetimmiten. :) Pedaaleistakin on pidemmän päälle kyllä harmia. Sitä huomaa pian, että alkaa kertymään hieman liikaa niitä ja sitten onkin jo tilasta puutetta. No ehkä hieman kärjistetysti, mutta kuitenkin. Mallintavissa on yleensä kaikki tarpeelliset ja tunnetut efektit, usein ihan laadukkaitakin, miksi siis tuhlata 50+€ joka kerta uuteen pedaaliin? Samallahan sitä säästää pedaaleista suoraan parempaan vahvistimeen, jos soittointo jatkuu ja oma musiikkityyli alkaa hahmottumaan. :) "Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa |