Aihe: mexicon strato
1 2 3 4 5 6
Manicci
12.04.2006 23:04:52
Niinno tuossa Clapun mallissa (näyte) oli 25dB:n boosti ja Mexicon Powerhousessa vain 12dB:n systeemi, mut onhan siinäkin.

Itse diggaan tuollaista mid-boost juttua, saundin saa omaan korvaan mukavaksi.

Tarkoitus olisikin jotenkin tommonen kitaraan saada
Strato ja putkimarsu- muita ei tueta.
LamaAjanElvis
12.04.2006 23:10:38
Eikö kellään muulla pörise ja humise mexicon mikit (siis PALJON)? Omat pörisee niin perkeleesti. Oon tsekannu maadotuksen ja oon suojannu kaikki elektroniikat alumiiniteipillä, muttei auta. Kohta menee usko. Niin ja gainiakin oon yrittäny vähentää, mutta ilmeisesti soitan liian kovaa, kun käytössä on 4x12 kaappi?

Mulla on kämpässä pari kohtaa, missä rupee pörisemään isolla säröllä. TV, koneen näyttö, helvetisti muuntajia jne...
Pörinä kyllä väheni kun siirryin Zoomi505II/Anttilan Smarvo vahvistin yhdistelmästä PODXT/Fender Champion yhdistelmään, mut noista "vintage" mikeistä pörinä alunperin tietenkin lähtee. Ei onneks ole haittaa mulle... en uskaltas vaihtaa muihin mikkeihin.
Rikastettua uraania komisario Palmu. Sormet lähtee soundista.
LamaAjanElvis
12.04.2006 23:16:38

Pikkurosoisen bluesbendin viimeisille sustaineille pieni boostattu kiertoefekti...

(JOS) laittaisin jonkun midboost straton niin varmaan tässä olis valinta.
http://www.fender.com/products/search.php?partno=0139502359

Pleksi vaihtuis todennäköisesti valkoiseen.
1976
13.04.2006 00:14:24
Kitaran tulee olla vaalea (mieluiten valkoinen)ja varustettu vaahteraotelaudalla, vielä kun saisi reverse-lavalla, niin ai että...
Menen itkemään...

EDIT: budjetti noin 1000euroa, mutta tästä ollaan valmis tinkimään ylöspäin jos on tarvis...

Tuolta löytyy: http://www.ikebe-gakki.com/goods_detail.php?g_id=49741
Vainhaalee
13.04.2006 07:32:38
Kiitoksia runsaista vastauksista! Taitaa tuo powerhouse olla aika vahvoilla seuraavaksi (ja viimeiseksi... *vinkvink*) kitaraksi...

Sitten vaan kauppaan jutteleen mihinkä hintaan irtoaa, onneksi tällä nyt ei ole mitään tulenpalavaa kiirettä.

Vielä tuohon reverse-lapainen kaula, ni olisi hieno, mutta noista fenkyn omista kiskotaan aika huonoja summia...
Hail to the King, Baby!
edgehill
13.04.2006 08:11:16
Juttelin äskettäin erään kitaramaakarin kanssa, joka tekee Fenderin takuukorjauksia. Viime aikoina on kuulemma mennyt paljon Fenkun jenkkistratojen kauloja vaihtoon takuuna. Mehikon stratoissa ei kaulaongelmia.

Joo, näin on. Mullakin oli ameriikan fenkussa kaula sökö. Uutta sai odotella tovin (4kk).
Vainhaalee
13.04.2006 08:53:33
Joo, näin on. Mullakin oli ameriikan fenkussa kaula sökö. Uutta sai odotella tovin (4kk).

Minkälaisia vikoja näissä sitten on ollut? Onko oikein valmistusvirheitä, vai meneekö logistiikan piikkiin?
Hail to the King, Baby!
edgehill
13.04.2006 11:16:02
Minkälaisia vikoja näissä sitten on ollut? Onko oikein valmistusvirheitä, vai meneekö logistiikan piikkiin?

Mulla oli semmoinen vika, että kaulassa oli kuhmu (ala)E-D -kielien alla siinä II-V nauhojen alueella. Eli kun vaikkapa kaulan reliefi oli ohuiden kielien kohdalla ok niin tuolla alueella kielet ottivat nauhoihin aiheuttaen särinää. Ko. alue ei säätynyt kuntoon sitten millään.

Ensimmäinen korjausyritys (takuuhuollossa) oli sellainen, että kaularautaa reilusti kiristämällä ko. kohta yritettiin saada oikenemaan. Lisäksi nauhoja plaanattiin hieman. Auttoikin osin hetkeksi mutta kohta kaula oli taas kuhmulla samasta kohdasta.
Vein kepin takaisin takuuhuoltoon ja todettiin, että tarvitaan uusi kaula, joka tilattiinkin. Näitä samoja ameriikan stratoja oli siellä muitakin uutta kaulaa odottamassa...

Odotusta kesti usean kuukauden ajan ja keppi oli koko ajan takuuhuollossa kielet löysällä. Kun uusi kaula tuli noin 4kk odottelun jälkeen niin se vanha oli vääntynyt ihan helposti havaittavalle mutkalle siitä ongelmakohdasta.

Uuden kanssa ei ole ollut ongelmia, mitä nyt takuuhuollon työn laatu ihmetytti...
Satulaa ei oltu viilattu kielisetille sopivaksi (kuului vaan ping ja naks kun viritteli) ja virittimet oli laitettu väärään järjestykseen (tappien pituuksissa eroja).
On sentään tunnettu kaveri tämä takuuhuoltaja. Grr!

No, mä vein sen Oesch:lle perushuoltoon ja siinä tuli nuo asiat kuntoon sekä todettua, että uusi kaula on ok. Oesch sen viankin alunperin huomasi.
Vainhaalee
13.04.2006 13:18:09
OK!

Että ihan selvästi vammainen puu ollut kyseessä... Tietysti Fenderilläkin voi olla puutetta hyvästä puusta, niin on pakko päästää läpi huonompaa. Itse olen töissä tehtaassa, jossa valmistetaan massoittain design-tuotteita ja välillä on vain pakko tehdä työtä käskettyään ja pistää sekundaa pakettiin ja toivoa ettei tule takaisin...
Minkäs teet?
Hail to the King, Baby!
H-Diddy
13.04.2006 22:00:47
Niinno tuossa Clapun mallissa (näyte) oli 25dB:n boosti ja Mexicon Powerhousessa vain 12dB:n systeemi, mut onhan siinäkin.

Juu ei toi ihan noin paljon vaikuta. Kaulamikillä saa kyllä helposti liiankin mutaisen saundin tota vääntelemällä mut tallassa toi boost on suorastaan hyvä. Noi mikit on muutenkin aika hyvät ja häiriöttömät. En oo ite noita powerhouseja täällä Härmässä ikinä nähnyt joten T-kaupasta ostin omani sokkona. En pettynyt. Jos asut Helsingissä ja haluut kokeilla niin pistä pikaviestiä josko joskus kokeilu onnistuisi.
Jonte
14.04.2006 00:32:52 (muokattu 14.04.2006 00:33:41)
Mulla on kämpässä pari kohtaa, missä rupee pörisemään isolla säröllä. TV, koneen näyttö, helvetisti muuntajia jne...
Pörinä kyllä väheni kun siirryin Zoomi505II/Anttilan Smarvo vahvistin yhdistelmästä PODXT/Fender Champion yhdistelmään, mut noista "vintage" mikeistä pörinä alunperin tietenkin lähtee. Ei onneks ole haittaa mulle... en uskaltas vaihtaa muihin mikkeihin.

Jontella Mexico Std Fat Strat EI PÖRISE niin kuin Squier teki makuuhuoneessa treenaillessa. Syynä on paremmat mikit ja parempi maadotus, piste.

Ei silti, Squierilla tulee yksikseen treenailtua, ettei helmi kulu.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
LamaAjanElvis
14.04.2006 00:36:28
Jontella Mexico Std Fat Strat EI PÖRISE niin kuin Squier teki makuuhuoneessa treenaillessa. Syynä on paremmat mikit ja parempi maadotus, piste.

Ei silti, Squierilla tulee yksikseen treenailtua, ettei helmi kulu.

LamaAjanElviksen Classic Straton mikit onkin "vintagea" ;)
Rypsolisti
14.04.2006 13:55:24 (muokattu 14.04.2006 13:59:44)

Itseänikin on toi Powerhouse malli alkanut kiinnostaa kovasti. Mulle kelpaa ihan perus Strato jossa olis vaan kuumemmat mikit niin tuo malli olisi juuri passeli. Punaisena kun vielä löytäisi ja ruusupuu otelaudalla.
Rypsolisti
14.04.2006 13:59:17
Lieköhän nuo päivitetyt versiot ovat saapuneet kauppoihin täällä Suomessa? Mistä tietää että laite on päivitetty, mitä jos myyjä yrittääkin myydä vanhaa (huonompaa) mainostaen sitä päivitetyksi?

No jos näät sinne tallan taakse niin päivitetyissä malleissa on talla paksumpi. Vähän huonosti ehkä selitin mutta tarkoitin siis sitä tallan blokkia (kai?) joka on paksumpi ja nauhat ovat myös isommat.
Jaba
14.04.2006 14:41:44
Koskeekos toi "päivitys" muuten vaan noita Standard- malleja, ettei Classic?
Mika K
14.04.2006 15:24:47 (muokattu 14.04.2006 15:25:07)
Koskeekos toi "päivitys" muuten vaan noita Standard- malleja, ettei Classic?

Mulla on viime vuoden mallia oleva Classic 70´s ja siinä tuo tallablokki on melko tuhtia tekoa, reilun sentin paksuinen. En sitten tiedä onko näin ollut myös vanhemmissa Classiceissa.
Tompsi
14.04.2006 15:27:36
Mulla on viime vuoden mallia oleva Classic 70´s ja siinä tuo tallablokki on melko tuhtia tekoa, reilun sentin paksuinen. En sitten tiedä onko näin ollut myös vanhemmissa Classiceissa.

Samat sanat, tuntuu siltä että Classic-sarjassa on jo käytössä suurin osa noista upgradeista joita Standardeihin kovalla rytinällä tuodaan (tuhti tallablokki, häiriösuojaukset yms).
Kuha
14.04.2006 19:07:08

Näistä Mehikon Fendereistä on paljon kyselty ja ajattelin kirjoittaa pari sanaa omasta uutukaisestani.

Malli on 70’s Classic Stratocaster, joka on siis kotoisin Fenderin Ensenadan tehtaalta Meksikosta. Nimi kertoo, että keppi on tehty kunnioittaen 70-luvun speksejä. Se ei ole kopio jonkin tietyn vuoden mallista, vaan lähinnä 70-luvun henkeen tehty versio. Fenderin tuotanto oli 70-luvulla laadultaan epätasaista, laadunvalvonta puutteellista, joten katsotaan ovatko perinteet tältä osin muuttuneet.

http://www.saunalahti.fi/mavartia/Strato_7.jpg
http://www.saunalahti.fi/mavartia/Strato_1.jpg

Sarjanumeron perusteella kitara on tehty 2005-2006. Tätä mallia saa sekä ruusupuu- että vaahteraotelaudalla, radius 7,25”. Valitsin ruusupuun tasoittamaan kirkkaampaa saarnibodya. Kaula on vaahteraa ja profiili on mukavan täyteläinen U. C-profiilin oloinen, mutta vähän enemmän läskiä. Nauhat on vintage tyyppiset.

Kaulan kiinnitys on 3-pultti systeemillä, jossa on Micro-tilt ruuvi kaulan kulman säätöä varten. Aikoinaan 3-pultti kiinnitystä kritisoitiin, mutta tässä kaula tuntuu olevan tiukasti taskussaan, joten ei ongelmia. Kaularauta on bullet-tyylinen.

http://www.saunalahti.fi/mavartia/Strato_2.jpg
http://www.saunalahti.fi/mavartia/Strato_5.jpg

Iso lapa tuli Stratoon joskus -66 tienoilla ja 70-luvulla kokoa tuli lisää. Kuvassa vasemmalla 70’s lapa ja oikealla -68 tyylinen lapa, joka tässä kokonaan reversenä.

http://www.saunalahti.fi/mavartia/Strato_4.jpg
http://www.saunalahti.fi/mavartia/Strato_3.jpg

Virityskoneisto on Schallerin Vintage ”F”. Kaulan viimeistely on hyvä, ei teräviä kulmia. Yläsatulaa piti hieman trimmata omalle kielisetille sopivaksi.

Body on saarnia – oikea nimitys Northern Ash – ja kasattu kolmesta palasta. Palat on ”mätsätty” hienosti yhteen ja saumoja ei juuri erota. 3-väri sunburst näyttää hienommalta kuin hintalappu antaisi olettaa. Käsikopelolla punnittuna painoa on saman verran kuin leppärunkoisessa Amerikan stratossani.

http://www.saunalahti.fi/mavartia/Strato_6.jpg

Tehdasmikit ovat vintage-henkiset Alnicot, kirkkaanpuoleiset, muttei hullummat. Hain vähän täyteläisempää soundia ja vaihdoin tilalle Lollarin Special setin. Hardware on, mikkejä myöten, jenkkitavaraa muuten, mutta vintage tremolo näyttää olevan kaukoidästä kotoisin. Sekään ei ole rimpulatyylinen vaan aivan tuhti terästalla.

Parin viikon soittelun jälkeen 70’s Classic vaikuttaa erittäin asialliselta. Työn jälki on siistiä, mojoa löytyy – ei kuolleita kohtia kaulalla. Hienovire just kohdallaan. Tähän yksilöön on sattunut hyvin soivat puut ja ulkonäössä on mielestäni hyvä ”70’s vibe”. Moitteita? Kaulan kiinnityslevy on aavistuksen vinoon asennettu.

Mukaan tulee gigbag ja tarpeelliset kuusiokoloavaimet.
Muistakaa venytellä.
Beatman
14.04.2006 19:19:00
Näköjään T kaupassa olisi tuo Mexicon Standart Strato 379 euron hintaan.. (vieläpä värikin sopisi minulle..).. Kun en ole Helsingin kaupoissa kulkiessani ollut niin rock, että olisin saanut alennusta lähellekään tuota hintaa, niin ihan siinä ja siinä on laitanko just nyt kepin saksasta tilaukseen..

Tuon tapaista on tullut katseltua..:
http://www.thomann.de/fender_mexico … standard_strat_prodinfo.html?iwid=3

Miten on, laitanko tilaukseen ?
MadMatt
14.04.2006 19:33:23

Miten on, laitanko tilaukseen ?

Mieti nyt rauhassa. onhan tässä koko pitkä viikonloppu aikaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)