Aihe: Halpa yhden soundin nuppi äärimetalliin?
1 2 3 4
saastara
07.04.2006 15:58:31 (muokattu 07.04.2006 17:08:48)
Itsekin ostamassa nuppia mistä irtoaisi tämmöstä äärilaidan scooppi-meisinkiä... Grindiä en kyllä soita, mutta läheltä liippasee.

Eipä taida tuo Engl olla omimmillaan tuommoisessa scoop-ympäristössä. Sovellutuksia on toki monenlaisia mutta kyllä tuo Screamer / Thunder- linjan luonnollinen yläkireys viittaisi enemmänkin tuommoiseen rouskutukseen.. Mutta toisaalta, minä inhoan scuuppia muutenkin joten. :)
Sinun postimerkkisi palavat.
ilpoliekkio
08.04.2006 12:55:38
Eipä taida tuo Engl olla omimmillaan tuommoisessa scoop-ympäristössä.

Aivan. Minusta ENGLit toimivat parhaiten nimenomaan silloin, kun middleä pitää melkeinpä täysillä. Aijai sitä ihanuutta. :)
Awaken the suffering
saastara
08.04.2006 13:00:33 (muokattu 09.04.2006 18:34:15)
Aivan. Minusta ENGLit toimivat parhaiten nimenomaan silloin, kun middleä pitää melkeinpä täysillä. Aijai sitä ihanuutta. :)

Jep, jep.. Tuli tuossa keskiviikkona Cornerissa miksauskeikalla todettua kuinka siitä Englistä mahtisoundi lähtee. Basso lähes nollaan, middle täysille ja treble kello kolmeen. Alla 2x12 kaappi V30:llä. Kyllä rouskui!

E: Fireballista oli tosin silloin kyse.
Nacher
08.04.2006 15:59:33
Olen omistanut itse Screamerin nupin ja testannut thunderin comboa. Screamerin nupista hankkiuduin juuri eroon siksi, että edes kuumilla mikeillä ja gaini täysissä siitä ei saanut kunnon mättösäröä irti. Ei vain niin millään, ja olen kuullut monilta samanlaisia kokemuksia, tosin täällä m.netissä moni tuntuu myös saaneen mätöt niistä irti. Noin vertailun vuoksi sanottakoon, että Fireball antaa gaini about 2.5/10 samanverran vääntöä, kuin Screamer gaini täysissä heavy lead kanavalla. Jos kaipaa ihan törkeän rouskuvaa ja rapeaa säröä, joka mielestäni ei ole mikään äärimetallisärö, paitsi johonkin kasaritrashiin, niin sellainen voi Screamerista kyllä vähän luukuttamalla kivasti irrota, mutta kunnon demppaussoundia se laite ei kertakaikkiaan antanut. Ihan makukysymyksiä, millaista soundia etsii kuitenkin, mutta oman kokemukseni mukaan Fire/Powerballit hallitsevat tuon death/black/mättöosaston huomattavasti paremmin. Demppaus ei ole "räks" tai "naks" vaan "THUMP".

ps. Ai että Screamerissa middlet täysiin, bassot pois ja 2xv30 alle? Tosiaan ovat makuasioita nämä... v30:sten kanssa en itse saanut sitä laitetta eq:tettua mitenkään niin, etteivät middlet olisi jyränneet alleen totaalisesti kaikkia muita taajuuksia, joka sai soundin kuulostamaan ohuelta ja vähän liian rokilta omaan korvaani.
Dr. Muff
08.04.2006 17:50:37
Olen omistanut itse Screamerin nupin ja testannut thunderin comboa. Screamerin nupista hankkiuduin juuri eroon siksi, että edes kuumilla mikeillä ja gaini täysissä siitä ei saanut kunnon mättösäröä irti. Ei vain niin millään, ja olen kuullut monilta samanlaisia kokemuksia, tosin täällä m.netissä moni tuntuu myös saaneen mätöt niistä irti. Noin vertailun vuoksi sanottakoon, että Fireball antaa gaini about 2.5/10 samanverran vääntöä, kuin Screamer gaini täysissä heavy lead kanavalla. Jos kaipaa ihan törkeän rouskuvaa ja rapeaa säröä, joka mielestäni ei ole mikään äärimetallisärö, paitsi johonkin kasaritrashiin, niin sellainen voi Screamerista kyllä vähän luukuttamalla kivasti irrota, mutta kunnon demppaussoundia se laite ei kertakaikkiaan antanut. Ihan makukysymyksiä, millaista soundia etsii kuitenkin, mutta oman kokemukseni mukaan Fire/Powerballit hallitsevat tuon death/black/mättöosaston huomattavasti paremmin. Demppaus ei ole "räks" tai "naks" vaan "THUMP".

ps. Ai että Screamerissa middlet täysiin, bassot pois ja 2xv30 alle? Tosiaan ovat makuasioita nämä... v30:sten kanssa en itse saanut sitä laitetta eq:tettua mitenkään niin, etteivät middlet olisi jyränneet alleen totaalisesti kaikkia muita taajuuksia, joka sai soundin kuulostamaan ohuelta ja vähän liian rokilta omaan korvaani.

Tuliko se selvitettyä että kyseinen screamer ei ollut paskana? Tää kuulostaa vaan niin käsittämättömältä. Mulla voi huoletta gainin laittaa alle klo12 ja säröä on riittävästi demppaamiseen. Sitä säröä on jopa liikaa. Se pitäis vääntää kovalle ettei kuulosta niin tsukka-tsukkalle, mikä ei nyt enää niin nappaa.

Näissäkäkään ei ole siis riittävästi potkua?
http://koti.mbnet.fi/fisq/mp3/kitarademot/EnglScreamer/
"Jos kesäkuussa on järven jäällä hevosen paskaa, tulee kylmä kesä" - vanhan kansan viisaus
Antti1
08.04.2006 17:56:34
Joo, noi Nacherin kommentit Screamerista vähän oudoksuttaa. Mä olen vanhemmilla kepeilläni käyttänyt gainia jossain puolivälissä ja heavy lead -kanavaa. Nyt tällä uusimmalla monsterillani (tallassa invader) käytän lo leadia ja gain klo 14. Tolla vedellään Mokomaa, Megadeathia ja sensellasta. Gainia piisaa, taisi jossain vaan olla sitten vikaa. Botnessakaan ei ole puutetta, sillä ton kitaran kanssa bassopotikka osottaa sinne klo 11 tienoille ja kaappina on 2x12" G12H ja V30 elementeillä.

Muutaman päivän päästä pitäis tulla vielä ikioma paha apina, sillä sitten viimeinen silaus ja hieman lisää tiukkuutta sointiin. :)
The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had.
jonsku1
08.04.2006 18:04:13

Näissäkäkään ei ole siis riittävästi potkua?
http://koti.mbnet.fi/fisq/mp3/kitarademot/EnglScreamer/

Onko noissa kaikissa klipeissä V30 elementti vai vaan tuossa yhdessä?
Antti1
08.04.2006 18:06:08 (muokattu 08.04.2006 18:07:02)
Oiskohan noissa käytössä puoliavoin kaappi, jossa on Mesan Blackshadow ja V30. En muista ulkoa, enkä jaksa tarkistaa. Liekö missään tuosta tosin tietoakaan. Askomiko saattanee muistaa, ehkäpä.

EDIT: Tarkoitan, että epäilen molempia elementtejä nauhoitetun. Tuollahan on ne pätkät, jossa on erikseen kumpikin elementti.
The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had.
Kasperi Tervonen
08.04.2006 21:35:59
Megadeathia

Anteeksi pilkunviilaus mutta se on perkele deth eikä death. :)
"En usko, koska olet 16-vuotias kitaranraiskaaja. :)" -Jucciz
Tompsi
08.04.2006 21:38:03
Anteeksi pilkunviilaus mutta se on perkele deth eikä death. :)

Ehkä tässä tarkoitettiinkin että vahvistimella onnistuu miljoonan ihmisen tappaminen kerralla?

http://dictionary.reference.com/search?q=megadeath
Kasperi Tervonen
08.04.2006 22:09:41
Ehkä tässä tarkoitettiinkin että vahvistimella onnistuu miljoonan ihmisen tappaminen kerralla?

Ehkä ei. :D
"En usko, koska olet 16-vuotias kitaranraiskaaja. :)" -Jucciz
saastara
09.04.2006 18:42:18 (muokattu 09.04.2006 18:43:26)

Tätä Nacherin Screamer-probleemaa pohdittiin muistaakseni muutama kuukausi takaperin aika lailla täällä M.netissä. Vieläkään en pysty kyllä käsittämään mistä tuossa on kyse.. Minusta Screamerkin tarjoaa jo tuossa klo 12:sta jälkeen jo aivan naurettavan paljon säröä. En keksi muuta ratkaisua tähän, etenkin jos vahvistin oli täysin kunnossa, että Nacherilla ei ole mitään käsitystä säröjen määristä.. :)

En nyt missään nimessä halua pilkata, se ei ole tarkoitukseni. Mutta kun minusta nämä Englin särökysymykset, etenkin Screamerista eteenpäin ja vielä säröt täysillä luukutettuna, eivät ole enää musiikkiin liittyviä kysymyksiä vaan tilannekomiikkaan..

Toki se "thump" antaa enemmän soittoon sitä munanjatketta kuin semmoinen rouhea "räks" mutta kuintenkin. Livenä se ei ole lainkaan kolean kuuloista semmoinen thumppailu. Lähinnä siinä myötähäpeä nousee kun kitarasta ei kuulu mitään muuta kuin munatonta surinaa ja ajoittain semmoista "tututututututut"-bassohuminaa.

E: Anteeksi muuten vielä off-topicista.. Ja Nacherille jos hän loukkaantumaan sattui. Mikä ei edelleenkään ollut tarkoitukseni.
Nacher
09.04.2006 18:57:38 (muokattu 09.04.2006 19:07:16)
Kyllä minuakin sinänsä ihmetyttää tuo Screamerin säröttömyys, mutta toisaalta, forumeita jos toistakin selailemalla, etenkin HC:sta, löytyy paljon samaa käsitteleviä kirjoituksia, joissa ihmetellään, ettei Screamer kuulostakaan ollenkaan higain vehkeeltä, niin kuin piti. Voi olla, että alla oleva kaappi vaikuttaa todella paljon, sillä pikaisesti joskus koitin screameria englin standardikaappiin, ja silloin muistaakseni siitä lähti ihan hyvää chuggaa. Ei nyt mitään äärisirkkeliä, mutta en minä silloin laittanut merkille, että säröä olisi jotenkin ihan liian vähän. Sen sijaan tuon v30 kaapin kanssa ja myös thunderin combolla, jossa vissiin oli v30, iski ihmetys, että onko tässä nyt muka varmasti hi lead kannu päällä, kun ei irtoa millään. Toki jos sen soundin nauhoittaa ja doubletrackaa, tulee siitä tukevampi, mutta itse soitellessa ei oikein vakuuttanut.

Jos soundikorvaani / haluamaani särön määrää arvuutellaan, niin Fireballilla soitan gaini noin kolmosessa (0-10) ja hyvin mättää. Kiinnostus selvitellä Screamerin mahdollista toimimattomuutta vain loppui siihen paikkaan, kun Fireballista löytyi juuri se soundi, jota Screamerista olin toivonut vaan en löytänyt.

Ja tuohon : "Toki se "thump" antaa enemmän soittoon sitä munanjatketta kuin semmoinen rouhea "räks" mutta kuintenkin. Livenä se ei ole lainkaan kolean kuuloista semmoinen thumppailu. Lähinnä siinä myötähäpeä nousee kun kitarasta ei kuulu mitään muuta kuin munatonta surinaa ja ajoittain semmoista "tututututututut"-bassohuminaa."

Se on ihme täällä M.netissä, että aina jos sanoo haluavansa vähänkin vähentää middleä särösoundista, tuomitaan joksikin pipoheviscooppariksi, joka vetää niin mutaisella soundilla, ettei bändin seasta edes erota, onko vahvari päällä, ja jos haluaa demppauksiin vähän gainia, tuomitaan taas joksikin uber-puurosoundilla vetäjäksi. Vähän rajaa noihin asenteisiin? Ei jokaiseen metallin tyylisuuntaan sovi sellainen oikein middlekäs, ohut ja tarkka trash/hardrock soundi.

Kunnelkaa noista muutama posti sitten laitetuista englscreamer demopätkistä se hevipino ja mielellään niin, että vain stereon toinen kanava käytössä, jolloin doubletracki katoaa pois. About sen verran screameristani sai irti gainit katossa. Jos se riittää, niin hyvä. Itse halusin lisää säätövaraa ja tukevuutta, siksi vaihdoin nuppia.
saastara
09.04.2006 19:01:51
Kiinnostus selvitellä Screamerin mahdollista toimimattomuutta vain loppui siihen paikkaan, kun Fireballista löytyi juuri se soundi, jota Screamerista olin toivonut vaan en löytänyt.

No hyvä, että löytyi sinulle peli. Se nyt on loppujen lopuksi ainoastaan olennaista, että itse tykkää.
Nacher
09.04.2006 19:12:19
Vielä vertailun vuoksi, tässä Fireball clippiä http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=464985
saastara
09.04.2006 19:57:49 (muokattu 09.04.2006 19:58:38)
Vielä vertailun vuoksi, tässä Fireball clippiä http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=464985

Mitenkään yrittämättä haastaa riitaa mutta kyllä tuossakin on minusta jo aivan naurettavan paljon säröä, menee muhjuksi.. Mutta jos joku tykkää niin mikäs siinä.

Mutta.. Tätä keskustelua tulisi kaiketi jatkaa muualla.. Menee sangen off-topiciksi.

Jotta päästään takaisin aiheeseen, sanon vielä ehdotukseni kerran: Marshall 8100.

E. Tuo ei tosin ole yhden soundin nuppi.. Ei sitä sovi liian monipuolisella vempeleellä soitella. :)
Nacher
09.04.2006 20:01:21
Vielä hetken jatkaakseni offtopikkia : Tuossa samplessa on tekijän mukaan nelisen kitararaitaa, ja muuteknin melkoinen tapposoundi. Pointti lähinnä se, että Fireballista saa tarvittaessa moista jyrää, mutta siitä saa myöskin hyvin tarkkaa rässisäröä säätämällä. Tuo sample vedelty gt75-12:silla vissiin, joten middleä ne syövät kyllä pois. Kuitenkin kun tässä haetaan topicin mukaan nuppia ÄÄRImetalliin, niin minusta on aika edellytys, että tuollaiset jyrät tarvittaessa irtoavat :).
saastara
09.04.2006 20:12:37
Vielä hetken jatkaakseni offtopikkia : Tuossa samplessa on tekijän mukaan nelisen kitararaitaa, ja muuteknin melkoinen tapposoundi. Pointti lähinnä se, että Fireballista saa tarvittaessa moista jyrää, mutta siitä saa myöskin hyvin tarkkaa rässisäröä säätämällä. Tuo sample vedelty gt75-12:silla vissiin, joten middleä ne syövät kyllä pois. Kuitenkin kun tässä haetaan topicin mukaan nuppia ÄÄRImetalliin, niin minusta on aika edellytys, että tuollaiset jyrät tarvittaessa irtoavat :).

Aiheeseen palatakseni: 8100:lla tuommoiset tapot irtoavat vähintäänkin helposti. Buustatessa aletaan särön määrässä liikkua jo uskonnollisissa mittakaavoissa.
Nacher
09.04.2006 20:18:00
Onko linkkiä tuohon 8100 jostain? En ole moisesta kuullutkaan (?). Marsu, joka riittää tappoon ilman boostauksia, kuulostaa kyllä aika epätodelliselta, mutta kiinnostavalta ajatukselta.
saastara
09.04.2006 20:40:18
Onko linkkiä tuohon 8100 jostain? En ole moisesta kuullutkaan (?). Marsu, joka riittää tappoon ilman boostauksia, kuulostaa kyllä aika epätodelliselta, mutta kiinnostavalta ajatukselta.

Enpä mitään ääninäytelinksuja kyllä keksi.. Sehän on tuota alkuperäistä Valvestate-sarjaa. Erittäin paljon tasokkaampaa tekoa kuin nuo Vs II:t ja AVT:t jotka ovat ainakin omaan korvaan melko kauheaa kuraa lähes poikkeuksetta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)