![]() 07.01.2018 14:09:26 | |
---|---|
Vetelen A# ja 11-52 iha ok gibson skaalalla. Toisessa kepissä sama vire ja 12-60. Puristaa ja bendaa vaan vähemmän toisella kepillä. | |
![]() 07.01.2018 14:18:36 | |
s8na: Vetelen A# ja 11-52 iha ok gibson skaalalla. Huhhuh. :D itellä 25,5" skaalalla samaa luokkaa normivireessä. Musiikin hyvyys ei ole makuasia. -Jucciz, ammattimuusikko | |
![]() 07.01.2018 14:45:17 | |
Se on tavallaan ihailtavaa, miten oikein porukalla liittoudutaan sitä kirjoittajaa vastaan, joka on tässäkin asiassa oikeassa. Henkilöön käyvän hyökkäyksen asemesta voisitte suunnata vähäiset henkiset voimavaranne vaikkapa siihen, että tarjoilette ketjun aloittajalle menestystarinoita siitä, millä taktiikalla olette saaneet muutettua normaaliskaalaisen kitaran käyttökelpoiseksi bassoksi ilman kohtuutonta säätämistä. Jos saatte minut vakuuttuneeksi (esim. video toimii hyvin), olen valmis muuttamaan kantaani. Annan vinkin: siihen on syynsä, miksi esim. normaalin sähköbasson E-kieli on yleensä vähintään tuplasti kitaran paksun E:n paksuinen ja koko soittimen skaala useamman tuuman verran pidempi. Sivustanaurajien joukossa on jopa soitinrakentajiksi itseään kutsuvia, joille ainakin periaatteessa tämän pitäisi olla itsestäänselvyys. Silti mieluummin sivuutetaan itse asia ja liitytään sivusta naureskelijoiden kuoroon. Onhan se helpompaa ja varmasti hauskempaakin. | |
![]() 07.01.2018 15:06:51 (muokattu 07.01.2018 15:17:30) | |
Jucciz: Se on tavallaan ihailtavaa, miten oikein porukalla liittoudutaan sitä kirjoittajaa vastaan, joka on tässäkin asiassa oikeassa. Henkilöön käyvän hyökkäyksen asemesta voisitte suunnata vähäiset henkiset voimavaranne vaikkapa siihen... :-----D Mistä löytyy M.netissä ignore-toiminto? Sori off topic. EDIT: ...menestystarinoita siitä, millä taktiikalla olette saaneet muutettua normaaliskaalaisen kitaran käyttökelpoiseksi bassoksi ilman kohtuutonta säätämistä. Eihän kysyjä edes maininnut, että pitäisi saada oktaavin alemmaksi ilman kohtuutonta säätämistä. Ja mikä on kohtuuton tässä tapauksessa? "Ei noihin Bismarckin omiin sanoihin saa kyrpää laitettua järkevästi mitenkään." -crestfall | |
![]() 07.01.2018 15:28:05 (muokattu 07.01.2018 15:31:37) | |
seppo69: :-----D Mistä löytyy M.netissä ignore-toiminto? Jos tarvitsee tietoteknisiä apuvälineitä sivuuttaakseen jonkun mielipiteen, kannattaa ihan vakavissaan punnita sitä, miten suuren painoarvon on elämässään (tietoisesti tai tahtomattaan) antanut netissä olevan avoimen keskustelupalstan kirjoituksille. Ihan vaikka vain varalta - voihan olla, että mitään hätää ei oikeasti ole. Eihän kysyjä edes maininnut, että pitäisi saada oktaavin alemmaksi ilman kohtuutonta säätämistä. Ja mikä on kohtuuton tässä tapauksessa? Sen verran korjaan, että kyseessähän ei ollut ketjun aloittaja (ketjuhan on toistakymmentä vuotta vanha), vaan myöhemmin mukaan tullut kyselijä. Kohtuutonta säätämistä on se, että tarvitsisi tehdä muuta kuin virittää kielet matalampaan vireeseen. Nimimerkki ÄrGee ansiokkaasti jo kuvailikin edellisellä sivulla tavallisimpia ongelmia, joihin törmätään, vaikka ei mentäisi lähestulkoonkaan oktaavia alaspäin. Se on muuten jännä, ettei kyseinen herrasmiekkonen saanut minkäänlaista ryöppyä päällensä, vaikka kertoi itse asiassa vielä meikälälstä seikkaperäisemmin, miksi koko yritys on tuhoon tuomittu. | |
![]() 07.01.2018 15:41:29 | |
Jucciz: Jos tarvitsee tietoteknisiä apuvälineitä sivuuttaakseen jonkun mielipiteen, kannattaa ihan vakavissaan punnita sitä, miten suuren painoarvon on elämässään (tietoisesti tai tahtomattaan) antanut netissä olevan avoimen keskustelupalstan kirjoituksille. Ihan vaikka vain varalta - voihan olla, että mitään hätää ei oikeasti ole. Sen verran korjaan, että kyseessähän ei ollut ketjun aloittaja (ketjuhan on toistakymmentä vuotta vanha), vaan myöhemmin mukaan tullut kyselijä. Kohtuutonta säätämistä on se, että tarvitsisi tehdä muuta kuin virittää kielet matalampaan vireeseen. Nimimerkki ÄrGee ansiokkaasti jo kuvailikin edellisellä sivulla tavallisimpia ongelmia, joihin törmätään, vaikka ei mentäisi lähestulkoonkaan oktaavia alaspäin. Se on muuten jännä, ettei kyseinen herrasmiekkonen saanut minkäänlaista ryöppyä päällensä, vaikka kertoi itse asiassa vielä meikälälstä seikkaperäisemmin, miksi koko yritys on tuhoon tuomittu. Katsoppa joskus peiliin, ehkä sitten tajuat miksi tämä asia ei ole mitenkään "jännä". ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ | |
![]() 07.01.2018 15:53:48 | |
Jucciz: ................. Se on muuten jännä, ettei kyseinen herrasmiekkonen saanut minkäänlaista ryöppyä päällensä, vaikka kertoi itse asiassa vielä meikälälstä seikkaperäisemmin, miksi koko yritys on tuhoon tuomittu. Se johtuu affektista. Olen itsekin huomannut, että voimakas affekti kimmahtaa keskustelukumppaneista takaisin niin, että itse asia tulee välillä ohitettua kokonaan, mikä on tavallisesti vain eduksi sille asialle ja siirrytään puhumaan tunteista niiden oikeilla nimillä. Toisinaan taas sitä käsillä oevaa asiaa käytetään astalona oman tunteen ilmaisemiseksi, mikä ei tee asialle hyvää ja pitää olla aika kestävä asia, että se ei joudu affektien murjomaksi :-D . Tämän voi nähdä muusikoiden netin keskusteluissa monessa paikassa moneen kertaan ja olen itsekin siihen syyllistynyt. Olen nyttemmin yrittänyt pidättäytyä kirjoittamasta silloin kun olen kiihtynyt tai muutan mielenliikutuksen vallassa. Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 07.01.2018 16:36:10 | |
lavaamo: Katsoppa joskus peiliin, ehkä sitten tajuat miksi tämä asia ei ole mitenkään "jännä". Hellyttävää kivien viskomista. | |
![]() 07.01.2018 16:40:06 | |
Jucciz: Hellyttävää kivien viskomista. Eli et vaan tajua. No eipä se minun häpeäni ole. Jatkakaa aiheesta. ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ | |
![]() 07.01.2018 17:30:09 (muokattu 07.01.2018 17:36:13) | |
Jucciz: Hellyttävää kivien viskomista. Ehkä neuvojen antamisessa käytettyä ilmaisutapaa voisi muuttaa hieman, niin se ei olisi niin vastakarvaan silittelyä monelle nimimerkille. Harmillisen usein kirjoituksistasi tulee mieleen lähinnä "olen aina oikeassa, te olette väärässä, vaikka asia olisikin mukavuusalueeni ulkopuolella" -elitismi (vaikka sinänsä voit olla ihan oikeassa) ja sehän voi ihmisiä ärsyttää ja aiheuttaa vastareaktion. Ja taas heitellään kakkaa ja mittaillaan työpöydällä olevan ydinasenappulan kokoa... Mutta tosiaan, hitonmoista vaijeria kitaraan vaan ja säädöt kohdilleen, niin saa soittaa paskan kuuloisella bassovirekitaralla. Mutta kun isketään mensuuria vähän pidemmäksi (28" - 30" vaikkapa), niin johan alkaa saundit parantua ja selkeytyä ja vaikka aika paksua kielisettiä pitääkin käyttää, niin enää lähin vertailukohde ei ole hissin vaijerit, vaan ihan alkaa muistuttaa kitaran kieliä. Itse kyllä tyytyisin tässä tapauksessa bassoon, mutta sehän nyt ei ollut vaihtoehto kysyjällä :) I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Master of Teräskäsi 2016 | |
![]() 07.01.2018 17:50:53 (muokattu 07.01.2018 17:52:46) | |
Emmäkyllä ymmärrä mitä täs ny on niin ihmettä. Jos joku veivaa E vireessä 8-38 kielisetillä niin miksei kitara toimis paksummilla kielillä alavireissä. Hevijuttuja ny on tehty alavireissä jo viimevuosituhannen puolella ja kyllä niinkin musiikkia syntyy. Jos jarrut haluaa vetää sitä SRVtä paksuilla kielillä ja leuhuuttaa pippelin puuttuessa niin siitä vaan. Jotenkin kumma keulimisjuttu toi kellä on paksuimmat. Niinjoo eihän mulla tosiaan ollu A# vire vaan drop A#. Iso ero. | |
![]() 07.01.2018 17:56:12 | |
s8na: Emmäkyllä ymmärrä mitä täs ny on niin ihmettä. Jos joku veivaa E vireessä 8-38 kielisetillä niin miksei kitara toimis paksummilla kielillä alavireissä. Hevijuttuja ny on tehty alavireissä jo viimevuosituhannen puolella ja kyllä niinkin musiikkia syntyy. Jos jarrut haluaa vetää sitä SRVtä paksuilla kielillä ja leuhuuttaa pippelin puuttuessa niin siitä vaan. Jotenkin kumma keulimisjuttu toi kellä on paksuimmat. Niinjoo eihän mulla tosiaan ollu A# vire vaan drop A#. Iso ero. Eikai tässä mitään ihmeellistä olekaan? Oma 25,5" seiskakielinen on joko aassa tai beessä, riippuen tarpeesta. Silti oktaavia alemmassa E-vireessä kaipaisin jo isompaa mensuuria, lähinnä saundin ja tuntuman vuoksi. I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Master of Teräskäsi 2016 | |
![]() 07.01.2018 18:08:05 (muokattu 07.01.2018 18:10:54) | |
Decadetroll: Ehkä neuvojen antamisessa käytettyä ilmaisutapaa voisi muuttaa hieman, niin se ei olisi niin vastakarvaan silittelyä monelle nimimerkille. Tässäkin tapauksessa asialla olivat samat tutut ammattimielensäpahoittajat, jotka suuttuvat riippumatta siitä, mitä ja miten kirjoitetaan. Mitään epäasiallista tai loukkaavaa en ole tässä ketjussa kirjoittanut, mutta joistakin nyt vaan on kiva tarttua nimimerkkiin itse tekstin sijasta, kerta toisensa jälkeen. Voin vain kuvitella, etteivät nuo veijarit tälläkään kertaa lukeneet kovin monta sanaa tekstistäni, kunhan vaan säntäsivät pää kolmantena jalkana kommentoimaan, miten ynseä tyyppi se on ja miten vääriä sen kaikki mielipiteet on. Harmillisen usein kirjoituksistasi tulee mieleen lähinnä "olen aina oikeassa, te olette väärässä, vaikka asia olisikin mukavuusalueeni ulkopuolella" -elitismi (vaikka sinänsä voit olla ihan oikeassa) ja sehän voi ihmisiä ärsyttää ja aiheuttaa vastareaktion. Ja taas heitellään kakkaa ja mittaillaan työpöydällä olevan ydinasenappulan kokoa... Harmi homma. Kylliksi ei voi vissiin vieläkään alleviivata sitä, että kuvaamasi kaltaiset mielikuvat syntyvät nimenomaan vastaanoton päässä, 99-prosenttisesti siksi, että ollaan päätetty olla jotain mieltä itse kirjoittajasta kirjoittipa hän mitä hyvänsä. Jossain kohtaa menee raja, josta eteenpäin yksinkertaisesti en voi vaikuttaa siihen, mistä kukakin pillastuu, kun kerran ollaan päätetty lähteä sille linjalle, että ainut tapa reagoida on nälviminen. Tavallaan hirmu ankeaa, ettei anneta edes itselle mahdollisuutta suhtautua toisin. Nuokin asiat, jotka olen tuonut esiin tässä nimenomaisessa aiheessa, ovat vain päivänselviä juttuja, jotka tulivat lausutuksi lisäksi tosi monen muun suusta lähestulkoon identtisinä - silti vain minulle asiasta suututaan. Mun mielestäni tämä kertoo typerästä pitkävihaisuudesta, pikkusieluisuudesta ja kyvyttömyydestä muuttaa omia käsityksiään asioista ja/tai ihmisistä. Ja nyt ei edes päästy siihen, että tärkeä osa medialukutaitoa on joka tapauksessa kyky punnita kaikki se, mitä internetissä tai missään muuallakaan lukee. Eri mieltä saa olla, mutta mun mielestäni olisi rakentavampaa kohdistaa kritiikki väittämään eikä sen esittäjään, mielellään hyvät perustelut siihen vielä kylkeen. Mutta tosiaan, hitonmoista vaijeria kitaraan vaan ja säädöt kohdilleen, niin saa soittaa paskan kuuloisella bassovirekitaralla. Mutta kun isketään mensuuria vähän pidemmäksi (28" - 30" vaikkapa), niin johan alkaa saundit parantua ja selkeytyä ja vaikka aika paksua kielisettiä pitääkin käyttää, niin enää lähin vertailukohde ei ole hissin vaijerit, vaan ihan alkaa muistuttaa kitaran kieliä. Itse kyllä tyytyisin tässä tapauksessa bassoon, mutta sehän nyt ei ollut vaihtoehto kysyjällä :) Tämäkin ilmaisutapa oli mielestäni omaani ronskimpi. Kattellaanpa, mitä tapahtuu. Luultavasti ei mitään, koska et ole minä. :D | |
![]() 07.01.2018 18:15:08 | |
30" skaalalla joku Bass VI henkinen välimallin basso/kitara, tarpeeksi paksu vaijeri ja pam pam. Tässä on aika härskin oloinen peli. https://www.youtube.com/watch?v=mY7A_fUDniA TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. Fanipoika-kortti taitaa olla tämän foorumin Hitler-/olkinukke-/natsikortti -Rumple | |
![]() 07.01.2018 18:59:34 | |
ÄrGee: 30" skaalalla joku Bass VI henkinen välimallin basso/kitara, tarpeeksi paksu vaijeri ja pam pam. Tässä on aika härskin oloinen peli. https://www.youtube.com/watch?v=mY7A_fUDniA Joo komppia tälle, mun näppeihin 27" skaala on ihan kiva B- tai droppi A vireessä tai hieman kireämpänä vaikka droppi Beessä. Kasikielisessä sain just ja just paksuimman vaijerin soimaan kelvollisesti Fissänä, vaati toki jo puuhastelua eli tallan fiksailua ja virittimen porauksen että paksun D'addan sai paikoilleen ja intonaation kohdilleen. Dropattuna meni sitten jo ihan kumilangaksi, ei jatkoon. Mutta, tämähän siis pätee vain mun kohdalla, eli omia mieltymyksiäni ja kantapään kautta omiin näppeihin toimivia juttuja, joku muu varmasti saisi samaisen kasin soimaan matalammassakin vireessä. Saundihan kuitenkin on sormissa, höhö! | |
![]() 18.02.2018 13:02:15 | |
On kyllä aina yhtä hulvatonta lähteä tutkimusmatkalle foorumin syövereihin, hetken aikaa kaikki on ihanaa ja pörröistä, halinallet laskevat sateenkaarta iloisina jne. Sitten kaikki vaan yht'äkkiä leviää kuin latinonainen täyttäessään neljäkymmentä. Harvinaislaatuisesti tällä kertaa tarvittava tieto löytyi näppärästi, ettei tarvinnut turhaa käyttää elonhetkiään turhassa paskassa kahlaamiseen. Vaikkakin pakko myöntää, että käytin kuitenkin kallisarvoisia hetkiä siihen. Sekä lisää aikaa pari minuuttia tämän kirjoittamiseen. "Next to music, beer was best." | |
![]() 20.02.2018 08:45:40 | |
Jucciz: Jos tarvitsee tietoteknisiä apuvälineitä sivuuttaakseen jonkun mielipiteen, kannattaa ihan vakavissaan punnita sitä, miten suuren painoarvon on elämässään (tietoisesti tai tahtomattaan) antanut netissä olevan avoimen keskustelupalstan kirjoituksille. Ihan vaikka vain varalta - voihan olla, että mitään hätää ei oikeasti ole. Tulipa kunnon flashbackit tästä ketjusta.. Suositan myös harjoittamaan kykyä olemaan kommentoimatta ketjuihin, vaikka aihe tuntuisi kuinka kutkuttavalta ja sinne olisi kiva päästä vähän näpäyttämään. Viitaten siis ihan ensimmäiseen vastaukseesi. Nykyajan some-etikettiä. Toki olit myöhemmissä vastauksissasi myös oikeassa. Rajat tulevat hommassa aika äkkiä vastaan. 27"-skaalaisen saa kyllä säädettyä niinkin alas kuin F# mutta oktaavia alas mentäessä vahva suositus noille 28"-30" -skaalaisille kitaroille joista muutama jo mainitsikin. Mielenkiintoisia saundeja tuollaisella varmasti saisi aikaiseksi, jos tekee muutakin kuin alaviremättöä :) | |
![]() 20.02.2018 12:08:36 | |
Olipahan tuulahdus muusinetin menneisyydestä. Ei kuitenkaan raikas sellainen. Sen aikaiset trendit tulee hyvin ketjussa ilmi. Ylireagointia jo otsikosta alkaen. Vaihdoit siis kielisettiä? Elämäs on nyt pilalla. Hohottelu ja tietenkin Jucciz tavamerkki kommentteineen. Onneksi meininki nykyään on yleisesti ottaen muuttunut asiallisempaan suuntaan. ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)