ogre 15.04.2006 01:10:22 | |
---|
Soittaako btw kukaan muu näillä 3mm Stubbyillä? Ikinä en ole nähnyt... Mulla on noita pari nurkissa lojumassa... on vähän liian paksua minulle, tuntuu kuin olisi liimannut pari 2€:n kolikkoa yhteen. No, kuka tykkää mistäkin ...itselläni on jazzIII-fetissi ollut jo vuosia. Välillä niitä 2mm Stubbyjä käytän myös, mutta sekin tuntuu vähän oudolta kädessä. Akustisella en ole soittanut vuosiin, mutta silloin kun soittelin oli se keltainen dunlop (en muista millään paksuutta, varmaan se 0.78 mikä tässä ketjussa on mainittu)... |
Krice 15.04.2006 01:18:05 | |
---|
Eikös perus pieni stubby menisi aika lähelle haarukkaan? Ymmärsin siis, että haluat JAZZ III:n koon ja stubbyn paksuuden???? Ei vaan suunnilleen normaalin plekun ja jazzin välissä koon puolesta. Big Stubby on melkein sellainen, mutta ehkä tuo 2.0 on liian paksu.. jokin siinä kuitenkin mättää. Viilailin tuota Fender Heavyä vähän jazzin muotoiseksi, saa kelvata. |
leijona 15.04.2006 11:09:36 | |
---|
Eipäs ole. Ainakin punaset Gilbertit on pvc:tä, kuluvat paaaljon hitaammin kuin nuo selluloidista tehdyt (jotka muuten kuluvat todella nopeasti tosiaan). Jotkut oli muistaakseni sitä "polyacetal" -materiaalia, eli samaa kuin sandgripit. Kantsii tsekkailla niiden pakettien takaa, siinä pitäisi lukea materiaali. Kyllä minä sain nuo punaiset Gilbertit kulumaan aika nopeasti ja kaiken lisäksi ne halkeavan hyvin helposti,koska ne on tehty kahdesta palasta.Niissä on siis ikään kuin kaksi 0.50mm päällekäin. |
32788 15.04.2006 12:00:02 | |
---|
Kokeilkaapas Jazz III:een ihastuneet ihan huviksi noita Fenderin pienempiä (Extra) Heavy-plekuja, saman kokoisia kuin Jazz III:t, soundi parempi ja tatsi melko sama, varsinkin extraheveissä. |
Sleepless 15.04.2006 15:15:56 (muokattu 15.04.2006 15:18:02) | |
---|
Kokeilkaapas Ibanezin sand grip plekuja. Käytän Jazz III XL:iä ja noita vähän tilanteen mukaan. Puhtaat soitan yleensä medium sand gripeillä ja hevit sitten Jazz III:illa http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=426 Edit: hah.. ostin joskus tollasen 3mm big stubbyn ja mun mielestä se oli liian paksu jopa basson soittoon. Tietty oikea basistihan soittais sormillaan. Hiljaa hyvä tulee. |
sus 15.04.2006 15:46:09 | |
---|
Mä oon nyt kiintynyt tollasiin kilpikonnankuorenvärisii plektroihin. Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa! |
zuppermuhle 15.04.2006 17:13:50 | |
---|
Ei vaan suunnilleen normaalin plekun ja jazzin välissä koon puolesta. Big Stubby on melkein sellainen, mutta ehkä tuo 2.0 on liian paksu.. jokin siinä kuitenkin mättää. Viilailin tuota Fender Heavyä vähän jazzin muotoiseksi, saa kelvata. Jazztone 205? http://www.jimdunlop.com/products/picks/products/jazztones/index.html Minulla on noita 208:ja ja ne ovat vähän tavallia tortexeja isompia. Paksuutta on muistaakseni reilut 2mm. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
Kitara-män 16.04.2006 16:22:22 | |
---|
1.14 mm ja paksummat rokkaa! käytän nyt just sellast oranssii missä lukee Brain, en tierä minkä merkkinen! Siinä on vähä niiku sand grip... mut ne on hyvii! Ja tietty Dunlopin Tortex ja Gator plektrat on käytös aina! |
N33m0 16.04.2006 16:23:53 | |
---|
2.0mm big stubbyt pysyy paikoillaan sormissa ja on todella miellyttävät soittaa. slow music for slow people |
ibanezz 16.04.2006 16:53:20 | |
---|
Onko jazz III:set todella maineensa verosia kun rupee nuo standard tortexit kyrsimään ku kuluu hetkessä. miten helposti jazz III:set kuluu? |
Krice 16.04.2006 16:57:40 | |
---|
miten helposti jazz III:set kuluu? Eipä kovin. Jazz3 on selvästi jazz-pipertely-tilupleku, koska ainakin itse koen, että reilumpi vispaus on vähän hankalaa, ottaa kynnet kieliin, koska J3 on niin pieni. |
Mrezzye 16.04.2006 17:34:59 | |
---|
...ja ei muuten kulu kun yksi +-0 vuodessa eli silloin ku kännissä hukkaa:) ja se vituttaa!!! Montakohan kymmentä plektraa minä hukkaankaan vuodessa. Aina ostan n. 5 kpl kerrallaan ja vähän väliä. Joku plekupeikko ne vie... Kalliksi kävisivät tuollaiset hopeavempaimet. Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???
|
Tompsi 16.04.2006 18:55:15 | |
---|
Fenderin heavyt celluloidit pyöristyvät päivässä, muuten loistavia ovat ne. .96 Gator Gripit sekä .88 Tortexit kuluvat näpeissä saundimieltymysten mukaan. |
Härski 16.04.2006 19:00:08 | |
---|
Tilasinpa Saitenkatalogista mm. 2 krossillista 1.5 mm Gator Grippejä, eli 4 jumbopussia. Halpoja ovat. |
Novac 27.04.2006 21:31:04 | |
---|
käytän tällähetkellä pääasiassa: dunlop 1.5mm dunlop 2.0mm fender heavy fender extra heavy ja muita sekalaisia. |
hannu- 28.06.2006 01:03:33 | |
---|
Eipäs ole. Ainakin punaset Gilbertit on pvc:tä, kuluvat paaaljon hitaammin kuin nuo selluloidista tehdyt (jotka muuten kuluvat todella nopeasti tosiaan). Jotkut oli muistaakseni sitä "polyacetal" -materiaalia, eli samaa kuin sandgripit. Kantsii tsekkailla niiden pakettien takaa, siinä pitäisi lukea materiaali. Pakko nostaa kun alkoi kiiinnostaa... eli onko nuo eri Gilbert-mallit tosiaan tehty eri materiaalista? |
kunkitarasoi 28.06.2006 18:17:43 | |
---|
.. jos kaipaa jämäkkää tatsia ja semmosta joka ei heti kulu niin Davan nickel silver on sitä !! tosin vaatii totuttelua soittaa "metallisella" kärjellä.. |
Metallikitaristi 28.06.2006 20:39:08 (muokattu 28.06.2006 20:47:14) | |
---|
Tilasinpa Saitenkatalogista mm. 2 krossillista 1.5 mm Gator Grippejä, eli 4 jumbopussia. Halpoja ovat. Pysyykö nuo oikeesti hyvin käsis, vai kuinka karhea tuo pinta on? Entäs kuluuko nuo kovin nopeeta E1: Kumman teidän mielestä kannattais hommata tämä: http://saitenkatalog.de/catalog/product_info.php/products_id/5543 vai tämä http://saitenkatalog.de/catalog/product_info.php/products_id/5564 Kuinkas tua muutes on toimitusmaksut? Kyllä varmaan löytyis sivuilta mutta siitä ei varmaan ole suurta haittaa jos joku sen kertoo tässä E2: onko nuo jazz plekut muutes pienempia ku ne perus tortexit? näytti aika pieneltä tos kuvas. Ja eikös tuo oo semmonen standardi kokonen tuo gatori |
Krice 28.06.2006 21:16:36 | |
---|
Pysyykö nuo oikeesti hyvin käsis, vai kuinka karhea tuo pinta on? Minulla gator grip ei pysy, pikemminkin päinvastoin.. Jostain syystä itselläni pysyy parhaiten sormissa täysin sileät plektrat eli nylonit ja tuo gels jota nyt käytän. Tässäkin on varmaan yksilöllistä vaihtelua, jotkut sanovat että gator on ja pysyy kiinni. onko nuo jazz plekut muutes pienempia ku ne perus tortexit? On. Ja eikös tuo oo semmonen standardi kokonen tuo gatori Pari milliä pienempi kuin tortexi. |
Mikaelo 28.06.2006 21:20:10 | |
---|
Hopeapleku, n. millin paksunen. En olisi etukäteen uskonut kuinka pehmeä tatsi tässä plekussa on. Ei ikinä enää muovisia. Lokki paskasi tänään päälleni. Lämmintä se on se niittenki kakka.-Veikko ,Romantikkoitkijät #41 |