gösplstorm 22.03.2006 10:30:50 | |
---|
Custom-Sounds www.customshop.fi hitto tuol on kallista. Taidan sittenki tilata thomannilta. siel 75€+ rahti 20€. Paljonkohan toi 9V ja +200mA muuntaja maksaa? hyvä homma, taidan selvitä tästä mun 130€ budjetilla "olen pahoillani en voi siirtyä enää taaemmaksi kohden bussin takaosaa koska reseptiiviset elimeni observoivat käytävällä Blookkuksen!!" www.TheZippyWackos.com |
McNulty 22.03.2006 10:40:33 (muokattu 22.03.2006 10:40:53) | |
---|
hitto tuol on kallista. Taidan sittenki tilata thomannilta. siel 75€+ rahti 20€. Paljonkohan toi 9V ja +200mA muuntaja maksaa? hyvä homma, taidan selvitä tästä mun 130€ budjetilla Soita ja kysy "alennusta" ennenkö tilaat tompalta. Voip olla että saat aika hyvin samaan hintaan kotosuamesta kuin t-kaupasta. Muistaakseni tuohon EHX:n pedaaliin ei käy normi 9V muuntaja, sillä se ottaa virtansa miniplugista. Siis tällaisesta: http://scm.asianproducts.com/images/pbimage/7/A10774970703992b.jpg Sinne ei siis sovellu tämä perinteinen: http://www.maplin.co.uk/images/Full/5439i0.jpg "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Jucciz 22.03.2006 10:51:50 | |
---|
Miniplugiliitin maksaa alle euron ja sen voi kolvata mihin tahansa muuntajaan nykyisen liittimen rinnalle tai tilalle. Monissa tarvikemuuntajissa on myös valmiina 5-6 erilaista liitintä, miniplugi yksi niistä. |
McNulty 22.03.2006 10:52:41 (muokattu 22.03.2006 10:53:38) | |
---|
Miniplugiliitin maksaa alle euron ja sen voi kolvata mihin tahansa muuntajaan nykyisen liittimen rinnalle tai tilalle. Monissa tarvikemuuntajissa on myös valmiina 5-6 erilaista liitintä, miniplugi yksi niistä. Näin juuri, mutta ajattelin mainita ettei tule tilaajalle yllärinä että: "Hei, eihän tää muuntaja käykään tähän!" :) ps. Myös polariteetti on syytä tarkistaa. Itse käytin aikanaan EHX Holy Grailissa tuollaista tarjoustalosta ostettua tarvikemuuntajaa. Siinä pystyi valitsemaan polariteetin ja voltit. Ihan hyvin toimi sillä eikä aiheuttanut hurinoitakaan. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
gösplstorm 22.03.2006 11:12:27 | |
---|
Näin juuri, mutta ajattelin mainita ettei tule tilaajalle yllärinä että: "Hei, eihän tää muuntaja käykään tähän!" :) ps. Myös polariteetti on syytä tarkistaa. Itse käytin aikanaan EHX Holy Grailissa tuollaista tarjoustalosta ostettua tarvikemuuntajaa. Siinä pystyi valitsemaan polariteetin ja voltit. Ihan hyvin toimi sillä eikä aiheuttanut hurinoitakaan. Jep ton miniplugihöskän tosiaan tiesin. Mut onhan se kahenkympin tienoilla semmonen muuntaja ettei sen enempää tarvis pulittaa? "olen pahoillani en voi siirtyä enää taaemmaksi kohden bussin takaosaa koska reseptiiviset elimeni observoivat käytävällä Blookkuksen!!" www.TheZippyWackos.com |
telly302 22.03.2006 11:12:33 | |
---|
hitto tuol on kallista. Taidan sittenki tilata thomannilta. siel 75€+ rahti 20€. Paljonkohan toi 9V ja +200mA muuntaja maksaa? hyvä homma, taidan selvitä tästä mun 130€ budjetilla Miten ois Uraltone? Nettisivuilla hinnaksi annetaan 75e http://www.uraltone.com/Customshopista saa noita EHX:n muuntajia muistaakseni 10e kappale. Toinen vaihtoehto on 1spot ja vaihtokärki, hintaa vaan tulee reilut 25e. Daddy Boozing & Hangover Brewing Co. |
gösplstorm 22.03.2006 11:22:06 | |
---|
Miten ois Uraltone? Nettisivuilla hinnaksi annetaan 75e http://www.uraltone.com/ Customshopista saa noita EHX:n muuntajia muistaakseni 10e kappale. Toinen vaihtoehto on 1spot ja vaihtokärki, hintaa vaan tulee reilut 25e. Joo toi uraltone vaikuttais edullisimmalta 75e + ~10e toimituskulut. Mut siis onks noi EHX-muuntajat semmosia plugipäisiä muuntajia? Voi vaan olla sit ärsyttävää ku sitä muuntajaa ei voi sit käyttää mihinkään muuhun ku tähän pedaaliin. Mut toisaalta jos se on vaa 10e niin kyllähän semmosen ostan. Alle satasella näyttäis sit onnistuvan! "olen pahoillani en voi siirtyä enää taaemmaksi kohden bussin takaosaa koska reseptiiviset elimeni observoivat käytävällä Blookkuksen!!" www.TheZippyWackos.com |
Jucciz 22.03.2006 11:35:31 | |
---|
Tuskin kannattaa ostaa varta vasten plugipäistä muuntajaa vaan kolvata muissa pedaaleissa toimivaa muuntajaan plugipää nykyisen liittimen rinnalle. |
gösplstorm 22.03.2006 11:53:08 | |
---|
Tuskin kannattaa ostaa varta vasten plugipäistä muuntajaa vaan kolvata muissa pedaaleissa toimivaa muuntajaan plugipää nykyisen liittimen rinnalle. Voiks sen virran jakaa tollai? Puolittuuko se? Mut en siis nyt tiedä että onko noi mistä toi häiskä puhu, siis ne kympin EHX-muuntajat plugipäisiä, mut hinta ois kohdillaan "olen pahoillani en voi siirtyä enää taaemmaksi kohden bussin takaosaa koska reseptiiviset elimeni observoivat käytävällä Blookkuksen!!" www.TheZippyWackos.com |
päänahka 22.03.2006 11:58:36 | |
---|
Voiks sen virran jakaa tollai? Puolittuuko se? Rinnalle kun liität, tai tilalle, niin jännite pysyy samana. Virta luonnollisesti kasvaa, jos lisäät toisen pedaalin siihen, mutta kunhan muuntajassa ilmoitettu (milli)ampeerimäärä ei ylity, ei tarvitse välittää. |
gösplstorm 22.03.2006 13:05:53 | |
---|
Rinnalle kun liität, tai tilalle, niin jännite pysyy samana. Virta luonnollisesti kasvaa, jos lisäät toisen pedaalin siihen, mutta kunhan muuntajassa ilmoitettu (milli)ampeerimäärä ei ylity, ei tarvitse välittää. Jep eli näin epäilinkin, mutta siitä rinnan juotetusta johdosta ei tarvi välittää niin kauan kun en kytke siihen mitään pedaalia. "olen pahoillani en voi siirtyä enää taaemmaksi kohden bussin takaosaa koska reseptiiviset elimeni observoivat käytävällä Blookkuksen!!" www.TheZippyWackos.com |
päänahka 22.03.2006 13:48:03 | |
---|
Jep eli näin epäilinkin, mutta siitä rinnan juotetusta johdosta ei tarvi välittää niin kauan kun en kytke siihen mitään pedaalia. Joo, se ei tee siinä mitään. |
Jucciz 22.03.2006 14:53:00 (muokattu 22.03.2006 14:54:17) | |
---|
Joo, se ei tee siinä mitään. Ja eikös se nyt mene niinkuin noissa haaroituspiuhoissakin, että molempiin liittimiin voit kyllä kytkeä pedaalit ja ne toimivat hienosti, kunhan pedaalien yhteenlaskettu virrankäyttö ei ylitä sitä, mitä muuntaja antaa? Näin siis, jos napaisuudet ovat molemmissa pedaaleissa samoin päin. Ja ratkeaakos tuo napaisuusongelmakin sillä, jos vaikka tuon plugiliittimen navat vaan juottaa jo valmiiksi toisin päin kuin olemassaolevan liittimen (jos se on tarpeen siis)? |
Tomtom 22.03.2006 15:01:45 (muokattu 22.03.2006 15:04:01) | |
---|
Joo, ratkee se. Mutta samalla saattaa ratketa muuntajakin. Mulla oli aikoinaan noita ihan tyyriitä Mascotin pienikokoisia ja tehokkaita reguloituja muuntajia ja pari sain pimahtamaan eri napaisten efektien käytön seurauksena. Eli jakopiuha muodostaa kai ikäänkuin maalenkin siinä vaiheessa kun napaisuuksia aletaan kääntelemään. Ratkaisuna on useampi lähtö muuntajassa ja kaikki erillisiä. Nimimerkki Zepeteus opasti tässä asiassa hienosti, löytynee vanhoista kirjoituksista tai tuosta pedalboard-"mörköstä". Niin ja loppujenlopuksi vastaus on taas se sama: Pedalpower.. E: mää yritin siis hakea just tuohon kärvähtämisongelmaan neuvoja sähköinsinööreiltä ja kaikenmaailman velhoilta. Insinöörien vastaus aina se, että eri napaisuus tuossa ei vaikuta mitenkään, mutta aina ne muuntajat vaan sitten levähti.. "Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M. |