Aihe: Schecter C-1 Hellraiser FR?
1 2 3
k1mm0
02.08.2006 17:29:04
800€ pelkkä kitara.

Mitenkäs se noin halvalla lähti? Soundatan hinnaston (http://www.soundata.fi/hinnastot/Schecter.pdf) mukaan maksaisi 1099 € tuo. Olen tässä vähän pohdiskellut juurikin tuollaisen kitaran hankkimista, sikälimikäli intin jälkeen töihin pääsen.
Juustonaksu
02.08.2006 19:35:23 (muokattu 02.08.2006 19:36:29)
Mitenkäs se noin halvalla lähti? Soundatan hinnaston (http://www.soundata.fi/hinnastot/Schecter.pdf) mukaan maksaisi 1099 € tuo. Olen tässä vähän pohdiskellut juurikin tuollaisen kitaran hankkimista, sikälimikäli intin jälkeen töihin pääsen.

Kävelin sisään. Testasin 30 min. Kävelin kassale, ja sanoin hommaavani laitteen. Myyjä sanoi, että eiköhän tuo kanssahevimiehelle irtoa 800€. =) Kyllä sen pitäisi siihen hintaan lähteä ulos, jos osaa tinkiä. Itse varauduin maksamaan 900+€ laukun kanssa, mutta hyvin tuo tippui enkä edes ehtinyt aloittaa tinkimään.

Edit: Saattaapi olla osaa tuolla hinnalla, kun mainitsin liikkeeseen mennessä myyjälle, että eipä ole Finntroll-yhtye mitään ilman herran mörinöitä. :)
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
tarzan
02.08.2006 19:51:46
Saattaapi olla osaa tuolla hinnalla, kun mainitsin liikkeeseen mennessä myyjälle, että eipä ole Finntroll-yhtye mitään ilman herran mörinöitä. :)

mielistelyllä voittoon ;)
Helvetin hyvä paimen
Juustonaksu
02.08.2006 21:02:20 (muokattu 02.08.2006 21:02:32)
mielistelyllä voittoon ;)

Ei toki. En ollut varma ostoaikeistani enkä myöskään tiennyt, toimiiko Wilska varmasti minun myyjänäni. Olihan sitä pakko silti sanoa ihan rehellisesti, kun yhden omista suosikkilaulajista näkee duunissa. ;)
k1mm0
02.08.2006 22:14:35
Kävelin sisään. Testasin 30 min. Kävelin kassale, ja sanoin hommaavani laitteen. Myyjä sanoi, että eiköhän tuo kanssahevimiehelle irtoa 800€. =) Kyllä sen pitäisi siihen hintaan lähteä ulos, jos osaa tinkiä. Itse varauduin maksamaan 900+€ laukun kanssa, mutta hyvin tuo tippui enkä edes ehtinyt aloittaa tinkimään.

Edit: Saattaapi olla osaa tuolla hinnalla, kun mainitsin liikkeeseen mennessä myyjälle, että eipä ole Finntroll-yhtye mitään ilman herran mörinöitä. :)

Aika melkoinen alennus kyllä. Täytynee Musikantin kautta sitten joskus mahdollisesti tuo tilata. Minkäslainen tuossa on kaulan profiili? Itse pidän pyöreästä, toivottavasti ei ny kaadu tuohon... Sen verran olen tykästynyt tuohon Explorerini pyöreään kaulaan, etten toisenlaiseen kovin mieluusti vaihda.
Juustonaksu
02.08.2006 22:24:19 (muokattu 02.08.2006 22:26:22)
Aika melkoinen alennus kyllä. Täytynee Musikantin kautta sitten joskus mahdollisesti tuo tilata. Minkäslainen tuossa on kaulan profiili? Itse pidän pyöreästä, toivottavasti ei ny kaadu tuohon... Sen verran olen tykästynyt tuohon Explorerini pyöreään kaulaan, etten toisenlaiseen kovin mieluusti vaihda.

Melkoinen alennus = kannattaa olla pitkä letti? :---D

Niin siis. Tuossa on pyöreä kaula ja pyöreähkö otelauta. Ibanezin kukkakeppeihin verrattuna erittäinkin pyöreä. En sitten tiedä, mihin sinä olet tottunut, mutta meikäläisen Squierin ja Ibanezin välimaastoon tuo aika hyvin osuu profiililtaan ja sehän passaa. Istuu omaan käteen tosi hyvin.

Ja ei, se ei ainakaan kaadu siihen. Ibanezin kanssa voisikin kaatua, kun se on sellainen kaposa D ja otelauta lähes suora. Tässä on lähempänä sitä klassista C:tä.

Kaulan paksuudesta sanoisin, että osuu jonnekin sinne Jacksonin ja ESP:n väliin.

Edit: No asian tarkistettuani voisin sanoa, että tuo on juuri sillä hilkulla. Kannattaa käydä tyyppaamassa niin tiedät. :)
Werde
02.08.2006 23:55:39 (muokattu 02.08.2006 23:58:35)
Tuossahan noita on telineessä pyörinyt kainkenlaisia: RG 570, C-1 BlackJack ja Squierin Standard. Schecterin profiili on Ibanezia "tuplasti" paksumpi, mutta hieman squieria ohuempi. Helvetin hyvä kaula jos Ibanezin tikut ei ole ihan "se" juttu.

edit: tuossa Squierissa siis ei ole halpis-Squiereista tuttu ohut kaula, vaan kunnon stankku-halko. Olisikohan tämä nyt C-profiili.
-K-
02.08.2006 23:59:36

Kaulan paksuudesta sanoisin, että osuu jonnekin sinne Jacksonin ja ESP:n väliin.

Kun tein seiskakierrosta niin oli selvästi paksumpi kaula kuin LTD SC607:ssa. Kannattaa muistaa myös että kaula on maalattu, profiili tosiaan aika C. EMG:n mikkeihin en oikeen ole päässyt seiskapuolella sisälle, varsinkin jos on tottunut lepuuttamaan sormiaan kannen päällä muuttui homma epämukavaksi, enemmän tuo haittaa LTD:ssä johtuen keskimikistä. Verrattuna kukkakeppeihin on soittotuntuma melko korkea. LTD:hen päädyin ihan vain mukavamman kaulan takia ja oli sillä puolella tuumallakin merkitystä vaikka LTD oli selväsit rumempi keppi. Odotellaan tässä nyt joska kukkakeppifirma päätäisi tuoda RGT7 extremen usa/euroopan markkinoille. Jenkeissä oli kutonen jo kesäuutta.
Suus kii tai paan sut pesähän !!!
k1mm0
03.08.2006 14:06:26
Kun tein seiskakierrosta niin oli selvästi paksumpi kaula kuin LTD SC607:ssa. Kannattaa muistaa myös että kaula on maalattu, profiili tosiaan aika C.

Kuulostaa hyvältä. Itse olen tosiaan tuohon Gibsonin pyöreään ja maalattuun kaulaan tottunut, eli tuo vaikuttaisi justiinsa hyvältä. Mutta tottakai testataan ennen päätöstä, ja tämä nyt on muutenkin tosiaan vielä tämmöisellä "mitäs jos" -asteella.
Juustonaksu
04.08.2006 00:57:38
Kuulostaa hyvältä. Itse olen tosiaan tuohon Gibsonin pyöreään ja maalattuun kaulaan tottunut, eli tuo vaikuttaisi justiinsa hyvältä. Mutta tottakai testataan ennen päätöstä, ja tämä nyt on muutenkin tosiaan vielä tämmöisellä "mitäs jos" -asteella.

Joo. Itse olin tottunut Iban tikkuun ja nytpä löysin ainakin astetta paremman kaulan. Minullakin oli vähän tollainen entäs jos -meno päällä, kun menin kokeilemaan. Lähinnä pelkäsin paksumman kaulan ja seitsemännen kielen olevan meikäläisen lyhyille sormille vaikea tehtävä. No hyvinhän tuo istuu ja viikon jälkeen varmaan kädet tottuu uuteen kaulaan hyvin. Eipä ole ongelmia soitella nytkään. Ranteeseen vaan alkaa sattumaan pidemmällä soitolla.
Räbbänä
04.08.2006 01:22:09
Toivottavasti ei tapetajos menen tässä välissä tämmöstä kysymään.

Elikkäs vahvari hajos ja uutta jo koitan katella, mutta sivussa hiipi jo pahasti seiskaGAS takasin jonka tuskalla sai tuossa heinäkuun lopulla ylitettyä.

Silmät on suunnattu nyt Iban RG7321:n ja schecter OMEN-7 Extremeen eli -> http://www.schecterguitars.com/spec.asp?id=167 . Tuota Ibaa on tullut jo kokeiltua useampaan otteeseen ja hyvältä vaikuttaa, mutta tuo schecter on komian näkönen mutten ole missään päässyt testailemaan. Saksasta Schecteriä saisi http://www.ppc-music.de/?frame=/exec/detail~0050009.html tuolta alle 400€ hintaan, mutta mikähän mahtaa olla hinta Suomen maaperällä? Ja on hintansa väärti? Ja jos tuolta pittää sitten syssymmällä tilata niin paljonkos tuolla on nuo PK:t kun ei saksankiäli taivu.
"Hattu pois päästä!"
Juustonaksu
04.08.2006 01:30:39
Toivottavasti ei tapetajos menen tässä välissä tämmöstä kysymään.

Elikkäs vahvari hajos ja uutta jo koitan katella, mutta sivussa hiipi jo pahasti seiskaGAS takasin jonka tuskalla sai tuossa heinäkuun lopulla ylitettyä.

Silmät on suunnattu nyt Iban RG7321:n ja schecter OMEN-7 Extremeen eli -> http://www.schecterguitars.com/spec.asp?id=167 . Tuota Ibaa on tullut jo kokeiltua useampaan otteeseen ja hyvältä vaikuttaa, mutta tuo schecter on komian näkönen mutten ole missään päässyt testailemaan. Saksasta Schecteriä saisi http://www.ppc-music.de/?frame=/exec/detail~0050009.html tuolta alle 400€ hintaan, mutta mikähän mahtaa olla hinta Suomen maaperällä? Ja on hintansa väärti? Ja jos tuolta pittää sitten syssymmällä tilata niin paljonkos tuolla on nuo PK:t kun ei saksankiäli taivu.

Lyhykäisesti vastaan, että meikäläisen käteen tuo Omen oli hieman kömpelö ja se kaulaliitos otti päähän aikalailla. Iba voitti helpposoittoisuudessaan, mutta hävisi skaalan pituudessa ja mikrofoneissa. Kaulaprofiilit noissa on oikeastaan vastakohdat, mutta muuten melkolailla samaa kauraa. Se on ihan kiinni siitä, kumpi istuu sinun käteesi paremmin. Molemmat ovat laadukkaita soittimia hintaansa nähden etkä varmasti tee väärää valintaa ottaessasi sitä omaan käteen paremmin istuvaa. Suosittelen myös miettimään Damien-sarjaa.

En katsonut tuota linkkiä, mutta onkos tuo Omen Extreme se Hellraiserin halpisversio?
Räbbänä
04.08.2006 01:32:55
En katsonut tuota linkkiä, mutta onkos tuo Omen Extreme se Hellraiserin halpisversio?

No ainakin samaa näköä. Mutta ongelma on juuri ettei Schecteriä meinaa löytyä mistään. Ainakaan tuota mallia.
"Hattu pois päästä!"
Juustonaksu
04.08.2006 01:37:29 (muokattu 04.08.2006 01:37:42)
No ainakin samaa näköä. Mutta ongelma on juuri ettei Schecteriä meinaa löytyä mistään. Ainakaan tuota mallia.

Öh? Juurihan tuollainen oli Soundatassa ständissä siinä Ashdownin kaapin vieressä vielä 4pv sitten. :)

Edit: Siis se, missä on ne arrowhead inlayt?
Räbbänä
04.08.2006 01:39:26
Öh? Juurihan tuollainen oli Soundatassa ständissä siinä Ashdownin kaapin vieressä vielä 4pv sitten. :)

Edit: Siis se, missä on ne arrowhead inlayt?

Mutta onpas Oulusta asti vaikia sinne lähtä testailemaan...
"Hattu pois päästä!"
Juustonaksu
04.08.2006 01:42:14
Mutta onpas Oulusta asti vaikia sinne lähtä testailemaan...

Heh, totta. Eipä taida olla Oululaisissa liikkeissä hirveästi Schecterin edustusta? Tuntuu, että tuo Soundata jakelee vaan Tampereen seudulle.
Räbbänä
04.08.2006 01:46:18
Heh, totta. Eipä taida olla Oululaisissa liikkeissä hirveästi Schecterin edustusta? Tuntuu, että tuo Soundata jakelee vaan Tampereen seudulle.

On kullaksella kaksi, Mallit tais olla joku Revenge tyypinen ja sitten joku keltanen ilopilleri.

Muistaisko joku mihin hintaan tollasta OMEN-7 Extremeä kaupattiin Soundatassa?
"Hattu pois päästä!"
Juustonaksu
04.08.2006 01:52:09 (muokattu 04.08.2006 01:52:27)
Muistaisko joku mihin hintaan tollasta OMEN-7 Extremeä kaupattiin Soundatassa?

Eikös nuo samaan asetu normaalin Omen-malliston kanssa? No, tarkastetaan. Jaa, eipä näy merkintää enkä ole vähään aikaan eksymässä sinne päin, valitan. Toivottavasti joku tietäisi.

Edit: Ja nytkun mainitaan niin hyvää yötä ja terveisiä Tallinnasta. :-)
Werde
04.08.2006 10:28:15
Nevermoren Loomisilla on 7-kielinen Hellraiser floikalla. Eipä taida sellaisia ihan rivijannu saada, vai onko tuo joku vanha malli?
Juustonaksu
04.08.2006 12:43:14
Nevermoren Loomisilla on 7-kielinen Hellraiser floikalla. Eipä taida sellaisia ihan rivijannu saada, vai onko tuo joku vanha malli?

Custom

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!

Se soitteli alunperin ihan sillä perusmallilla. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)