Pekkatapio 01.03.2006 19:51:51 (muokattu 01.03.2006 19:51:59) | |
---|
voisko joku vielä kertoa että olenko oikeassa vai väärässä? 99,99% mahdollisuus että olen väärässä No mielellään kaappipiuha niiden väliin, jos tahtoo möykän kuuluvan ja nupin pysyvän ehjänä. Nuhassa ei ole kivaa olla. Paitsi jos tykkää maistella räkää. |
Joees 01.03.2006 20:37:52 | |
---|
No mutta, kysytäänpä vielä tyyliasioista: onko tuolla Uraltonella asiaa rautalankamusiikin saralle? Noin niinkuin oikeittein rautalankakitaristien mielestä? Vai pitääkö suosiolla ruveta etsimään halpaa VOX ACxx pönttöä. Minulle varmaan tehojen puolesta AC15 riittäisi. Siihen sitten vähän nauhakaikua... Mä oon miettinyt, että voisin ruveta soittamaan rautalankaa Les Paulilla, Marshallilla ja ilman kaikua. Tulis jotain eloa sinnekin. Ei sen taina tarvi olla se Vox, mene Uraltonella ja yritä löytää se oma juttus. Sitä rautalanka tarvii, oikeesti. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
Tami 01.03.2006 23:59:51 | |
---|
Mä oon miettinyt, että voisin ruveta soittamaan rautalankaa Les Paulilla, Marshallilla ja ilman kaikua. Tulis jotain eloa sinnekin. Ei sen taina tarvi olla se Vox, mene Uraltonella ja yritä löytää se oma juttus. Sitä rautalanka tarvii, oikeesti. Heh!! Mä olen samaa mieltä. Tuo rautalankaporukka on melkoista myttynaamajengiä, varsinkin soittokamojen suhteen. Tuntuu että ainoastaan voxilla ja orbitilla (hätäisesti myös rolandin 201:llä) saa rautalankaa soittaa. Monia muitakin vaihtoehtoja on. Voxi sinänsä on vahvistimena hieno laite ja mä ymmärrän sen arvostuksen. Orbitista en ole niinkään saletti... Toisaalta on vaikea uskaltaa olla erilainen ja niinpä mullakin se voxi taas löytyy... Hmph!! Töissä intissä - vikaa vintissä |
Joees 02.03.2006 00:49:23 | |
---|
Heh!! Mä olen samaa mieltä. Tuo rautalankaporukka on melkoista myttynaamajengiä, varsinkin soittokamojen suhteen. Tuntuu että ainoastaan voxilla ja orbitilla (hätäisesti myös rolandin 201:llä) saa rautalankaa soittaa. Monia muitakin vaihtoehtoja on. Voxi sinänsä on vahvistimena hieno laite ja mä ymmärrän sen arvostuksen. Orbitista en ole niinkään saletti... Toisaalta on vaikea uskaltaa olla erilainen ja niinpä mullakin se voxi taas löytyy... Hmph!! Haha, mut Vox on oikeesti hieno ja hyvä vahvistin. Ei se väärin ole omistaa sitä. Kyllä mäkin voisin moisen hommata jos olis ylimäärästä fyrkkaa. Pistetäänkö rautalankapumppu pystyyn, soitetaan erilaista rautalankaa? :P Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
niskel 02.03.2006 07:24:16 | |
---|
Heh!! Mä olen samaa mieltä. Tuo rautalankaporukka on melkoista myttynaamajengiä, varsinkin soittokamojen suhteen. Tuntuu että ainoastaan voxilla ja orbitilla (hätäisesti myös rolandin 201:llä) saa rautalankaa soittaa. Heh, harvainaisen totta tuntuu olevan tuo. Tässä on vain se ongelma, että osa porukasta vaatii juuri Voxin ja orbitin jotta kamat ovat hyväksyttävät, mutta toisaalta ainut joka kyseisillä kamoilla saa soittaa rautsikkaa, on Pulliainen. Taidetaan olla puun ja kuoren välissä... Mie yritän vetää näillä omilla. Kaiku ei ole Orbit, toisessa vahvarissa ei ole edes kuoria ja, ja kaapin kankaassa ei lue Vox. Eikä kitara ole Fender. Ja perkule kompurakaan ei ole Dod! Taidan olla alan häpeä pilkku.:) Ei ole nauhakaiun voittanutta! |
humppahanuristi 02.03.2006 08:18:35 | |
---|
No mutta, sotketaan vielä ketjua vaikka en ole edes aloittanut tätä. Mitenkäs Fender Blues Junior? Löytyykö siitä efektilenkkiä. On nimittäin hinnaltaan aika edullinen, vaikka toisaalta kiinnostaisi kyllä jo rakennella Uraltonekin. Ilonpilaaja |
päänahka 02.03.2006 09:12:09 | |
---|
Eilen tuli Uraltone Jr postissa. Voisi tässä ehkä jo tänään alkaa kolvailemaan. Ensin varmaan kuitenkin teen tuon Dynacompin loppuun. |
Bee-äf 02.03.2006 09:50:30 | |
---|
Uraltonehan on hyvin vintagehenkinen vahvistin? Miksei muka toimisi rautalangassa? Tuotakaan en käsitä, että Voxin nimeen vannotaan - loistovahvistin, mutta perinteistä kitarainstrumentaalia on soitettu kaikennäköisillä oldievahvistimilla, ja on vaan henk. koht. mausta kiinni, tykkääkö Voxin, Fenderin tai jonkun muun saundeista. Ja Pulliaisen epäilen kuulostavan Pulliaiselta ihan minkä lootan edessä vaan. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
Aleksi-serkku 02.03.2006 10:33:26 (muokattu 02.03.2006 10:39:43) | |
---|
Näitä en ole juuri missään nähnyt myynnissä. Todella harvinaista roinaa. Pieni huomio asian vierestä... Pari viikkoa sitten oli torilla myynnissä muistaakseni Carlsbron bassonuppi pikkurahalla, ja Sound Cityjäkin on osunut silmiin välistä. Etsivä löytää, oman Sound Cityni ostin pölyttymästä vanhasta baarista. Business as usual. |
Corvus 11.03.2006 06:48:09 | |
---|
Jos ottaa rakentelun harrastuksen kannalta, niin kyllä sitä Uraltonesta hyvän vahvarin saa kohtuuhintaan. Kuristin kannattaa lisätä ja tuo kaikumodikin tuntuu toimivan oikein hyvin - ainakin pidemmällä kaikutankilla. Yllättävän paljon rakentelussa kuitenkin on hommaa. Ellei ryhdy pilkunviilaajaksi ulkonäkökysymyksissä, niin kyllä normaalitaidoilla saa kaikki hommat tehtyä. Nuo korkeat jännitteet ovat kuitenkin vakavasti otettava asia. Jos jossain tulee vastaan kunnostusta kaipaava perinteinen putkivahvari, niin sellaisen kunnostaminen voi olla erittäin kannattavaa. Lopputuloksen myyminen eteenpäin on varmasti helpompaa, kuin täysin itse rakennetun laitteen. Valmiin vahvistimen korjailuun ja modaamiseen ei välttämättä löydy kunnon ohjeita, joten homma voi vaatia enemmän osaamista, kuin mitä rakennussarjaa koottaessa on tarpeen. Kun on onnistuneesti rakentanut ensimmäisen Uraltonensa, niin voi paremmilla mielin käydä vanhan marsun kimppuun. |