fox 08.01.2006 16:25:39 | |
---|
ei vaan taida cherrynä löytyä niitä tusseja... Herra Gibson sanoo: Voi sitte.. :( Itse joskus "fiksaillu" jotain esim. kynsilakalla tai tussilla, värejä on vaikka kuinka.. Ainoa trabeli tulee sitte siitä, että haalistuvat eri tahtiin.. Näin kertovat monet kitaranrakentaja-gurut maailmalla, ja oon itekin kuvia nähny, joissa 60-luvulla paikkamaalattu (ja varmaan aikanaan ihan huomaamaton) skraadu nykyään oikein "hyökkää" silmille..koska se alkuperäinen väri ja nitro on eri malliin haalistunu kuin paikkaus.. Monipiippuinen juttu tää, mutta niinkuin todettu, kyllä niit "battle scar"eja tulee. Toki ne harmittaa. |
Ville81 08.01.2006 16:40:02 | |
---|
Jep. Jääköön skraadu paikoilleen. Toisaalta, vaikka sen kävisinkin paikkauttamassa korjaajalla, niin eiköhän parin vuoden päästä viimeistään tulisi jo seuraava skraadu. Siitä huolimatta, että olen ylivarovainen tuon soittimen kanssa. Joskus tullut törmäiltyä Straton kanssa, enkä ole saanut mitään tuhoa aikaiseksi. Tosin Stratossani ei edes ole maalia tai lakkaa - pelkkä pehmeä leppäbody. Eli todella herkästi näyttää maali tuosta lähtevän. "Ei mun tartte virittää, soitan säröllä".
-Kuultu musiikkiliikkeessä 2005 |
fox 08.01.2006 16:54:58 | |
---|
Eli todella herkästi näyttää maali tuosta lähtevän. Poly vs. nitro.. |
Henko 09.01.2006 18:59:57 | |
---|
ja sitten vaikka kirkasta kynsilakkaa. Punainen kynsilakkakin voisi toimia. Vähän kiillottelee päältä vielä niin saattaapa olla hankalasti erottuva. Äh, KAJALIA vaan! Sit se näyttää niinku PAHALTA SILMÄLTÄ! Mie en oo jaksanu enää ressata naarmuista, työkaluja ne kepit vaan on, enkä oo ajatellu myydäkään, jos ei o pakko. Mustikoiden.netin jäsen nro 22944 |
Rämppy 10.01.2006 10:20:48 | |
---|
Tuo skraadu ei mun silmään näytä pahalta, ainakaan kuvan perusteella. Jos fiksaat, niin mieluiten sitten todella ohuella pensselillä ohutta maalia. Tällöin voit vielä lisätä kerroksia tarpeen tullen. Äläkä vedä maalia ehjän maalin päälle vaan ainoastaan skraadulle. Sävyn olisi tietysti oltava mahdollisimman sama kuin kitarassa, mutta joka tapauksessa ei ainakaan tummempi. Vaaleaa pintaa on helpompi tummentaa kuin päinvastoin. Ja vielä kerran: ohuelti ja maltilla sen maalin kanssa. Ei missään nimessä paksua maali- tai lakkatippaa esim. kynsilakkasudilla. Paikkaamalla et saa skraadua täysin huomaamattomaksi, mutta taiten tehtynä varsin siistiksi. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
tomukka 11.01.2006 03:22:37 | |
---|
Nousin tuolilta ja kitara hipaisi aika kevyesti tuolin karmiin ja tässä tulos: http://server1.pictiger.com/img/6412/ei-helvetti.jpg/ http://server1.pictiger.com/img/6415/aijjai.jpg/ Voikohan tuolle tehdä mitään? Kansi on siis punainen, päällä kiiltävä (helvetin ohut) lakka. On nimittäin aika pahannäköinen ja erottuu hyvin etsimättäkin. Skraadu on kolmisen senttiä pitkä. Automaalikaupathan myy niitä semmosia peitepuikkoja ja sataa eri sävyä, jota vaan sitten hankaa naarmuun. Kyseessä ei ole maali vaan vahamainen sävy, jonka päälle laitetaan lakka jos haluaa. Saattaisi toimiakin. Tai pane skradun päälle joku kiva pikku tarra. |
rattledad 11.01.2006 13:14:04 | |
---|
|
Progressiveland 11.01.2006 13:44:26 | |
---|
vähän offtopiccina,itellä ei VIELÄ kitaraan mitään lommoja oo tullu ,mutta monta kertaa ku nähnyt unta että tulee lommoja ja muuta.. VITTU ETTÄ VETÄÄ HIILEKSI ne unet,päivä heti pilalla ku vituttaa!! vaikka periaatteessahan se ei mitään haittaa vaikka siinä jotain oliskin.. ja samoin ku joku/ite kolhaisee kitaran niin tulee vittusaatanaperkeleet ja päivä pilalla.. onko muilla moista reagointia asian suhteen? :D kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene |
MarkoA 11.01.2006 14:43:13 | |
---|
Kyllähän sitä kuohahtaa. Mutta loppupelissä, jos se ei vaikuta sointiin ni antaa olla. Elämä on laiffia, ja samalla ihmisen parasta aikaa. Vaan ootappa jos menee kaula poikki (niiku mulla, soittokamoissa pikku stoori) niin se pistää hetkeksi hiljaiseksi. Sillon tuntuu, että maailma just pysähty ja semmonen 5kg painonen mollukka hyppäs kurkkuun! - Rockin' in the evenin' when the sun goes down
Mean guitar, that's a swingin' old town
Rockin' and a-rollin' just a little while
Ain't got no rollin', ain't got no holdin'... |
CanYouStayStill 11.01.2006 14:47:38 | |
---|
Sanotaanko, että joihinkin kitaroihin skraidut sun muut sopivat, mutta joihinkin ei. Itse en ainakaan haluaisi omaan kitaraani naarmuja, joista puu näkyy. Tosin lommo siinä on soololoven alla. Tiedä sitten miten se on tullut, mutta se ei haittaa niin paljoa. Sama koskee autoja. Kaikkiin ei sovi lommot, joissakin niistä ei välitä. Miettikääs nyt Ferraria, jossa on lommo. Ei hyvä mielestäni. Mutta vanha Lada. Sitä lommo kaunistaa. Mielipiteensä kullakin. Itse veisin kitaran korjaajalle, jos naarmuttuisi pahasti. |