![]() 15.04.2006 00:07:00 (muokattu 15.04.2006 01:30:44) | |
---|---|
Mites tää uus vamppi Pro eroaa siitä edellisestä, muutaku etttä siihen on tullu joku hiton numetal juttu? Hintakin näköjään noussu ainaki toomannissa. Tai sitte oon sekasin (mitä olenkin)? Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore | |
![]() 15.04.2006 01:14:12 | |
Muistaakseni sanoit viimeksi, että valonnopea tilutuksesi tuli liian suurella viiveellä? :) Ainakin itse koin sen niin. Kokeilemallahan se selviää. | |
![]() 15.04.2006 03:23:55 (muokattu 15.04.2006 04:02:57) | |
Ainakin itse koin sen niin. Kokeilemallahan se selviää. Luulen, että 10,000€ putkivermeet ei ole tarpeeksi nopeita Kricelle. V-Amp toimii hienosti normaaleilla tiluilla :P Edit: luulen, että Krice:llä on semmonen ongelma, että vaikka tikkaa 360 bpm nopeudella skaalaa edes takaisin ja kuitenkin jostain syystä ei kuulosta David Gilmourilta + vahvari ei reagoi soitoon halutulla nopeudella, niin pitäisi miettiä syytä tähän ongelmaan?. Ehkä syynä ei kuitenkaan ole V-Amp vaan muut asiat :P Kuten se mekaaninen ylös/alas -plekujutska yli äänennopeuden :) E1: laske pikkausnopeus about 120:een, niin alat kuulostamaan jo kitaristilta. Tai jos nintendoäänet ovat lähellä sydäntä, niin so not. Can't help ya. E2: liikaa olusta. | |
![]() 15.04.2006 03:43:43 | |
Mites tää uus vamppi Pro eroaa siitä edellisestä, muutaku etttä siihen on tullu joku hiton numetal juttu? Hintakin näköjään noussu ainaki toomannissa. Tai sitte oon sekasin (mitä olenkin)? ei kai se muuten ole erillainen, kuin softaltaan. eli uusia mallinnuksia on pykälässä. | |
![]() 15.04.2006 09:35:53 | |
vahvari ei reagoi soitoon halutulla nopeudella, niin pitäisi miettiä syytä tähän ongelmaan?. Ehkä syynä ei kuitenkaan ole V-Amp vaan muut asiat :P Kuten se mekaaninen ylös/alas -plekujutska yli äänennopeuden :) Tuota. Huomasin ongelman ihan vertaamalla kahta settiä peräkkäin, ja kaiken lisäksi nopeassa rytmimusiikissa, en niinkään sooloissa/tilutuksessa. | |
![]() 20.06.2006 00:04:17 (muokattu 20.06.2006 10:35:15) | |
Laitanpa tähän ketjuun kysymyksen: Oliskiko V-Amp 2 mulle oikea laite, jos tarkoitus olisi tuon avulla nauhoitella koneelle demoja ja muita räpellyksiä? Soundit on ilmeisesti siedettävät. Bändisoittoon mulla on muut vehkeet olemassa. Koneen äänikortti on integroitu paska ja siitä tulee latenssia, voisiko vampilla välttää latenssiongelman? Line6:n vastaava motukka kuulemma toimii tavallaan sellaisenaan äänikorttina, kuinkas on V-ampin kanssa? Tuollainen pikku vekotin olisi käteväkin jos vaikka mökkireissuille haluaa ottaa kitaran ja luurit mukaan. Ne jotka soittaa ne tietää | |
![]() 20.06.2006 10:20:58 | |
olisiko jollain vastauksia, anyone? Ne jotka soittaa ne tietää | |
![]() 20.06.2006 12:39:10 | |
Oliskiko V-Amp 2 mulle oikea laite, jos tarkoitus olisi tuon avulla nauhoitella koneelle demoja ja muita räpellyksiä? Soundit on ilmeisesti siedettävät. Kyllä tuo V-Amp 2:lla onnistuu. Laite on oikeastaan parhaimmillaan juuri tuossa käytössä. Koneen äänikortti on integroitu paska ja siitä tulee latenssia, voisiko vampilla välttää latenssiongelman? Ei voi. Laitteessahan ei ole kuin normaalit 6.3mm plugilla olevat liitännät, jotka siis täytyy kytkeä äänikortin line in ja line out -liitäntöihin. Latenssiongelmat ratkeavat tapauksesta riippuen toimivalla äänityssoftalla, toimivilla ajureilla, toimivalla käyttöjärjestelmällä, tai toimivalla äänikortilla. Tietokoneet ja musiikkiohjelmat -alueella on ollut aiheesta juttua vähän väliä. Jyrki | |
![]() 20.06.2006 13:22:51 (muokattu 20.06.2006 13:23:49) | |
Koneen äänikortti on integroitu paska ja siitä tulee latenssia Vaikka äänikortti olisikin paska niin kokeiles varsin Asio4all ajureita niin tuon latenssin voisi saada olemattoman pieneksi sen avulla. Asio4all on siis ajuri. Löytyy osoitteesta http://www.asio4all.com/ Edit. Niin siis porukka, joilla on ollut latenssiongelmia esim. Guitar Rigin kanssa ovat käyttäneet Asio4all ajureita ja ovat sen avulla saaneet latenssiongelmia ratkaistua. Damn, that's a fine pile of duckshit :] | |
![]() 20.06.2006 13:38:44 | |
Pistetaas nyt tahan samaan aiheeseen kun pitais itelle ostaa jokin pedaali tai vastaava konenauhoituksiin. Metallia soittelen lahinna, joten jokin saropedaali olis varmaan jees. Naista olen kahden vaiheilla eli Digitechin Metal Master tai Line6 Tonecore Uber Metal. Guitar Rig 2 loytyy ja koneesta Creativen X-Fi. Eli sarot pedaalista ja efektit ja mallinukset softalta. Vai sitten jokin V-Amp 2 tyylinen? Mika naista nyt kannattais ostaa tai sitten jokin vastaava noin 100e hintaluokassa? | |
![]() 20.06.2006 13:44:15 | |
Pistetaas nyt tahan samaan aiheeseen kun pitais itelle ostaa jokin pedaali tai vastaava konenauhoituksiin. Metallia soittelen lahinna, joten jokin saropedaali olis varmaan jees. Naista olen kahden vaiheilla eli Digitechin Metal Master tai Line6 Tonecore Uber Metal. Guitar Rig 2 loytyy ja koneesta Creativen X-Fi. Eli sarot pedaalista ja efektit ja mallinukset softalta. Vai sitten jokin V-Amp 2 tyylinen? Mika naista nyt kannattais ostaa tai sitten jokin vastaava noin 100e hintaluokassa? Minuutti sitten soittelin Metal Masterin kautta koneeseen, ja puolta paremmat säröt irtosi mallinnus-softilla. (Amplitube live, Guitar Rig 2) Vahvariin soitettuna tuo on kelpo peli kotivolumella, bändikäytössä sillä ei tee juurikas mitään. Mutta toimii siis edullisena rajapintana kitaran ja äänikortin välissä kyllä. "My Lifestyle Determines My Deathstyle" | |
![]() 20.06.2006 22:04:02 | |
Vähän aikaa sitten kyselin minkälaista systeemiä kannattaisi hommata ensimmäiseksi efektileluksi ja päädyin v-amp2:een.. Osakseen varmaan siksi, että torilla oli kaupan edukkaaseen hintaan nin ei tarvinnut hirveästi rahaa uhrata kokeiluun.. Kivoja oli noi delay/chorus/auto wah jne, mutta manuaalia kun en jaksanut lukea niin en paljoa osannut niitä säädellä. Kaiutinsimut on mulla aika turhia, kyllä se perus tweed linja miellyttää.. Pahin bugi tossa on puuttuva on/off kytkin...paljonkohan olisi maksanut insinööriltä siihen semmoinen piirtää (tai muuntajaan sitten..).. ..En tiedä olisinko koskaan kuitenkaan uuden hintaa maksanut, no saipahan pahimman polttelun tuontapaista lelua kohtaan taklattua.. | |
![]() 23.06.2006 23:38:33 | |
Minuutti sitten soittelin Metal Masterin kautta koneeseen, ja puolta paremmat säröt irtosi mallinnus-softilla. (Amplitube live, Guitar Rig 2) Vahvariin soitettuna tuo on kelpo peli kotivolumella, bändikäytössä sillä ei tee juurikas mitään. Suunnittelin juuri ostavani Metal Masterin, mutta ilmeisesti se on romu? (onhan se mallintava..) Mihinkähän säröpedaaliin tässä sitten lopulta päätyykään. 665e maksavaan ultra-vintage-tube päristimeen varmaankin. Mitä tulee Vamp2:een niin siinä on itsessään jo latenssia:) Mutta ei se kotinauhoittelussa häiritse, koska nauhoitussoftalla voi leikata pätkän pois äänitteen alusta että homma osuu kohdilleen. | |
![]() 24.06.2006 17:10:50 | |
Laitetaan nyt vaikka tähän ketjuun kun kuulostaa sopivalta. Eli kokeilin miten vamp 2:n saisi kuulostamaan hyvältä vahvistimen kanssa ja tein mullistavan keksinnön. Vahvistimeni taajuussäätimet on "homonomisia" eli jos ne vääntää nollille niin kaiuttimestä ei kuulu mitään. Hyvän soundin peruslähtökohdaksi muodostui siis se, että väänsin bass/mid/treblet vahvistimesta täysille. Kaikki vahvistinmallit ja efektit pois päältä vahvistimesta! Sitten muut ohjeet: Kitarapiuha vampin inputtiin ja johto vampin line outista vahvistimen inputtiin. Ei siis line in -liitäntään. Soundisäädöt: modern hi-gain, gain: 8, bass/mid/treble: täysille kaikki (kyllä). Myös tap+treble täysille (presence). Drive pitää olla nollassa, ei ykkösessä ja paras output mode on L3. L2 on myös hyvä, mutta L3 on hiukan pehmeämpi. Sitten mennään varsinaiseen asiaan eli painetaan B+D ja säädetään input gain jonnekin puoleen väliin. Sitten lopuksi säädetään L2/L3 -tilan "master" bass/mid/treblet oman maun mukaan. | |
![]() 24.06.2006 18:30:09 | |
http://solar.hamk.fi/~foholmqtu/latenssi_vamp2.jpg V-Amp 2:en latenssista ku puhutaan, niin päätin kokeilla. Ylläoleva kuva on tilanteesta, jossa nauhoituslaitteen vasempaan tuutataan signaali suoraan ja oikeassa kanavassa on sitten sama signaali vedettynä V-Ampin kautta. Tuutattu signaali on 440 hertsin siniaalto ja näytteistystaajuus on 44100 hz. Käytetty mallinnus oli 6A, gainia pienennettynä ja delay päälle käännettynä. Että onhan siinä sitä... ~1.5 millisekuntia. Vertailuksi sanottakoon, 180 temmolla 1024-osanuotti on jotakuinkin tuon mittainen. | |
![]() 24.06.2006 18:48:07 | |
http://solar.hamk.fi/~foholmqtu/latenssi_vamp2.jpg V-Amp 2:en latenssista ku puhutaan, niin päätin kokeilla. Ylläoleva kuva on tilanteesta, jossa nauhoituslaitteen vasempaan tuutataan signaali suoraan ja oikeassa kanavassa on sitten sama signaali vedettynä V-Ampin kautta. Tuutattu signaali on 440 hertsin siniaalto ja näytteistystaajuus on 44100 hz. Käytetty mallinnus oli 6A, gainia pienennettynä ja delay päälle käännettynä. Että onhan siinä sitä... ~1.5 millisekuntia. Vertailuksi sanottakoon, 180 temmolla 1024-osanuotti on jotakuinkin tuon mittainen. Millaset säädöt sulla oli V-ampissa? Saa tulla kommaan:O | |
![]() 24.06.2006 20:27:21 | |
Millaset säädöt sulla oli V-ampissa? presetti 6A, elikkä mitäköhän tuossa sitten noita on. Sitä muokattu siten, että käännetty delay päälle ja gainia veetty vähän alespäin että tuo sinikuvio säilyisi. Kyseisen vehkeen omistajat voi sitten ihmetellä sitä, katon tuota sitten tarkemmin kun teen tarkemmat tutkimukset aiheesta. | |
![]() 24.06.2006 20:57:19 | |
V-Amp 2:en latenssista ku puhutaan, niin päätin kokeilla. Latenssiahan tulee sitten lisää äänikortista riippuen. Sisäinen piipperi (eli integroitu chippi) on varmasti hitain, siinä missä jokin laadukas äänikortti ei ehkä niinkään. | |
![]() 24.06.2006 21:29:30 | |
Latenssiahan tulee sitten lisää äänikortista riippuen. Sisäinen piipperi (eli integroitu chippi) on varmasti hitain, siinä missä jokin laadukas äänikortti ei ehkä niinkään. Jos testataan V-amp 2:n latenssia, niin silloin ei testata äänikortin latenssia. Äänikortin heikkous ei ole Behringerin vika. Minä Rakenna itse pedaalisi Myy Schallerin hihnalukot. | |
![]() 25.06.2006 02:13:41 | |
Latenssiahan tulee sitten lisää äänikortista riippuen. Sisäinen piipperi (eli integroitu chippi) on varmasti hitain, siinä missä jokin laadukas äänikortti ei ehkä niinkään. Noniin, eikös se ollutkaan V-Ampin vika? Uli odottaa anteeksipyyntöä :D www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)