![]() 02.01.2006 16:49:26 | |
---|---|
Omasta mielestä Kullaksella saa todella hyvää palvelua, ainakin jos omistaja on paikalla. LTD:stäkin tuli alennusta sen verran, että ois tullu thomannilta tilaamalla reilusti kalliimmaksi. Myös sen levypuolen myyjät on ollu yleensä erittäin mukavia. Aadolf Virtanen: "Hevi on paskimmillaankin parasta musiikkia" | |
![]() 02.01.2006 16:57:45 | |
Ainakin henkilökohtaisesti olen saanut Tampereen musiikin alakerrasta hyvää palvelua, vaikken omistakaan pitkää lettiä. Myyjä tuli oma-aloitteisesti kysymään, mitä sais olla ja vastasi asiallisesti kyselyihin. Ostin kohtalaisen paljon tavaraa ja myyjä laski hintaa sopivalle tasolle jo ilman tinkaamista. Kyllä tälläisessa liikkeessä asioi mielellään jatkossakin. Ei... | |
![]() 02.01.2006 17:01:27 | |
Ainakin henkilökohtaisesti olen saanut Tampereen musiikin alakerrasta hyvää palvelua, vaikken omistakaan pitkää lettiä. Myyjä tuli oma-aloitteisesti kysymään, mitä sais olla ja vastasi asiallisesti kyselyihin. Ostin kohtalaisen paljon tavaraa ja myyjä laski hintaa sopivalle tasolle jo ilman tinkaamista. Kyllä tälläisessa liikkeessä asioi mielellään jatkossakin. ....kuin myös. Tosin ostin vaan pientä sälää, mutta ei jäänyt ollenkaan paska maku suuhun ko. paikasta. | |
![]() 02.01.2006 17:10:24 (muokattu 02.01.2006 17:11:05) | |
Taas tuplat mutta korvataan tiedolla Tampereen soitinkeskus kohtalo ketuttaa minua mutta kysyisin mistä tampereella menisitte kitaroita katsomaan ensikertaisena ? | |
![]() 02.01.2006 17:10:24 | |
juu...jännä homma tossa Kajaanin musiikis on se et itse paikan omistajalta saa aina paremmat tarjoukset kuin paikan toiselta myyjältä. Kait tää jotenkin niihin myyntiproivikoihin liittyy. Mutta ihan hyvää palvelua on. Tänää just kaveri osti basso nupin kys. liikkeestä. Omistaja tietänee parhaiten todellisen hinnan joten senkin takia se antanee parhaat tarjousket jo eli jos hän myös ostaa sisään tietää mitä on saatava. | |
![]() 02.01.2006 17:11:43 | |
Kullaksesta Oulussa sen verran että puolet siellä on ihan mukavaa porukkaa ja toinen puoli ei niin mukavaa. Kallishan se on. :K | |
![]() 02.01.2006 17:18:54 | |
Niin, oliko tuo siis mielestäsi huonoa palvelua? Nimenomaan. Samaa sanovat Levytukussa, F-musassa ja Musamaailmassakin jos pyytää kokeiluun jotain kalliimpaa kitaraa. Ihan normaalia. Olisiko kiva ostaa joku 2300€ kitara ja sitten huomata, että "Voi saatana, täällähän on neljä senttiä pitkä puuhun asti menevä skraadu takana!" WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani | |
![]() 02.01.2006 17:31:37 | |
Taas tuplat mutta korvataan tiedolla Tampereen soitinkeskus kohtalo ketuttaa minua mutta kysyisin mistä tampereella menisitte kitaroita katsomaan ensikertaisena ? Itse käyn useimmiten Tampereen musiikissa, mutta suosittelisin ensikertalaisena käymään useammassa liikkeessä ennen ostopäätöstä. Palvelun laatu kun riippuu siittäkin kehen myyjään nyt satut ensimmäisenä törmäämään. Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! | |
![]() 02.01.2006 18:25:10 | |
Nimenomaan. Samaa sanovat Levytukussa, F-musassa ja Musamaailmassakin jos pyytää kokeiluun jotain kalliimpaa kitaraa. Ihan normaalia. Olisiko kiva ostaa joku 2300€ kitara ja sitten huomata, että "Voi saatana, täällähän on neljä senttiä pitkä puuhun asti menevä skraadu takana!" En ole kyllä kyseistä kommenttia itse kuullut, mutta tuo on kyllä täysin ymmärrettävää. Itse ainakin kohtelen kaupan soittimia silkkihansikkain etteivät ainakaan minun jäljiltäni olisi naarmuja täynnä. Sen sijaan minua välillä kyllä ihmetyttää, miten erinäisissä pääkaupunkiseudun soitinkaupoissa tuntuvat myyjät tietävän tuotteistaan kovin vähän. Kytkennät hoituu ja päälle laittaminen, mutta muuten kyllä välillä tullut sellaista huuhaatietoa ettei ole tosikaan. Ehkä mulle on sitten aina osunut myyjäksi se rumpu- tai kiippari-osaston jannu. Tai sitten se johtuu vain siitä, että olen erittäin pahalaatuinen soitinlaitefriikki. ;D Joka tapauksessa yksi tapa, jolla kotimaiset soitinkaupat voisivat paremmin kilpailla Saksan isojen varastomyymälöiden kanssa on nettisivut. Minulla on Operaan säädettynä pikahaku, jonka avulla kirjoittamalla osoiteriville "thomann hakusana" lävähtää esiin haetun tuotteen tiedot ja hinnat Thomannin sivuilta. En ole kyseisestä kaupasta ikinä mitään ostanut, mutta sieltä on äärimmäisen kätevä tarkastaa tuotteen keskimääräinen hintaluokka. Kotimaisten kauppojen nettisivut taasen ovat monesti luokkaa "myymme merkkejä X ja Y" tai sitten sellaisia, joista puuttuu puolet kaupan hyllystä löytyvistä tuotteista, useimmista tuotteista ei löydy edes valmistajan kuvaa jne. Monesti sivut on myös tehty hankaliksi käyttää. Tässä voisi ottaa tietokonekaupoista, erityisesti Verkkokaupasta, oppia - sivuilta löytyy tuotteiden varasto- ja myymälätilanne, arvioidut tilausajat jos tuotetta ei ole varastossa, linkit valmistajan tuotesivuille, kuvaukset ja kuvat. Kaupan myyjätkin tarkistavat hinnat samasta järjestelmästä, joten hinnatkin ovat aina ajan tasalla. Helppoa ja tehokasta niin ostajalle kuin myyjällekin. Tietysti tämä vaatii myyjältä vähän ajankäyttöä tietojen pitämiseksi ajan tasalla, mutta luulisi sitä olevan ottaen huomioon, että useiden soitinkauppojen tiskien takana on pari myyjää peukaloita pyörittelemässä. Nykyisellä systeemillä joutuu soittamaan joka kauppaan erikseen, jolloin joutuu siihen "Perttuli, onks meil sitä ja sitä hyllys? Ai ei? Tulee joskus ens vuonna?" rumbaan kun myyjä huutelee toiselle myyjälle samalla kun itse odotat langan toisessa päässä. Toinen juttu jolla soitinkaupat voisivat edistää myyntiä on soittimien laittaminen soittokuntoon ennen kuin ne laitetaan seinälle roikkumaan. Monesti se tehdassetuppi erityisesti halvemmissa kitaroissa on niin huono, että kielet kanittavat satulaan jne. ja moni kitaroista vähemmän tietävä ei varmasti halua soitinta ostaa jos se on hankala virittää tai ei pysy kunnolla vireessä johtuen jostain simppelistä ongelmasta jonka korjaisi muutamassa minuutissa. Soittimien virittäminen standardivireeseen päivän alussa ei myöskään hirveää efforttia vaatisi ja jälleen olisi ostajaehdokkaalla helpompaa. Itse otan ainakin virittimen mukaan aina, kun menen jotain soitinlaitetta kokeilemaan, koska tiedän, että se kaupan kitara on kuitenkin viritetty johonkin A- ja B-vireen väliin. ;) | |
![]() 02.01.2006 18:53:59 | |
Taas tuplat mutta korvataan tiedolla Tampereen soitinkeskus kohtalo ketuttaa minua mutta kysyisin mistä tampereella menisitte kitaroita katsomaan ensikertaisena ? Tammer-Piano Tammelantorin laidalla on ainakin hyvä paikka. Tuli joskus nuorempana käytyä siellä kyselemässä typeriä parista Tokaista, ja palvelu oli kaikin puolin asiallista, vaikka mitään ei tullut sillä kertaa ostettuakaan (vrt. Soitinkeskuksen leipiintynyt meininki Artcoreista kysellessä). Sittemmin Tammerpiano on ollut se Tampereen musiikkiliike, johon on tullut mentyä, kun on ollut aikomus ostaa jotain kalliimpaa. "No finish could save the look of that guitar. I would recomend real flames for it." -HC | |
![]() 02.01.2006 19:33:56 | |
Ite sain parhaana suorituksena tuosta viperista 74€ alennusta. No tuotatuota paljonko 700 euron kitarasta pitäisi saada sitten alennusta, jotta se olisi "riittävä" määrä? Minusta tuo 10 prossaa on jo suht' hyvin. | |
![]() 02.01.2006 20:01:15 | |
Jep jep. Tarvikkeet ja tilpehööri Thoomannilta, soittimet Suomesta. Harrastaisit mieluummin vaikka Koillis-Kirgisialaista fuusiojazzia. (DeWilde) | |
![]() 03.01.2006 02:16:56 | |
Täytyy kehua/mainostaa Lahden Keskusmusiikkia, oman kokemuksen mukaan loistavan ystävällistä palvelua ja vaikka hinnoissa onkin ilmaa se lähtee usein kuin itsestään pois (esim. nykyistä kitaraa ostaessa sain n. 20% hinnasta tiputettua vaan kysymällä paketille tarjousta). Silloin on hinnat jo joko tasoissa tai alle ison T:n. Enpä ole tuon ansiosta vielä Thomannilta sortunut tilaamaan, vaikka esimerkiksi vahvistimen sieltä muuten saattaisikin olla ostanut (kitaraa ei uskalla). | |
![]() 03.01.2006 03:46:06 | |
Olen muuten huomannut että, paikallisessa musaliikkeessä myyjät ovat ottaneet thomannin puheeksi ennen minua. Mulle katottiin nupille hinta niin, että se varmasti oli parempi tarjous kuin thomannin :D äsh :/ | |
![]() 03.01.2006 08:20:42 | |
Suomesta ostettaessa saadaan edes jokunen eurosentti jäämään omaan maahan auttamaan jollain tapaa meitä suomalaisia. T-kaupasta tilaamalla eurosentit valuu sitten lapinpolttajille. Kun tinkii ja kyselee tarjouksia eri liikkeistä niin varmaan pääsee kivaan hintaan kotosuomessakin. Yleensä liikkeissä näyttäisi olevan listahinnat tuotteissa. Näistä onkin sitten kiva rapsaista alennusta asiakkaalle, jos asiakas sitä tajuaa kysyä. Ostin juuri itse kitaran ja sain sen 10% halvemmalla kotosuomesta kuin mitä thomannilta. Että ostetaan ne soittimit siitä paikallisesta liikkeestä ja bisset vaikka sivasta ja jätetään tämä thomann ja lidl ihan omaan arvoonsa :) Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot. | |
![]() 03.01.2006 08:45:40 | |
Jep, Iisalmesta just puhuinkin. Vieläkös siellä vaikuttaa se Filipczak? | |
![]() 03.01.2006 09:08:08 | |
Tampereelta olen kamat pääasiassa ostanut. Helsinkiin piti mennä, kun ei kaipaamiani PA-kaappeja ollut tarjota kuultavaksi. Valintakriteerinä oli siis: ostan sellaisia soittimia, joita pystyy kokeilemaan paikan päällä. Ellei soitinta pysty kaupassa kokeilemaan ilman sitoumusta, ei myöskään synny kauppoja. T-kaupasta kyselin sähköpostitse tietyn skitan saatavuutta. Ei mitään vastausta. Menin paikalliseen liikkeeseen ja kokeilin lähes vastaavaa mallia, enkä tykännytkään - vaikka nettiselailun perusteella kuvittelin etukäteen toisin. Ostin jotain aivan muuta sen jälkeen kun soittopelin toimivuus oli muuten tarkistettu. Hinta gigbagilla oli alle sen, mitä T-kauppa pyytää pelkästä skitasta. Monet musiikkiliikkeet ovat ottaneet T-kaupan kilpailun vakavasti ja käytännön hinnat ovat tulleet merkittävästi alas. Valitkaa hyvät ihmiset muutama sellainen liike, jossa palvelu/tyyli/valikoima/hinta/tms ovat mielestänne kohdallaan ja luokaa pysyvämpi asiakassuhde. Saatte kamat kohtuuhintaan ja samalla vaikutatte siihen, että paikallisia myymälöitä on vielä tulevaisuudessakin. T-kaupasta olen hankkinut kaapeleita metritavarana ja erilaisia liittimiä. Hinnat ja valikoimat ovat olleet paremmat kuin missään paikallisessa liikeessä. En näe mitään pahaa siinä, että ostaa netistä sellaista tavaraa, jonka saatavuus paikallisesti on huono tai hinta täysin metsässä. | |
![]() 03.01.2006 09:47:52 | |
Miksi ylipäänsä ostaa mistään enää yhtään mitään. G.A.S? Onhan tästä puhuttu jo monasti aiemminkin, toista silti itseäni. Keskittäkää ostoksenne, kaikkea saa nykyään tilattua vaikka vaan testattavaksin jos suhde kauppaan on hyvä. Call out Gouranga be happy
Gouranga Gouranga Gouranga!
That which brings the highest happiness... Romantikkoitkijät #41 | |
![]() 03.01.2006 12:31:06 | |
Jotain kitaraa en välttämättä lähtisi tilaamaan saksasta, ne kun ovat niin yksilöllisiä pelejä yleensä. Saman mallisissa kitaroissakin voi olla yksilökohtaisia eroja. Muutenkin hirvittää niin arvokkaan ja herkän vehkeen rahtaaminen pitkän matkan päästä. Tottakai hintoja pitää aina verrata. Monesti olen Suomesta saanut Thomannia halvemmat tarjoukset. Lisäksi isompaa tavaraa ostaessa on Suomesta ostaessa aina etuna helpompi käsittely takuujutuissa. Ehkä jotain ständejä tai jotenkin muuten persoonatonta tavaraa, jota ei yleensä paikallisen kaupan hyllyssä ole, lähtisin ekaksi tilaamaan saksasta, ja yleensä tilataan koko bändin voimin niin saa postikulut moneen osaan. | |
![]() 03.01.2006 12:38:00 (muokattu 03.01.2006 12:40:27) | |
Olisiko kiva ostaa joku 2300€ kitara ja sitten huomata, että "Voi saatana, täällähän on neljä senttiä pitkä puuhun asti menevä skraadu takana!" Tismalleen. Ja sitäpaitsi musaliikkeet eivät voi myydä tuotetta täyteen hintaan, jos siinä on pienikin naarmu. Levytukussa tapahtui huvittava juttu tässä jokuaika sitten. Liikkeessä oli kaksi Samanlaista Paul Gilbert singnature kitaraa joista toinen maksoi kaksi kertaa enemmän kuin toinen. Kysyin sitten tätä myyjältä, joka vastasi, että kitarassa on värivirhe. Etsin sitä virhettä hetken siinä ja lopulta myyjä näytti kitaran takana olevan pienen erisävyisen läikän, jota oli hyvin vaikea erottaa ja jota en olisi ilman apua löytänyt. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)