Juzzu 03.01.2006 10:59:34 | |
---|
Vintage... hmm... miten se edes määritellään? Onko oma Les Paulini Vintage jos se on neljännes vuosisadan ikäinen? Ei. Vintage Lespat löytyy vuosilta '52-'60 ja jossain määrin myös '68 ja ehkä ihan vähän '69. Näin mun näkemyksen mukaan. Seuraava JYVÄSKYLÄN Operaatio:Live 20.1.2006 Ilokivessä! -Kapula Rattaissa - Kätyrit - Aivolävistys |
fox 03.01.2006 11:26:44 | |
---|
Eipä ole. Ihan on alkuperäistä amerikkalaistuotantoa. Eikä siis ole mikään rakennussarja tai erillisosista koottu. Jes jes.. Mutta kuitenkin, kyllähän nuo "osista kootut" K-pajan kitarat/bassotkin ihan arvosoittimia ovat.. :) Juzzu, kyllähän noita "uudempia" LesPoja ihan hyvällä hinnalla vintagemarkkinoilla myydään, tokihan ne ei NIIN arvostettuja ole..poislukien toki kaikki erikois- ym. mallit, Spotlightit, eri anniversaryt ja Heritaget sekä reissuet. |
Juzzu 03.01.2006 11:38:03 | |
---|
Juzzu, kyllähän noita "uudempia" LesPoja ihan hyvällä hinnalla vintagemarkkinoilla myydään Tjooh. Joo. No, tuo olikin vain mun mielipide, joten suhtautukaa siihen sillä arvolla :o) Mun näkemyksen mukaan 70-luvun lespatkin on vain kopioita, joten vintage-arvokin on _mun_ silmissä mitä on. Mutta minäpä en noita markkinoita määrää vaan ostava osapuoli :o) Seuraava JYVÄSKYLÄN Operaatio:Live 20.1.2006 Ilokivessä! -Kapula Rattaissa - Kätyrit - Aivolävistys |
jamba 03.01.2006 12:02:36 (muokattu 03.01.2006 12:04:11) | |
---|
|
69 03.01.2006 13:22:15 | |
---|
Mä soitan vintagella melkein joka päivä. Ei ne soittamisesta rikki mene. Itsekin tulee vintagella soiteltua aina välillä, eikä se siitä soittamisesta ole miksikään mennyt. Mikäli omaa Harmony H-75, vuodelta -65 voi vintagena pitää. |
MarkoA 03.01.2006 13:49:55 | |
---|
Eipä mulla(kaan) mitään erityistä lisättävää tähän topicciin, mutta höpötetään nyt ihan vaikka GAS:n hengessä. Vintagea, eli vuosikerta soitinta kun miettii niin tulee monenmoista ajatusta. Jos iän kautta ajattelee, esim 25 vuotta on jo (IMO) ihan kunnioitettava ikä. Varsinkin jos soitinta on käytetty suunnilleen jatkuvasti. Mutta tätäkin kun miettii niin palataanpa vuoteen, vaikkapa 1990. Silloin 25 vuotta vanhat oli mallia ´65 ja ne oli niin ja niin hienoja. Jotku seitkytluvun lopun soittimet ei ollu kovin "in" vielä silloin. Ajat muuttuu. Tänä päivänä ´80 vuoden pelit on 25 vuotta vanhoja. Arvostus nousee myös 70-luvun "huonomaineisissa" soittimissa. Ne kun alkaa olla kohta erikoisuuksia jos on säilyneet alkuperäis kunnossaan. Ei siihen muuta tarvita kuin joku oikein suosittu kitaristi jostain jenkeistä nappaa käsiinsä esim Les Paul recordingin (jos uskaltaa) ja alkaa kehuskella lehdissä sen erinomaisuutta. Johan lähtee hinta kipuaan. Harmi vaan, että suurin osa ns huippusoittajista turvautuu tuttuun jolla on jo tietty imago, esim LP standard. Sen kanssa ei voi mennä (imago siis) pieleen. menipä offtopiciksi Okei. palataan aiheeseen. Tuolla jo aiemminkin sanottu, vintage on jotain jota ei enää ole yleisesti saatavissa. Olen samaa mieltä. Malleja tulee aina silloin tällöin vastaan. Ovat vain jostain syystä jääneet hieman sivuun pahimmasta hypetyksestä. Yhtenä jännänä juttuna 70-luvun lopun 80-luvun alun japsikopiokitarat alkaa olla haettua kamaa tänäpäivänä. On Lawsuitteja sun muita. Joskus 15-20 vuotta sitten ne nyt oli halpiskitaroita muiden joukossa, toki usein oikeastikin keskitasoa parempia. Nyt vain aikaa on kulunut tarpeeksi, että noille nurkissa pyörineillekkin kitaroille löytyy arvostusta. Se, että onko vintage-kitara parempi tai huonompi, en kyllä pysty vastaamaan millään tapaa. On tullut vastaan sekä, että. Ihan kuin uusissakin. Mojoahan niissä vanhoissa soitetuissa kyllä löytyy ;) mutta sitä on joskus vaikea mitata tai arvostaa... Mutta hei, parastahan on että tänäpäivänä saa noita ah niin ihania relic malleja!! Ei tarvitse ostaa vanhaa kun on joku McGyver uunissa paistanut ja hiekkapaperilla hangannut soiton tuntumaa ja elettyä klubielämää!! Äyk. - I´m so glad, I´m so glad, I´m glad - I´m glad - I´m glad - |
Les Fender 03.01.2006 19:45:47 | |
---|
(2) Results for english word: "vintage" 1 vintage viininkorjuu 2 vintage viinisato Hmmm... vintage on sellainen kulunut vitsi.... Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
fox 03.01.2006 20:27:32 | |
---|
Hmmm... vintage on sellainen kulunut vitsi.... Eikä...*snif*.. Mulla on muutes omakuvassa vintage-Iba...
|
Feggy 05.01.2006 14:33:15 | |
---|
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
- Vaaralliset lelut: Kaunis laulu |
fridgebuzz 05.01.2006 15:17:01 | |
---|
POISTETAAN: SÄRÖÄ!: Ibanez Modern Fusion, vaihto muihin pedaaleihin (tarjoa mitä tahansa), TARVITSEN BIGSBYN KAMMEN! |
deltablues 05.01.2006 15:18:21 | |
---|
Ei. Vintage Lespat löytyy vuosilta '52-'60 ja jossain määrin myös '68 ja ehkä ihan vähän '69. Näin mun näkemyksen mukaan. Sulla on Juzzu melko kallis maku :) National Resonator kicks ass! |
Juzzu 05.01.2006 15:22:15 | |
---|
Sulla on Juzzu melko kallis maku :) Kuka tässä mausta on puhunut, itsehän soittelen pääasiassa keväällä '04 valmistuneella Lespalla. Ja pari on tuossa vielä tuloilllaan, josko vaikka '06 leimat niihin saisi :o) Seuraava JYVÄSKYLÄN Operaatio:Live 20.1.2006 Ilokivessä! -Kapula Rattaissa - Kätyrit - Aivolävistys |
Feggy 05.01.2006 15:25:32 | |
---|
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
- Vaaralliset lelut: Kaunis laulu |
deltablues 05.01.2006 15:27:55 | |
---|
Kuka tässä mausta on puhunut, itsehän soittelen pääasiassa keväällä '04 valmistuneella Lespalla. Ja pari on tuossa vielä tuloilllaan, josko vaikka '06 leimat niihin saisi :o) Sorry off topic, mutta '04 LP:si on erittäin asiallisen näköinen - ja kuten sanottu, varsinkin väriltään :) Joo, kyllä nuo pre-60s LP:t olisi todella jees, mutta taidanpa palata uneksimasta takaisin työn ääreen... National Resonator kicks ass! |
J.Hollström 06.01.2006 09:42:53 | |
---|
|
fridgebuzz 07.01.2006 18:26:42 | |
---|
Style. Onko hyvä soundi? Aika sixties. Tosi tuhnut mikit tossa on, ja muutenkin vähän elektroniikka kaipaisi korjausta - virittimet ja tallan olen tuohon jo vaihtanut. Mutta muuten pirun hyvä peli ikäisekseen halpiskitaraksi.. POISTETAAN: SÄRÖÄ!: Ibanez Modern Fusion, vaihto muihin pedaaleihin (tarjoa mitä tahansa), TARVITSEN BIGSBYN KAMMEN! |
swing57 30.07.2012 22:38:19 | |
---|
Tällaiset löytyy kotoa: Fender Mustang 1977 - soittamaton Fender Musicmaster 1976 - soittamaton Guild MKS10CE 1982 - tehty n. 60 kpl Gibson S-1 1975 Gibson Heritage Elite-80 - 1980 Gibson flying V - 2008 |
J0K1 31.07.2012 20:45:37 | |
---|
swing57: Tällaiset löytyy kotoa: Fender Mustang 1977 - soittamaton Fender Musicmaster 1976 - soittamaton Onko ne niin huonoja, kun kerran soittamattomia ovat? |
varakeef 31.07.2012 22:09:29 | |
---|
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
tippitappi 09.08.2012 01:33:56 (muokattu 09.08.2012 01:44:33) | |
---|
Jos uusi soitin rakennetaan yhtä hyvin kuin se vanhempi,ni mielikuvista taitaa olla enimmäkseen kyse? http://www.tiede.fi/uutiset/4536/uusi_viulu_hakkaa_stradivariuksen Tosin on varmaan mukava tunne soittaa vaikkapa semmosella arvokitaralla ja se oma soittokin fiiliksien myötä on paremmalla tasolla kuin muuten olis. Ja sehän varmasti tuntuu soivan paremmin ihan pelkästään sen takia,et on ollu jonku nimekkään kitaristin käsissä edes hetken. Taikka hinta on se mitä on. 50-70-luvun halpis -tai keskitason kitara onki yhtäkkiä hienosti saundaava huippuvehje,mistä kannattaa ja pitää maksaa moninkertainen hinta vastaavaan uuteen nähden. Tuleehan se köyhemmällekin 100e kitaralla soittaneelle ihan samalla tavalla hyvät fiilikset,kun vihdoin viimen on saanu ostettua sen 500e maksavan. Ja sillon tietysti hehkutetaan kaikille,et tämä ei ole se "maanantai-kappale" ,vaan on sattunu keskimääräistä paremmat puut linjalle ja sillai. Ihan luonnollistahan se on,et tuntuu tolta. Sitte kun asiasta keskustellaan,ni kaikki suuttuu kaikkien toisten kommenteista : ) |