Aihe: Uudesta Tokaista kaula romuna
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Ben_D
22.12.2005 23:18:55 (muokattu 22.12.2005 23:39:18)

Sun omakuvasta tuli mieleen, että säilytätkö sä aina kitaroitasi tuolla tavalla ständissä ikkunan ja lämpöpatterin edessä? Ei ihan paras säilytystapa. Kitaran seisottaminen pitempään lämpöpatterin läheisyydessä on yksi klassisista tavoista pilata kitaran kaula.

Tiedän, enkä säilytä, mutta ne nyt sattu oleen tossa kuvan ottohetkellä kun ollaan just muutettu. Kitara oli patterin ja ikkunan edessä n. 15 minuuttia joten patterilla tuskin on vaikutusta uuden kitaran kieroon kaulaan ja kaularautaan varsinkin kun kyseinen patteri ei ole edes lämmin....
Gypsy
22.12.2005 23:55:19
Tässä vaiheessa pahin skenaario on se, että koko batchi noita kitaroita on tehty samoista huonosti kuivatuista/pikakuivatuista puista. Kannattaa olla siis tarkkaavainen, kun valittee uutta. Tosin aikaisemmin on niin monta monituista kertaa sanottu, että ne on erittäin tasalaatuisia ja huomattavasti parempia hinta-laatusuhteeltaan kuin jotkut... ;)

Koko batchi täyttä paskaa = erittäin tasalaatunen batchi.

Alkaa japsien kopiointi mennä pikkusen pitkälle, jos on eräältä firmalta kopioitu jo satsi kuperia kaulojakin.

Niin sitä tulin vaan näin julkisesti ilmottaan, että jos ei uutta kitaraa tipu niin en kusekkaan teidän puljuun päin.
Ben_D
22.12.2005 23:57:18

Niin sitä tulin vaan näin julkisesti ilmottaan, että jos ei uutta kitaraa tipu niin en kusekkaan teidän puljuun päin.

Heh ;) Ei nyt vielä tuomita ennenkun liike ottaa asiaan kantaa. Mulle tosin ei kelpaa kun yksi ratkasu.
McNulty
23.12.2005 00:03:35
J-mies... ota meikäläinen mukaan jos on turpakäräjät tulossa Musamaailman kanssa :)
Täällä ois kanssa pari innokasta asiakas"tyytyväisyydestä" jotka haluaa saada äänensä kuuluviin kun se aika koittaa :)

Toivotaan juu tosiaan että saat uuden pelin tilalle, meinaan tuollainen "prässääminen" on vähän sama kun siirtäis ongelmaa vain parilla (olkoonkin sitten vaikka 5-10 vuotta) vuodella etiäpäin.
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
Jii
23.12.2005 00:07:00
Alkaa japsien kopiointi mennä pikkusen pitkälle, jos on eräältä firmalta kopioitu jo satsi kuperia kaulojakin.

Kyllä äijjäkin vetää välillä mainiosti.8-)
Birth, copulation and death. Is this your life?
fox
23.12.2005 00:32:28

Koko batchi täyttä paskaa = erittäin tasalaatunen batchi.

Se oli se pahin skenaario.. 8)
Toki, jos oletetaan (itse en oo nähnyt tota Sakari-mallia) että se kaula noissa, mikäli olen ymmärtänyt, on jotain vaalean-väristä mahonkia vaahteran sijaan. eli todennäköisesti sitte laua-mahonkia, niin mikäli se vika on itse puuaineessa (lylyisyyttä, erittäin huonosti kuivattua), niin aivan varmasti samoista puista on toinenkin kitara tehty..
Mitenkään väheksymättä T-kitaroita hyvinä kopiosoittimina. No less, but no more.
Ja todellakaan tuo kommenttini ei ollu Ben D:lle tarkoitettu kuitti, eikä kenellekään muullekaan erityisesti. Osoitus vaan siitä, että "kyllä niit vikoja löytyy muistakin"..ja vähän isompia kuin jonkun nauhanpään törröttäminen. 8)

Kristian O:n kanssa olen täysin samalla kannalla..ja mikäli tarviit tosin jo aktiivi-remonttien teosta vetäytyneen sällin lausuntoa Ben D. pist pikaviestiä. Edellisessä postauksessa jo tuosta remontista kommentoin, se on niin paljo iso proggis, että uuden, täysin toisella samanmoisella korvattavan kitaran kohdalla ei oo mitään järkevää syytä ostajan siihen suostua. Jos vielä joutuu nauhoja kaulan väliltä uusimaan, tulee remontille helposti tuota ajallistakin kestoa. Sen verran luottavainen oon maamme soitinrakentajien/korjaajien osaamiseen, etteikö sitä ajan kanssa kuntoon saatais. Mutta ostajan kannalta tuskin on järkevää, uutta kitaraa odotella kuukausia pajalta.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Ben_D
23.12.2005 00:47:51

Kyllä tässä nyt on jo niin moni ollut samaa mieltä kun allekirjoittanut ja alunperin Kristian Oesch, että ei pitäisi Musamaailmalla olla vastaansanomista siitä, miten asiassa tullaan toimimaan.
Eki79
23.12.2005 10:29:44
Juu, ajatus turpakäräjistä vaikuttaa sangen hyvältä :)

kaikille Gibsonin lippikset päähän ja lukemaan korpilakia Musamaailman tyyppien selkänahkaan.
Hei......HÖH...i!!! Soitettaisko välillä Panteraa...?
Arabian Lauri
23.12.2005 11:03:52 (muokattu 23.12.2005 11:17:07)
Ekana tulee mieleen että mitä ihmettä Musamaailma voittaisi sillä että se laittaisi sen kitaran huoltoon? Soitinrakentajan käsittely maksaa taatusti enemmän kuin se että kitara lähetetään takaisin Tokioon ja Musamaailmahan saa sieltä kuitenkin vyffet takaisin. Jos ei saa, niin ottakoon sellasen vakuutuksen että kun kerran tilailee skeboja ulkomailta, niin riskit tulee katettua. Uusi kitara sieltä pitää saada ja nöyrät pahoittelut että asiakkaan odotuksen alitettiin törkeästi, eikä mitään vastaanpullikointia. Kyse on markkinaosuudesta, eikä siinä auta ainakaan asiakkaille vittuilla!
On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä!
Ben_D
23.12.2005 14:02:12

Soitin vielä varmuudenvuoksi Musamaailmaan, että ovathan he muistaneet lukea eilen lähettämäni sähköpostin. Toistaiseksi ovat olleet ystävällisiä ja lupasivat, että saan takaisin "priimatavaraa". Painotin kyllä vielä puhelimitsekin varsin selvästi, että tuo priimatavara on oltava uusi samanlainan LC-80 S ZW kitara.
BenGlenton
23.12.2005 14:22:05
Kyse on markkinaosuudesta, eikä siinä auta ainakaan asiakkaille vittuilla!

Kaikissa liikkeissä tämä ei valitettavasti ole mennyt perille, ainakaan kokonaan.

Toivottavasti tuo vaihtohomma sujuu BenD:lle vaivattomasti. Jos ei ala kunnollista ZW-les paulia löytymään, niin osta esim. LC-80 ja huitaiset itse ne lakat kaulasta mäkeen ja haluamasi mikit tilalle.

Suosittelen joka tapauksessa heti kärkeen hommaamaan tuohon Tokain les pauliin Gotohin tallan, löytyy säätövaraa paremmin kuin "original" tallassa.
www.supremecourtband.fi
fox
23.12.2005 14:43:38

Toivottavasti tuo vaihtohomma sujuu BenD:lle vaivattomasti. Jos ei ala kunnollista ZW-les paulia löytymään, niin osta esim. LC-80 ja huitaiset itse ne lakat kaulasta mäkeen ja haluamasi mikit tilalle.

Eihän se noin mee.. Ben_D osti ZW-Tookkain niin eihän se suinkaan joudu sitä itte modaamaan jostain LC-80:stä.. Täytyy olla jämerä, näissä asioissa.. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Ben_D
23.12.2005 16:06:09

Eihän se noin mee.. Ben_D osti ZW-Tookkain niin eihän se suinkaan joudu sitä itte modaamaan jostain LC-80:stä.. Täytyy olla jämerä, näissä asioissa.. ;)

Juu nimenomaan...tilalle samanlainen kitara kun paskana oleva.
pekurides
23.12.2005 21:39:35

Se voip kanssa olla tää pohjosen arktinen ilmasto ku temppuilee.
Mulla oli kanssa ongelmia vuos sitte ku hain epin "heritage" (parempi tsekkimalli) lespan ja en sitten saanu millään tarpeeksi reliefiä, pistin takasin liikkeeseen ja oesch tutki halon ja sano että ihan tarpeeksi hyvä että liikkeellä ei ole tarvetta takuukorjailla.... vittu mikä homo kelasin! sentään 850e ovh.

mutta kun tykkäsin muuten kepin saundista ni rupesin vetelee jotain 12 setillä normaalivireessä ja välillä laiton kaulan ja kielten väliin yöksi vähän tavaraa ni rupesi pikkuhiljaa antaa periksi ja nyt toimii ihan jees d vireessäkin.

Et voipi olla että lähtiessään maailmalta oli ihan ok mutta täällä sitten alkanu elämään jne. tai sitten ei, siis ei se oesch mikään jumala ole itse en ainakaan kuse sinne päinkään ku miehellä liikaa hommia ni ei kiinnosta ku rahastus enää näköjään.
Kaveri haki oerschilta kitaran pois huollosta ku lupauksista huolimatta työ vaan veny ja veny ja lopulta huomas ettei ollu edes koskenu koko peliin ja puhu paskaa vaan.2viikkoa. no joo tämmönen...:)
Ben_D
23.12.2005 21:54:12 (muokattu 23.12.2005 21:56:34)

Se voip kanssa olla tää pohjosen arktinen ilmasto ku temppuilee.
Mulla oli kanssa ongelmia vuos sitte ku hain epin "heritage" (parempi tsekkimalli) lespan ja en sitten saanu millään tarpeeksi reliefiä, pistin takasin liikkeeseen ja oesch tutki halon ja sano että ihan tarpeeksi hyvä että liikkeellä ei ole tarvetta takuukorjailla.... vittu mikä homo kelasin! sentään 850e ovh.

mutta kun tykkäsin muuten kepin saundista ni rupesin vetelee jotain 12 setillä normaalivireessä ja välillä laiton kaulan ja kielten väliin yöksi vähän tavaraa ni rupesi pikkuhiljaa antaa periksi ja nyt toimii ihan jees d vireessäkin.

Et voipi olla että lähtiessään maailmalta oli ihan ok mutta täällä sitten alkanu elämään jne. tai sitten ei, siis ei se oesch mikään jumala ole itse en ainakaan kuse sinne päinkään ku miehellä liikaa hommia ni ei kiinnosta ku rahastus enää näköjään.
Kaveri haki oerschilta kitaran pois huollosta ku lupauksista huolimatta työ vaan veny ja veny ja lopulta huomas ettei ollu edes koskenu koko peliin ja puhu paskaa vaan.2viikkoa. no joo tämmönen...:)

No tässä nyt ei ole kysymys mistään ilmastosta kun kaularauta on jo valmiiksi täysin löysällä, kaula on kupera ja nauhat päin persettä. Tässä tapauksessa Oesch sano suoraan, "vaihtoon koko kitara". Ei todellakaan ole kitara ollut edes maailmalle lähtiessään ok.

Mä en ala pitään 1200 euron kitaraa ja veisteleen puulastuja yöksi väliin toivoen, että jospa tää valmistusvikanen paska tästä suorenis. Kun se nyt ei vaan suorene. Eikä mun tarvi tollasia alkaa edes suunnittelemaan, koska vaadin uuden kitaran paskan tilalle.

Ja mitä Oeschiin tuleen. Olen useita keppejä siellä käyttänyt ja aina saanut viikon sisään takasin viimesen päälle trimmattuna. Vein ko. yksilön maanantaina ja sovittiin, että haen torstaina klo. 17:sta mennessä. Oesch soitto jo aamupäivällä, että kitara on "valmis". Niin valmis mihin...vaihtoon.
pekurides
23.12.2005 22:04:41

Juu uutta vaa, kuhan pääsin vaa purkaa...:)
Velli
24.12.2005 10:45:43
Milloin ne muuten sanoivat että saat sen takaisin sieltä Musamaailmasta?
Ben_D
24.12.2005 10:58:28

Milloin ne muuten sanoivat että saat sen takaisin sieltä Musamaailmasta?

Soittavat heti tiistaina. Haluavat näyttää sen vielä omalle kitarahuoltajalleen, mutta sanoin sekä mailitse että puhelimitse varsin selvästi, että uusi kitara tai 1220 euroa. Kovasti ne vakuuttelivat, että saat 100%:n varmasti priimaa takasin ja vielä mainitsiat, että paskana olevasta Tokaista saa valmistajalta rahat takasin.
LexaR
24.12.2005 12:32:19
Testasin huvikseni Hesan rundilla vahvistinta etsiessäni kolmea kitaraa hintaluokassa 500-1500 ja järjestäen kaikissa oli kyllä säädöt ihan päin helv*****...

melkein kaikis sen lafkan kitarois on actioni jossain puolmatkas kattoon... kiitettävän monessa viel intonaatioki ihan päin mäntyy
You live and you learn. At any rate, you live.
McNulty
24.12.2005 13:57:47
Soittavat heti tiistaina. Haluavat näyttää sen vielä omalle kitarahuoltajalleen, mutta sanoin sekä mailitse että puhelimitse varsin selvästi, että uusi kitara tai 1220 euroa. Kovasti ne vakuuttelivat, että saat 100%:n varmasti priimaa takasin ja vielä mainitsiat, että paskana olevasta Tokaista saa valmistajalta rahat takasin.

Olis hienoa kun saisit rahat takaisin ja samaan settiin vielä priimakuntoisen skeban.
Siinä tapauksessa vois jo sanoa että Tokain palvelu pelaa :)

Ainoa vaan että tuo "saat priimaa takaisin" voi tarkoittaa myös sitä että saat hyvin fiksatun soittimen, jos yhtään vanhat merkit paikkansa pitää tuon lafkan kohdalla. Musamaailma kun lupaa yleensä aina puolet enemmän mitä todellisuus on, näin on käynyt monesti kun on pitänyt tilata jotain. "joo, on meillä... jaa ei olekaan enää varastossa, pitää tilata..." tai että "ei ole vielä tullut, ens viikolla tulee varmasti!... ei tullut vieläkään, menee varmaan kuukausi vielä! No sanoivat tehtaalta että on toimitusvaikeuksia että menee vielä pari kuukautta"

En oikein pidä tavasta jolla ko. puljua pyöritetään. Etenkään sitä retailstorea.
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)