Aihe: Fender Squierin ja aidon Amerikan Fenderin eroista
1 2 3
Quu
13.11.2005 18:23:23 (muokattu 13.11.2005 18:24:44)

Ostakaa paskaa jos haluutte.

Muusikoiden.netin keskustelupalstan tärkein sääntö nro. 7: "Jos sinulla ei ole mitään oikeaa sanottavaa älä turhaan vastaa toisten kirjoituksiin. Täysin turhat yhden tai kahden sanan kommentit poistetaan."
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
monotone
13.11.2005 18:33:22

Ostakaa paskaa jos haluutte.

No mikä sitten on paskaa kellekin? Sitä vaan, että kovasti eri lähtökohdista täälläkin keskusteluun osallistujat asiaa tutkailevat. Mun mielestä "tää Squieri on helkkarin hyvä ja vielä halpa" ja "ainoastaan custom shop Strato kelpaa mulle" näkökohdat ovat molemmat ihan yhtä valiideja.
All I ask from anyone is that they ask nothing from me.
BigPapa
13.11.2005 18:52:38 (muokattu 13.11.2005 18:58:32)

As to the price differences between Squier Stratocasters and Fender Strats
made in Mexico or the US, these are mostly due to lower materials costs in
the Squiers (lower grade wood, hardware and finishes), and lower labour
costs outside of the USA.

Squier is Fender's budget arm. They skimp everywhere on those guitars
from the very lousy pickups, neck finish, frets, body wood, etc. The
Standard series from Fender is quite a leap up in quality, but still
very shy of an American model. The American strat uses taller,
"medium-jumbo" frets, nice pickups, 2 point trem with stainless saddles,
much nicer finish on the body and especially the neck, all hardware is a
major grade higher in quality, and the body is made of either Ash or
Alder. Pickup an American Stat and then pick up a Standard or Squier
Strat. You'll know the difference. For '04, the American also has S-1
switching, which lets you have more choices in pickup combinations.

American series guitars are the only ones built in the Fender plant in
Corona, CA. The Standard series are built in Mexico these days, but
Japan a few years back. I have no idea where the Squier's are built.

I have a Standard Strat, and I notice the poor finish on the neck and
the general cost cutting that was used to make it a $350 guitar. Playing
an American just wets my appetite. It's miles better, but also costs a
lot more, but they throw in a hardshell case too that worth about $100.
I've played some Standard Strats that had fret wires that protruded and
felt as if they'd cut me.

You could buy a Squier or Standard Strat, keep it for 20 years and it'll
be worth little. And American model will actually increase in value
after some time. Notice the vintage Strat's for sale. I saw a '73 Strat
that had a $6000 asking price! You'd never get that from something less
than an American.

Miten monta kertaa nää sitten pitää laittaa,että ymmärretään?

http://www.fender.co.uk/fenderfiles ... betweenaMexicanStratandaUSStrat.asp

http://www.fender.co.uk/news/Whatis ... hway1SeriesandtheAmericanSeries.asp

http://www.fender.co.uk/fenderfiles ... intageSeries-Whatsthedifference.asp

http://www.fender.co.uk/fenderfiles ... erandanAmericanSeriesStratocast.asp

http://www.fender.co.uk/fenderfiles/WhatGoesOnAtFendersU.SFactory.asp

http://www.fender.co.uk/fenderfiles ... rsMexicanFactory-TheInsideStory.asp

http://www.fender.co.uk/fenderfiles/InsidetheFenderCustomShop.asp

Standard Series (Mexico)
Body: 5 to 7-piece alder with maple or birch veneer. Sunburst models have maple veneer Note: due to periodic material availability issues, alder cores are sometimes used
American Series (U.S)
Body: Current specs: 3-piece alder for solid colours and 3-tone sunburst. White blonde and natural are 2 or 3-piece ash (Non-Veneered)
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Jungleman
13.11.2005 19:05:11
Miten monta kertaa nää sitten pitää laittaa,että ymmärretään?

Voisit edes yrittää muotoilla oman pointtisi selkeämmin. Muista myös, että kaikki mitä netissä kirjoitellaan ei suinkaan ole faktaa. Lainaamasi kirjoitus ei erityisemmin vakuuta, kirjoittajalla kun ei vaikuta olevan kummoistakaan asiantuntemusta.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
BigPapa
13.11.2005 19:09:02 (muokattu 13.11.2005 19:15:43)

Voisit edes yrittää muotoilla oman pointtisi selkeämmin. Muista myös, että kaikki mitä netissä kirjoitellaan ei suinkaan ole faktaa. Lainaamasi kirjoitus ei erityisemmin vakuuta, kirjoittajalla kun ei vaikuta olevan kummoistakaan asiantuntemusta.

Lue sitten nuo Fenderin omat faktat.En viitti enempää tästä jauhaa.Mullaon esim.SRV/E.C mallissani yhden palan body.Sustainia on kaikkea on.Hyväsoundinen hyvä soittoinen skeba.Ei tarvitse edes halpiksia miettiä kun osat on priima laatua.Halvemmat on aina huonompia,sanoo oma kokemuksenikin.Vaan jokainen valitsee sen minkä valitsee,sillä sipuli.
Ocean Boulevard
13.11.2005 19:32:02
En edelleenkään ota kantaa puolesta tai vastaan mutta ainakaan BigPapan "copypastet" eivät erityisemmin vakuuta. Noitten linkkien takaa pitäisi löytyä joku "totuus" vai? Mihinkään auktoriteetteihin ei kannata sokeasti nojata.
BigPapa
13.11.2005 19:34:47 (muokattu 13.11.2005 19:40:42)

En edelleenkään ota kantaa puolesta tai vastaan mutta ainakaan BigPapan "copypastet" eivät erityisemmin vakuuta. Noitten linkkien takaa pitäisi löytyä joku "totuus" vai? Mihinkään auktoriteetteihin ei kannata sokeasti nojata.

Ne nyt on vaan Fenderin omia juttuja noi linkit.Ei niihin kannata luottaa.En minäkään.Luotan siihen mitä minulla itselläni on.Ja ne ei ole halpiksia.Ihan vapaa valinta ostakaa mitä haluatte.Sitä paitsi täällä on ihan turha jauhaa mistään kitaroiden hyvyydestä tai huonoudesta kun kuitenkin jengi haluaa itse kokea sen mitä on hyvä ja huono.Ihan niinkuin me kaikki.Aina mennään saman kaavan mukaan,historia toistaa itseään jokaisen sukupolven kohdalla.Onko kantapään kautta oppiminen ainoa keino.Ilmeisesti on.
Montte
13.11.2005 19:39:49
Ne nyt on vaan Fenderin omia juttuja noi linkit.Ei niihin kannata luottaa.En minäkään.Luotan siihen mitä minulla itselläni on.Ja ne ei ole halpiksia.Ihan vapaa valinta ostakaa mitä haluatte.

Kaikilla ei ole rahaa ostaa heti ensimmäiseksi, toiseksi, tai kolmanneksi kitaraksi jotai Made in usa customshop stratoa tai Les paulia. Mikäs oli sun ihka ensimmäinen soitin/kitara?
It Ain´t What You Do, It´s How You Do
BigPapa
13.11.2005 19:43:48

Kaikilla ei ole rahaa ostaa heti ensimmäiseksi, toiseksi, tai kolmanneksi kitaraksi jotai Made in usa customshop stratoa tai Les paulia. Mikäs oli sun ihka ensimmäinen soitin/kitara?

30mk maksava akustinen paska 1972.Morjens taas samankylän poika.Ens viikko vapaata ,tuu kattomaan Les Paulia.Tää on aika turhauttavaa keskustelua kun kantapään kautta oppiminen on näköjään ainoa oikea oppi.
Les Fender
13.11.2005 20:20:48
Gibsonit eivät ole tämän keskustelun varsinainen aihe. Ja niitä ei Suoomesta juurikaan löydy verrattaviksi.

Nii.. No miks sitten vertasit???

Mutta jos esimerkiksi Gibson LeGrande jostain suomalaisesta liikkeestä löytyy, olisin kyllä kiinnostunut kokeilemaan.

Olis minustakin, myös vaikkapa hummingbirdiä. Ei vaan roiku missään ei.

Mutta okei, okei pidän turpani kiinni. Ja annan teidän muiden "asiantuntijoiden" pitää lippu heilumassa. :P

Lämmetä/lämmittää pitää, saadaan kunnon vääntöö;). Ei kannata hiljaa olla.

Kaikilla ei ole rahaa ostaa heti ensimmäiseksi, toiseksi,

No toiseksi kitaraksi Paulin ostin, paljon tuli tehtyä työtä tuon eteen, eli omalla työllä rahat tienasin. Enemmän kyse on siittä HALUAAKO ostaa sen tai tuon kitaran, ikuista jaarittelua mut jokaisella kai ne omat "unelmansa" mitä haluaa toteuttaa. Kitaroissa löytyy kyllä toinen toistaan parempia vaihtoehtoja.

Mikäs oli sun ihka ensimmäinen soitin/kitara?

Epiluurin akustinen josta kaula oli korjattu kun joku oli lyönyt sillä jotain...

No mitäpä sillä on kenellekään muulle väliäkään kuin sille soitinta käyttävälle? Hänhän se erot tuntee hyppysissään ja jos oikea soittofiilis vaatii tietyn soittimen, niin se pitää hommata.

Joo tuo on se pointti mullakin, mut kyllä näistä asioista kelpaa vääntää.
Totuushan on tietysti se että Universumin paras ja ainoa oikea kitara on __________
ja hyvänä kakkosena tulee _____________, jos noihin ei ole varaa niin voi tietysti valita ___________ . (Lisää itse haluamasi hymiöt.)

Ettei menis ihan ohvitopiks...... No menihän se jo....... Niin kyllä kaiketi Fender valmistajanakin pyrkii siihen että mitä kalliimpi oma/lisenssillä valmistettu keppi on niin sitä parempi se on soittimena. Kaupallisesti se on moka jos ei tämä näin mene.
Japanin ensimmäisten Squiereitten suhteen tapahtui jotain tuon suuntaista.
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
Montte
13.11.2005 20:22:23 (muokattu 13.11.2005 20:22:53)
30mk maksava akustinen paska 1972.Morjens taas samankylän poika.Ens viikko vapaata ,tuu kattomaan Les Paulia.

Täytyy katsoa jos kalenterissa on joku rako jolloin vois tulla.

Tää on aika turhauttavaa keskustelua kun kantapään kautta oppiminen on näköjään ainoa oikea oppi. Mutta tuskin kukaan menee ensimmäiseksi ostamaan Fenkkua tai Gibsonia? Mullaki ois varmaan niiden jokainen malli joka vuodelta jos olisi tuota pätäkkää tarpeeksi.
It Ain´t What You Do, It´s How You Do
BigPapa
13.11.2005 20:29:37

Täytyy katsoa jos kalenterissa on joku rako jolloin vois tulla.

Mutta tuskin kukaan menee ensimmäiseksi ostamaan Fenkkua tai Gibsonia? Mullaki ois varmaan niiden jokainen malli joka vuodelta jos olisi tuota pätäkkää tarpeeksi.

Ei tarvi pätäkkää kauheesti kun nyt ostaa sen yhden hyvän edes,mikä se sitten on ratkaiskoon kukin itse.
Niq
13.11.2005 20:48:07

Mullaon esim.SRV/E.C mallissani yhden palan body.

Ai. Mä en oo missään fenderin stratossa vielä tällästä nähnykkään. Rakenteellisestihan tuollainen kahdesta palasta tehty on parempi kuin yhdestä, koska puun elämistä pystytään näin rajoittamaan. Tämän takia ymmärtääkseni kaikki stratot ja telet tehtiin alunperinkin tällätavoin. Vai olenko nyt aivan väärässä? Ei tuosta kuitenkaan eroja voi kuulla kultakorvakaan, on sitten yhdestä tai neljästä palasta tuo body. Kunhan on hyvin tehty ja hyvistä puista. Tätä on puitu tuolla Soitinrakennus-palstalla joskus ja jollain taholla oli aikanaan todistettu tämä seikka tekemällä kitara monesta kymmenestä palasta ja silti kitara soi hyvin.

BigPapalla taitaa olla "hieman" ylimielinen suhtautuminen ko. asiaan. Itse kitaraa 7 vuotta soittaneena ja sen rakenteisiin jonkinverran perehtyneenä en ole nähnyt tarvetta ostaa jotain sikakallista custom-pröystäilykitaraa. Ei se mun soitosta yhtään parempaa tai helpompaa tee. Hyvät soundit saa alle 500e kitarallakin jos vain osaa soittaa. Eikä se nyt aina niin viimesen päälle ole, ei niitä kitaroita tuijota siellä keikalla kuin kitaristit ja nehän nyt ei oo tyytyväisiä mihinkään. :)
"I have a cunning plan" -Baldrick
BigPapa
13.11.2005 21:03:26 (muokattu 13.11.2005 21:13:07)

Ai. Mä en oo missään fenderin stratossa vielä tällästä nähnykkään. Rakenteellisestihan tuollainen kahdesta palasta tehty on parempi kuin yhdestä, koska puun elämistä pystytään näin rajoittamaan. Tämän takia ymmärtääkseni kaikki stratot ja telet tehtiin alunperinkin tällätavoin. Vai olenko nyt aivan väärässä? Ei tuosta kuitenkaan eroja voi kuulla kultakorvakaan, on sitten yhdestä tai neljästä palasta tuo body. Kunhan on hyvin tehty ja hyvistä puista. Tätä on puitu tuolla Soitinrakennus-palstalla joskus ja jollain taholla oli aikanaan todistettu tämä seikka tekemällä kitara monesta kymmenestä palasta ja silti kitara soi hyvin.

BigPapalla taitaa olla "hieman" ylimielinen suhtautuminen ko. asiaan. Itse kitaraa 7 vuotta soittaneena ja sen rakenteisiin jonkinverran perehtyneenä en ole nähnyt tarvetta ostaa jotain sikakallista custom-pröystäilykitaraa. Ei se mun soitosta yhtään parempaa tai helpompaa tee. Hyvät soundit saa alle 500e kitarallakin jos vain osaa soittaa. Eikä se nyt aina niin viimesen päälle ole, ei niitä kitaroita tuijota siellä keikalla kuin kitaristit ja nehän nyt ei oo tyytyväisiä mihinkään. :)

Kerta se on ensimmäinenkin,kun sellainen sulle tulee vastaan.Se kitara on elämisensä näiden vuosien aikana elänyt.Ja millään tavalla en ole ylimielinen.Se nyt vaan sattuu oleman sellainen.Eikä se ole mulla pröystäilyn takia.Aikoinaan ihan keikkakitaraksi hankittu.En ala n33 vuoden kokemuksella spekuloimaan sen enempää.Paljon on tullut kitaroita kahlattua läpi.Hankkikoon ihan oikeesti jokainen sen minkä haluaa,minä olen omiini tyytyväinen.Ei kai näistä tarvii kiistelemään alkaa.Näistä saa kyllä paljon juputusta aikaiseksi,paljon melua tyhjästä.On mullakin Ibanezin Concord akustinen ja kelpaa mulle.Squiren Jazz basso on myös ,niitä ensimmäisiä.SRV/E.C:n puut on varmaan ihan yes valkattu ja tuo mikä minulla on on ihan niitä ensimmäisiä.Jos kitara on monesta sadasta palasta ja soi hyvin ei minulla ole mitään sitä vastaan.Jos olette omasta mielestänne oikeassa niin olkaa.Minä lopetan tämän keskustelun omalta osaltani tähän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)