Reaper_Man 14.09.2005 15:22:31 (muokattu 14.09.2005 17:58:40) | |
---|
Kun mulla on uus kitara ostoslistalla ja oon ajattlu että saisi les paul olla ja saattaa olla, että ostan Tokain als-53 leftyn.. Kattelin speksejä, niin runko oli kai: Flamed Sycamore Laminated Top, Alder Back, niin mistäköhän puusta toi siis on, onko se leppää? Ja onkohan toi kitarana hyvä? Tahtoisin vähän tietoja. Tiedän että tämä ei oikeastaan kuulu tänne, mutta en viitsi aloittaa uutta topiccia vaivaisen kitaran takia. Edit: Etenkin bonecrusherin kommentin haluaisin kuulla tästä kitarasta, hänellä on hyvät ja asialliset kommentit.. Edit 2: Siis totta kai muutkin saavat vastata, jos haluavat.. I don't give a flying fuck motherfucker!! |
Jag 14.09.2005 17:11:30 | |
---|
bonecrusherin kommentin haluaisin kuulla tästä kitarasta, hänellä on hyvät ja asialliset kommentit.. Komppia...ja Plussaa Bonelle "Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy |
Les Fender 14.09.2005 17:45:14 | |
---|
bonecrusherin kommentin haluaisin kuulla Ai.. onko Bc:stä tulossa kitarakamojen J. Kajava;) Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
Reaper_Man 14.09.2005 17:46:40 | |
---|
Ai.. onko Bc:stä tulossa kitarakamojen J. Kajava;) Saattaa olla :) I don't give a flying fuck motherfucker!! |
Hohhoijaa 14.09.2005 18:12:46 (muokattu 14.09.2005 18:12:52) | |
---|
Siis masoniitti Danot on ainoata aatelia !! Rock 'N' Roll! Jeah! Sinä! Avatarin tarpeessa? Ota yhteyttä. Saatavilla mm. kauhu- ja eläinaiheisia. |
LaXu 14.09.2005 18:15:23 | |
---|
Kun mulla on uus kitara ostoslistalla ja oon ajattlu että saisi les paul olla ja saattaa olla, että ostan Tokain als-53 leftyn.. Kattelin speksejä, niin runko oli kai: Flamed Sycamore Laminated Top, Alder Back, niin mistäköhän puusta toi siis on, onko se leppää? Ja onkohan toi kitarana hyvä? Tahtoisin vähän tietoja. Tiedän että tämä ei oikeastaan kuulu tänne, mutta en viitsi aloittaa uutta topiccia vaivaisen kitaran takia. No, ei nuo mielestäni ainakaan LP:lta kuulosta. Mielestäni tuossa hintaluokassa Epiphone tarjoaa parempaa vastiketta rahoille. |
Volle 14.09.2005 18:27:01 | |
---|
No, ei nuo mielestäni ainakaan LP:lta kuulosta. Mielestäni tuossa hintaluokassa Epiphone tarjoaa parempaa vastiketta rahoille. Kysyttiin kuitenkin vissiin onko se kitarana hyvä eikä kuulostaako se LP:ltä. Eipä sillä, että mä vastausta tietäisin. Taitaa taas kerran olla ns. makuasiasta kyse. Ja sori pilkunviilauksesta. :) Nam. |
McNulty 14.09.2005 18:31:03 (muokattu 14.09.2005 18:33:37) | |
---|
Kun mulla on uus kitara ostoslistalla ja oon ajattlu että saisi les paul olla ja saattaa olla, että ostan Tokain als-53 leftyn.. Kattelin speksejä, niin runko oli kai: Flamed Sycamore Laminated Top, Alder Back, niin mistäköhän puusta toi siis on, onko se leppää? Ja onkohan toi kitarana hyvä? Tahtoisin vähän tietoja. Tiedän että tämä ei oikeastaan kuulu tänne, mutta en viitsi aloittaa uutta topiccia vaivaisen kitaran takia. Kitara on tosiaan leppää ja sen kansi on laminoitua loimu-sycamorea. ALS-53L mallissa on Gotohin PAF-Vintage MK4 mikit jotka eivät ole parhaasta päästä... oikeastaan ovat aika kaukana hyvästä. Ei sillä, kyllä niillä soittelee mutta jos haet erottelevaa ja ylipäätään jämäkkää mikkiä niin noista ÄmKooNelosista ei oikein siihen ole. Sanotaanko näin että jos olet kokeillut esim. LTD:n halvimpia malleja niin niiden mikit ovat samaa tasoa. Kitara on muuten kyllä toimiva, suurempia viimeistelyvirheitä ei noissa ALS48 ja sitä "paremmissa" malleissa ole. Tietysti näitä ylläreitä aina sattuu että potikka lakkaa toimimasta (esim. huono kolvaus) tai että mikkivalitsin lakkaa toimimasta. Tällaisia pikkuvikoja on odoteltavissa pidemmällä aikavälillä, uskoisin. Vasurille noit skeboja on vähemmän ja jollei rahat riitä tuohon LS90F/L malliin niin tuo ALS53 on fiksuin vaihtoehto. Tokaihan tarjoaa myös ALS60L mallia joka on LP Custom-mallin kopio ja hieman ALS53L kalliimpi, mutta pitää sisällään samat mikit, hardwaren yms. kuin tuo halvempi ALS53L Jos päädyt tuohon ALS53L-malliin niin sinuna metsästäisin m.netin torilta jollain 40-50e/kpl jotkut DiMarzion tai Duncanin mikit tuohon. Hyvillä mikeillä saat tuosta ALS53L:stä varsin kelpo soittimen ja leppärunkokin saundaa yllättävän hyvältä. Esim. DiMarzio ToneZone on leppärungossa kova luu... tuo lisää alapäätä ja lähtee hyvät saundit cleanista rockin kautta räimeeseen :) Olen jopa itse oikeakätisenä tuota ALS53L-mallia testannut Musamaailmassa ja kaula ainakin tuntui hyvältä miun kouraan. Jännää oli myös se, ettei nuo ALS48 ja ALS53L tuntuneet lainkaan yhtä "leluilta" kouraan kuin esim. LS70, joka on siis halvin japsi-Tokai LoveRockeri. Suosittelen kyllä tsekkaan vielä josko Epiphonella olisi tarjota vasuria, olen ollut tyytyväinen meinaan omaan Epin LP STD Plussaan. Sellasta... kysäse lisää jos tulee mieleen jotain. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
McNulty 14.09.2005 18:36:44 | |
---|
Ai.. onko Bc:stä tulossa kitarakamojen J. Kajava;) Voi persale... toivottavasti ei. Eikös Kajava velottanut "asiantuntija"-lausunnoistaan? :) Pitäisköhän miunkin. PS. Tänään meni taas pari tuntia musakaupassa kun testailin erilaisia laitteita. Esim. Behkun sitä halpaa Acoustic Modelleria... en tykännyt. Ei kuulostanut akustiselta lainkaan. Ei se tosin maksanut kuin 23e mutta mitä teen sillä kun clean-sähkis kuulosti clean-sähkikseltä vaikka oli Piezo-moodi spedusta päällä. Tämä oli ensimmäinen kosketukseni Behringerin halpis-speduihin ja petyin kyllä tuon kohdalla. No, annan uuden mahdollisuuden sille Tube Screamer-kloonille tässä joku päivä :) "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
Reaper_Man 14.09.2005 21:44:15 | |
---|
Sellasta... kysäse lisää jos tulee mieleen jotain. Jep jep... Olen kyllä katsonut myös Epiphoneja, ja silmään pistänyt sellainen kun: Epiphone Les Paul Standard, on kai samaa hintaluokkaa kun toi Tokain tarjoama Als-53 Les Paul. Joten kysynpä, että kumpikohan on kitaran laadultansa parempi? Joo on kokemuksia Ltd:n halppis mikeistä, omistanhan Ltd M100fm kitaran, joka on aivan perseestä, mikeistä lähtien.. Ja sitten vielä, kun ostin juuri itselleni Emg Hz-H4 mikin, enkä ole ajatellut laittaa sitä kitaran mukana pois, joten onko kokemuksia, jos laittaisi sen kiinni Lespaan, onko aivan perseestä, vai? Are You Dead Yet? |
McNulty 14.09.2005 22:19:14 | |
---|
Jep jep... Olen kyllä katsonut myös Epiphoneja, ja silmään pistänyt sellainen kun: Epiphone Les Paul Standard, on kai samaa hintaluokkaa kun toi Tokain tarjoama Als-53 Les Paul. Joten kysynpä, että kumpikohan on kitaran laadultansa parempi? Olen vähän jäävi puhuman Epiphonen puolesta kun sellaisen itse omistan. Ostaisin kyllä uuden tilalle jos tuo anastettaisiin minun perheestä. Se on ollut varsin hyvä työkalu tässä työpöydän ääressä istuskellessa ja riffejä vääntäessä. Tykkään kovasti ja hintaisekseen se oli varsin mainio. Ja sitten vielä, kun ostin juuri itselleni Emg Hz-H4 mikin, enkä ole ajatellut laittaa sitä kitaran mukana pois, joten onko kokemuksia, jos laittaisi sen kiinni Lespaan, onko aivan perseestä, vai? Kyllä tuon voi Les Pauliin laittaa kiinni... ja jos tuon Tokain ostat, niin HZ H4 voi tuoda lisää alapäätä sen leppärunkoisen Love Rockerin saundiin. Ei välttämättä huono mutta ei välttämättä hyväkään :) Oma Epiphone on mahonkirungolla ja leppäkannella. Eli mielestäni tuo Epiphone on askeleen lähempänä sitä Les Paul-saundia kuin tuo Tokai. Lähinnä juuri tuon rungon puumateriaalin ansiosta. Uskaltaisin myös väittää että Epiphonessa on pykälän fiksummat mikit vakiona. Ken tietää... menee turhan "myyntipuheeksi" mutta paras valitsin ja testimittari on omat kädet ja korvat :) "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
rattledad 14.09.2005 22:36:36 | |
---|
Ei kuulostanut akustiselta lainkaan. Ei se tosin maksanut kuin 23e mutta mitä teen sillä kun clean-sähkis kuulosti clean-sähkikseltä vaikka oli Piezo-moodi spedusta päällä. 'Akkarin soundi' tehdään piezo-moodilla? Toisaalta, kuinkas muuten ja lisäksi tietenkin akustiset kuulostavat kaikki keskenään samanlaisilta, kuten stratot ja lespaulitkin... Siunattu teknologia. |
LamaAjanElvis 14.09.2005 22:51:36 | |
---|
koko kitara ebenholtsista ja ketjutaljalla studion kattoon roikkumaan... no ei kun... sittenhän on tämä ainakin nimeltään erikoisempi Muiricatieria josta on väsätty Gibson LP Smartwood. |
McNulty 15.09.2005 00:48:14 | |
---|
'Akkarin soundi' tehdään piezo-moodilla? Ettet nyt vain yhdistelisi erillisiä lauseita toisiinsa. Toisaalta, kuinkas muuten ja lisäksi tietenkin akustiset kuulostavat kaikki keskenään samanlaisilta, kuten stratot ja lespaulitkin... Siunattu teknologia. Niin... odotin acoustic modellerilta jotain ihan muuta kuin se loppupeleissä tarjosi. Ja etsin tuollaista piezo-tyyppistä saundia jossa on mukana sähkiksen omaa saundia + sitä "steel string" tyyppistä nilkutusta. Tuosta Behkun Acoustic Modellerista löytyi Piezo-moodi mutta se ei vastannut odotuksiani. Ei tuolla toki mallinneta mitään Martinia tai Tayloria, enkä sitä odottanutkaan. Saa laite toimia edelleen nykymaailmassa ilman että se mallintaa jotain toista laitetta 1:1. Siunattu hulluus. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
Reaper_Man 15.09.2005 07:34:49 | |
---|
Olen vähän jäävi puhuman Epiphonen puolesta kun sellaisen itse omistan. Ostaisin kyllä uuden tilalle jos tuo anastettaisiin minun perheestä. Se on ollut varsin hyvä työkalu tässä työpöydän ääressä istuskellessa ja riffejä vääntäessä. Tykkään kovasti ja hintaisekseen se oli varsin mainio.
Kyllä tuon voi Les Pauliin laittaa kiinni... ja jos tuon Tokain ostat, niin HZ H4 voi tuoda lisää alapäätä sen leppärunkoisen Love Rockerin saundiin. Ei välttämättä huono mutta ei välttämättä hyväkään :) Oma Epiphone on mahonkirungolla ja leppäkannella. Eli mielestäni tuo Epiphone on askeleen lähempänä sitä Les Paul-saundia kuin tuo Tokai. Lähinnä juuri tuon rungon puumateriaalin ansiosta. Uskaltaisin myös väittää että Epiphonessa on pykälän fiksummat mikit vakiona. Ken tietää... menee turhan "myyntipuheeksi" mutta paras valitsin ja testimittari on omat kädet ja korvat :) Kiitos sulle ku oot jaksanu vaivautua vastailemaan.. Viisastuin paljon.. Are You Dead Yet? |