Aihe: Perheenlisäystä
1 2 3 4 5
Zeni
06.09.2005 23:17:48
Mulla on kaksi kitaraa, toisella en ole soittanut sen jälkeen kun tokan ostin :) En raaski myydä kun on eka keppi eikä oikein tiedä sen hintaa, muuten ehkä voisi kun rahapula on melkoinen. Kukin käyttää rahat niin kuin haluaa. Jos itekin myisi auton niin voisi ostaa 12 Gibsonia ja joka vuosi uuden niillä rahoilla mitkä on vakuutuksissa ym. säästänyt, ei vain oikein ole järkevää.

Itte en kyllä pitäisi yli kolmea kitaraa ja yhtä vahvistinta, jo pelkästään senkin takia ettei aika riitä nytkään säätämiseen.
Jucciz
06.09.2005 23:21:15
Itte en kyllä pitäisi yli kolmea kitaraa ja yhtä vahvistinta, jo pelkästään senkin takia ettei aika riitä nytkään säätämiseen.

Mutta tilanne on eri siinä vaiheessa kun on pistämässä studiota pystyyn ja tarvitsee kaikki maailman kitarasoundit. :)
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Ben_D
06.09.2005 23:25:19

Mutta tilanne on eri siinä vaiheessa kun on pistämässä studiota pystyyn ja tarvitsee kaikki maailman kitarasoundit. :)

Noilla ei ehkä vielä loihdita "kaikenmaailman" kitarasoundeja. Enkä puhu nyt mistään häräntappoblackmetalsoundista.
Jucciz
06.09.2005 23:32:04
Noilla ei ehkä vielä loihdita "kaikenmaailman" kitarasoundeja. Enkä puhu nyt mistään häräntappoblackmetalsoundista.

Omien kamojeni lisäksi kitarapuolelta löytyy ainakin Marshallin Jubilee-nuppi, ENGL Fireball-nuppi, pari-kolme erilaista kaappia ja jotain muutakin. Enhän minä yksin...
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Jouni
06.09.2005 23:32:37
Onnea uusien kaunottarien omistajalle..

Liikaa tavaraa.. en leiki siun kanssa..

Ihan väärin! Tämä on ihan epäreilua, kun olen viime ajat käännellyt jok'ikisen soransirpaleen ja kysellyt ja kaivellut, silti löytämättä tuollaista Bandmasteria. Yksi löytyi, mutta niin rikkinäinen, ettei tehnyt mieli investoida.. Paljonko kärsit laitteesta?
"On siinä pojilla piuhat ja saundit..." Bella Italia #17 Romantikkoitkijät #6 AKKK #14
Ben_D
06.09.2005 23:34:28

Omien kamojeni lisäksi kitarapuolelta löytyy ainakin Marshallin Jubilee-nuppi, ENGL Fireball-nuppi, pari-kolme erilaista kaappia ja jotain muutakin. Enhän minä yksin...

No sittenhän siellä onkin kohtuullisen laaja arsenaali. Yllämainituilla plus teikäläisen kampoilla pitäis kyllä saada aikaseksi lähes kaikki kuviteltavissa oleva.
Kimmo72
06.09.2005 23:40:14
Studio vaatii muutakin kuin kitarakamaa...
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1
Ben_D
06.09.2005 23:41:23

Studio vaatii muutakin kuin kitarakamaa...

Niinhän tuo tekee, mutta ehkä he ovat tietoisia asiasta.
Kimmo72
06.09.2005 23:42:43
Niinhän tuo tekee, mutta ehkä he ovat tietoisia asiasta.

Uskoisin myös näin.
McNulty
06.09.2005 23:46:07
Juccizella on perää tuossa "elämäntyylissä" joka jollain tapaa mukailee ystäväämme Roope Ankkaa... eli ei ne tulot vaan ne menot.

Toisekseen... kyllä kitaristi voi olla kokeilunhaluinen, innovatiivinen ja vaikka mitä maan ja avaruuden väliltä ilman että omistaa muuta kuin akustisen kitaran. Tuolla Kitarat: Soittaminen osastolla tämäkin on tullut taas todistettua Livin' On a Prayerin ja Yakety Axen muodossa. Efektit ja muut laitteet ovat vain mausteita, parhaistakaan raaka-aineista ei tule hyvää ruokaa jollei kokki osaa hommiaan.

Kolmanneksi, palatakseni tuohon raha-asiaan... niin kyllähän sitä voi ryypätä ja rällästää, ostella skeboja ja vaffareita ja ties vaikka mitä. Huolehtii vain siitä että kuukausiansiot ovat reilusti yli sen mitä elää ja kuluttaa. Ja tuosta "laitteiden metsästämisestä"... se kysyy malttia, pitkäjänteisyyttä ja ennenkaikkea sitä pelisilmää. Osaa tingata ja "vääntää" kauppaa. Ei ole kovinkaan elämää rajoittava homma tsekata esim. kerran pari viikossa ebay.com/ebay.de/ebay.co.uk/m.net tori/huuto.net... ykskaks yllättäen kouraan alkaa ilmestymään haluttuja speduja, vahvistimia, kaappeja... jopa skeboja ihan neutraalein hinnoin. Been there, done that!
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Jucciz
07.09.2005 00:09:20
No sittenhän siellä onkin kohtuullisen laaja arsenaali. Yllämainituilla plus teikäläisen kampoilla pitäis kyllä saada aikaseksi lähes kaikki kuviteltavissa oleva.

Jep, ja siitähän lähdetään että bändi tuo itse kamat, joita haluaa nauhoitettavan. Nuo ovat vain "hätävarakalustoa" studion puolesta - saatavilla tarpeen mukaan ja etukäteen sovittaessa.

Tämä "vieraanvaraisuusaate" on omalla kohdallani perua tammikuiselta studiosessiolta, jolloin Seawolf Studiossa Suomenlinnassa purkitimme Turvakytkimen kolmannen pitkäsoiton. Vaikka sain Orangesta ulos kaikki soundit mitä olin aikonutkin levylle, olen erittäin iloinen siitä, että testasimme pariin biisiin kuitenkin paikan päällä talon puolesta käytettävissä olleita Fender Bassman:ia ja Bandmasteria. Molempia käytettiin ja jälkimmäisen soundi häkellytti siinä määrin, että vannoin vielä jonain päivänä hankkivani itselleni samanlaisen.

Se päivä tuli nyt.

On mielestäni ihan kiva ajatus, että studiolla on tarjottavana muutakin kuin pelkät mikit ja äänitysvehket. Noilla pienillä mausteilla (esim. vahvistin- ja pedaalikokeiluilla) voidaan saada äänitteelle persoonallista ilmettä.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
SirElwood
07.09.2005 00:15:34
On mielestäni ihan kiva ajatus, että studiolla on tarjottavana muutakin kuin pelkät mikit ja äänitysvehket. Noilla pienillä mausteilla (esim. vahvistin- ja pedaalikokeiluilla) voidaan saada äänitteelle persoonallista ilmettä.

Tämä on hieno ajatus. Mutta samanlaista laajuutta toki pitäsi löytyä sitten esimerkiksi kiipparipuolellakin. Mutta studiohan on mielestäni aivan jotain muuta kuin suuri määrä tavaraa. Ympäristö, tilojen viihtyvyys ja akustiikka... No jooh...

Komea on kuitenkin kokoelma. Vähän olen kateellinen, vaikka itselleni riittää yksi kitara ja yksi vahvistin. :)
Flash
07.09.2005 09:31:41

Onneksi olkoon vain. Omakuvastani näkyy oma viimeisin lisäys perheeseen, eli Henkka strato (kuva ei ole valitettavasti kovin hyvä, mutta kai tuosta käsityksen saa).
There Is A Light That Never Goes Out
javia
07.09.2005 11:39:48
paa siihen goldtoppiin vielä bigsby...niin jo olis nannaa silmille... ja mikäs sitä vispatessa.
Man With Bad Tone Laughs Alone!
Jucciz
07.09.2005 11:50:56
paa siihen goldtoppiin vielä bigsby...niin jo olis nannaa silmille... ja mikäs sitä vispatessa.

Ylimääräinen Bigsby löytyy jo. Pitää kyllä ensin kokeilla, onko se mun juttu ja sen jälkeen asennella jos se tuntuu hyvältä idealta.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Fide
07.09.2005 12:48:00

Komea on tosiaan perhepotretti, vaan jakaakos elämänkumppanisi (anteeksi, oliko sulla sellainen?) tuon siun laitteistonhankintasyndroomasi aiheuttaman näyn ilman mukinoita?

...nimimerkillä: vieläkin Gibsonin hinnasta pisteliäitä kommentteja kuunteleva =)

No juu, sama kaava mulla. Eli juomatta, rellestämättä ja muutenkin ilman elämää, niin jäähän sitä vähän noihin soitinkamoihinkin. Tosin työmatka vaatii auton ja kilometrejä kertyy 50 000 vuodessa... tuolla rahalla sais paljon kivaa, mutkun töitä ei lähempää niin vaan löydy... valintoja valintoja valintoja...
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
Jucciz
07.09.2005 13:09:00
Komea on tosiaan perhepotretti, vaan jakaakos elämänkumppanisi (anteeksi, oliko sulla sellainen?) tuon siun laitteistonhankintasyndroomasi aiheuttaman näyn ilman mukinoita?

Juu, vaimo itsekin muusikkona ymmärtää, että työkaluja tarvitaan. Tosin Shure 58 vs. tuo koko pino... mittasuhteet on vähän toiset. :)

Sanomattakin on selvää, että normaalisti esillä on vain kitara tai pari - suurin osa rojusta on kaapissa lähtövalmiina vaikkapa keikalle.

No juu, sama kaava mulla. Eli juomatta, rellestämättä ja muutenkin ilman elämää

Ihan juomattakaan ei ole tarvinnut olla, mutta baarit jätän lähes aina väliin, en pelkästään hintojen vaan monien muidenkin epämiellyttävien asioiden takia. Eipä minun elämästä mitään tunnu puuttuvan. Rellestän sitten täällä kotona kitarakamojen seassa. :)
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Kimmo72
07.09.2005 13:12:12
Ihan juomattakaan ei ole tarvinnut olla, mutta baarit jätän lähes aina väliin, en pelkästään hintojen vaan monien muidenkin epämiellyttävien asioiden takia. Eipä minun elämästä mitään tunnu puuttuvan. Rellestän sitten täällä kotona kitarakamojen seassa. :)

Takasin maanpinnalle sieltä jo.
Ben_D
07.09.2005 13:12:47

Takasin maanpinnalle sieltä jo.

Piti juuri sanomani samaa.
Joees
07.09.2005 13:34:02

Hehee, oikein! Mutta joo, kaunis on tuo perhepotretti. Myönnän olevani aavistuksen kateellinen vaikka onhan tota roinaa mullakin vähän.

Jatka samaan tahtiin!
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)