![]() 09.09.2005 10:36:58 | |
---|---|
Meikä pääsee viikon päästä kokeilemaan Dragonia taas ihan treenikämppäolosuhteissa. Kai otat sen mukaan, -K-? | |
![]() 09.09.2005 10:54:28 | |
Meikä pääsee viikon päästä kokeilemaan Dragonia taas ihan treenikämppäolosuhteissa. Kai otat sen mukaan, -K-? Enköhän mä ota, hieman tulee taas kamaa mukaan kun se PA:kin pitää mahduttaa, no onneksi on piäni miäs. Ei suotta elämys. | |
![]() 23.10.2009 21:15:21 | |
Joudun nostamaan tämän ketjun kun tuli hommattua dragon. Aukeaako tässä nupissa master jotenkin hitaammin mitä esim. engl/mesa? Tuntuu että masterin ollessa jossain klo 12.00 paikkeilla alkaa löytymään volumetaso jolla pääsee bänditreenivolumeille. Kanavakohtainen volume oli testin aikana lead-kanavalla klo 12.00 myöskin. Oudon kuuloinen poksaus/ääni(vaikea kuvailla) kuului vaihtaessa cleanilta crunchille. Onkohan jokin putki menossa hajalle? | |
![]() 23.10.2009 23:19:51 | |
drlecter: Joudun nostamaan tämän ketjun kun tuli hommattua dragon. Aukeaako tässä nupissa master jotenkin hitaammin mitä esim. engl/mesa? Tuntuu että masterin ollessa jossain klo 12.00 paikkeilla alkaa löytymään volumetaso jolla pääsee bänditreenivolumeille. Kanavakohtainen volume oli testin aikana lead-kanavalla klo 12.00 myöskin. Oudon kuuloinen poksaus/ääni(vaikea kuvailla) kuului vaihtaessa cleanilta crunchille. Onkohan jokin putki menossa hajalle? Hmm,. täällä itseasiassa oli Cobra pari vuotta mutta sen pitäisi olla vain lähinnä "hotrodattu" dragon niin eiköhän jotain pysty sanomaan. Kyllä mulla volat hyppäsi ihan kunnolla jossain klo9-10 kohdilla jo ja se klo 12 oli sitten jo "basisti lähtee kotiin ja rumpali kattoo tiukasti" luokkaa. että ei sen yli masterin suhteen reeniksellä koskaan tarvinnut mennä. Mutta tuo "kanavakohtainen" volume oli mielestäni enemmänkin etuasteen "gain" säätö että miten kuumana haluat etusta puskea ja loppupelisä vähemmän tekemistä volumen kanssa ja itse ainakin hoidin volatasot pelkästään eri masterien välillä. itse sain mureimmat pörinät kanavakohtaisesten "volumien"kanssa n. klo.15 ja yli osastolla , alle sen saundi oli liian ohkainen ja kylmä. riippuen tietenkin muustakin hardwaresta ja putkista. mulla oli myös ongelmana kanavakohtaisten säätö verrattuna crunch ja lead kanavat, samoilla kanava vola säädöillä millä saundi oli rouhein crunchkanava oli selvästi voimakkaampi ja säätelin niitä keskenään erillisillä mastereilla. joku pieni suunnittelumoka mielestäni. Eiku vetäse sitä kanavavolaa kunnolla vaan kaakkoon asti niin alkaa räyhäämään ihan erilailla paksulla pörinällä. vrt screamer:) -p- ps. tsekkaa myös se loopin mix potikka, eri asennoissa tuntuu vaikuttavan suoraan signaaliin vaikka looppi olisi tyhjänä, itse totesin että klo.12 puhtain/voimakkain. They see me rollin, they hatin. | |
![]() 23.10.2009 23:26:52 (muokattu 23.10.2009 23:31:16) | |
drlecter: Joudun nostamaan tämän ketjun kun tuli hommattua dragon. Aukeaako tässä nupissa master jotenkin hitaammin mitä esim. engl/mesa? Tuntuu että masterin ollessa jossain klo 12.00 paikkeilla alkaa löytymään volumetaso jolla pääsee bänditreenivolumeille. Kanavakohtainen volume oli testin aikana lead-kanavalla klo 12.00 myöskin. Oudon kuuloinen poksaus/ääni(vaikea kuvailla) kuului vaihtaessa cleanilta crunchille. Onkohan jokin putki menossa hajalle? Joo kyllä toi master pitää melkein siellä klo.12 olla jos haluaa ääntä kunnolla. Mulla ei kyllä pidä ääntä kanavaa vaihtaessa. Orkkisputket kiinni? Mä laitoin juuri 4xKT77 ja 4xtungsol 12ax7 + 1 JJ ecc83 omaani, ja tuli kyllä huomattavasti parempi. Tiedä sitten oliko wanhat jo finaalissa. E: Pitääpäs muuten koittaa pekuridesin tekniikkaa tohon volumeen. | |
![]() 23.10.2009 23:51:46 | |
pekurides: Mutta tuo "kanavakohtainen" volume oli mielestäni enemmänkin etuasteen "gain" säätö että miten kuumana haluat etusta puskea ja loppupelisä vähemmän tekemistä volumen kanssa ja itse ainakin hoidin volatasot pelkästään eri masterien välillä. Kanavakohtaisella volumella voi vaikuttaa siihen kuinka kovaa ruttaa loopin bufferia ja sen jälkeistä vahvistusastetta (samoin se vaikuttaa luonnollisesti loopissa olevien efektien saaman signaalin tasoon), eli kyllä se varmaan jonkinverran pitää paikkansa. Soundi varmaan vähän pehmenee ja kompressoituu kun avaa enemmän kanavavolaa. Näin siis kytkentäkaaviosta tulkiten ;) How do mix ?! ¯(°_o)/¯ | |
![]() 24.10.2009 09:48:08 | |
Olin melkein shokissa kun muistelin miten esim. engl screamer/blackmore/powerball sekä mesa single rectifier oli jo bändivolumeilla masterin ollessa siinä klo 8.30 paikkeilla. Päätteessä on JJ el34. Etuasteessa 1 kpl JJ:tä ja loput ilmeisesti tung-solia. JJ:n etuasteputki on kuulemma vanhin putkista ja se sijaitsee V5 slotissa. | |
![]() 24.10.2009 12:06:10 | |
Laitoin etuasteen täyteen tung-solia. VOIHAN POJAT mikä saundi! Viat ja häiriöäänet korjaantui. | |
![]() 24.10.2009 12:20:58 | |
drlecter: Laitoin etuasteen täyteen tung-solia. VOIHAN POJAT mikä saundi! Viat ja häiriöäänet korjaantui. ------------------- :==) hianoa! They see me rollin, they hatin. | |
![]() 24.10.2009 12:48:04 (muokattu 24.10.2009 12:54:33) | |
Puhdas kanava tuntuu menevän ruvelle herkästi. Gain klo 11.00 alkaa tulla jo AC/DC:tä. Tässä kirjoittamisen aikana kuului jokin ihme poksaus taas. Crunch kanava oli päällä. Edit: Oikeastaan sama vaikka se gain on klo8.00 niin se pikkutuhma rupi on jo siinä. Kitaran potikasta pitää säätää saadakseen täysin cleanit. | |
![]() 24.10.2009 13:35:43 | |
drlecter: Puhdas kanava tuntuu menevän ruvelle herkästi. Gain klo 11.00 alkaa tulla jo AC/DC:tä. Tässä kirjoittamisen aikana kuului jokin ihme poksaus taas. Crunch kanava oli päällä. Edit: Oikeastaan sama vaikka se gain on klo8.00 niin se pikkutuhma rupi on jo siinä. Kitaran potikasta pitää säätää saadakseen täysin cleanit. Tung-solia etunen täynnä..... They see me rollin, they hatin. | |
![]() 24.10.2009 15:47:49 | |
pekurides: Tung-solia etunen täynnä..... Juu, vaihtaa V1:n esim JJ ecc81 niin puhdistuu kivasti clean. Ite otan cleanit kitaran volaa pakittamalla + tallamikki. Ihan ok näinkin. | |
![]() 24.10.2009 17:22:58 | |
Samat läpät kuin kahdella edellisellä kirjoittajalla. Itselleni suositeltiin ykkösslottiin tuollaista http://uraltone.com/kauppa/product_ … ;XTCsid=jalrsutnesjkcg7mq7saqjge21, hyvin toimii. Mutta nyt sen master volumen saa sitten pistää klo 13:sta! kill your idols | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)