![]() 06.09.2005 17:07:28 | |
---|---|
Viimeisimmän GAS:in vallassa rimpuillessani - josta muuten käsittämättömästi pääsin eroon ostamatta mitään! - tuli mietittyä (muun muassa) Strato vs. Les paul -hommelia. Les paulin soundi on 10 x kertaa parempi mun soitteluihini, ja onpa paremman näkönenkin. Vaan ei moinen sovi mun käpäliin ollenkaan. Strato sopii hivenen paremmin soittotatsiltaan mulle (vaikkei sekään mikään autuaaksi tekevä vimpain ole), mutta soundi ei taas ole kelpo. Aina on joku mukamas olevinaan huonosti. Ehkä vaan täytyy kokeilla niin pirusten joka ainiaa soitinta ja tyytyä kompromissiin? Nimim. Kultakutri etsimässä kitaraa Eli about straton muodot ja lespaan kallistuva humpparisoundi... Aika paha. Oisko Ibanezin mahonkirunkoinen RG tai ehkä vielä osuvampi: Schecterin C-1. Joo, se on hyvä :) www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet! | |
![]() 06.09.2005 19:00:09 | |
http://www.guitar.com.au/guitars/electric/MusicMan/SteveMorse.htm Siinä olis yks ehdotus kepiksi. Kaula on mielyttävän paksu ja Noitten mikkien ansiosta ei varmasti lopu saundivaihtoehdot kesken. Soitinrakentajalla teetettynä tuollainen tulee maksamaan( rakentajasta riippuen) omien kyselykokemusten mukaan reilun tonnin. | |
![]() 06.09.2005 19:14:22 | |
strato "Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy | |
![]() 06.09.2005 20:36:07 | |
Siinä olis yks ehdotus kepiksi. Kaula on mielyttävän paksu ja Noitten mikkien ansiosta ei varmasti lopu saundivaihtoehdot kesken. Soitinrakentajalla teetettynä tuollainen tulee maksamaan( rakentajasta riippuen) omien kyselykokemusten mukaan reilun tonnin. Mistähän näitä tonnilla hyviä keppejä rakentelevia kaiffareita löytyy (pk-seutu)? Voisi joskus vaikka kokeilla... Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. | |
![]() 11.09.2005 18:49:19 | |
Noniin, tuli käytyä kumpaakin koittamassa, stratoa hss ja sss mikityksellä. Jotenkin tuo strato vaan tuntui enemmän "omalta" tuolla sss mikityksellä. Katselin tuomas sedän kaupasta tällaista: http://www.thomann.de/thoiw3_fender_amstrat_oly_prodinfo.html Sitten seuraa tyhmä kysymys, en ole fendereihin perehtynyt niin onko tuo nyt sitten kunnollinen stratocaster kun nimi on pelkkä "american strat." vai onko tuo thomanin pelkkä lyhenne stratocasterille? Squieriahan tehdään myös "strat."sekä "stratocaster" malleina joista stratocaster on laadukkaampi (muistaakseni) joten siitä on tuollainen mieleen jäänyt. Thomanilla mainitaan että kitarassa on kolme vintage mikkiä, kun taas katon fenderin sivuilta niin siellä mainitaan seuraavaa: Pickups: 3 American Strat® Single-Coil Pickups Ovatko nuo sitten juuri nuo kyseiset vintage mikit? En tiedä katsonko edes oikeaa stratoa fenderin sivuilta. http://www.fender.com/products/search.php?partno=0117400706 Tuo mielestäni on sama kuin thomanilla. Toivottavasti saatte selvää mitä oikein haen takaa kysymyksillä, olen kuumeessa niin järki ei kulje ja se näkyy viesteissä :) | |
![]() 13.09.2005 11:47:38 (muokattu 13.09.2005 11:52:24) | |
vai menit sitten fenderiin kallistumaan:( no pääasia on että sopii käteesi kuin oma k....! joku joskus sanoi että on kahdenlaisia koulukuntia kitaristeissa, on niitä jotka soittaa gibsonilla ja niitä jotka fenderillä. tolla se ei tarkoittanut pelkkää merkkiä ja ulkoista olemusta kitaroissa vaan, mikit ratkaisee jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni | |
![]() 14.09.2005 00:03:45 | |
Kyllä se lespa joskus myös minulle tulee, ainakin kopiona jos ei muuten :) Strato nyt ainakin ensiksi. Vieläkun saisi selvityksen noihin ylempänä oleviin kyssäreihini. | |
![]() 14.09.2005 01:49:57 (muokattu 14.09.2005 02:02:47) | |
Noniin, tuli käytyä kumpaakin koittamassa, stratoa hss ja sss mikityksellä. Jotenkin tuo strato vaan tuntui enemmän "omalta" tuolla sss mikityksellä. Katselin tuomas sedän kaupasta tällaista: http://www.thomann.de/thoiw3_fender_amstrat_oly_prodinfo.html Sitten seuraa tyhmä kysymys, en ole fendereihin perehtynyt niin onko tuo nyt sitten kunnollinen stratocaster kun nimi on pelkkä "american strat." vai onko tuo thomanin pelkkä lyhenne stratocasterille? Squieriahan tehdään myös "strat."sekä "stratocaster" malleina joista stratocaster on laadukkaampi (muistaakseni) joten siitä on tuollainen mieleen jäänyt. Thomanilla mainitaan että kitarassa on kolme vintage mikkiä, kun taas katon fenderin sivuilta niin siellä mainitaan seuraavaa: Pickups: 3 American Strat® Single-Coil Pickups Ovatko nuo sitten juuri nuo kyseiset vintage mikit? En tiedä katsonko edes oikeaa stratoa fenderin sivuilta. http://www.fender.com/products/search.php?partno=0117400706 Tuo mielestäni on sama kuin thomanilla. Toivottavasti saatte selvää mitä oikein haen takaa kysymyksillä, olen kuumeessa niin järki ei kulje ja se näkyy viesteissä :) Fender kitaroissa Strat on lyhenne Stratocasterista. "Kunnollinen stratocaster" senverran pieni se kuva ettei tarkasti näy mikä malli on kyseessä. Sun kannattais kaivaa vielä jostain lisää infoa. Tykkäätkö ennemmän vintage mallista vai modernimmasta? (erilaiset viritinkoneistot, tallat mm.) on Mexikolaiset stratot (niidenkin lavassa lukee Fender Stratocaster) USA.laisista osista meksikossa kasatut stratot Usa.laiset monia malleja Jos tykkää vintage mallista Mexikolainen(Classic)on ihan asiallinen strato hinnaltaan/laadultaan, USA.laiset vintage mallit on hinnaltaan 2000.n euron liepeillä (monelle liikaa) Jos taas modernimmasta niin esim.Highway1 (Usa.laisista osista Mexikossa tehdyt) tai American (Usa.lainen perusmalli) (saattaa olla tätä vastaava se Thomanin keppi)on ihan varteenotettavia vaihtoehtoja. | |
![]() 14.09.2005 02:57:42 | |
Tutkailin hieman lisää, ja punainen olisi parempi väri kuin valkoinen. Eli http://www.thomann.de/thoiw3_fender_amstrat_cr_rw_prodinfo.html Punainen on rosewood ja valkoinen marble neck. Mitäköhän käytönnän eroja näillä nyt sitten on? Hinta kuitenkin on sama. Lisäksi silmiin pisti tällainen seikka: punaisessa lukee Original Contour Body Vintage Logo, 3Single coils with Custom Staggered polepieces. Valkosessa: Original Contour Body, 3 Vintage SingleCoils with Custom Staggered Polepieces, Päättelin että thomanilla tapahtunut pieni virhe ja valkoisessakin olisi tarkoitus lukea sama teksti kuin punaisessa, eli siinä ei todennäköisesti ole mitään vintage mikkejä(?). http://www.fender.com/products/search.php?partno=0117400725 Tuolla lisäinfoa kyseisistä kitaroista ja kuvaa klikkaamalla näkee isomman kuvan. | |
![]() 14.09.2005 19:02:26 | |
Tutkailin hieman lisää, ja punainen olisi parempi väri kuin valkoinen. Eli http://www.thomann.de/thoiw3_fender_amstrat_cr_rw_prodinfo.html Punainen on rosewood ja valkoinen marble neck. Mitäköhän käytönnän eroja näillä nyt sitten on? Hinta kuitenkin on sama. Lisäksi silmiin pisti tällainen seikka: punaisessa lukee Original Contour Body Vintage Logo, 3Single coils with Custom Staggered polepieces. Valkosessa: Original Contour Body, 3 Vintage SingleCoils with Custom Staggered Polepieces, Päättelin että thomanilla tapahtunut pieni virhe ja valkoisessakin olisi tarkoitus lukea sama teksti kuin punaisessa, eli siinä ei todennäköisesti ole mitään vintage mikkejä(?). http://www.fender.com/products/search.php?partno=0117400725 Tuolla lisäinfoa kyseisistä kitaroista ja kuvaa klikkaamalla näkee isomman kuvan. Punaisessa vaahterakaula ruusupuu otelaudalla (tummaa puuta). Vaaleassa taas kokovaahterakaula (maple), kummasta tykkää makuasia. Uskoisin, että kitaroissa on eri mikit mutta ei ratkaisevasti erilaiset. Niitä vaan tehdään pienillä eroilla, että jokainen löytäis sopivan. Eri mikeillä, eri värejä ja eri otelauta (vaahtera tai ruusupuu) | |
![]() 16.09.2005 06:51:24 | |
Selvä, luulen että piakkoin tilaan tuon punaisen straton. | |
![]() 16.09.2005 10:23:09 | |
Fender kitaroissa Strat on lyhenne Stratocasterista. Ei välttämättä. 80-luvulla valmistettiin Fendereitä, jotka olivat malliltaan Stratteja, ei Stratocastereita. Tokihan ne oli ihan suoraan -casterin pohjalta tehtyjä. Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa. | |
![]() 16.09.2005 16:41:20 | |
Ei välttämättä. 80-luvulla valmistettiin Fendereitä, jotka olivat malliltaan Stratteja, ei Stratocastereita. Tokihan ne oli ihan suoraan -casterin pohjalta tehtyjä. Näin tuskin enää on? | |
![]() 16.09.2005 22:00:38 | |
MIkä on mielestäsi Stratoa ergonomisempi skeba? PRS on ergonomisempi. Vaan silti tarttee Strato olla pakissa. | |
![]() 16.09.2005 22:40:11 | |
Jos taas modernimmasta niin esim.Highway1 (Usa.laisista osista Mexikossa tehdyt) Ei piä paikkaansa. Kyllä se on Made In USA. Osat (mikit, talla jne) ovat samanmoisia kuin esimerkiksi Classic-sarjan (60's,70's voi olla että myös 50's) Meksikolaisissa. Puut samat kuin American seriesissä, viimeistely eri. Tuumasta toiseen. | |
![]() 16.09.2005 22:40:38 | |
PRS on ergonomisempi. Vaan silti tarttee Strato olla pakissa. Kyllä näin on. Ja Les Paul. "Hard work often pays off after time, but laziness always pays off now." | |
![]() 16.09.2005 23:02:40 | |
Punaisessa vaahterakaula ruusupuu otelaudalla (tummaa puuta). Vaaleassa taas kokovaahterakaula (maple), kummasta tykkää makuasia. Uskoisin, että kitaroissa on eri mikit mutta ei ratkaisevasti erilaiset. Niitä vaan tehdään pienillä eroilla, että jokainen löytäis sopivan. Eri mikeillä, eri värejä ja eri otelauta (vaahtera tai ruusupuu) Onhan noissa soundierojakin, vaahteraotelaudalla selvästi terävämpi keskialue. Ruusupuisessa semmoinen pyöreä, itse kallistun ilman muuta vaahteran puolelle.. | |
![]() 16.09.2005 23:31:43 | |
Kyllä näin on. Ja Les Paul. Ja myös kaikki muut asiaan kuuluvat soittimet... - Tele tai vastaava - 335 tai vastaava - SG tai vastaava - P-90 mikkinen tai vastaava Kitarakamafriikkeys on vakava asia :-) Kun ensin tuli hommattua LP kopio ei tullut edes mielleen että joskus tulisi hommattua Strato. Noh kun oli Strato, niin Tele tuntui kaukaiselta ajatukselta... Nyt ne kaikki elävät sulassa sovussa toistensa kera ja kaikki ovat hyviä, joskin erilaisia toisiinsa nähden. Suomessa vähemmän käytetyt merkit kuten Guild, G&L, Heritage ja Blade kannattaa myös kokeilla. Tosin noiden kohdalla on sellainen pikkujuttu, että ne ovat Suomessa myös huonommin tunnettuja ja niistä eroon pääseminen voi käydä kalliimmaksi kuin Fenderin ja Gibsonin tapauksessa. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... | |
![]() 16.09.2005 23:53:10 | |
eroon pääseminen voi käydä kalliimmaksi kuin Fenderin ja Gibsonin tapauksessa. Näin on. Gibsonin kanssa ei tarvitse osata soittaa niin hyvin kuin kopio-Tokailla jotta saisi saman verran respektiä. Sen takia ne menevät suht kivuttomasti kaupaksi. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. | |
![]() 16.09.2005 23:59:44 | |
Näin on. Gibsonin kanssa ei tarvitse osata soittaa niin hyvin kuin kopio-Tokailla jotta saisi saman verran respektiä. Sen takia ne menevät suht kivuttomasti kaupaksi. Toisaalta Tokai on niin paljon parempi kuin Gibson että sillä soittokin kulkee paremmin. Näin mä olen täällä asiantuntijoilta kuullut. Tuumasta toiseen. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)