Eemil 28.08.2005 14:35:32 | |
---|
MESA/Boogie Nomad 100 MESA/Boogie F-50 Head Laney TT50H Laney VH100R Carvin Legacy Jos listalla on Laney VH100R niin tuon TT50H:n voi pudottaa saman tien pois. Huomaat kun testaat. Noista valitsisin varmaan Mesan F-50:n. Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös.
K100 #2 |
kimurantti1 28.08.2005 14:43:43 (muokattu 28.08.2005 14:48:01) | |
---|
Jos listalla on Laney VH100R niin tuon TT50H:n voi pudottaa saman tien pois. Huomaat kun testaat. Noista valitsisin varmaan Mesan F-50:n. Miksi TT50H:n voisi pudottaa saman tien pois? "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
Eemil 28.08.2005 14:44:27 | |
---|
Miksi TT50H:n voisi pudottaa saman tien pois? VH100R on paremman kuuloinen peli joka osa-alueella. Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös.
K100 #2 |
kimurantti1 28.08.2005 14:48:10 (muokattu 28.08.2005 14:56:54) | |
---|
Mietityttää vain, että miten VH100R:ssä tai Mesoissa kanavan vaihdon voi hoitaa G-Majorilla kun ei ole mitään erillisiä jakkeja niille, vaan ainoastaan reikä omalla foot switchille? Pitisikö käydä jollain vahvistinekspertillä modauttamassa kanavanvaihtoa varten 1/4" jakit G-Majorin releitä varten vai mitä? Kuulostaa hankalalta. 100 wattisesta vahvistimesta voi varmaan tehdä 50 wattisen ottamalla vain 2 pääteputkea pois? Sitten sitä voisi huudattaakin vähän enemmän ja saada sitä ihan oikeata putkisoundia. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
Eemil 28.08.2005 14:49:10 (muokattu 28.08.2005 14:50:14) | |
---|
Mietityttää vain, että miten VH100R:ssä tai Mesoissa kanavan vaihdon voi hoitaa G-Majorilla kun ei ole mitään erillisiä jakkeja niille, vaan ainoastaan reikä omalla foot switchille? Pitisikö käydä jollain vahvistinekspertillä modauttamassa kanavanvaihtoa varten 1/4" jakit G-Majorin releitä varten vai mitä? Kuulostaa hankalalta. Tarttet stereopiuhan vaan. Tavallisella plugipiuhalla et voi käyttää kuin toista releswitchiä. E: Paitsi että ainakin VH100R:n footswitch toimii muuten midi-piuhalla. Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös.
K100 #2 |
kimurantti1 28.08.2005 14:59:05 (muokattu 28.08.2005 15:00:45) | |
---|
Tarttet stereopiuhan vaan. Tavallisella plugipiuhalla et voi käyttää kuin toista releswitchiä. E: Paitsi että ainakin VH100R:n footswitch toimii muuten midi-piuhalla. Joo, siellä on 5-pinninen rööri, mutta manuaalissa ei sanottu yhtään mitään midistä tai edes kanavanvaihdosta. VH100 ei olisi edes pahan hintainen. 1095e antoivat Levytukusta hinnaksi, kaipa tuonkin voisi siihen pyöreään tonniin vielä yrittää tingata. Saa nähdä, mitä ilmoitetaan Legacyn hinnaksi. TT50H:ta ei saa Suomesta muuta kuin tilaamalla, ja Guitar Bargainsilta (850e) todella paljon halvemmalta kun mistään Suomesta mistä olen kysynyt. F-50 maksaisi samalla lafkalla 1140e. Mitä kannattaisi maksaa, jos käytettynä näkisi Nomad 100:sen? Silti se 2-kanavaisuus mietityttää aika paljon. Nomadissa olisi kolme. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
oiva tumpeloinen 28.08.2005 15:12:14 | |
---|
Silti se 2-kanavaisuus mietityttää aika paljon. Nomadissa olisi kolme. Asiaa sivuten väittäisin, että koet joka tapauksessa jonkinlaisen ostokrapulan riippumatta valinnastasi. Itselläni ainakin kävi näin, vaikka paketti on vielä tulematta. Loppujen lopuksi sellaista koko maailman äänipalettia kattavaa vahvistinta ei kuitenkaan ole olemassakaan muualla kuin omissa fantasioissa ts. jonkin kompromissin joudut tekemään joka tapauksessa, jos sulla ei fyrkat riitä vuoren korkuisen kasan ostamiseen ja roudareiden palkkaamiseen. ......mut toisaalta muista lohdutukseksi: Elämä on! |
otto_t 28.08.2005 15:35:38 | |
---|
Nyt olen löytänyt uuden ihastuksen kohteen: VHT Valvulator GP3 Itse pidin aika paljonkin tuosta laitoksesta, mitä testailtua tuli... erittäin monipuolisen tuntuinen peli. Mikäli en olisi vahvistinpuolta kokonaan poistanut räkistä niin 99,73% varmasti tuo olisi omaan räkkiini päätynyt. Mitenkäs MESA/Boogie Formula etunen Toimitti itselläni parivuotta etuasteen virkaa. Monipuolinen soundeiltaan, mutta vaatii oikeesti paljon säätämistä. Hyvien soundejen etsimiseen saattaa vierähtää paljonkin aikaa mutta tuo etunen myös jaksoi itseäni yllättää vielä 1,5 vuoden käytön jälkeenkin monipuolisuudellaan. Mutta raskaampaan musiikkiin tuo ei paras mahdollinen ole, eli ns. "turpaanveto" säröä tuosta on turhaa lähteä hakemaan. Ja sitten pitää olla erillinen releswitcheri Mikäli tuollaista tarvitsee niin kannattaa tutustua Axess Electronicsin CFX-4:een. http://www.axess-electronics.com/_p_cfx4.htm Bognerilla ei oo kun Fish preamp joka ei ole enää tuotannossa. Ja kun kyseessä on Bogner, ties kuinka paljon maksaa Aina silloin tällöin noita putkahtelee myyntiin. Nytkin näyttäisi olevan yksi uutta kotia etsimässä pappysmusicissa, eikä hintaa ole kun $2950,00. |
kimurantti1 28.08.2005 15:35:54 (muokattu 28.08.2005 15:44:02) | |
---|
Kiitos, mutta nyt taitaa kuitenkin etuset ja päätteet olla pois laskuista. Alan olla kokoajan sitä mieltä, että mitä vähemmän säätämistä, sen parempi (vaikka sen kolmannen kanavan silti haluaisin). Mutta uusiksi, kun esim. Mesan Nomadissa ei ole röörimuuta kuin sen omalle footswitchille, niin onko mahdolista jollakin vahvistingurulla modauttaa jakit niin, että pystyisin ohjaamaan footswitchin toimintoja (3 kanavaa, eq ja boost) jollain releswitcherillä? "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
otto_t 28.08.2005 15:49:23 | |
---|
Mutta uusiksi, kun esim. Mesan Nomadissa ei ole röörimuuta kuin sen omalle footswitchille, niin onko mahdolista jollakin vahvistingurulla modauttaa jakit niin, että pystyisin ohjaamaan footswitchin toimintoja (3 kanavaa, eq ja boost) jollain releswitcherillä? Edelleenkin tarjoan tuota Axess Electronicsin CFX-4:ää. Pystyt tilaamaan suoraan kaapelinkin esim. Mesan Nomadiin joka uppoaa suoraan vahvistimen omaan footswitchin jakkiin ja pystyt sitten ohjaamaan vahvistimen kanavia midin kautta. |
kimurantti1 28.08.2005 15:55:32 | |
---|
Edelleenkin tarjoan tuota Axess Electronicsin CFX-4:ää. Pystyt tilaamaan suoraan kaapelinkin esim. Mesan Nomadiin joka uppoaa suoraan vahvistimen omaan footswitchin jakkiin ja pystyt sitten ohjaamaan vahvistimen kanavia midin kautta. Ai, en kerennyt lukemaan manuaalia vielä. Tuohan helpottaa asioita paljon. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
zeme 28.08.2005 16:32:59 | |
---|
Ai, en kerennyt lukemaan manuaalia vielä. Tuohan helpottaa asioita paljon. ja koko härpäke maksaa vain alle 200 dollaria. Että kannattaa tuollainen hankkia. rupesin jo itsekkin miettimään, mikset ole noita vielä ajatellu. No problem. |
kimurantti1 28.08.2005 16:45:43 (muokattu 28.08.2005 16:48:04) | |
---|
ja koko härpäke maksaa vain alle 200 dollaria. Että kannattaa tuollainen hankkia. rupesin jo itsekkin miettimään, mikset ole noita vielä ajatellu. Tuollaisenhan saa vain suoraa tilaamalla niiltä. Siihe tulee vielä postikulut päälle. En ole ajatellut, kun ajattelin pärjätä G-Majorin releillä ja MDI:llä. Tarvin tuollaisen vaan jos hommaan Mesan, Laneyn ja Carvinin kanavat ilmankin. Mesan Nomad 100 kiinnostaa kovasti, harmi vaan että valmistus on lopetettu enkä ole niitä käytettynä nähnyt yhtäkään. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
Jormaz 28.08.2005 17:11:28 | |
---|
In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
zeme 28.08.2005 17:36:36 | |
---|
No problem. |
kimurantti1 28.08.2005 17:43:17 (muokattu 28.08.2005 17:50:45) | |
---|
Joo, kyllä mä tuonnekkin laitoin vapaan käännöksen samasta kirjoituksesta minkä tännekin. Se treadi on hauskaa luettavaa. =) Kysyin monipuolista 3-kanavaista vahvaria, niin porukka tuli ehdottamaan Peaveyn XXX:ää, Krankkia sun muita. 1500 euron budjetin mainittuani tuli ehdotuksia 2000-3000 euron vahvistimista. Rock rock. En sitten jaksanut (tai halunnut) jatkaa kyselyä tuolta. Tuntuu kuin porukka lukisi siellä vain otsikon ja sitten kisaavat siitä, että kuka ehtii ensiksi pätemään. Sitten joku tuli selittämään mun huonosta asenteestani, joskin vika oli minun kun turhauduin niistä kaikista hyödyttömistä vastauksista ja kirjoittelin sinne sitten vähän mitä sattuu. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
zeme 28.08.2005 18:18:10 | |
---|
Joo, kyllä mä tuonnekkin laitoin vapaan käännöksen samasta kirjoituksesta minkä tännekin. Se treadi on hauskaa luettavaa. =) Kysyin monipuolista 3-kanavaista vahvaria, niin porukka tuli ehdottamaan Peaveyn XXX:ää, Krankkia sun muita. 1500 euron budjetin mainittuani tuli ehdotuksia 2000-3000 euron vahvistimista. Rock rock. En sitten jaksanut (tai halunnut) jatkaa kyselyä tuolta. Tuntuu kuin porukka lukisi siellä vain otsikon ja sitten kisaavat siitä, että kuka ehtii ensiksi pätemään. Sitten joku tuli selittämään mun huonosta asenteestani, joskin vika oli minun kun turhauduin niistä kaikista hyödyttömistä vastauksista ja kirjoittelin sinne sitten vähän mitä sattuu. joo, luin ittekin sitä threadia. Huomas että porukka ei lukenu yhtää mitä sä olit sanonu. Ihmettelin vähän, että fakjaa, mitä ne nyt siellä selittää. No problem. |
kimurantti1 28.08.2005 18:48:16 | |
---|
Ei mutta perhana! Luin juuri G-Majorin manuaalin toiseen kertaan läpi ja tajusin, että siinä ihmelaatikossa on myös 3-alueinen parametrinen eq !! Kyllä alkaa 2-kanavainen Laneyn VH100R nostaa päätään kun hintakin on sen 1095e Sitten pitäisi löytää 2x12 kaappi. Mieluiten hyvä sellainen, köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa, mutta mitään 600 euroa en mielellään lähtisi maksamaan. Eikös suurin osa 2x12 kaapeista ole mono-kaappeja? Sellaisen voi kai modauttaa stereoksi, mihinkähän hintaan tuollaisia tehdään? "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
nakedzen 28.08.2005 19:12:48 | |
---|
Mites tuo Framuksen CS 2X12? Hintaa on sen 300€. "Only dead fish go with the flow"
Metallia |
zeme 28.08.2005 19:13:56 (muokattu 28.08.2005 19:14:21) | |
---|
Sitten pitäisi löytää 2x12 kaappi. Mieluiten hyvä sellainen, köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa, mutta mitään 600 euroa en mielellään lähtisi maksamaan. Eikös suurin osa 2x12 kaapeista ole mono-kaappeja? Sellaisen voi kai modauttaa stereoksi, mihinkähän hintaan tuollaisia tehdään? Kysyppä Wahwari kellarin Mönkköseltä, se varmaa mielellään auttaa. Siis modauksessa monokaappi stereokaapiksi. No problem. |