menza 28.11.2005 19:11:09 | |
---|
Vieläkö löytyy pienen tauon jälkeen kiinnostusta aiheeseen? Itse sain jo tuossa jonkin aikaa sitten Dr. Partsin osista kokoamani Straton valmiiksi,mutta laiskuuttani en ole siitä jaksanut mitään suurempaa älämölöä pitää.. Tai no, jos nyt totta puhutaan niin säätöä pitäisi kokoajan tehdä, mutta kyllä tuolla nyt soittelee. Itse pistin siis Dr. Partsin bodyn ja kaulan lisäksi kitaraan varsin budjettiluokan vermeitä. Esimerkiksi potikoiden merkistä ei ole mitään hajua, samaten paikallisesta kitaraliikkeestä ostamani viritinkoneisto ja talla ovat merkiltään tuntemattomia. Virittimet ovat kuitenkin Gotoh-tyyliset, varsin jämäkät kapistukset joihin olen ollut erittäin tyytyväinen! Mikeiksi valitsin Fenderin Japanin Standard Straton mikit. Vintage soundit ovat kohdillaan, mutta hurinaa on jonkinverran. Silti soundi on sitä mitä halusin, 70- ja 80-luvun rock soi loistavasti. Kielten korkeuden säätämisessä minulla on ollut eniten ongelmia, mutta taidan kysellä neuvoja tuolta rakennus puolelta. Kuva Kitarasta on nähtävissä omassa kuvassani http://muusikoiden.net/dyn/members/29648.jpg . Kuvan otin hätäisesti äsken, joten laatu ei ole paras. Kielille tulisi jostain varmaan hommata ohjaimet tuonne kaulan loppuun, mutta en vielä ole saanut aikaiseksi.. Voisiko niistä olla apua kielten korkeuden säätöön? Eipä muuta, ihan tyytyväinen olen ollut hankintaani, hintaa kun koko kitaralle tuli noin 300€. Kun vielä saisi säädöt kohdilleen ja uuden satulan, talla saa luvan välttää! Olisi mukava kuulla myös muiden kokemuksia. Eli jos muut ovat rakentaneet Partsin osista niin kokemukset kiinnostavat. |
superfly 28.11.2005 19:55:13 | |
---|
Menza: Mulle jäi vähän epäselväksi että oliko noissa tallan reiät porattuna valmiiksi? Ja kaularauta oli paikallaan? Telecasterin kasailu kiinnoistaisi kovasti mutta se voi tälläisellä tumpelolla kaatua jo siihen että tallan reiät puuttuvat. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Sir Härö 28.11.2005 20:04:55 | |
---|
Eikö jumalauta saa basson kauloja tai bodyja?!? KÖYHÄÄ! Soundi lähtee sormista. Hyvän särösoundin saa nyrkillä. |
menza 28.11.2005 20:07:50 | |
---|
Superfly, tallalle ei ole porattuna valmiiksi reikiä.Tämä ei kuitenkaan tuottanut ainakaan stratossa ongelmia, sillä ruuvinvääntimellä porasin pienet reijänalut jotka helpottivat ruuvejen ruuvausta. Talla siis vain oikealle paikalle, merkit reikien kohdalle, jollain millin terällä alut ja sitten talla kohdalleen, ruuvit kiinni ja se on siinä. Puu oli pehmeää ja helppo ruuvata, joten se ei tuota ongelmaa. Kaularauta oli paikallaan. Virittimille piti kuitenkin porata reijät. Tähän on varmasti parasta käyttää kunnon pylväsporakonetta, mutta kyllä varovasti voi varmaan muutenkin tehtyä. Pylväsporakone on kuitenkin suositeltavaa. |
rosberg 28.11.2005 21:39:13 | |
---|
eikö noita dr partseja saa muualta kuin levarilta ja hutusta? näinä netin luvattuina aikoina ois kiva saada jotain verrokkia! mutta jos vaahterana löytyy kaula, niin pitäähän se tohon hintaan jo ostaa! ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. |
Öyvind 29.11.2005 17:54:38 | |
---|
Nostan tämän ketjun kysyäkseni, onko mahdollista virittää kuvan mukainen kitara tuohon Dr Partsin telebodyyn? Eli saako nuo humpparit kikkailtua suurinpiirtein noille paikoille bodyssa jo valmiina olevia koloja suurentamalla? Tuo tune-o-matic tallahan sopisi tuohon bodyyn? Vaiko? tuommosta teleä olen siis kaavaillut: http://img490.imageshack.us/my.php?image=tele7xe.jpg |
moikki 29.11.2005 18:06:27 | |
---|
Nostan tämän ketjun kysyäkseni, onko mahdollista virittää kuvan mukainen kitara tuohon Dr Partsin telebodyyn? Eli saako nuo humpparit kikkailtua suurinpiirtein noille paikoille bodyssa jo valmiina olevia koloja suurentamalla? Tuo tune-o-matic tallahan sopisi tuohon bodyyn? Vaiko? tuommosta teleä olen siis kaavaillut: http://img490.imageshack.us/my.php?image=tele7xe.jpg Kaulakulman joudut tekee jos laitat tune o maticin. Rock like FUCK! |
tenkainen 29.11.2005 18:11:15 | |
---|
Kaulakulman joudut tekee jos laitat tune o maticin. Tai upottamaan sen TOMin... "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
Öyvind 29.11.2005 18:30:57 | |
---|
|
moikki 29.11.2005 18:35:39 | |
---|
Rock like FUCK! |
tomukka 08.12.2005 12:50:42 (muokattu 08.12.2005 12:51:27) | |
---|
... Virittimille piti kuitenkin porata reijät. Tähän on varmasti parasta käyttää kunnon pylväsporakonetta... Pitikö todellakin porata reijät virityskoneistolle? Noissa esitteen kuvissa reijät on kyllä valmiina?!?! Kst. oma kuva (jos siitä mitään selvää saa) |
Jannipaali 08.12.2005 13:15:25 (muokattu 08.12.2005 13:16:45) | |
---|
eikö noita dr partseja saa muualta kuin levarilta ja hutusta? näinä netin luvattuina aikoina ois kiva saada jotain verrokkia! mutta jos vaahterana löytyy kaula, niin pitäähän se tohon hintaan jo ostaa! http://www.spelektroniikka.fi/kuvat/gp21.pdf Ei vaan ole LP:n osia :( Dr. Partsia nämä on 100% varmuudella, kun kaverini osti tuolta Telen kaulan ja siinä oli polttomerkitty notta: DR.PARTS THV-klubi #40
Menossa mukana: Musiikkikullas
"Bang your head, kill your soul, let your fucking head explode" |
jari 08.12.2005 15:39:09 | |
---|
Pitikö todellakin porata reijät virityskoneistolle? Noissa esitteen kuvissa reijät on kyllä valmiina?!?! Kst. oma kuva (jos siitä mitään selvää saa) mutta kun ne reiät ovat hieman pieniä halkaisijaltaan kitara on lyömäsoitin |
Jannipaali 08.12.2005 15:47:29 (muokattu 08.12.2005 15:47:34) | |
---|
Pitikö todellakin porata reijät virityskoneistolle? Noissa esitteen kuvissa reijät on kyllä valmiina?!?! mutta kun ne reiät ovat hieman pieniä halkaisijaltaan Kyseinen operaatio piti suorittaa kaverin Telen kaulalle, kun reiät oli kyllä aikas pienet. THV-klubi #40
"Bang your head, kill your soul, let your fucking head explode" |
Aki 09.12.2005 01:34:17 | |
---|
Viimeistely on mitä ilmeisimmin mattalakka, jo sellaisenaan vähemmän nirsoille (kuten minulle) kelpaava. Näistä osista kasattua stratoa kokeiltuani päätin itsekin moisen projektin kohtsilleen ottaa työn alle, oli nimittäin erittäin upeasti soiva peli. Kalliimmissakin Stratoissa valitettavan tyypillistä E1-kielen heikkoutta ei ollut laisinkaan, ja muutenkin vehje soi erittäin tasapainoisesti. Nämä on takuulla yksilöstä ja käytetystä tallasta kiinni. Kaulan pultteja varten ei ole reikiä kaulassa eikä rungossa, joten ne joutuu tekemään itse. Satulan joutuu myös aina viilaamaan asennuksen jälkeen jotta soittimesta saa soittokelpoisen. Rakennusaihioiksi suosittelen DR-parts osia vallan lämpimästi. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
fox 09.12.2005 01:43:26 | |
---|
mutta kun ne reiät ovat hieman pieniä halkaisijaltaan Elikkäs reijät on vintage-virikoneen tarviimat kasimilliset, eikä "modernien" koneitten 11:set.. Aika monessa "tarvikeosassa" on näin, pienestä saa näet helpommin ison.. 8) |
dannyboy 09.12.2005 16:45:05 | |
---|
Kysyin tuolta spelektroniikasta niitten kaulojen merkkiä, ja sieltä sanottiin näin: ei ole merkkiä ko. kauloilla...osa tulee meille bas van den broekilta hollannista joiden edustus meillä on. Kuinkahan mahtaapi siis sopia toi spelektroniikan kaula dr-partsin bodyyn (strato), sieltä kun saisi tota vaahtera-otelaudalla varustettua mallia? |
Jannipaali 09.12.2005 17:02:54 | |
---|
Kysyin tuolta spelektroniikasta niitten kaulojen merkkiä, ja sieltä sanottiin näin: ei ole merkkiä ko. kauloilla...osa tulee meille bas van den broekilta hollannista joiden edustus meillä on. Siis mitä **ttua!? Enhän minä mikään sokea ole, kaulassa oli ilmiselvästi polttomerkitty se DR.PARTS. THV-klubi #40
oooooooohuuu yehaaaaaa …. sea.. sou.. jhonn macarron.. yeah macarron nooon Chacarron, Chacarron, Chacarron, Chacarron , ualuealuealeuale ualuelael |
superfly 20.12.2005 21:51:21 | |
---|
Superfly, tallalle ei ole porattuna valmiiksi reikiä.Tämä ei kuitenkaan tuottanut ainakaan stratossa ongelmia, sillä ruuvinvääntimellä porasin pienet reijänalut jotka helpottivat ruuvejen ruuvausta. Talla siis vain oikealle paikalle, merkit reikien kohdalle, jollain millin terällä alut ja sitten talla kohdalleen, ruuvit kiinni ja se on siinä. Puu oli pehmeää ja helppo ruuvata, joten se ei tuota ongelmaa. Kaularauta oli paikallaan. Virittimille piti kuitenkin porata reijät. Tähän on varmasti parasta käyttää kunnon pylväsporakonetta, mutta kyllä varovasti voi varmaan muutenkin tehtyä. Pylväsporakone on kuitenkin suositeltavaa. Huomasinpas tämän hieman myöhään. Jatketaan kuitenkin. Seuraa tyhmä kysymys: Kuinka määritit tallan paikan? Ei siinä kuitenkaan mitään merkkejä kai ole valmiina? Kävin Levytukussa käpälöimässä tuota telen runkoa ja vaikutti erittäin laadukkaalta ja ihan oikealta ja painavalta puulta. Alkaa kaasuvaivat painamaan päälle... "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
P2 21.12.2005 12:08:13 | |
---|
Tallan paikka määräytyy pleksin mukaan. Laitat pleksin kaulan kolon kanssa kohdilleen ja avot, tallanpaikka on valmis! |